נתיב יוחאי מאור: אני לא אוהב אנשים חלשים

נתיב יוחאי מאיר, אופנה, Fashion Israel, קעקועים, nativ tattoo
|

רגע אחרי שהציג בשבוע האופנה בפריז ובניו יורק קולקציות ייחודיות, מעצב אופנה נתיב יוחאי מאור שקיעקע על גופו את סיפור חייו כילד נטוש, עולה להתקפה:

 

״המגירות שלי מפוצצות בדרמות של אנשים שלא תמכו בי, לא אהבו אותי. הייתה לי אמא חלשה שנטשה אותי, לכן אני לא מתחבר לאנשים חלשים. נתיב של היום כבר לא מחפש שיקבלו אותו, לא מחפש לרצות אנשים ולהיות טרנדי ואופנתי. נתיב של פעם היה מאחורי הקלעים, היום הוא יוצא לפרונט. אין מעצב כמוני עם אמירה שפונה לאנשים חזקים, שיודעים להחזיק בגד״

 

נתיב יוחאי מאור. צילום: יובל חן -
״אני רוצה להפוך את בגדי הקעקועים בשנים הקרובות למיינסטרים״. נתיב יוחאי מאור. צילום: יובל חן

 

מאת: נועם שקד

 

לשבוע האופנה בפריז וניו יורק הוא הגיע דרך האינסטגרם, אחרי שעבד בעבר כמעצב הוט קוטור ושיתף פעולה עם מותגים וחברות אופנה גדולות. נתיב יוחאי מאור, הילד שננטש בהיותו בן 13,  קיעקע חצי מגופו בקעקועים בסגנון היקוזה היפנית, והחל לעצב אופנה שקיבלה השראה מהקעקועים שעל גופו.

 

״קיבלתי פידבקים מטורפים שאין מעצב כמוני עם אמירה״

בטכניקה מיוחדת מודפסים קעקועי היאקוזה שלו על בדים ובגדים ייחודיים במיוחד: ״קיבלתי פידבקים מטורפים שאין מעצב כמוני עם אמירה שפונה לאנשים חזקים, שיודעים להחזיק בגד. הבגדים קיבלו ריקושטים מטורפים כי הבינו שיש מעצב שיודע לעשות טכניקה ושעובד בטכנולוגיה של פרינטים מיוחדים״.

 

שבוע האופנה בפריז, nativ tattoo, נתיב יוחאי מאור , גלעד קבלרו - 4
NATIVTATTOO. שבוע האופנה בפריז. צילום: גלעד קבלרו

 

״החלטתי לקעקע את הגוף בקעקועים יפנים שיספרו את סיפור החיים שלי״

 

מה היווה את ההשראה לקעקועי הגוף ולבגדים המקועקעים הייחודיים, ואיך זה התחיל?
״זה התחיל כשעיצבתי קולקציה על גיישות יפניות לשבוע האופנה במוסקבה לפני שלוש שנים. רכשתי ספרים יפנים ולמדתי על המיתולוגיה היפנית. מה שתפס לי את העין היה היאקוזה – המאפיה היפנית, שגופם של החברים בה מכוסים בקעקועים. מקורות היאקוזה הם אנשים ממעמדות חברתיים נמוכים.
מדובר בילדים שנולדו מחוץ לנישואין לסמוראים וגיישות וננטשו. בגלל שלא היו להם עבר והיסטוריה, הם קעקעו על עצמם את סיפור חייהם. כילד נטוש מגיל 13 מאוד התרגשתי והזדהיתי עם סיפורם והחלטתי לקעקע את הגוף בקעקועים יפנים שיספרו את סיפור החיים שלי.

 

שבוע האופנה בניו יורק, nativ tattoo, נתיב יוחאי מאור , גלעד קבלרו - 3
NATIVTATTOO. שבוע האופנה בניו יורק. צילום: גלעד קבלרו

 

״כילד נטוש רציתי לעשות מחווה לנשים החזקות״

 

וכך, במשך שלוש וחצי שנים, התמסרתי לתהליך של התקעקעות, בו סיפרתי את סיפור חיי. במהלך 160 שעות ובעלות של כ-70,000 שקל קעקעתי בסגנון יפני חצי מהגוף (את החצי השני אני מתיימר לקעקע בעתיד בסגנון ויקינגי בשבדיה).
הקולקציה הראשונה שהוצאנו לעולם בהשראת הקעקועים היפנים נקראת ״גיישה קולקשיין״, כי כילד נטוש רציתי לעשות מחווה לנשים החזקות שהביאו את היאקוזה לעולם. בעתיד יהיה המשך של קולקציות של נושאים הקשורים לקעקועים בגוף שלי – דרקון, פרחים, סמוראים, טיגריס וכדומה.״

