ספריית גן לוינסקי

ספריית גן לוינסקי-5
|

תערוכת המכירה החמישית למען ספריית גן לוינסקי

אוצרת: רווית הררי
שישי-שבת, 18-19.12.2015, 11:00-18:00

ספריית גן לוינסקי-3
חיים גלאון, דימוי מתוך תערוכת המכירה בספריית גן לוינסקי, 2015. צילום: יח״צ 

בשכונת נווה שאנן בתל אביב אין מתנ"ס, ספרייה, מרכז קהילתי או מרכז תרבות שפועל לרווחת תושבי השכונה. עקב כך, הפכה ספריית גן לוינסקי מרגע הקמתה לאבן שואבת לילדים ולמבוגרים תושבי השכונה וכך, מבלי שהייתה זו הכוונה המקורית הפך המקום להרבה יותר מספרייה וכיום הוא משרת מספר רב של אנשים במגוון תחומים. הפרויקט שואב את השראתו מתוך התפיסה שחינוך, תרבות ואמנות הן זכויות בסיסיות של כל אדם באשר הוא אדם.

ספריית גן לוינסקי-1
לילי כהן פרחיה, I'm Your Queen, 2014, צילום: יח״צ

תערוכת המכירה החמישית למען ספריית גן לוינסקי תימשך כיומיים בלבד ב״מקום לאמנות״, באוצרותה של רווית הררי, אוצרת גלריה "קו 16" בתל אביב ודנה גלריה לאמנות בקיבוץ יד מרדכי. בתערוכה יימכרו עבודות של למעלה ממאה אמנים, יידועי שם לצד אמנים צעירים ועולים, במחיר אחיד של 1500 שקל לעבודה. בין האמנים המציגים: ציבי גבע, דגנית ברסט, גלעד רטמן, לארי אברמסון, איציק ליבנה, אוהד מטלון, דנה יואלי, להלי פרילינג, שחר גולן סריג, טליה רז, מרב שין בן אלון, נורית ירדן, גילי אבישר, ליהי תורג'מן, יונתן אפק, יונתן אולמן, מאיה אטון, ניבי אלרואי,Know Hope , הילה בן ארי, זוהר גוטסמן, חיימי פניכל, טל אמיתי-טביב, יעל בלבן ועוד.

ספריית גן לוינסקי-4
עפרה אוחנה, ללא כותרת, 2013. צילום: יח״צ

ההכנסות הכספיות מארבע התערוכות הקודמות היו מקור המימון המרכזי לפעילות הספרייה והיוו בסיס כמעט בלעדי לפעילותה השוטפת. בשנה האחרונה עברה הספרייה שינויים והתפתחות והרחיבה את פעילותה. כיום הספרייה כוללת מרכז תרבות וחוגים לילדים, מרכז למידה, קבוצות העצמה לבני נוער, אנסמבל תיאטרון של פליטים, הרכבים מוזיקליים של חברי הקהילות השונות ואוניברסיטה קהילתית אשר מופעלת ומנוהלת על ידי חברי הקהילה. צוות הספרייה משקיע מאמץ מיוחד לפנות אל תושבי שכונות הדרום ולהציע להם את שירותי הספרייה, החוגים והפעילויות השונות. ההבנה לגבי הצורך להשתלב באזור ולהפוך את הספרייה לגשר חי בין הזרים לבין התושבים הוותיקים – מובילה את החשיבה הנוכחית ומנתבת את הפעילות. הספרייה מציעה אי של שפיות וידידות בלב שכונה הסובלת מדורות של הזנחה.

התערוכה תימשך יומיים בלבד ותתקיים ״במקום לאמנות״, שביל המרץ 6, קרית המלאכה, תל אביב. שעות וימי פעילות: שישי, שבת- 11:00-18:00
הכניסה לתערוכה חופשית.

 

stamp

פורסם בקטגוריה כללי
תגובות פייסבוק