פסטיבל 48 מ"מ: סערת הנאכבה והסינמטק

סינמטק תל-אביב ופסטיבל 48 מ"מ
|

פסטיבל 48 מ"מ: סערה תקשורתית נוצרה בעקבות בקשת שרת התרבות לימור לבנת לשלול מהסינמטק את תמיכת המדינה

פסטיבל 48 מ"מ: מאת – אפי אליסי

הסערה התחוללה בעקבות בקשתה שרת התרבות לימור לבנת על החלטת הסינמטק לקיים בסוף השבוע הקרוב את "פסטיבל 48 מ"מ: הפסטיבל הבינלאומי השני לסרטי נכבה ושיבה, לבדוק אפשרות לשלול מהסינמטק תמיכה לפי סעיף 3 ב' לחוק יסודות התקציב, נוצרה סערה תקשורתית. עמותת סיכוי: "החלטת השרה לבנת הוא עליית מדרגה במתקפה של הממשלה נגד האזרחים הערבים"

סינמטק תל אביב ופסטיבל ,48 מ"מ
בעין הסערה. סינמטק תל אביב ופסטיבל ,48 מ"מ

בעקבות תלונות (קיום הפסטיבל הוא שפיכת שמן למדורה) שהתקבלו ב משרד התרבות והספורט על החלטת הסינמטק לקיים בסוף השבוע הקרוב את "פסטיבל 48 מ"מ מסרה שרת התרבות לימור לבנת : "זהו מצב בלתי סביר בעיניי שגוף הנתמך על ידי מדינת ישראל יאפשר לקיים בין כתליו פסטיבל שלם המוקדש כל כולו להטפה כאילו יום הקמת מדינת ישראל הוא יום אבל. לא יתכן שהמדינה תישא בעלויות המימון של גוף המעודד דיון במה שמכונה על ידי הפלסטינים 'זכות השיבה' שמשמעותה שלילת המשך קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

ג'אבר עסאקלה ורון גרליץ, מנהלים שותפים של 'עמותת סיכוי' – ארגון יהודי-ערבי המקדם שוויון אזרחי, מסרו היום בעקבות החלטת השרה לבנת לשלול תקציבים מסינמטק תל אביב: "במדינת ישראל חיים אזרחים יהודים וערבים המחזיקים בנרטיבים שונים, סותרים ולגיטימיים – הנרטיב הציוני מול הנרטיב הפלסטיני. אנחנו מזהירים: דיכוי הנרטיב הפלסטיני ע"י רשויות המדינה הוא מתכון וזרז להסלמה ולדרדור היחסים שבין יהודים וערבים. "אנחנו קוראים לשר האוצר לא לאשר את המלצת השרה לבנת לשלול את התמיכה מסינימטק תל אביב. אנו קוראים לכל חברי הכנסת, ובמיוחד לאלה במפלגתו של שר האוצר, להשמיע קול ברור ולדרוש משר האוצר לא לתת יד למהלך הרע, הנלוז הזה שמאיים להמשיך להחריב את האפשרות לקיים יחסים טובים, שוויוניים ומכבדים בין האזרחים היהודים והערבים בישראל".

 

 

 

 
אלון גרבוז

"האירוע יתקיים ולא נירתע בגלל איומים על ביטול תמיכה". אלון גרבוז

פסטיבל "48 מ"מ" מתקיים ביוזמת עמותת "זוכרות", הפועלת מזה שנים להצפת השיח על הנכבה – "האסון הגדול" של העם הפלסטיני בצל הקמת המדינת היהודית על שטחי ארץ ישראל. אלון גרבוז, מנהל סינמטק תל אביב: "האירוע יתקיים ולא נירתע בגלל איומים על ביטול תמיכה. הבעיה היא הניסיון של משרד התרבות להכריח מוסד תרבותי לשנות את הרפרטואר שלו בטענות משונות. עד היום, הסינמטק פעל תמיד ללא צנזורה על הסרטים שהוא מקרין. אין הבחנה בין ימין ושמאל ואין חילונים וחרדים וגם הפעם לא תהיה.המדינה חשובה לי כמו שהיא חשובה לאנשי משרד התרבות והספורט ולכן חשוב שהאירוע ייערך". יו"ר פורום היוצרים הדוקומנטריים, המפיקה אסנת טרבלסי: "תקציב התרבות של ישראל לא יכול לשמש אמצעי פוליטי, לא יכול להיות שכשמשהו לא מתאים למישהו, יאיימו בשלילת תמיכה".