 

נתיב יוחאי מאור, NATIVTATTOO, צילום אינסטגרם
NATIVTATTOO. צילומים: אינסטגרם

 

״אין גיל, אין מעמד סוציו אקונומי אחיד״

 

קהל היעד שאליו כיוונת מן הסתם חובבי קעקועים, האם לדעתך בגדי הקעקועים הם גימיק חולף או שהם כאן כדי להישאר?
״תוך כדי התקעקעות הכרתי קהילה חדשה, קהילת המקועקעים שמונה היום מעל 46% מהאוכלוסייה בעולם. לקהילה הזו אין מגדר מיני, אין גיל, אין מעמד סוציו אקונומי אחיד. בקהילה זו הרגשתי בבית ובנוח.
חקרתי וזיהיתי שלושה ז'אנרים של קהלים ברשת החברתית שנותנים לי השראה: Tattoo lovers – כל האנשים בעולם שאוהבים קעקועים.
Tattoo artist – כל המקעקעים בעולם בעלי סטודיו עם הרבה עוקבים ברשת שהם מקועקעים בגוף. הקהל השלישי הוא Tattoo Personality – שפים, שחקני כדורגל ועוד מובילי דעת קהל מקועקעים.
במחקר זיהיתי גם שהיום הרשת של האנשים המקועקעים היא רשת טרנדית של קהל בגילאי 18-29, שמניע את הקניות ברשת של עד 200$.

 

נתיב יוחאי מאור צילום משה אהרון
NATIVTATTOO. צילום: משה אהרון

 

״אני רוצה להיות מעצב של שבט המקועקעים״

 

על פי ממצאים אלו, החלטתי לפתוח חנות אינטרנטית בינלאומית בשם NATIV TATTOO. לחנות יהיה גם בלוג בו אכתוב על שלושת הקבוצות המהוות לי השראה. לא מדובר רק בחנות און ליין שמוכרת מוצרים העשויים מפרינטים של קעקועים, אלא הרבה יותר מזה. אני רוצה להיות מעצב של שבט המקועקעים.
התוכנית היא לאתר מתוך שלוש הקבוצות 30 פרסונות ברשת בעולם, שאני אוהב את הקעקועים והפיד שלהן, ולפנות אליהן שיהיו שגרירות של הבלוג. לפי התוכנית העסקית הזו התחלתי לבנות את השפה והראייה שלי ותוך כדי התמחיתי בדפוס דיגיטלי.
יש לי גם את flyingsolo – קופרטיב בניו יורק ששווה להיכנס אליו.

 

שבוע האופנה בניו יורק, nativ tattoo, נתיב יוחאי מאור , גלעד קבלרו - 1
NATIVTATTOO. שבוע האופנה בניו יורק. צילום: גלעד קבלרו

 

״זה מה שהקהל אוהב היום״

 

לגבי השאלה האם זה גימיק, אני לא חושב שמדובר בטרנד זמני או גימיק אופנתי. כמו שבעבר פאנק הייתה אופנת אנדרדוג והיום היא במיינסטרים. אני רוצה להפוך את בגדי הקעקועים בשנים הקרובות למיינסטרים. זה מה שהקהל אוהב היום, בכל העולם עושים היום קעקועים וזה ילך ויתפתח. מדובר בקהילה גדולה וצומחת.״

 

נתיב יוחאי מאור ושמלה שעיצב לגל גדות. צילום: יח״צ
נתיב יוחאי מאור ושמלה שעיצב לגל גדות. צילום: יח״צ

 

״זה תמיד יהיה קעקועים״

 

במה שונה, אם בכלל, המעצב נתיב יוחאי בתקופה שלפני הקעקועים להיום, כשאתה מקועקע ברובך?
״נתיב היום הוא מעצב שבונה קהילה. זה המעצב היחיד לדעתי היום בעולם שכל ה- DNA שלו קעקועים.  בניגוד למעצבים כמו ז'אן פול גוטייה עם קולקציית קעקועים נישתית, אני מעצב שכולו מקועקע ומהקעקועים יוצר את הפרינטים של עולם התוכן שלו. ה-DNA שלי מכף רגל ועד ראש תמיד יהיה קעקועים.

