ניר בן אהרון: "לא חשבתי שזה יקרה בגיל מאוד צעיר"

מעצב שיער ניר בן אהרון-עיצוב-שיער
|

הוא מעצב שיער מוביל במדינה והוא רק בן 20. איך הוא עושה את זה? תשאלו את נועה קירל, אנה ארונוב, ריף נאמן. לקחות קבועות. ניר בן אהרון הוא סיפור הצלחה שאפילו הוא לא מאמין שזה קרה לו כל כך מהר. וגם: יש לו טיפים שווים בשבילכם ומספר על טרנדים לעיצוב שיער לחורף הקרוב

מעצב שיער: ניר בן אהרון-אופנה
ניר בן אהרון. צילום: עמית מטרי

מאת: נועם שקד

מעצב שיער ניר בן אהרון, (20!), מוקיר תודה גדולה לגילי אלגבי שסייע לו להגיע למעמד בו הוא נמצא היום בתעשיית עיצוב השיער. את דרכו לפסגה התחיל מלמטה כמטאטא ומגיש קפה, ולאט לאט ובעקשנות טיפס וכבש את מעמדו כמעצב שיער של ידועניות כדוגמת נועה קירל, אנה ארונוב, ריף נאמן ועוד רבות אחרות

ריף-נאמן-מגזין-אופנה-דיגטלי-עיצוב שיער
ריף נאמן. צילום: ניר בן אהרון

מתי התחילה האהבה לשיער והעיסוק בו?
"אמא ואבא שלי תמיד אמרו לי שמאז שהייתי קטן אהבתי שיער, כשהיינו הולכים עם שני האחים שלי לחנויות צעצועים הם היו קונים להם כדור ומכוניות ולי היו קונים בובות בראץ כדי שאוכל להחליף להן תסרוקות. מילדות ידעתי במה אני הולך להתעסק – בהפסקה הייתי עושה לחברות שלי צמות, תמיד הייתי סביב זה. בגיל 13 כבר התחלתי לקפוץ ממספרה למספרה עם החברות, חיכיתי להן עד שיסיימו את הפן ותוך כדי בחנתי את מעצב השיער ולומד מלהסתכל עליו שעות.

אנה-ארונוב-ריף נאמן. עיצוב שיער: ניר בן אהרון-מגזין-אופנה
אנה ארונוב. צילום: ניר בן אהרון

כשהוא ראה שאני בא בעקביות הוא אמר לי "אתה עוד תהיה מעצב שיער" וישר אמרתי "מה פתאום אין מצב", אני חושב שהתביישתי להגיד שבתחום הזה אני רוצה להתעסק. בתחילת התיכון, בגיל 14, נכנסתי כבר למספרה שבה הייתי מטאטא, שוטף כלים, מחזיק ניירות כסף, לא נגעתי כמעט בשיער. כשהמורים בבית ספר ידעו שאני רוצה להיות מעצב שיער הם אמרו לי "תהפוך את זה לתחביב, אל תתעסק בזה, עם ראש כמו שלך חבל להשקיע במקצוע כזה״, מכיוון שהייתי תלמיד מצטיין.

למרות הכל, ההורים המדהימים שלי מאוד תמכו בי. ומאז אני במקצוע, כ-7 שנים. כיום אני מתעסק לרוב עם כלות ואופנה, אני מסתובב בין בתי מלון, הפקות אופנה, וסטים של צילום בכל רחבי הארץ."

״איזה כיף שהחורף פה – התסרוקת נשארת בול ללא נפיחות מהחום"

מור-סילבר
מור סילבר. צילום ניר בן אהרון

איך סללת את הדרך לעיצוב שיער לידועני ארצנו – כוכבי "האח הגדול", נועה קירל, אנה אהרונוב, ליהי גרינר, בנות "פורמולה"?
"וואו. לאחר סיום הקורס אמרתי לעצמי: 'זהו נכנסת לתחום', עכשיו זה ללכת על כל הקופה, אין אמצע. כל כך האמנתי בעצמי שאגיע לכוכבות הכי גדולות בארץ, אבל אם מישהו היה אומר לי שכבר בגיל 19 אהיה בהפקות הכי גדולות לצד נועה קירל, ואהיה אחראי כמעצב שיער ראשי על ההופעות הגדולות של הזמרים הכי מדוברים, סביר להניח שלא הייתי מאמין לזה.

אני אדם מאוד מאמין, שומר שבת וכל כך דוגל ב'כוחה של תפילה׳' להגיד לך את האמת, ביקשתי! התפללתי להגיע לכל הגדולים בגיל מאוד צעיר וכך קרה! וכשהבנתי מה כוחה של תפילה התקרבתי מאוד לדת והתחלתי להגשים את המטרות שלי בחיים. אבל כן, שום דבר לא קרה כל כך קל ומהר כמו שזה נשמע.

