״כל מה שתזרקי על נלי תגר יהיה יפה. היא יודעת לתת שיק לכל בגד״

נלי תגר, טס השילוני, דנה סמו. ״האחיות המוצלחות שלי״. צילום אוהד רומנו
|

״האחיות המוצלחות שלי״ משודרת זו העונה השלישית ב-yes COMEDY וב-STINGTV. נועם שקד שלנו תפסה את ענבל רוזנטל ואורין ליען שושן, מעצבות התלבושות בסדרה, לשיחה צפופה על תלבושות וסטיילינג. מעניין מה נלי תגר תחשוב על זה

 

נלי תגר, טס השילוני, דנה סמו. ״האחיות המוצלחות שלי״. צילום אוהד רומנו-4
דנה סמו, נלי תגר, טס השילוני. ״האחיות המוצלחות שלי״. צילום אוהד רומנו

 

מאת: נועם שקד

 

״האחיות המוצלחות שלי״ המשודרת ב-yes COMEDY וב-STINGTV חוזרת אלינו לעונה שלישית, נפגשתי לשיחה עם ענבל רוזנטל ואורין ליען שושן האחראיות ללבוש של נלי תגר ולסטיילינג של חברותיה לסידרה (דנה סמו, טס השילוני ואחרים). מה מצפה לאורית, נטלי ומור בעונה החדשה: מור (טס השילוני) משתחררת מצה"ל ומגלה שבאזרחות לא פשוט, נטלי (נלי תגר) מנסה להגשים את עצמה ולצאת לעולם והאם אורית (דנה סמו) עומדת להיות אמא? מסקרן. אותי סיקרן סגנון הלבוש האופנתי של נלי תגר, ושאר בנות הסדרה, התאמת הבגדים למצולמות וכיצד מייצר הבגד את הדמויות.

 

נלי תגר. ״האחיות המוצלחות שלי״. צילום: גל חיים
נלי תגר ודנה סמו. ״האחיות המוצלחות שלי״. צילום: גל חיים

 

ענבל רוזנטל

עושה רושם שלמרות שהסטיילינג נראה לא מתאמץ, מוקדשת מחשבה רבה, אחרת אי אפשר להסביר כיצד הוא מותאם באופן מושלם לכל אחת מהדמויות בסדרה. מה חשיבות  עיצוב התלבושות בעיצוב הדמויות בסדרה?
״עיצוב תלבושות הוא מעל ולפני הכל עיצוב דמויות. זהו האופן שבה הדמות משתקפת דרך המלתחה שלה. הבגדים של כל דמות תפקידם לספר לצופה מי היא, כיצד היא תופסת את עצמה וכיצד היא נתפסת על ידי העולם. עיצוב התלבושות גם עוזר מאוד לשחקן להיכנס ל׳עור׳ של הדמות. מאחורי הארון של כל דמות מושקעת חשיבה רבה. עיצוב תלבושות מונע מסקרנות גדולה כלפי הפרט. זוהי חשיבה אנתרופולוגית שאינה קשורה בהכרח לאופנה או טרנדים, אלא יותר למיקום של הדמות בחברה, הגיל שלה, המעמד הכלכלי שלה, היכן היא בחיים (מורה, מובטלת/ עובדת במשרד, חיילת/ אזרחית טרייה וכו׳), מה מערכת היחסים של הדמות עם הגוף שלה, עם עצמה, עם החברה בו היא חיה ועם העולם בכלל. איפה היא חיה? היכן היא קונה בגדים? מהי המוזיקה שהיא שומעת? מה משפיע עליה וכו'. לדוגמא: מור היא ההפך הגמור מאופנתית ועד למפגש עם מיטל בעונה שלוש זה גם כאילו לא ממש מעניין אותה איך היא נראית. נהפוך הוא: היא מתחבאת מאחורי בגדים גדולים למידותיה״.

 

 

״היה חשוב לנו לייצר הלבשה שהיא ׳על זמנית׳ ומכיוון שהסדרה צולמה בשיא הקיץ וחלק מהפרקים מתרחשים באביב או בסתיו היה חשוב לתת לזה מענה גם מבחינת ביגוד. עיצוב התלבושות נוצר מתוך אפיון הדמות שעולה בקריאת התסריט ומתוך דיאלוג משותף עם גורי הבמאי והתסריטאיות נועה וגלית לגבי האופן שבו הם תופסים כל אחת מן הדמויות. בעונה השנייה והשלישית השתמשנו במכוון בחלק מן המלתחה מהעונה הראשונה פלוס שינויים, בהתאם להתפתחות ולמצבה האישי והרגשי של כל דמות״.

