מתכון לשבועות: רביולי תירס

מתכון לשבועות: רביולי תירס עם ביצה עלומה, אספרגוס ורוטב חמאה ביין לבן, efifo, אתר אופנה - 4
|

רגע לפני שבועות, המנה שתשדרג לכם את ארוחת החג: מתכון מיוחד של רביולי תירס עם ביצה עלומה, אספרגוס ורוטב חמאה ומרווה ביין לבן

 

מתכון לשבועות: רביולי תירס עם ביצה עלומה, אספרגוס ורוטב חמאה ביין לבן, efifo, אתר אופנה - 6
מתכון לשבועות: רביולי תירס עם ביצה עלומה, אספרגוס ורוטב חמאה ביין לבן. צילום: יח״צ

שלב א: בצק פסטה (מצרכים): 700 גרם קמח דורום לפסטה. 300 גרם קמח לבן. 385 גרם חלמונים.  260 גרם ביצים. 30 cc שמן זית.  40 גרם מלח. מכניסים את כל המרכיבים למעבד מזון, ונותנים לו לעבוד עד לקבלת מרקם פירורי של הבצק. מוציאים לשולחן עבודה מעט מקומח ומעבדים בידיים עד לקבלת בצק. עוטפים בניילון נצמד ומניחים במקרר למנוחה לפני עבודה לפחות לשעתיים. שלב ב: 1 ק"ג גרעיני תירס טרי (ניתן להשתמש בקפוא). 1 ליטר שמנת מתוקה 42%. 65 גרם סוכר. *מבשלים את התירס לריכוך מלא ולצמצום השמנת ביחד עם הסוכר. טוחנים במעבד מזון או במוט ריסוק, לקבלת מחית כמה שיותר חלקה, ומסננים לניקוי קליפות התירס. שלב ג: 250 גרם קמח פולנטה. 1 ליטר חלב. 1/4 כפית שום כתוש. 1/4 כף מלח. קורט אגוז מוסקט טחון. *מרתיחים בסיר את כל המרכיבים מלבד הקמח פולנטה, ברתיחה מנמיכים את האש לאש נמוכה ומתחילים להוסיף את הקמח לחלב הרותח תוך כדי ערבוב תמידי במטרפה. כאשר כל כמות הקמח כבר בחלב ממשיכים לטרוף עד להסמכה ובישול מלא של הקמח, ומגיעים למרקם הרצוי. *כאשר שתי התערובות מוכנות מחברים אותן וטוחנים הכל בבלנדר או במוט ריסוק. מתקנים תיבול. שלב ד: 1 ק"ג מסה פולנטה קרה, (שלב ב' + שלב ג'). 250 גרם גבינת ריקוטה. 200 גרם גבינת מסקרפונה. 70 גרם גבינת פרמזן. מלח. פלפל שחור גרוס. *מערבבים למסה אחידה וחלקה את כל מרכיבי המילוי, ומתבלים בעדינות במלח ומעט פלפל שחור גרוס. מעבירים לשק זילוף לצורך עבודה.

מתכון לשבועות: רביולי תירס עם ביצה עלומה, אספרגוס ורוטב חמאה ביין לבן, efifo, אתר אופנה - 5
מתכון לשבועות: רביולי תירס עם ביצה עלומה, אספרגוס ורוטב חמאה ביין לבן. צילום: יח״צ

שלב ה: מרדדים במכונת פסטה את הבצק לעובי הרצוי, חותכים לצורה הרצויה, ומזלפים על יריעות הבצק מהמילוי המוכן. מקפלים את יריעות הבצק לצורה הרצויה ומדביקים את השוליים עם מעט מים בעזרת מברשת. ניתן להקפיא את הרביולים המוכנים או לבשל אותם מיד לאחר הקיפול. בישול של 2-3 דק, או עד שהרביולי צפים על פני המים. במקביל לבישול הרביולי, ממיסים במחבת על אש נמוכה מעט חמאה ושני עלי מרווה, מוסיפים כחצי כוס יין לבן, קורט מלח, ועוד כף חמאה להסמכת הרוטב. כאשר הרביולי צפים על פני המים, מוציאים אותם למחבת עם הרוטב, ומגישים בצלחת. *לצורך הגשה, ניתן לבשל ביצה עלומה ולחלוט אספרגוס ולהוסיף על הרביולי כאשר הם כבר בצלחת. לביצה עלומה: מרתיחים סיר קטן עם מים, כ-2 ליטר, וארבע כפות חומץ טבעי, כאשר רותח מנמיכים את האש כדי שלא יהיה בעבוע, ושוברים פנימה ביצה, כאשר חלבון הביצה עוטף את החלמון ומתקרש הביצה העלומה מוכנה, מוציאים בעזרת כף מחוררת ומניחים על הרביולי. לאספרגוס: קוטמים לאספרגוס את השורש התחתון, וחולטים כ 30 שניות בתוך סיר עם מים רותחים. מרימים בעזרת כף מחוררת או מלקחיים ומניחים ליד הרביולי על הצלחת.

פורסם בקטגוריה אופנה
תגובות פייסבוק