מעצב שיער: ניר בן אהרון. צילום: סער פסח
מעצב שיער: ניר בן אהרון. צילום: סער פסח

התחלתי להיצמד לשמות הגדולים בתעשיית הביוטי בארץ, אחד מהם הוא גילי אלגבי, גילי הוא בן אדם מאוד משמעותי עבורי, למדתי אצלו את בית הספר של התעשייה וגם של החיים, הוא חלק מאוד גדול אצלי ועד היום אני בקשר איתו, אנחנו  משתפים פעולה ואני מתייעץ איתו על ענייני עבודה.

גילי, במעמד אליו הגיע, יכול לבחור כל מעצב שיער שהיה רוצה, אבל הוא בחר בי להיות מעצב שיער ראשי באירוויזיון ובעוד הפקות גדולות. מאוד מחמיא שבעל מקצוע במעמד של גילי אלגבי בחר דווקא בי, זה מרגש אותי ואני אהיה אסיר תודה לו על כך כל חיי.

"בגיל 13 כבר התחלתי לקפוץ ממספרה למספרה"

תקווה גדעון-מעצב שיער: ניר בן אהרון-מגזין אופנה
תקווה גדעון. צילום גילי אלגבי

החשיפה שלי גדלה והתחלתי לעבוד עם סוכנויות גדולות בארץ וכך הגעתי לידוענים בארץ כמו אנה אהרונוב, בנות פורמולה, ריף נאמן, כוכבי "האח הגדול" ועוד. הייתי חלק מהצוות של גילי אלגבי. שאלה ראשונה ששואלים אותי כשאני עובד עם ידוענית: "מה זה, בן כמה אתה?" והן מופתעות כל פעם מחדש.

זה כיף גדול וזכות ענקית להגיע בגיל כל כך צעיר לאנשים גדולים בארץ, בחיים לא חשבתי שזה יקרה בגיל מאוד צעיר, מבחינתי זו זכות ענקית שאני מודה כל יום לבורא עולם על זה וזו רק ההתחלה להצלחה שאני חולם."

"בסוף כל אחת ואחד צריך שיקשיבו לו, לא משנה מי אתה וכמה אתה מוכר ומפורסם. כולם בני אדם."

אמלי פרי - צילום גילי אלגבי - מגזין אופנה
אמלי פרי. צילום: גילי אלגבי

שתף אותנו ברגע/במקרה בו אמרת לעצמך שעשית את הבחירה הנכונה בחיים עם ההחלטה להיות מעצב שיער.
"היה לי שלב שבו אמרתי לעצמי: 'די אני עוזב את המקצוע', בגלל שבתחילת דרכי במספרות לא נתנו לי לגעת בשיער כל כך הרבה זמן והייתי צמא לגעת בלקוחה. אחרי שנה של רק לטאטא ולהגיש קפה ללקוחות אמרתי די, למרות שהיום אני מבין את הכח שיש להתחיל ממש מלמטה. 

"זה כיף גדול וזכות ענקית להגיע בגיל כל כך צעיר לאנשים גדולים בארץ"

ניר בן אהרון - מעצב שיער-צילום: סער פסח-מגזין - אופנה
מעצב שיער וצילום: ניר בן אהרון

המשכתי להתעסק בלימודים וההורים שלי תוך כדי דיברו איתי וניסו להעלות לי את הביטחון. הייתה תקופה קצרה בה שנאתי את המקצוע מהטראומה שחוויתי ממספרות שנתנו לי רק לטאטא ולשטוף כלים, חשבתי שככה אני אהיה כל החיים אם ארצה להתעסק בתחום הזה. אזרתי ביטחון והחלטתי שאני הולך ללמוד את זה באופן מקצועי בקורס, ולאחר הקורס התחלתי להשתדרג ולעבוד באופן מקצועי.

היום אני מבין שאין קיצורי דרך והייתי חייב לעבור את זה. האמת, שברגע שהבנתי והחלטתי שזה נכון לי להתעסק במקצוע הזה, זה הרגע שבו הרגשתי שההורים שלי רואים איך אני מתקדם ועצמאי בזכות עצמי וכל כך גאים בי, ומבחינתי זה הכול."

"במספרות לא נתנו לי לגעת בשיער כל כך הרבה זמן והייתי צמא לגעת בלקוחה"

ניר בן אהרון-מעצב-שיער-מגזין-אופנה
ניר בן אהרון. צילום: עמית מטרי

עד כמה אתה מסכים עם האמירה שמעצב שיער הוא "הפסיכולוג של הלקוחה"?
"חד משמעית האמירה הזאת מאוד נכונה, אבל. ויש אבל גדול, ניתנה לי הזכות להיות אוזן קשבת לאנשים. כשלקוחה ידוענית או כל אחת אחרת שיושבת אצלי בכיסא מרגישה בנוח לשתף על החיים שלה, כנראה שהיא זקוקה לזה ואני גאה להיות המפלט  שלה לאותו הרגע.

