נא להכיר: מיכל וינברג, מנהלת הקריאייטיב החדשה של אקספוז

מיכל וינברג, מגזין אופנה, מגזין אופנה ישראלי, מגזין אופנה אונליין, אופנה, Efifo, Fashion, Fashion Magazine
|

מגזין אופנה, מגזין אופנה ישראלי, מגזין אופנה אונליין, אופנה, Efifo, Fashion, Fashion Magazine, חודש האישה באפיפו

 

תגידו מזל טוב למיכל וינברג, מורה בשנקר (קורס בגדי ים) שמונתה לאחרונה למנהלת הקריאייטיב של ״אקספוז״. וינברג הייתה הראשונה לצאת עם חזייה לחזה גדול והביאה לחיינו את הטנקיני הראשון. וינברג מחפשת אהבה ענקית ומעדיפה לרכוש בגדים בחנויות יד שניה ומגלה את סוד ההצלחה שלה. ראיון

מאת: אפי אליסי, עורך ראשיEfifo

 

מיכל וינברג, מגזין אופנה, מגזין אופנה ישראלי, מגזין אופנה אונליין, אופנה, Efifo, Fashion, Fashion Magazine -1
״למכור והרבה״. מיכל וינברג, מנהלת הקריאייטיב של אקספוז. צילום: יח״צ

 

מיכל וינברג, בוגרת שנקר ומלמדת שם מזה 25 שנה קורס בגדי ים, חיה את עולם האופנה בשלושה העשורים האחרונים. שימשה כמעצבת הראשית של ״גוטקס״ למשך 15 שנה. בימים אלה מונתה לשמש כמנהלת הקריאייטיב של ״אקספוז״ – חברת אופנה להלבשה תחתונה ובגדי ים. במסגרת תפקידה החדש תהיה אחראית וינברג על פיתוח קולקציה החל משלב הקונספט ועד לשלב הייצור״.

את חיית אופנה.
״אופנה הוא מקצוע סופר דינאמי אשר מתאים לקצב החיים שלי. ביטוי של תקופה זמן ומקום. חלק ממיכלול שלם שמתבטא בתרבות, אמנות וארכיטקטורה. אני רואה בזה חלק חשוב מביטוי עצמי של כל אחד מאיתנו וללא ספק החלק הויזואלי ביותר. עיצוב אופנה עבורי הוא דרך חיים, מקצוע ובעיקר תשוקה״.

 

בגד ים ספיישל אקספוז מחיר 449 שח צילום אלכס ליפקין, מגזין אופנה, מגזין אופנה ישראלי, Efifo, אופנה - 4
בגד ים ספיישל אקספוז. מחיר: 449 שקל. צילום: אלכס ליפקין

ומה לגבי האופנה הישראלית?
״ישנם צדדים פחות זוהרים בתחום האופנה, שכן תעשיית האופנה היה מהגורמים העיקריים לזיהום סביבתי בעולם, וחלק מתרבות הניצול של עולם השובע. יחד עם זאת אני חלק מהתעשייה הזאת ואופנה היא חלק מאד חשוב מחיי. אני נהנית מהעובדה שאופנה היא תהליך שנמצא בשינוי תמידי. ברמת הצריכה האישית שלי חל שינוי בשנים האחרונות ואני קונה יותר ויותר מחנויות יד שניה ומבררת איפה מייצרים את הפריטים והאם שומרים על הוגנות בתהליך היצור״.

 

״ישנם מספר רגעי שיא שאני יכולה לחשוב עליהם. ביניהם: כשראיתי בים שלוש נשים יוצאות ביחד עם אותו בגד ים בעיצובי. כשהסוכנים רקדו מסביבי ושרו לי וקדו לי קידה. כשהילדות שלי חושבות שאני אחלה אמא. בארה"ב כשדגם השלם חצאית היה הנמכר ביותר לנשים באותה עונה 2014, ומדובר בעשרות אלפי יחידות מאותו דגם״

 

 

בגד ים גלמור אקספוז מחיר 529 שח צילום אלכס ליפקין ,מגזין אופנה, מגזין אופנה ישראלי, Efifo, אופנה -3
בגד ים גלמור אקספוז. מחיר: 529 שקל. צילום: אלכס ליפקין

 

תפתחי את הארון בבקשה.
״אני מתלבשת נוח. נקי עם טויסט. אבל ממש אוהבת להחליף מדי פעם. זה הכיף באופנה, היכולת לשנות דימוי דרך בגד״.

