סדר פסח למוצרי האיפור

סדר פסח למוצרי איפור
|

שנייה לפני שמשליכים מוצרי איפור ישנים, קיים סיכוי סביר שעוד אפשר להחזיר אותם לחיים. המדריך שיחסוך לכן כסף  ועל הדרך יעשה ניקיון במגירת האיפור. ירין שחף, מנהל בית הספר למקצועות היופי עם ההסברים:

סדר פסח למוצרי איפור-2
צילום: הילה אלקיים

מסקרה ישנה שהתייבשה:
כדי להחזיר את המסקרה  למצב נוזלי, טובלים את המְכָל כולו (עם הפקק,)  בתוך כלי עם מים רותחים למשך כמה דקות. שאריות החומר שבתוכה יתרככו והמסקרה תוכל לאיתנה.  שימוש נוסף למברשת מסקרה  ישנה הוא הפיכתה למברשת גבות.  שוטפים אותה היטב במים וטובלים אותה במעט גל לשיער, לסירוק גבות סוררות.

עיפרון עיניים שחדל לצייר:
מניחים את העיפרון בתא המקפיא למשך יממה. למחרת מעבירים אותו חימום קל  קל במכשיר המיקרוגל למשך 3־2  במיקרוגל . הצבע  ימס ויחזור לצייר בקלות.

פודרה דחוסה שהתיישנה והפכה קשה לשימוש:
 כדי להסיר את השכבה העליונה הקשה מצמידים לשטח הפנים נייר דבק ומסירים את הרובד העליון והיבש.

צלליות דחוסות שהפכו דהויות:
 מתיזים על הצלליות אלכוהול (70 אחוז). ממתינים מספר שניות  וצבען הטבעי והמקורי חוזר לימי תפארתו.

לאק צמיגי ומיובש:
אין להשתמש להשתמש באצטון כמדלל לק, מאחר והוא נוטה להתנדף בקלות ולא תמיד הוא נמצא במרכיב הלק.  הכי טוב לקנות מדלל לאקים שזהו יעודו ובכך להחזיר את המוצר למצבו הייעודי.

צללית אבן שנפלה ונשברה:
שופכים  על הצללית מעט אלכוהול  (70 אחוז ) עד שהסדקים מתחילים להתאחות . מהדקים את הצללית בעזרת  כפית. ממתינים  שהאלכוהול יתאדה, ואז ניתן לחזור ולהשתמש בה (ניתן לערבב בין כמה סוגי צבעים של שברי צלליות ובכך ליצור גוון מקורי וייחודי).

שפתון  חסכוני:
בכל שפתון LIPSTICK (השפתון הפופולארי ביותר) מסתתר עד שליש (!!) מוצר בבסיס התחתון שלו. כמות מכובדת זו (עליה שילמתם לא מעט כסף) נזרקת לרוב לפח. לא עוד. בעזרת מברשת שפתיים ניתן לחפור בשפתון שלכאורה נגמר וליהנות ממנו לעוד תקופת שימוש ארוכה. אפשרות נוספת (למשקיענים יותר) – מוציאים בעזרת סכין קטנה את השפתון המונח בבסיס האחיזה, מעבירים את החומר לכפית. מחממים את הכפית עם השפתון למשך 20 שניות מעל להבה. השפתון יהפוך לנוזלי. שופכים את הנוזל לצנצנת קטנה (או מיכל קרם עיניים שנגמר) והרי שפתון חדש, בו תשתמשו בעזרת מברשת שפתיים.

זיהוי מוצרים מקולקלים:
הכי טוב להריח. מוצרים שהתקלקלו  מריחים רע ,משנים את מרקם והופכים כהים יותר. גם שכבתם העליונה נוצר מעין עובש.

זיהוי תאריכי תפוגה:
 על אריזות מוצרי האיפור מופיע ציור קטן של קופסה פתוחה ועליה האות אם  באנגלית (M )  ולצידה מספר.  כלומר מס החודשים במהלכם ניתן להשתמש במוצר מרגע חשיפתו לחמצן . לדוגמא M6   – יתאים לשישה חודשי מרגע הפתיחה.

שמירה על איפור לאורך זמן:
מוצר איפור שלא נפתח יכול להישמר עד ארבע שנים אם נשמר במקום קריר ויבש. חום, לחות וטמפרטורה גבוהה הם האויב הגדול של כל מוצרי האיפור. אין לאחסן  איפור בארון האמבטיה  גם  לא בתוך המקרר. קירור ממושך עלול לפגום  בחומרים הפעילים.  המקום האידאילי ההוא מגירה חשוכה במקום  קריר.  בכללי, מוצרי איפור אבקתיים נשמרים לאורך זמן רב יותר ואילו נוזליים עשויים להתקלקל מוקדם יותר

סדר פסח למוצרי איפור-3
צילום: הילה אלקיים

 חיי מדף ממוצע של מוצר איפור: (מרגע פתיחת המוצר וחשיפתו לחמצן): 
מסקרה 4-6 חודשים
צלליות אבקה ,פודרה, סומק  1-3 שנים
שפתון וגלוס שנה
אייליינר נוזלי 3-2 חודשים

ירין שחף, מורה ומנהל בית הספר למקצועות האיפור הסטיילינג והתסרוקות
לאתר: http://www.yarin-shahaf.co.il/

פורסם בקטגוריה כללי
תגובות פייסבוק