 

נתיב יוחאי צילום אינסטגרם
NATIVTATTOO. צילומים: אינסטגרם

 

״לא מחפש לרצות אנשים ולהיות טרנדי ואופנתי״

 

אני יכול לשנות צבעים וציורים אבל זה תמיד יהיה קעקועים, כי אני מפתח את הדפוס הדיגיטלי דרך מדפסות דיגיטליות, גרפיקה וכדומה. נתיב של היום כבר לא מחפש שיקבלו אותו, לא מחפש לרצות אנשים ולהיות טרנדי ואופנתי. נתיב של פעם היה מאחורי הקלעים, היום הוא יוצא לפרונט. הוא מחזיק על עצמו את האג'נדה שלו, את ה-DNA שלו לאופנה וקעקועים ופונה לאנשים עם וייב חיובי שמעריכים, תומכים ומאמינים בעצמם.

 

נתיב יוחאי מאור. צילום: יובל חן
״נתיב של היום כבר לא מחפש שיקבלו אותו, לא מחפש לרצות אנשים ולהיות טרנדי ואופנתי״. נתיב יוחאי מאור. צילום: יובל חן

 

״אני מתחבר רק לאנשים שיש להם חוזק ועוצמה פנימית שמאמינים בעצמם, כמוני״

 

בגדי הקעקועים זה רק לאנשים חזקים. אדם נורמטיבי ומונוכרומטי שאוהב צבעי אפור, לבן, שחור, כחול, בז' לא יכול ללבוש את הבגד שלי, כי צריך לשאת אותו. צריך להיות פרסונה, לאו דווקא דוגמן, שיודעת לשאת בגד. זה לא קשור למידה וגיל, אלא לאדם שמרגיש טוב עם עצמו, אוהב את עצמו ומאמין בעצמו, מחובר לעצמו, עבר דרך ונמצא בוייב חיובי בחיים.
אני לא אוהב אנשים חלשים, הייתה לי אמא חלשה שנטשה אותי לכן אני לא מתחבר לאנשים חלשים. אני מתחבר רק לאנשים שיש להם חוזק ועוצמה פנימית שמאמינים בעצמם, כמוני. לקחתי את המקום החלש בחיים שלי ואת הדרמות שעברתי והפכתי אותם לעשייה, הצלחה, מחויבות ואמונה עצמית.

 

שבוע האופנה בפריז, nativ tattoo, נתיב יוחאי מאור , גלעד קבלרו - 2
NATIVTATTOO. שבוע האופנה בפריז. צילום: גלעד קבלרו

 

״המגירות שלי מפוצצות בדרמות של אנשים שלא תמכו בי״

 

אני מומחה באנטומיה של גוף האדם, אני יודע לתכנן בגד לכל אדם לפי מבנה הגוף והאישיות שלו כדי להעצים אותו. הבגד לא בולע את האדם, האדם הוא זה שמחזיק את הבגד. רק אדם שיודע להחזיק בגד הוא לא קורבן אופנה. יש כאלה שחזקים בכדורגל, בשירה, בציור.
המגירות שלי מפוצצות בדרמות של אנשים שלא תמכו בי, לא אהבו אותי והיו להם רק דברים שליליים להגיד. כל מי שיש לו וייב חיובי ורוצה לנהל תקשורת חיובית אני בכיף אלביש אותו. אני חזק באופנה, בלעשות בגדים, בטכנולוגיה של בגד, בגזרות, בעיצוב, בפרופורציה, בלהבין את האנטומיה, להבין מה בגד גורם לבן אדם. אני יודע איך לתת לבן אדם בגד שייפה אותו וישרת אותו.״

 

שבוע האופנה בפריז, nativ tattoo, נתיב יוחאי מאור , גלעד קבלרו - 3
NATIVTATTOO. שבוע האופנה בפריז. צילום: גלעד קבלרו

 

שבוע האופנה בפריז, nativ tattoo, נתיב יוחאי מאור , גלעד קבלרו - 1
NATIVTATTOO. שבוע האופנה בפריז. צילום: גלעד קבלרו

 

״לעצב בגדי קעקועי לילדים״

 

