סדנאות האמנים ירושלים

סדנאות האמנים ירושלים: נעלמים -4
|

סדנאות האמנים ירושלים: נעלמים – אמנים: הינדה וייס, ירון לפיד, תמר נסים, רמי מימון וליליאנה פרבר. אוצרת: קרני ברזילי

סדנאות האמנים ירושלים

24.7.15 – 2.10.15
הפתיחה: יום שישי 24.7.15 – בשעה 12:00

אירועי הקיץ שעבר העמידו בלב השיח הציבורי מוטיבים תת־קרקעיים שונים (מהמקלטים ועד המנהרות), המעלים הרהורים ביחס לאפשרויות להסתתר/להתחבא/להיעלם, להימצא מחוץ לחיי היומיום. לפעולת ההסתתרות היסטוריה ארוכה בעלת הקשרים פוליטיים, חברתיים, טכנולוגיים ואישיים. התשוקה "להתחבא" מתקיימת לאורך  חיינו וביתר שאת כיום, מתוך המודעות להיותנו נתונים למעקב, תצפית ותיעוד על ידי אמצעים טכנולוגיים מתקדמים (לוויינים, מצלמות אבטחה, מעקב אחר חיפושי גוגל ועוד).
העבודות בתערוכה "נעלמים" בסדנאות האמנים בירושלים, מתבוננות במושג ההיעלמות ובשאיפה של הפרט לטשטש את נוכחותו במרחב הפיזי והוירטואלי. כך למשל, רמי מימון עוסק במצב מנטלי מעורער ומתעתע הנע בין גילוי והסתרה; פעולת ההסתתרות של תמר נסים מופרת על ידי המציאות המטרידה. הינדה וייס מצביעה על כמיהה כמעט נאיבית להיטמע בנוף, ירון לפיד מציג מצב קיצוני של רצון לברוח מהמציאות ובעבודה אחרת חוקר אפשרות זו ביחס למרחב הווירטואלי וליליאנה פרבר מציבה במרכז את האמביוולנטיות והמורכבות של היעלמות בעידן הנוכחי.

סדנאות האמנים ירושלים: נעלמים  -5
תמר נסים_היונה, 2014

בעבודת הווידאו, היונה של תמר נסים שצולמה בזמן מלחמת צוק איתן בקיבוץ יד מרדכי בשלבי מיגון בתי הילדים, היא מקריאה מכתב הפותח והחותם את הספר "ילדות באה באש" בעריכתו של אבא קובנר. המכתב שוזר  את שמחת סיום המלחמה עם חיי הילדים הייחודיים לקיבוץ בשנות השישים . קולה של נסים ברקע מכריז על סיום המלחמה בעוד הדימוי מרמז לתחילת בנייה שמטרתה לייצר מקום מסתור חדש בהיערכות לעתיד לבוא.

סדנאות האמנים ירושלים: נעלמים  -2
הינדה וייס, אבשלום, 2010, הדפסת דיו

הטבע כמקום להיעלם בו נוכח גם באבשלום, תצלום שחור לבן של הינדה וייס, המעלה את האפשרות הגופנית של הסתתרות עד כדי היטמעות בטבע כפעולה הישרדותית. ניסיון התמזגותה של האמנית בטבע מבטל את זהותה שלה ומציב אותה כזן בודד ונדיר, כזה המודע לקיומו, אך בו בזמן גם לקיצו.

סדנאות האמנים ירושלים: נעלמים  -3
רמי מימון, מופע מס 1 , 2015

רמי מימון בוחר אסטרטגיות מגוונות להתמודדות עם הקונפליקט של להיות נוכח אך בעצם לשאוף להיעלם. הוא עושה זאת על ידי כיסוי האובייקט המתועד, כך שהצופה אינו יכול לראות את המושא המצולם בשלמותו.

סדנאות האמנים ירושלים: נעלמים  -6
ירון לפיד מתוך הסדרה בבית המשפט, 2015

בסדרת העבודות, בבית המשפט, ירון לפיד עושה שימוש בדימויים של עצורים בהגיעם לבית המשפט, שהוא מוצא באינטרנט מעבד וממיר למדיום אחר – התחריט.  הסדרה מציגה את הקושי לשמור על אוטונומיה אישית בעידן המידע הזמין, ואת הכוח הרב שטמון במשפט הציבורי בעקבות החשיפה. בעבודת הווידאו שואבת המים עוסק לפיד בחיפוש אחר אישה בכפר בפרובנס שבצרפת, שם התגורר במסגרת תכנית שהות אמן.

סדנאות האמנים ירושלים: נעלמים  -1
ליליאנה פרבר, Files Inventory, 2013, מיצב

עבודת המיצב של ליליאנה פרבר, Files Inventory, עוסקת בסוגיה המטרידה של נתונים והגדרות המרכיבים את הפרופיל שלנו במרחב הווירטואלי, ובחוסר היכולת שלנו להסתתר מפני המידע שנאסף ונשמר עלינו ברשת. פרבר הציבה עמדת מחשב בו הצופה מתבקש לסווג עצמו באמצעות בחירת "תשובה" מתוך שורת קטגוריות. רצף השאלות האינסופי מייצר אוסף נתונים אשר מגדירים את הצופה. האמנית עושה בו שימוש כדי להצביע על המרחב הווירטואלי כמקום העלול לרדוף אותנו ועל חוסר היכולת שלנו להישאר אנונימיים בו.

 

במהלך התערוכה יתקיימו מפגשים שיכללו הקרנות סרטים , שיחה עם הקהל והרצאות:
יום שישי, 14 באוגוסט 2015 – בשעה 12:00
"איך להיעלם לגמרי?" הרצאה של ליאור זלמנסון
יום שני, 7 בספטמבר 2015  – בשעה 19:00
"כוכבי לכת- 4 וריאציות על ניתוק – יצירה על קו התפר שבין הקונקרטי לפואטי"
הקרנה של הסרט  "כוכבי לכת- 4 וריאציות על ניתוק" ושיחה עם היוצר אוהד מילשטיין
סדנאות האמנים –  גלריה ת(א)עשייה, רח' האומן 26,  ירושלים
שני 10:00-14:00, חמישי 16:00-20:00, שישי 11:00-14:00 ובתאום מראש
www.artiststudiosjlm.org

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

Fashion Academy Fashion Food Instagram Style אופנה אופנה ואוכל אופנת גברים אופנת נשים איפור איפור כלה ביוטי ביקורת אופנה דוגמניות דוגמנים הפקות אופנה חדשות האוכל חדשות האופנה חדשות היופי טיפוח טרנדים ירין שחף כלות כתבות אופנה מגזין אופנה מוצרי יופי מעצבי אופנה מעצבי שיער מעצבי תכשיטים מתכונים סוכנות דוגמנות סטייל עיצוב אופנה צילום צלמי אופנה קורונה שבוע האופנה שופינג שיער שיער כלה שמלות כלה שפים באופנה תעשיית האופנה

תגובות פייסבוק