 

ענבל רוזנטל. איפור, שיער וצילום״ שירי שמשה, סטיילינג: ענבל רוזנטל
ענבל רוזנטל. איפור, שיער וצילום״ שירי שמשה, סטיילינג: ענבל רוזנטל

 

כיצד היית מגדירה בספר מילים את הסטייל של כל אחת מה׳אחיות׳?
אורית. (דנה סמו) שמרני, מיינסטרים. ״אורית מורה והיא לבושה באופן יותר שמרני, גם כי זה האופי שלה וגם כי היא עובדת עם נוער מתבגר. באורית יש משהו קצת לא מודע לעצמו שבא לידי ביטוי גם בהלבשה. בעונה השנייה היא סובלת מדיכאון ותקועה בבית של הסבתא וההלבשה שלה שם יותר מסמורטטת ומונוכרומטית כשהיא מתחילה בפרויקט בבית הספר וכשחוזרת לזוגיות עם קארן היא פורחת וגם ההלבשה שלה הופכת שמחה יותר וחופשית יותר בהתאם״.

 

נלי תגר. צילום רונן אקרמן
נלי תגר. צילום: רונן אקרמן

 

נטלי. (נלי תגר) הזוי, סטייל יחודי. ״נטלי היא הכי חופשיה כביכול מהאחיות והכי מגניבה. היא עוף מוזר ומיוחד ויש לה חשיבה ייחודית ושפה משלה שבאה לידי ביטוי גם בהלבשה. בעונה הראשונה נטלי לא מוצאת את עצמה וההלבשה שלה קצת הזויה. לא תראי ברחוב אף אחת שמתלבשת כמו נטלי, שעושה כאלה שילובים של בגדים כי זה הראש המיוחד שלה וזה יוצא מגניב, אחר ובסטייל״.
מור. (טס השילוני) חנוני, מסתיר, אינטליגנטי, נוגע ללב. ״מור היא האחות הקטנה אבל בהרבה מובנים היא בוגרת מאחיותיה. היא האחות החכמה והרגישה שמרגישה לא נוח עם הגוף שלה ומסתירה אותו מתחת טישרטים ומדים גדולים. בעונה השלישית, אחרי היכרות עם מיטל, הסטייל שלה הופך מגניב יותר ופחות נחבא לכלים״.

 

נלי תגר. ״האחיות המוצלחות שלי״. צילום: אוהד רומנו-1
נלי תגר. ״האחיות המוצלחות שלי״. צילום: אוהד רומנו

דנה סמו, האחיות המוצלחות שלי, צילום אוהד רומנו
דנה סמו. ״האחיות המוצלחות שלי״. צילום: אוהד רומנו

 

איזו דמות הכי מאתגרת מבחינת לבוש?
״כל דמות מביאה איתה את האתגר מבחינת הלבשה לפעמים דווקא ההלבשה שנראית הכי קלה, היא הכי קשה. האתגר היה להביא דברים ספציפים לסצנות מסוימות ולאו דווקא ההלבשה באופן כללי״.

לנלי תגר (נטלי), יש השפעה בכל הקשור לתלבושות? האם היא מביאה מהסגנון האישי שלה?
״לשחקניות יש השפעה על ההלבשה, כיוון שאנחנו עובדות עם מבנה הגוף שלהן, שפת הגוף שלהן והכי חשוב: הן צריכות להרגיש ״בדמות״ בתוך הבגד. כל מה שתזרקי על נלי תגר יהיה יפה והיא יודעת לתת שיק לכל בגד, אז זה כמובן מאוד עוזר. הבגדים התאימו לטעם האישי של נלי, זה התחבר מצויין ויכולנו להיעזר בפריטים מסוימים מהארון הפרטי שלה כמו ז'קט הג׳ינס שמלווה אותה כל העונות. גם חלק מהטישרטים של מור הגיע מארון הבגדים שלה ועזר לנו מאוד באפיון הדמות, כנ״ל הנעליים״.

 

נלי תגר, טס השילוני, דנה סמו. ״האחיות המוצלחות שלי״. צילום אוהד רומנו - 1
נלי תגר, טס השילוני, דנה סמו. ״האחיות המוצלחות שלי״. צילום אוהד רומנו

 

האם הדמויות הראשיות לובשות בגדים פרי עיצובכן? אם לא, מהיכן אתן נוהגות לאסוף את הפריטים השונים?
״הבגדים הם תוצר של איסופים וכיתותיי רגליים בין המון חנויות, שווקים,הרבה מאוד חנויות יד שניה ושוקי פשפשים, עם תמהיל של חנויות בוטיק ורשתות. הרעיון הוא לקחת דברים קיימים ולייצר מהם שפה חדשה. העדפנו להשתמש כמה שפחות בבגדים מרשתות וכמה שיותר יד שניה, בעיקר עבור נטלי ומור. מדובר בדמויות שאין להן כסף ולכן הגיוני שלא יקנו דברים יקרים. חלק מהבגדים שנטלי לובשת הגיעו מהארונות הפרטיים שלי, של אורין וגם מחברות מעצבות שנתנו לנו גישה לארון הבגדים הפרטי שלהן. כך מתקבל בגד שיש לו חיים וקילומטרז׳ משל עצמו ומקבל חיים חדשים כאשר הוא הופך להיות חלק מהארון של הדמות״.