לאורך השנים עיצבת קשת של סגנונות – בגדי קז'ואל, ערב וכמובן הוט קוטור. יש לך העדפה לאחד מהם?
״בעבר עשיתי הוט קוטור ותמיד חיפשתי מי קהל היעד שלי – פעם זה נשות חברה ופעם היפסטריות. שיתפתי פעולה עם רימה רומנו ואילנה ברקוביץ'. עשיתי קולקציות לחתנים, כלות וכו', התמחיתי בכל מה שאני רוצה כולל חברות אופנה שעבדתי איתן. עד היום אני מייעץ כפרילנס לחברות אופנה כדי לייצר הכנסה. מכיוון שבמשך השנים עיצבתי קשת של סגנונות גם קז'ואל וגם הוט קוטור, היום אין לי העדפות.
אני יכול לקחת את כל הסגנונות ולהיות מאוד אקלקטי. הוורסטיליות שלי והאקלקטיות שלי היא כל כך מדויקת ומשובחת רק בגלל כל  ההתנסויות שלי בעבר.

 

nativ tatto instagram
NATIVTATTOO. צילומים: אינסטגרם

 

״באתי מאוד מגובש עם מטרה להשיג חשיפה וליצור תוכן שיווקי לאתר שלי״

 

היום העולם מתחלק לשלושה סגנונות אופנה בקשת מחירים רחבה: ׳קאסטום׳ – בגד חד פעמי כמו תלבושת לחתונה או מסיבת תחפושות, ׳אאוטפיט׳ – בגד שהוא הופעה/הצהרה שלא לובשים כל יום ו׳קז’ואל׳ – בגד שלובשים יום יום המשמש ללימודים, עבודה וכו'. אני כרגע נמצא ב׳אאוטפיט׳.״

איך הגעת להציג בשבוע האופנה בפריז וניו יורק ומה מאפיין את הקולקציה שהצגת? כיצד הגיבו לקולקציה?
״ראיתי פרסום באינסטגרם לאחת החנויות הגדולות ביותר בניו יורק למעצבים עצמאיים והגשתי מועמדות כמו הרבה מאוד מעצבים מהעולם שיכולים להרים קולקציה לבד. כל אחד מהמעצבים שנבחרו קיבל בחנות סטנד אותו נדרש לתחזק, לתמחר, למכור וכו'. המעצבים שנבחרו היו מחויבים להציג בשבוע האופנה בפריז ובניו יורק.
יצאתי לחוויה הזו בביטחון מלא. הייתי המעצב הכי בוגר שם, באתי מאוד מגובש עם מטרה להשיג חשיפה וליצור תוכן שיווקי לאתר שלי ולהכיר לאנשים בארץ ובעולם את העיצובים שלי.

 

שבוע האופנה בניו יורק, nativ tattoo, נתיב יוחאי מאור , גלעד קבלרו - 2
NATIVTATTOO. שבוע האופנה בניו יורק. צילום: גלעד קבלרו

 

״הבגדים קיבלו ריקושטים מטורפים״

 

בזכות ארגז הכלים המעולה והמכובד שלי, הרגשתי מספיק נכון ומוכשר כדי ללכת ולהציג עצמי בשבוע האופנה בניו יורק ופריז. קיבלתי פידבקים מטורפים שאין מעצב כמוני עם אמירה שפונה לאנשים חזקים, שיודעים להחזיק בגד.
הבגדים קיבלו ריקושטים מטורפים כי הבינו שיש מעצב שיודע לעשות טכניקה ושעובד בטכנולוגיה של פרינטים מיוחדים. מעצב שיודע לעשות מבנה של בגד, שיודע לעשות בגד לביש. קיבלתי פרגון אין סופי ממעצבים ודוגמנים.
כל מי שראה את האתר שלי ושמע את הסיפור התעניין ואמר שהוא רוצה לעקוב אחריי. הבגדים המקועקעים קיבלו חשיפה גדולה בזירה הבינלאומית. יש אתר בינלאומי שכותב על שבועות האופנה בעולם והעלה בסטורי שלו את הבגדים שלי משבוע האופנה בפריז ותייג אותי.״

 

נתיב יוחאי מאור צילום אינסטגרם -2
NATIVTATTOO. צילומים: אינסטגרם

 

״אני רוצה למכור מיליון פריטים בשנה״

 

