נוריקו סאן. ילדי העולם

נוריקו סאן
|

נוריקו סאן הילדה מיפן: נוריקו היא אחת מגיבורות הילדות האהובות, כוכבת סדרת הספרים הנוסטלגית 'ילדי העולם'. נוריקו שיראישי, הגיעה לישראל מלווה בבעלה ובתה. בכניסה לסינמטק המתינו לה מעריצים רבים. פרס ראשון לצמד התסריטאים מוטי אבירם ואלון גור אריה בארוע הפיצ'ינג  במסגרת פסטיבל תל אביב הבינלאומי לסרטי ילדים ונוער

נוריקו סאן

נוריקו סאן-4
התרגשות גדולה ותורים ארוכים חיכו לנוריקו סאן הילדה מיפן. צילום: יח"צ

ההורים והילדים שהמתינו לנוריקו בסינמטק תל אביב במסגרת הפסטיבל הבינלומי לסרטי ילדים ונוער, הראו כי שמה של נוריקו סאן עדיין מהדהד ומרגש אצל רבים מילדי ישראל והוריהם . גם כיום ילדים נהנים לקרוא את הספר הנפלא הזה. ביום שישי התקיים הארוע עם נוריקו באולם הגדול של הסינמטק. ילדים, תלמידי בתי ספר יסודיים, עלו לבמה והציגו בפני נוריקו שאלות כמו: מה פרוש שמה, האם יש לה קשר עם הילדה השבדית (אווה) שאיתה החליפה בגדים בספר ..ועוד ועוד .. נוריקו ספרה כי מישראל היא ממשיכה לשבדיה לבקר את חברתה השבדית ..שרק בזכות דבורית שרגל יוצרת הסרט "איפה אלה קארי ומה קרה לנוריקו סאן" הן נעשו חברות , וזה קרה בשנת 2013.

נוריקו סאן-3
נוריקו שיראישי עם משפחתה ודבורית שרגל. צילום: יח"צ

בשנת 1956 צולמה נוריקו לספר מסדרת ספרי "ילדי העולם",  ע"י אנה ריבקין בריק. הספר נכתב ע"י אסטריד לינדגרן ותורגם ע"י לאה גולדברג. סדרת הספרים היתה לקלאסיקה עבור ילדים ישראלים ופתחה צוהר לחייהם של ילדים ברחבי העולם.עד מהרה הפכה נוריקו לאחת הדמויות האהובות על ילדי ישראל!

נוריקו סאן -1
נוריקו חותמת למעריצים. צילום: יח"צ

נוריקו שיראישי: "אני מקווה שילדים שיקראו את הספר הזה ילמדו הרבה על חברות".
לקראת ביקורה של נוריקו בארץ, בספרית פועלים ראה אור הספר 'נוריקו סאן הילדה מיפן' במהדורה מחודשת ומקסימה. ביום שישי כ-400 איש עמדו בתור ארוך כדי לבקש חתימה מנוריקו , שבכתב ידה העניקה לכולם חתימה עם חיוך , ובתה שישבה על ידה , גם חתמה בחותמת מיוחדת.
מיכל מטוס, מנהלת פסטיבל סרטי הילדים בסינמטק תל אביב , הודתה לנוריקו על בואה לישראל ועל השתתפותה בפסטיבל , וגם העניקה לה שי מטעם סינמטק תל אביב – חנוכיית כסף.  במהלך ביקורה ביקרה נוריקו סאן בין היתר בירושלים, בציפורי וכן עלתה לקברה של צלמת הספר אנה ריבקין בריק בבית העלמין בחולון.
הפסטיבל הבינלאומי לסרטי ילדים ונוער בסינמטק תל אביב יימשך עד יום ד' 8 ביולי במסגרתו מוקרנים עשרות סרטים לילדים ולנוער.

פרס ראשון לצמד התסריטאים מוטי אבירם ואלון גור אריה בארוע הפיצ'ינג במסגרת פסטיבל תל אביב הבינלאומי לסרטי ילדים ונוער

ארוע הפיצ'ינג אמש במסגרת פסטיבל תל אביב הבינלאומי לסרטי ילדים ונוער
הפרס הראשון. מוטי אבירם ואלון גור אריה. צילום: יח"צ

שישה יוצרים הציגו אמש את רעיונותיהם לסרטי ילדים ונוער ישראליים באורך מלא , בפני חבר שופטים בינלאומי ומקומי המורכב מיוצרים בתחום הקולנוע לילדים.במקום הראשון זכה רעיון לתסריט שכתבו צמד יוצרים : מוטי אבירם ואלון גור אריה . הם כתבו על "צ'ומפי ". הפרס: מענק בסך 25,000 שקל , מטעם איגוד תסריטאי הקולנוע והטלוויזיה בישראל.
הרעיון לתסריט: כלב לברדור של אלה בת התשע שנעשה עצוב כאשר נתקל בתמונה של הוריו הכלבים מהם הופרד כשהיה גור … הוא מקבל הזדמנות לפגוש את הוריו הכלבים באמצעות קופסת פלאים שמגשימה חלומות ובעזרת שרשרת של ארועים מופלאים.
כן זכו בצלשים עבור התסריטים : דן וולמן שכתב רעיון  לתסריט "ילדי המלין" בעקבות מעשיית החלילן מהמלין ובן בכר ורועי בית לוי שכתבו  רעיון לתסריט בשם "המגדל" . בהשראת ספרה של לאה גולדברג "דירה להשכיר".
הפרס הראשון הוענק כאמור למוטי אבירם על ידי כתרי שחורי – מנכל קרן הקולנוע הישראלי, ועל ידי קטרינה רשקה סופרת ותסריטאית מגרמניה.

תגובות פייסבוק