הכל התחיל בגיל 16, כשתפרה לעצמה בגד ים ממכנסי ג׳ינס במכונת התפירה של סבתא שקיבלה בירושה. בגיל 21 היא הגיעה ל״בצלאל״ כדי לימודי ציור. מכיוון שתיק העבודות שלה כלל הרבה עבודות יד ורקמות, המראיינים סברו שיכול להיות שעיצוב אופנה מתאים לה יותר. אז התחילה בלימודי ציור אופנה תדמנות ותפירה. ווכשנחתה ב״שנקר״ לראיון קבלה, הבינה מיד שלא חשוב לה תוצאת הראיון. אופנה זה מה שהיא רצתה לעשות כשתגדל.

 

בגד ים גלמור אקספוז מחיר 529 שח צילום אלכס ליפקין, מגזין אופנה, מגזין אופנה ישראלי, Efifo, אופנה -2
בגד ים גלמור אקספוז. מחיר: 529 שקל. צילום: אלכס ליפקין

 

למי את מעצבת? ומהיכן מגיע הרעיון?
״אני עושה חקירת שוק מאד יסודית ולומדת כל שוק שאני מעצבת לו מהבסיס. לאחר מכן אני בונה דמות מצוירת שמתאימה לאותו שוק ועליה עובדת. בכל דקה יכול להגיע רעיון ואז אני תופסת אותו מהר ומציירת, בספר סקיצות שתמיד נמצא עלי״.

וההשראות?
״מהנשים החשובות בחיי. אמא שלי שרה מאיר וסבתא שלי מזל אשד״.

 

מיכל וינברג, אקספוז, מגזין אופנה, מגזין אופנה ישראלי, מגזין אופנה אונליין, אופנה, Efifo, Fashion, Fashion Magazine
מיכל וינברג. צילום: יח״צ

 

בבית החדש שלך. איך זה עובד?
״מדובר כאן על בעלי חנויות שיודעים שיש לי מוניטין בהצלחה ובהיקף המכירות ומכירים אותי שנים רבות. חשוב לי שהלקוח הסופי יבחר דגם בעיצובי גם אם הוא לא ממש יודע מי אני. הלקוחות הסופיים לא ממש חייבים לדעת שאני המעצבת. אבל לגמרי שיקנו אותי ויזהו את היד שלי״.

מיכל וינברג גדלה באילת. ים – בגד ים. היא מתארת זאת היתה ילדות קסומה, ועדיין מגדירה עצמה כאילתית בנשמתה. ״מה שלקחתי מהחינוך בבית הוא – תשקיעי ותצליחי במה שאת אוהבת״. תקופת הלימודים בשנקר הייתה אחת מהתקופות המאושרות בחייה, זמן שהוקדש ליצירה ואנרגיות פנימיות. היום היא חלק מצוות ההוראה בשנקר ונהנית מכל רגע. ״שנקר היום בראשותה של לאה פרץ הוא אחד מבתי הספר המובילים לאופנה, וללמד שם זאת חוויה וכבוד גדול״.

 

בגד ים גלמור אקספוז מחיר 499 שח צילום אלכס ליפקיןמגזין אופנה, מגזין אופנה ישראלי, Efifo, אופנה - 1
בגד ים גלמור אקספוז. מחיר: 499 שקל. צילום: אלכס ליפקין

 

את מצליחנית.
״אני גאה לומר שהצלחתי לעשות שינוי בדפוסי האופנה בישראל. הייתי הראשונה שיצאה עם חזייה לחזה גדול, מה שנראה הכי מובן מאליו היום. בנוסף, הכנסתי את הטנקיני, גופיה+תחתון לארץ. ״סוף סוף הגעתי לשלב שאני הכי רוצה להיות אני ומתפרנסת מהאהבה שלי בכבוד״.

