נעמה ערד

נעמה ערד-2
|

עבודותיה של נעמה ערד, זוכת מלגת אינגבורג בכמן, מיסודו של אנסלם קיפר לאמן צעיר 2015, מַבְנות מערכות של סדר שרירותי, בהתבסס על המרת תפקודם של חפצים מוּכּרים.

אוצרת: אירית הדר

30.10.15 – 27.2.16
הפתיחה: יום שישי – 30 באוקטובר 2015 – בשעה 12:00
הגלריה לרישום והדפס – הבניין ע"ש שמואל והרטה עמיר

נעמה ערד-1
נעמה ערד, מתוך המיצב הר שולחן, 2015 – צילום: ליאת אלבלינג
נעמה ערד-3
נעמה ערד, מתוך המיצב הר שולחן, 2015 – צילום: ליאת אלבלינג
נעמה ערד-5
נעמה ערד, מתוך המיצב הר שולחן, 2015 – צילום: ליאת אלבלינג

עבודותיה של נעמה ערד, זוכת מלגת אינגבורג בכמן, מיסודו של אנסלם קיפר לאמן צעיר 2015, מַבְנות מערכות של סדר שרירותי, בהתבסס על המרת תפקודם של חפצים מוּכּרים.
את המיצב " הר שולחן" יצרה נעמה ערד, במיוחד לגלריה לרישום והדפס במוזיאון תל אביב.  חלל הגלריה, הפך לאתר ביתי המורכב ממוצרי צריכה זולים ויומיומיים. המבקרים, מוזמנים לשוטט במציאות, שממדיה השונים אינם מוציאים זה את זה, אלא מתקיימים זה לצד זה כרצף של מישורים, כמו בטבעת מוביוס.
ייעודם של חפצי היומיום, המתפקדים כעת כרכיבים של פסל, השתנה אמנם – אך ההכלאה שנוצרה ממשיכה להיות "חפץ יומיומי", הפעם על דרך הייצוג. ההמצאתיות והעבודה הידנית, הלואו-טקית ועמלנית לעתים, מעידות על השימוש הפרטיקולרי שערד עושה בפריטים סטנדרטיים, ביחידות מוסכמות ואוניברסליות; עם זאת, דומה שהיישום הייחודי, על שפע אופניו ומופעיו, לא נועד לחלץ את אובייקט האמנות מהספֵירה של מרכיביו, אלא להותירו לכוד בפני השטח של מוצרי הצריכה. במִתאם עם קריסת ההבחנות החברתיות המוּכּרות בשיטה הקפיטליסטית העכשווית, מוסכמות הכלכלה הצרכנית מחלחלות אל התחום הפרטי. גם המציאות הווירטואלית השזורה ביומיום, בתרגומה הדיגיטלי (בתקשורת, בכלכלת המידע), מביאה לטשטוש גבולות ולקריסת הבחנות, ממש כמו בחוויית קירות האולם הנעים בין תיחום החלל לפריצתו.

נעמה ערד-4
נעמה ערד, מתוך המיצב הר שולחן, 2015 – צילום: ליאת אלבלינג

נעמה ערד, נולדה בישראל, 1985. היא למדה בבצלאל [2006-2010] ובבית הספר של המכון לאמנות בשיקאגו [2012 – 2014]; הציגה שתי תערוכות יחיד בגלריה המדרשה [2012] ובגלריה זומר [2013] בתל אביב, והשתתפה בתערוכות קבוצתיות בארץ ובארה"ב.

פורסם בקטגוריות אופנה, מגזין אופנה
תגובות פייסבוק