יש משפט ענק שאני דוגל בו וחוזר עליו שוב ושוב – ׳הכול לטובה׳, שמחזק את הלקוחות. הבנתי מהר מאוד שזה חלק גדול מהמקצוע להקשיב למי שיושבת אצלך בכיסא. בסוף כל אחת ואחד צריך שיקשיבו לו, לא משנה מי אתה וכמה אתה מוכר ומפורסם. כולם בני אדם."

"היום אני מבין שאין קיצורי דרך"

מעצב שיער: ניר בן אהרון. צילום ארקדי-אופנה
מעצב שיער: ניר בן אהרון. צילום ארקדי

איך הכלות איתן אתה עובד מתמודדות עם חתונות בעידן הקורונה?
"נפלה עלינו תקופה ממש לא פשוטה, הכלות שלי באי וודאות. גם אם חושבים שמשהו בטוח – שום דבר לא בטוח. חלק מהכלות שלי עושות אירועים מצומצמים. ממה שאני רואה, ההרגשה עדיין מרגשת. כלה זאת כלה וזה יום מרגש. לא משנה איך תתחתני, זה יום שבו החיים שלך משתנים ואת בתחילת פרק חדש בחייך, אז ההתרגשות נשארת.

אני מעריץ את הכלות שמתחתנות בימים אלו. רוב הנשים חולמות על האירוע שלהן, שכולל ריקודים והמון אנשים שישמחו איתן ביום הכי גדול שלהן. מה שנותר לנו הוא רק לקוות לסיום של התקופה."

"אין סלב שלא הצטלמה והשתמשה בפאה" – טרנד חזק

שיער-אופנה
מעצב שיער וצילום: ניר בן אהרון

אילו טיפים תוכל לתת לנשים בימים בהם המספרות סגורות? מה עליהן לעשות במקרה שהצבע דורש חידוש, שיש קצוות וכו', איך אפשר לטפל בשיער ביכולות ובאמצעים הדלים שיש בבית?
"הייתי ממליץ לכל הנשים שצריכות חידוש וצבע לפנות לספר שלהן ולשאול מה הצבע לשיער שלהן, המזל הוא שיש אינטרנט וסרטונים שמדריכים איך לצבוע את השיער ואיך לטפח אותו ממוצרים שיש בבית – כמו חלמון ביצה שידוע שהוא לא מעולה רק לחביתה או לעוגה טובה, אלא גם לטיפול בשיער יבש ושרוף."

"שנאתי את המקצוע מהטראומה שחוויתי ממספרות שנתנו לי רק לטאטא ולשטוף כלים, חשבתי שככה אני אהיה כל החיים אם ארצה להתעסק בתחום הזה"

כלה-עיצוב-שיער
מעצב שיער וצילום: ניר בן אהרון

מה הטרנדים לחורף הקרוב בעיצוב השיער?
״איזה כיף שהחורף פה – פחות זיעה, פחות לחות, והתסרוקת נשארת בול ללא נפיחות מהחום. החורף מביא איתו השנה את הטבעיות, פחות התחכמויות, נראה המון בנות שיישארו אם המראה שלהן ולא יתאמצו לשנות ולהחליק את השיער ולהילחם עם כל תלתל ותלתל, נראה טקסטורות טבעיות, יותר תלתלים ושיער גדול, נפוח וזרימה עם הטבעי של כל אישה.

"התוספות והפאות חזרו ונהיו טרנד וחלק בלתי נפרד אצל הסלבס"

אין סלב שלא הצטלמה והשתמשה בפאה, החורף נראה את זה בתדירות גבוהה, זהו אביזר שמאוד נוח ומשדרג את הלוק בשנייה. השנה יחזרו אלינו  ובגדול בנות עם אורך קצר, הקארה חוזר ובעיקר בסגנון גזירה א-סימטרית. עניין הצמות ילווה אותנו גם לחורף הקרוב כתסרוקת לא מתאמצת ומראה נוח וטבעי. בנוסף נראה המון פוני קצר, ארוך, לצד, "וילון" או ישר. ראינו המון פוני בקיץ הקודם והחורף נראה אותו בתדירות גבוהה יותר – בגדי החורף סגורים, כך שהפוני סוגר לנו מסגרת לפנים עם הצעיף והמטרייה.


אינסטגרם: nirbenaharonn


נועם שקד, אופנה, אינסטגרם

נועם שקד – עיתונאית אופנה
אינסטגרם: noam.shaked

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

בעלים ועורך אחראי: אפי אליסי
Fashion Israel – מגזין אופנה ישראלי
מייל: fashionisrael.mag@gmail.com
טלפון: 050-7368167
אינסטגרם: fashionisrael.mag
אתר: https://www.fashion-israel.co.il/
הקבוצה שלנו בפייסבוק: Fashion Israel – מגזין אופנה של כולם!
דף עסקי: Fashion Israel
כתובת למשלוח: רח׳ בר כוכבא 1, דירה 1, רמת גן

תגובות פייסבוק