כיצד את מודדת את זה?
למכור והרבה. rofile by Gottex שאותו התחלתי מאפס נחשב לאחד מהליינים המובילים בארה"ב. וב-2014 בגד ים חצאית בעיצובי, היה לדגם הנמכר ביותר בארה"ב באותה עונה. מדובר על עשרות אלפי יחידות מדגם בודד. את המותג טורקיז שהתחלתי איתו מאפס שומר יותר משני עשורים על מיקומו כמותג מוביל״.

 

בגד ים גלמור אקספוז מחיר 499 שח צילום אלכס ליפקין, מגזין אופנה, מגזין אופנה ישראלי, Efifo, אופנה -
בגד ים גלמור אקספוז. מחיר 499 שקל. צילום אלכס ליפקין

 

נשמע אש. היו נפילות?
״בטח וכולן מכאיבות, ועדיין את האכזבה הראשונה אני זוכרת מאד בבהירות. זה היה בשנה א' בפרויקט עיצוב שמלות. השמלה אכן היתה לא מחמיאה בעליל. הפנמתי. הפנמתי״.

עכשיו אקספוס. אנשים מפתחים ציפיות.
״אני עובדת בחברת ובה ליין בגדי ים רחב ביניהם מותגי: Glamour, Special Edition, Banana, Lee Cooper, Sea Breeze. הבאנו חדשנות יצירתיות ומעוף ואני מחכה ומצפה לראות את בגדי הים בפעולה שיהיה לנו קיץ חם לוהט״.

 

בגד ים ספיישל אקספוז מחיר 499 שח צילום אלכס ליפקין, מגזין אופנה, מגזין אופנה ישראלי, Efifo, אופנה -
בגד ים ספיישל אקספוז. מחיר 499 שקל. צילום אלכס ליפקין

 

״אני גאה לומר שהצלחתי לעשות שינוי בדפוסי האופנה בישראל. הייתי הראשונה שיצאה עם חזייה לחזה גדול, מה שנראה הכי מובן מאליו היום. בנוסף, הכנסתי את הטנקיני, גופיה+תחתון לארץ. ״סוף סוף הגעתי לשלב שאני הכי רוצה להיות אני ומתפרנסת מהאהבה שלי בכבוד״

 

ורגעי השיא שלך? 
״ישנם מספר רגעי שיא שאני יכולה לחשוב עליהם. ביניהם: כשראיתי בים שלוש נשים יוצאות ביחד עם אותו בגד ים בעיצובי. כשהסוכנים רקדו מסביבי ושרו לי וקדו לי קידה. כשהילדות שלי חושבות שאני אחלה אמא. בארה"ב כשדגם השלם חצאית היה הנמכר ביותר לנשים באותה עונה 2014, ומדובר בעשרות אלפי יחידות מאותו דגם״.

אז מהו סוד ההצלחה שלך?
״היכולת להבין את פלח השוק ולהתאים לו את הקולקציה הנכונה״.

 

בגד ים ספיישל אקספוז מחיר 449 שח צילום אלכס ליפקין, מגזין אופנה, מגזין אופנה ישראלי, Efifo, אופנה -
בגד ים ספיישל אקספוז. מחיר: 449 שקל. צילום: אלכס ליפקי

השאלון – מיכל וינברג

התרגשות.
״חיוך, חיבוק, הילדות שלי וסיפור טוב״.

אהבה ראשונה.
״באילת במיכאל וזה לגמרי שלי״.

עבודת אלילים.
״מכיוון שהייתי תולעת ספרים, הגיבורים שלי היו פו הדוב ושפארד המאייר, סנופי, ״עיר ושמה אליס״, ״עגבניות ירוקות מטוגנות״, ״חתולה על גג פח לוהט״, ״עפיפונים״, ״הקפות ביער, ״הסחרחרת שבים״, ״איים בזרם״ ו״אל תיגע בזמיר״, שעדיין מלווים אותי עד היום, אליהם הצטרפו בהמשך דמויות גדולות מהחיים, דמויות מהסרטים, אודרי הפבורן מ״ארוחת בוקר בטיפאני״ וגרייס קלי מ״חלון אחורי״.

