נשים מובילות: שרונה רומנו

שרונה-רומנו-לזר-אופנה
|

לקראת יום האישה הבינלאומי אנו מגישים לכם סדרת כתבות על נשים מובילות וחזקות בתעשיית האופנה והביוטי. שרונה רומנו, מייסדת ובעלת  חברת אורגניקזון חלוצת מוצרים אורגניים ואקולוגיים בישראל. כתבה שישית בסדרה


מאת: אפי אליסי – Fashion Israel


אורגניקזון נוסדה בשנת בשנת 2008, על ידי שרונה רומנו לזר במטרה להוביל בישראל  אג'נדה ירוקה, להנגיש לשוק הישראלי מותגים אורגניים, טבעיים, טבעוניים וידידותיים לסביבה, תוך שמירה על עקרונות אקולוגיים. 

שרונה רומנו לזר: "רציתי להשפיע על הצרכן הישראלי  וליצור מודעות והרגלי הצריכה, עוד לפני שידעו פה מה זה קיימות. ידעתי שאם נביא לארץ את המותגים הבינלאומיים המובילים בתחום במחירים לכל כיס, ננצח!"

ecoLove – מותג הטיפוח האורגני הראשון  בישראל שהחל להשתמש בבקבוקים העשויים מ-100% פלסטיק ממוחזר. ecoLove הינו בבעלות חברת אורגניקזון שהוקמה לפני 12 שנה והינה חלוצה לייבוא ושיווק מוצרים אורגניים טבעיים ואקולוגיים במגוון רחב של קטגוריות: היגיינה נשית טבעית, טואלטיקה אורגנית, מוצרי מטבח ועוד. 

הסיפור החל לפני 12 שנים כשרומנו לזר הביאה לראשונה לישראל מוצרי היגיינה נשית אורגניים. כיום לחברה 9 מותגים בינלאומיים. יחד עם זאת מותג הטיפוח אקו-לאב שהחברה הקימה, משווק כיום גם ב-350 חנויות בישראל ונמכר גם ב-300 חנויות בארה"ב כולל הולפודס ואמזון.  

שרונה-רומנו-לזר-כתבות-אופנה
שרונה רומנו לזר. צילום: יונתן בלום

שרונה רומנו לזר (52), ילידת רמת גן, נשואה+3 בנות ובעלת תואר ראשון במנהל עסקים עם התמחות בשיווק בינלאומי וכן תואר שני ממכללה למנהל. בנוסף, עשתה הסבה להוראה למדעי החברה, כלכלה ואזרחות לגיל התיכון אך מעולם לא עסקה בזה.

"אנו מציעים מוצרי צריכה יומיומיים ואפקטיביים ש"חושבים" ירוק. כלומר, מוצרי צריכה שתוכננו גם במושגי בריאות האדם וגם במושגי שמירה על הסביבה כך שטביעת הרגל האקולוגית שלהם תהייה נמוכה עם מינימום זיהום ואשפה."

שרונה רומנו

לפני שייסדה את חברת אורגניקזון, שרונה ניהלה את המותג קליניק בישראל- מותג אמריקאי בין המובילים בעולם. "בקליניק למדתי איך צריך להתנהג מותג גדול ובינלאומי, איך בונים השקות, איך כותבים תוכנית עבודה, איך עובדת הקמעונאות, איך מחדירים מוצרים לשוק. אין ספק שבתוך כל מה שאני עושה היום, יש טיפות די.אן.איי שספגתי מהשנים שלי בקליניק", מוסיפה רומנו לזר.

ecoLove-קולקציה-סגולה-כתבות-אופנה
ecoLove. מארזים אורגניים. צילום: טל טרי

איך הצרכן הישראלי מתייחס למוצרים אורגניים טבעיים ואקולוגיים ? האם התקדמנו? 
״כמובן שיש גידול משמעותי בתחום מאז שהקמתי את החברה לפני 12 שנה. כיום, לצרכן הישראלי מודעות יחסית גבוהה בעיקר בקטגוריות של המזון. משפחות מחפשות מוצרים בריאים יותר עבורם בנוסף לכך שישראל הפכה בשנים האחרונות למעצמה טבעונית והפוקוס על התזונה עלה. בכל התחום של מוצרים שאינם מזון NON FOOD כמו מוצרי טואלטיקה, מוצרי הגיינה, נקיון ומוצרי צריכה אחרים המודעות עדיין נמוכה והשוק בתהליך של התפתחות." 