מה החלום הגדול שלך?
״החלום הוא להיות ראש השבט של קהילה, שיש לה חנות און ליין ובלוג שמספקים אינפורמציה וראיונות עם אנשים מעוררי השראה ומאפשרים הצצה לחיים שאני מנהל. בקיצור, לספק תחת קורת גג אחת חווית משתמש מושלמת.
לפי התוכנית העסקית שלי עוד 5 שנים אני רוצה למכור מיליון פריטים בשנה בין מאה למאתיים דולר לפריט, שזה ממוצע הקנייה ברשת. המוצרים הנמכרים ביותר הם שורטים, בגדי ים, קפוצ'ונים צבעוניים שמתאימים בעיקר לחופשות חוף בקיץ, בהן  אנשים מעלים היום את רוב התמונות לרשתות.

 

שבוע האופנה בפריז, nativ tattoo, נתיב יוחאי מאור , גלעד קבלרו - 5
NATIVTATTOO. שבוע האופנה בפריז. צילום: גלעד קבלרו

 

״הבגדים שלי נמכרים גם בניו יורק ובפריז״

 

באתר אני מרגיש בבית, זה הקהל שאני רוצה. מדובר באנשים שבאים בווייב חיובי, באתר אין מגדר מיני, גיל, מידות וכו', אנחנו מקבלים את כולם ללא שיפוטיות. אני מאמין שקהילת המקועקעים מספיק גדולה כדי שאוכל בחמש השנים הקרובות לכבוש אותה.בנוסף לאתר האינטרנט, בו אין חורף וקיץ, מכיוון שבכל זמן נתון המדפסת יכולה להדפיס בגד שבוחרים. הבגדים שלי נמכרים גם בניו יורק ובפריז ואנחנו מתכננים להתרחב ולהציע את המוצרים בחנויות נוספות ברחבי העולם.

 

נתיב יוחאי מאור צילום אינסטגרם -1
NATIVTATTOO. צילומים: אינסטגרם

 

״יש לי גם חלום להביא ילדים לעולם בפונדקאות״

 

בטווח הקרוב החלום שלי הוא לעבור עם בן זוגי לשבדיה. אני אשאיר את הסטודיו בארץ, מכיוון שהוא משרת לקוחות קבועות שרגילות להתלבש אצלי. אני חולם לפתוח חנות בשטוקהולם. התחברתי לקהילת גולשים מגניבים מארצות סקנדינביה ואני רוצה לפתוח חנות בגדי גלישה וספורט חורפי – בגדים צבעוניים על רקע השלג, עם הפרוות הסינטטיות שאני מדפיס וכל הניילונים שמתאימים לחורף.
בארץ אין חורף והחלום שלי לעשות בגדי חורף מטורפים. להפוך את בגדי הגלישה של הסקי והסנובורד, וההחלקה על הקרח לאאוטפיט שאנשים יוכלו להשתמש בהם גם לספורט וגם ליום יום. יש לי גם חלום להביא ילדים לעולם בפונדקאות ולעצב בגדי קעקועי לילדים״.

 

האינסטגרם של NATIVTATTOO נתיב יוחאי מאור: nativ_tattoo
האתר של NATIVTATTOO נתיב יוחאי מאור: https://www.nativtattoo.net/

 

 

נועם שקד, אופנה, אינסטגרם

נועם שקד – עיתונאית אופנה
אינסטגרם: noam.shaked

 

כתבה על נתיב יוחא מאיר שהתפרסמה לאחרונה במגזין ספרדי:
נתיב יוחאי מאור כתבה בספרד

 

 

חני שפגט

חני שפגט – עורכת ראשית
אינסטגרם: shopink_israel
פייסבוק: Hani Shpagat
קבוצת פייסבוק: Shopink?

 

בעלים, מנכ״ל ועורך אחראי: אפי אליסי
Fashion Israel – מגזין אופנה ישראלי
מייל: fashionisrael.mag@gmail.com
טלפון: 050-7368167
אינסטגרם: fashionisrael.mag
אתר: https://www.fashion-israel.co.il/
הקבוצה שלנו בפייסבוק: Fashion Israel – מגזין אופנה ישראלי
דף עסקי: Fashion Israel
כתובת למשלוח: ויצמן 68 כניסה ב׳ דירה 3 גבעתיים

 

פורסם בקטגוריות מגזין אופנה, מעצבי אופנה
תגובות פייסבוק