נקודות של אור

מגזין אמנות, עבודה של נבו אפק מתוך התערוכה ״נקודות של אור״-1
|

מגזין אמנות

אוטיסט, עיוור וצייר מחונן

נבו אפק עיוור כמעט לחלוטין ומצייר כשפניו צמודות לבד הציור. ציוריו מוצגים בתערוכות ונמכרים באלפי שקלים

פתיחת התערוכה: 8.12.16  בשעה 19:30

מגזין אמנות, עבודה של נבו אפק מתוך התערוכה ״נקודות של אור״-2
עבודה של נבו אפק מתוך התערוכה ״נקודות של אור״

ביום פתיחת התערוכה יחגוג נבו אפק את יום הולדתו ה-18. נבו אפק, תושב אילת, הינו בעל לקות ראיה קשה ונמצא על הרצף האוטיסטי. הציורים שיוצגו בתערוכה הינם ציורי שמן על בד קנבס המאופיינים בצבעוניות מרהיבה ומצוירים בטכניקות שונות, ולומד בבית הספר "רבין" באילת במגמת אמנות.
נבו אפק נולד כתינוק בריא, אחד משלישיה, ורק בגיל שנתיים אובחן על הרצף האוטיסטי. בגיל 12, בעקבות פגיעה בעצב הראיה, החל לסבול מלקות ראיה קשה (התעוור כמעט לחלוטין). אך חרף המגבלות והקשיים, הוא למד להסתגל למצבו, ולתרגל באמצעות קלטות ועזרים מיוחדים.

מגזין אמנות, עבודה של נבו אפק מתוך התערוכה ״נקודות של אור״-3
אלמוגים. עבודה של נבו אפק

מאז שהיה ילד קטן, נבו אפק אהב את תחום היצירה, פיסל וצייר. כיום, במסגרת סדנת אמנות בה הוא לוקח, הוא מתכנן בדמיונו רעיון ומה בכוונתו לצייר, מבקש שיסדרו לו את הצבעים לפי הסדר שהוא מכתיב ולאחר מכן מתחיל לעבוד. בצורה זו הוא חש את התדרים שבצבע או את המרקם. יצירותיו נעשות בעזרת סבתו, מירה הראל, המלווה אותו שעות רבות, הן בסדנה בה הוא יוצר, והן בשיעורי האמנות בבית הספר. היא צופה בשיעור ומסבירה כיצד ניתן להעביר לו את החומר הלימודי. בעזרתה הוא מביא לידי ביטוי את יכולותיו האמנותיות בדרך הטובה ביותר. עבודותיו של נבו אפק צבעוניות ואף אקספרסיביות,יש לו יכולת מחוננת של התאמת צבעים ביצירות שלו. הוא מצייר כשפניו צמודות לבד הציור.

מגזין אמנות, עבודה של נבו אפק מתוך התערוכה ״נקודות של אור״-4
העץ הכחול. עבודה של נבו אפק

המנטור של נבו אפק בתחום האמנות הוא הצייר אמיר אלקיים, אשר ביוזמתו ובעידודו, החל נבו אפק להציג בתערוכות. כיום, רגע לפני שימלאו לו 18, ציוריו מוצגים בתערוכות ונמכרים באלפי שקלים. נבו אפק הציג שלוש תערוכות יחיד עד כה, והתערוכה ב'גלריה שרונה' תהיה הרביעית במספר. בעבר הציג גם בכנסת ישראל במסגרת "יום העיוור" וזכה להתעניינות ותהודה רבה מחברי הכנסת.

מגזין אמנות, עבודה של נבו אפק מתוך התערוכה ״נקודות של אור״
עמודי פרחים. עבודה של נבו אפק

בתערוכה כאמור, יוצגו למעלה מ-40 יצירות, של נבו אפק וביניהן, "אלמוגים", "להבות", "קרקס", "שמש אדומה", "עננים ירוקים", "מבט לעומק" ועוד אשר גם יוצעו למכירה. יצירותיו מדגישות את ניצחון הרוח, ההשראה ונקודות האור שהוא מצא בתוך עצמו ואת רצונו לתת כוח לילדים ואנשים אחרים בעלי קושי או מגבלה דומים. לא להסתיר ולא להסתתר, אלא למצוא את הדרך לביטוי עצמי ולתקשורת. מחירי היצירות בתערוכה ינועו בין 3000-6000 שקל.

גלריה שרונה
רח' דוד אלעזר 12 בנין 105 בשרונה תל אביב
בימים א'-ה' בין השעות 10:00-20:00
ימי ו' בין השעות  10:00-14:00
נעילה: 18.12.16 בשעה 20:00
www.saronagallery.co.il
'גלריה שרונה' היא המשכיותה של הגלריה הוותיקה "אבירם גלריה לאומנות" שהייתה ממוקמת שנים רבות ברחוב גורדון ובהיכל התרבות בתל אביב.
הגלריה בבעלותם של איציק אבירם ואלון בן עזרא.

פורסם בקטגוריה אופנה
תגובות פייסבוק