אושר.
״הילדות, טיולים וכמובן אהבה״.

חברים.
״יש לי חברים מכל התחנות בחיי. הרבה חברים מאילת ואנחנו עדיין נפגשים בקביעות. מנבחרת הריצה, משנקר, אמהות של חברות של הילדות שלי, ההורים מטיולי משפחות, וכמובן מהעבודה״.

שמרנית או.
״בשיטת הגם וגם. אינדיבדואליסטית יצירתית עם שתי רגליים על הקרקע״.

יד שרה.
״הבטן היא המצפן שלי. כשהיא מתחילה לכאוב משהו לא עובד״.

אשראי.
״הרבה ביטחון״.

לאי בודד?
״מטוס, חייבת לצאת משם״.

מי שמאמין.
״בכל קולקציה אני עוברת את כל התהליך. מלחשוב שאני עושה את העבודה הכי גרועה בחיים, עד ממש אחלה. אף פעם אני לא מרוצה מעצמי עד הסוף ותמיד רוצה יותר טוב. מזל שתמיד יש את הקולקציה הבאה. תכל׳ס, מאמינה בעצמי בגדול.״

עושה לי טוב.
״המשפחה, החברים, הצחוק של רוני, החיוך והחוש ההומור של ענבל״.

עושה לי רע.
״אלימות מכל סוג. זיקנה, עוני, בדידות ושיקרה משהוא רע לילדות שלי״.

בית.
״תמיכה, משפחתית וחברים טובים״.

יש לי חלום.
״אהבה ענקית, וגם: ״לעשות את אנה פורנה בנפאל עם הילדות שלי ענבל ורוני״.

 

בגד ים ספיישל אקספוז מחיר 499 שח צילום אלכס ליפקין, מגזין אופנה, מגזין אופנה ישראלי, Efifo, אופנה -
בגד ים ספיישל אקספוז. מחיר: 499 שקל. צילום אלכס ליפקין

 

״אקספוז״ 
נחברה הוקמה בשנת 2005, עם רכישת הזיכיון לייצור מוצרי lee cooper להלבשה תחתונה ובגדי ים. בתחילת דרכה שמה לעצמה החברה למטרה, להיות תוך עשור החברה המובילה בתחומה, תוך שימת דגש ליתרונות שהפכו להיות אבני היסוד של החברה, אופנתיות, איכות ויציבות. כיום היא מחזיקה במותגים נוספים לבגדי ים: glamour, special edition, banana, banana kids. בתחום ההלבשה התחתונה: Lovable, Selmark  Lilyette, Bali, Playtex.
אתר החברה: http://expose.org.il/

 

 

 

Efifoמגזין האופנה של ישראל

Efifo, מגזין אופנה ישראלי, משמש במה איכותית לדור החדש של האופנה בישראל. מעצבי אופנה, צלמי אופנה, סטודנטים ובוגרי אקדמיות לאופנה ובתי ספר לצילום אופנהEfifo, מגזין אופנה ועיצוב, שיקי, רענן, בועט, מפתיע ופורץ גבולות. Efifo, מגזין אופנה ישראלי, מוקדש כולו לאופנההפקות אופנה של הכישרונות הגדולים בתעשיית האופנה הישראלית המתפתחת, ראיונות עם מעצבי אופנה ומכתיבי אופנה, יוצרים וכוכבים. Efifo, מגזין אופנה ישראלי, שם לו למטרה לקדם ולפתח כישרונות צעירים, נועזים, בועטים ותוססים מתחומי האופנה והצילום בישראלEfifo, מגזין אופנה אונליין, הוקם מתוך צורך עמוק ואמיתי של דור חדש בתעשיית האופנה והצילום, המבקש במה להשמיע מעליה את קולו הרם, הברור והמחדש. Efifo, מגזין אופנה, יוזם ותורם למען התפתחות וחדשנות של עולם האופנה בישראל עם דגש מיוחד על קהילת מעצבי אופנה, צלמי אופנה, דוגמנים, דוגמניות, סטייליסטים, סטייליסטיות, מעצבי שיער, מאפרים ומאפרות.

פורסם בקטגוריה אופנת נשים
תגובות פייסבוק