 

ענבל רוזנטל. איפור, שיער וצילום״ שירי שמשה, סטיילינג: ענבל רוזנטל - 1
ענבל רוזנטל. איפור, שיער וצילום״ שירי שמשה, סטיילינג: ענבל רוזנטל

 

עד כמה יש ירידה לפרטים בבחירת הבגדים? לדוגמא, האם ישנה משמעות לבחירת ההדפסים על חולצות הטי שרט אותן נוהגת ללבוש מור (טס השילוני), במיוחד העונה לאחר שהשתחררה, האם ישנה כוונה להעביר אמירה מסוימת באמצעות ההדפסים?
״כמובן שיש ירידה לפרטים. אלוהים נמצא בפרטים הקטנים ועיצוב תלבושות הוא אובססיה לפרטים הקטנים. זה ה׳בין השורות׳ הזה שמלמד את הצופה על הדמות וכן, הטישרטים של מור לצורך העניין נבחרו בקפידה. חולצות של קית הרינג למשל.הרינג היה אמן פופ שניהל דיאלוג דרך יצירותיו עם החברה שבה חי וגם מור מנהלת דיאלוג של שייכות וחוסר שייכות מול העולם (למעשה כולנו, כל הדמויות בסדרה). החולצות שלה משקפות ערכים והאינטליגנציה שלה. אלו לא טישרטים של ׳יצור המוני׳, אלא חולצות ייחודיות המדגישות את השוני שלה מהמיינסטרים ואת העומק שלה. בעונה שהיא משתחררת היא מכירה את מיטל ומשתנה. היא מרזה, היא מחוברת יותר לגוף שלה וחלק מההשפעה של מיטל עליה בא לידי ביטוי בשינוי בבגדים. היא הופכת יותר מגניבה ופחות חנונית ולכן הג׳ינסים שלה הופכים צמודים יותר. החולצות שלה מגניבות יותר וגם ההתאמות מעידות על זה שעכשיו אכפת לה מאיך שהיא נראית, מה שגורם לה להרגיש טוב יותר עם עצמה והסביבה״.

 

נלי תגר, האחיות המוצלחות שלי, צילום אוהד רומנו -13
נלי תגר. ״האחיות המוצלחות שלי״. צילום: אוהד רומנו

טס השילוני, האחיות המוצלחות שלי, צילום אוהד רומנו
טס השילוני. ״האחיות המוצלחות שלי״. צילום: אוהד רומנו

 

בהלבשת הדמויות הלסביות בסדרה לא נפלת לקלישאה של ביגוד גברי/מרושל. נהפוך הוא, הדמויות נשיות ועדינות. האם זה מכוון?
״זה מכוון, זה הרגיש יותר נכון לדמויות. בהלבשה של קארן וגם של אורית שהוא על הגבול בין לבין. קארן בת הזוג של אורית היא אדריכלית ולכן התמקדנו בקונטורים קצת הנדסאיים מבחינת הבגד, הבדים לא מאוד רכים אבל מאוד בסטייל ואצל אורית זה מן בין לבין. זה יכול להיות נשי ורך ויכול להיות גם לא״.

 

אורין ליען שושן

האם רמת ההשקעה ותשומת הלב שניתנת להלבשת הדמויות השונות, נעשית גם עם דמויות המשנה? האם גם שם יש הקפדה על התאמת התלבושות לדמות?
״ודאי, אותה השקעה נעשית גם על דמויות המשנה מכיוון שכדרך עבודה על דמויות, הגישה שלנו היא לדייק את ההלבשה בכל דמות שנמצאת בסדרה. הלבשה מדויקת לדמות מאוד עוזרת בעיניי להתחבר ולהזדהות איתה. בנוסף, יש דמויות משנה שלהן יש לפעמים מספר קצר של סצנות ולכן יש לאפיין אותן מאוד מדויק״.

מהו המוטו שלך בכל הקשור לעיצוב תלבושות?
״אותנטיות עם טוויסט. הלבשה ריאלית ללא קלישאות, כזאת שיזדהו איתה ויתחברו עוד יותר לדמות בזכותה ותמיד חשוב לי להביא יצירתיות ברמת הכנת התלבושות מאפס על מנת לייחד את ארון הבגדים והסגנון של הדמות״.

 

 

״האחיות המוצלחות שלי״
יוצרות הסדרה: נועה ארנברג, גלית חוגי, במאי: גורי אלפי
שחקנים: טס השילוני, דנה אברהם סמו, נלי תגר, עלמה זק, תיקי דיין,  גלעד כהנא, גילי סער, שלומי אברהם,  מיה לנדסמן, דור כאהן, דניאל קמינסקי.
שחקנים אורחים: אורנה בנאי, אסי ישראלוף, גל תורן, עדי חבשוש, אמה אלפי, טלי אורן, צחי הלוי, ענת עצמון, שרון טייכר.

הסדרה ״האחיות המוצלחות שלי״ משודרת ב-yes COMEDY וב-STINGTV

 

 

נועם שקד, Noam shaked

נועם שקדעיתונאית אופנה Efifo
האינסטגרם של נועם שקדnoam.shaked  cokiaje

 

מגזין אופנה של ישראל
מייסד ועורך אחראי: אפי אליסי
אינסטגרם: fashionisraelmagazine
קבוצת האופנה והביוטי שלנו פתוחה לכולם: מגזין אופנה של ישראל

 

 

פורסם בקטגוריה כתבות אופנה
תגובות פייסבוק