ח"כ אלכס מילר מסיעת ישראל ביתנו: "לא יעלה על הדעת שגוף תרבותי זה, שממומן על ידי מדינת ישראל, ייתן רוח גבית לאירועי אבל שמכונים בשפה הערבית 'נכבה', ליום שבעבורנו, כאזרחי מדינת ישראל וכיהודים גאים, הוא חג לכל דבר ועניין"

שרת התרבות והספורט, לימור לבנת
"שפיכת שמן למדורה". השרה לימור לבנת

עוד הוסיפו מ'עמותת סיכוי" "החלטתה של השרה לימור לבנת לשלול תקציב מסינמטק תל אביב בשל הקרנות סרטים העוסקים בנכבה הוא חרפה מוסרית, אבל לא פחות מכך – מסוכן ביותר לכלל החברה בישראל. לבנת טוענת שהקרנת סרטים על  הנכבהשפיכת שמן למדורהפוגעת במדינת ישראל, ואנחנו בעמותת סיכוי טוענים שהצעד של לבנת הוא עליית מדרגה נוספת בהתקפות, מתוך הממשלה עצמה, נגד האזרחים הערבים. מתן מקום במרחב הציבורי והתרבותי לציון אסונם הלאומי של 20% מאזרחי המדינה, גם ואף במיוחד שאסונם התחולל בעת הקמת המדינה, הוא חובה ציבורית, מוסרית ואנושית בסיסית שעל הממשלה לכבד, לאפשר ולממן. זהו גם הבסיס לאפשרות לקיים חיים משותפים בארץ הזו".

"המהלך של לבנת גם מנוגד לחלוטין להמלצות ועדת אור שחקרה את הסיבות לפרוץ אירועי אוקטובר 2000. הוועדה המליצה שהמדינה תיתן מקום לנרטיב ולזהות של האזרחים הערבים וציינה במפורש את הנכבה כאסונם הלאומי של האזרחים הערבים. הנה מתוך דוח הוועדה – "הקמת מדינת ישראל, שהעם היהודי חגג אותה כהתגשמות חלום הדורות, כרוכה בזכרונם ההיסטורי בטראומה הקולקטיבית הקשה ביותר בתולדותיהם – ה"נַכּבַּה". על הרוב היהודי לזכור כי השוויון הוא אחד הנדבכים המרכזיים במבנה החוקתי של המדינה, וכי איסור ההפליה חל על כלל אזרחיה. עליו להבין, כי האירועים שהפכו את הערבים למיעוט במדינה היו בעבורם אסון לאומי, וכי השתלבותם במדינת ישראל הייתה כרוכה מצידם בקרבנות כואבים. הרוב היהודי חייב לכבד את זהותם, את תרבותם ואת שפתם של האזרחים הערבים".

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

בעלים ועורך אחראי: אפי אליסי
Fashion Israel – מגזין אופנה ישראלי
מייל: fashionisrael.mag@gmail.com
טלפון: 050-7368167
אינסטגרם: fashionisrael.mag
אתר: https://www.fashion-israel.co.il/
הקבוצה שלנו בפייסבוק: Fashion Israel – מגזין אופנה של כולם!
דף עסקי: Fashion Israel
כתובת למשלוח: רח׳ בר כוכבא 1, דירה 1, רמת גן

פורסם בקטגוריות אופנה, כתבות אופנה, מגזין אופנה
תגובות פייסבוק