איך נפלה ההחלטה לעבור לבקבוקים 100% פלסטיק ממוחזר, האם זה כדאי מבחינה עסקית?
"אנחנו מאד קשובים ללקוחות ונאמנים לאג'נדה הסביבתית לנו. שירות הלקוחות שלנו קיבל במשך שנים בכל יום בקשות לשנות את בקבוקי הפלסטיק וחיפשנו פתרון במשך תקופה ארוכה.

יש לנו ג'ריקנים 5 ליטר שמאפשרים לצרכן מילוי ביתי אבל חיפשנו פתרון גם למוצר הפופולרי בבקבוקים. לשמחתי, יצרן ישראלי שפגשתי בתערוכה באיטליה הסכים להרים את הכפפה ולעשות איתנו פיילוט לייצור הבקבוקים מ-100% פלסטיק ממוחזר.

מבחינה עסקית, כמה שזה נשמע הזוי, מחיר הבקבוק הממוחזר יקר יותר ולמרות זאת ספגנו את תוספת העלות כדי לשמור על מחיר צרכן שהוא VALUE FOR MONEY.

בעולם מתוקן, חברות שממשיכות להשתמש בפלסטיק חדש צריכות היו לשלם "מס" על הטיפול בזבל כך שהפלסטיק הממוחזר יהיה זול יותר וחברות נוספות יעברו לפלסטיק ממוחזר."

"בסך הכל אנחנו בעלי מזל ועבדנו כל תקופת הקורונה כיוון שאנו עסק חיוני. ובזכות זה אף עובד בחברה לא יצא לחל"ת לשמחתי. 

שרונה רומנו

מה הייחוד של המוצרים שאתם  מציעים?
"אנו מציעים מוצרי צריכה יומיומיים ואפקטיביים ש"חושבים" ירוק. כלומר, מוצרי צריכה שתוכננו גם במושגי בריאות האדם וגם במושגי שמירה על הסביבה כך שטביעת הרגל האקולוגית שלהם תהייה נמוכה עם מינימום זיהום ואשפה.

שרונה-רומנו-לזר-מגזין-אופנה
שרונה רומנו לזר. צילום: יונתן בלום

היום בשנת 2021 אני יכולה להרגיש שבעת רצון שהחזון שלי התממש ומגוון המותגים שלנו מצמצמים את טביעת הרגל האקולוגית ועומדים בקריטריונים של: Zero Waste / רכיבים אורגניים / חד פעמיים מתכלים / ממוחזרים ומתמחזרים מיוצרים באנרגיות חלופיות ומתחדשות ואינם מכילים חומרים המזיקים לסביבה."

היכן ניתן למצוא מוצרים אורגניים ואקולוגיים היום? 
"כמעט לכל סופר היום יש מחלקה אורגנית וכמובן שיש רשתות מתמחות כמו ניצת הדובדבן, מחלקת גרין בשופרסל, אניס, טבע קסטל, עדן טבע מרקט טיב טעם ובתי הטבע הפרטיים כמו עשרות של אתרי אינטרנט מתמחים."  

מארז-למתבגרת-כתבות-אופנה
אקו לאב. מארז למתבגרת. צילום: טל טרי

​ איפה קיימות עוד הזדמנויות שאת מרגישה שעדיין לא פיצחת את התחום?
"ההיגיינה הנשית לא מקבלת מספיק חשיבות בארץ בגלל חוסר מודעות לנזקים שהמוצרים הלא טבעיים מייצרים גם לגוף וגם לסביבה. בקטגוריה זאת ניתן למצוא מוצרים של המותג ORGANYC – מגוון מגני תחתון, תחבושות מסוגים שונים וטמפונים (עם ובלי מוליך).

כל המוצרים ההיגיינה הנשית עשויים מ-100% כותנה אורגנית טהורה, נקיים מכימיקלים מזיקים. אני רוצה לנצל הזדמנות ולציין כי ישנם מחקרים שמוכיחים  שהשימוש בתחבושות וטמפונים רגילים שכוללים פלסטיק, ניילון, חומרי הלבנה וכלור מזיק לבריאות וגורם לזיהומים ופטריות בנרתיק ולדלקות בדרכי השתן.

לכן גניקולוגים ברחבי העולם  ממליצים על מוצרי היגיינה מכותנה טהורה למניעת תופעות גרד, תחושת בעירה, ריחות והפרשות מרובות. קטגוריה אחרונה שאני אשמח לפרט עליה – חיתולים אקולוגיים לתינוקות של המותג cottony, החיתולים בעלי כותנה אורגנית המשמשת למגע רך ונעים לגוף התינוק וכן למניעת גירויים. ללא בישום, ללא הלבנה בכלור, ללא פראבנים ותוצרי נפט וללא גלוטן, אינו מכיל פלסטיק או מתכות כבדות, כותנה טהורה למניעת תפרחות חיתולים וגירויים.

מארזים--אורגניים-אקו-לאב-.-צילום-טל-טרי-מגזין-אופנה
אקו לאב. מארזים אורגניים. צילום: טל טרי

המוצר הינו היפואלרגני ונבדק דרמטולוגית. יש לנו מוצרים נוספים של היגיינת הפה, מוצרים נוספים למטח ולתינוקות אותם ניתן למצוא באתר שלנו."

"הביקוש עלה לסבוני ידיים איכותיים שלא מייבשים את העור בשימוש מוגבר, נייר אפייה אקולוגי בגלל שכולם הפכו לשפים ביתיים. גם בתחום של מוצרי השיער שמפו ומסכה הורגשה עלייה כל זמן שהמספרות היו סגורות"

שרונה רומנו

האם פעילות החברה נפגעה מהקורונה?
"בסך הכל אנחנו בעלי מזל ועבדנו כל תקופת הקורונה כיוון שאנו עסק חיוני. ובזכות זה אף עובד בחברה לא יצא לחל"ת לשמחתי. 

מבחינת ההשפעה של הקורונה – חלק מפעילות החברה אף גדל. הסופרים וחנויות הטבע והבריאות היו בין החנויות היחידות שהיו פתוחות כל תקופת הקורונה. אנשים פשוט הסתבבו ובילו שם וכך נחשפו גם למוצרים שלנו כך שמהבחינה הזו הרווחנו עוד לקוחות. 

גם זמן המסך עלה בכל המדיות החברתיות ולאנשים היה זמן להתעניין, לקרוא וללמוד על התחום והיתרונות של המוצרים שלנו ולרכוש ישירות אונליין באתר ששידרגנו ממש לפני פרוץ הקורונה. מצד שני, פיתוח של מוצרים חדשים והשקות של מוצרים חדשים התעכב והועבר מתכניות 2020 לתכניות 2021." 

האם היו מוצרים ספציפיים שהביקוש אליהם השתנה בשל הקורונה?
"ברור. הביקוש עלה לסבוני ידיים איכותיים שלא מייבשים את העור בשימוש מוגבר, נייר אפייה אקולוגי בגלל שכולם הפכו לשפים ביתיים. גם בתחום של מוצרי השיער שמפו ומסיכה הורגשה עלייה כל זמן שהמספרות היו סגורות. לעומת זאת, אחרי עבודה מאומצת השקנו מיסלר להסרת איפור בתקופה שכמעט אף אחת לא מתאפרת. אז התוצאות לא היו מספיקות. 

המותגים שלנו  משווקים גם באתר אינטרנט עם משלוח עד הבית מה שהופך את המוצרים להרבה יותר נגישים. אנחנו באמת כל הזמן מנסים להמציא את עצמו מחדש ולהתאים את עצמנו לתקופה – למשל כל נושא הטסטרים של מוצרי הטיפוח, בגלל התקופה זה הפך ללא רלוונטי ולכן דאגנו להפיק דוגמיות באריזה נוחה של מוצרי סדרת טיפוח לפנים. את הדוגמיות ניתן לקבל חינם בחנויות טבע רבות, וכמובן גם זה הופך את המוצרים שלנו לנגישים לכל אחד". 


זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

בעלים ועורך אחראי: אפי אליסי
Fashion Israel – מגזין אופנה של ישראל
מייל: fashionisrael.mag@gmail.com

אינסטגרםfashionisrael.mag
אתר: https://www.fashion-israel.co.il/
הקבוצה שלנו בפייסבוק: Fashion Israel – מגזין אופנה של כולם!
דף עסקי: Fashion Israel
כתובת למשלוח: רח׳ בר כוכבא 1, דירה 1, רמת גן

Fashion Academy Fashion Food Instagram Style אופנה אופנה ואוכל אופנת גברים אופנת נשים איפור איפור כלה ביוטי ביקורת אופנה דוגמניות דוגמנים הפקות אופנה חדשות האוכל חדשות האופנה חדשות היופי טיפוח טרנדים ירין שחף כלות כתבות אופנה מגזין אופנה מוצרי יופי מעצבי אופנה מעצבי שיער מעצבי תכשיטים מתכונים סוכנות דוגמנות סטייל עיצוב אופנה צילום צלמי אופנה קורונה שבוע האופנה שופינג שיער שיער כלה שמלות כלה שפים באופנה תעשיית האופנה

תגובות פייסבוק