עולם הדממה. מאי עומר

מגזין אמנות, גלריה אלפרד: ״עולם הדממה״ - מאי עומר -4
|

מגזין אמנות

גלריה אלפרד: תערוכת יחיד לאמנית מאי עומר

אוצרת: דינה יקרסון
הפתיחה: חמישי ה-17 בנובמבר 2016, בשעה 20:00

גלריה אלפרד: ״עולם הדממה״ - מאי עומר -1
מאי עומר, 'לוויתן', הזרקת דיו על נייר, 20/30 ס"מ, 2016

ביום חמישי ה-17.11.16 תפתח באלפרד, מכון שיתופי לאמנות ולתרבות, תערוכת היחיד 'עולם הדממה', בה יוצגו עבודות וידיאו, צילומים ואיורים של מאי עומר, כמו גם דימויים מעובדים הלקוחים מתכניות אדריכליות וחומרי ארכיון.
תערוכה זו תהיה התשיעית בשנת התערוכות של 2016, שמורכבת כולה מתערוכות הסובבות סביב תמת 'האנושי'. הסדרה השנתית חולקה לשני רצפים של תערוכות הבוחנות מהם התכנים האפשריים של "האנושי" כיום: 'בין האנושי לשמיימי' ו 'בין הפרטי לכללי', המהווים ניסיונות תחימה של מושג "האנושי". כל התערוכות עומדות בפני עצמן, אמנותית ואוצרותית, ושולבו בסדרה בהתאם לקישורן לנושא.

גלריה אלפרד: ״עולם הדממה״ - מאי עומר -2
מאי עומר, 'סופה' , סטילס מתוך וידאו, 2013

עולם הדממה

התערוכה עולם הדממה, מסכמת תהליך עבודה של ארבע שנים, במהלכן חקרה מאי עומר את סיפור מתחם הדולפינריום בתל אביב. במרכז התערוכה יעמדו שלוש עבודות וידיאו, שצולמו על ידי מאי עומר במהלך השנים 2012-2015, אחת מהן מבוססת על ראיון שעומר ערכה עם האדריכל נחום זולוטוב ז״ל, יוזם הדולפינריום, בשנת 2013.
מתחם הדולפינריום נבנה בסוף שנות ה-70. הוא ממוקם על חוף ימה של תל אביב-יפו, בקצה פארק צ׳ארלס קלור. הפארק עצמו הוקם על גבי הריסותיה של שכונת מנשייה לשעבר, שכונה אשר היוותה נקודת חיבור בין יפו לתל אביב.

הדולפינריום יועד להיות מקום של פנאי ושעשוע, אך הפך במהרה לזירה של שרשרת אירועים טראגיים, ביניהם פשיטת רגל ומוות של דולפינים ופיגוע ההתאבדות בשנת 2001, החקוק בזיכרון הישראלי כאחד משיאי האלימות של האינתיפאדה השנייה. יתכן שזו הסיבה לכך שהדולפינריום ניצב כפיל לבן – נטוש ומוזנח למעלה מעשרים שנה, זאת על אף מיקומו המרכזי, שטחו הגדול וסיפורו הייחודי.
התערוכה מציעה מסלול צפייה שבמהלכו נחשפים בהדרגה הרבדים השונים של סיפור המתחם.
מאי עומר, אמנית ואוצרת במרכז הישראלי לאמנות דיגיטלית, חולון. בוגרת המדרשה 2009.

גלריה אלפרד: ״עולם הדממה״ - מאי עומר -3
מאי עומר, 'אחוזת החוף', הדפסה דיגיטלית, 30/40 ס"מ, 2016

במהלך התערוכה יערכו מספר אירועים נלווים:

יום ו' 2/12 בשעה 12:00
סיור בגן צ'רלס קלור המתמקד בהיסטוריה של שכונת מנשייה ושל מתחם הדולפינריום ובעקבותיו שיחה בגלריה אלפרד, (בשעה 14:00) עם מאי עומר  וד"ר יעל אלואיל על אזור הדולפינריום ואפשרויות לפעולה אדריכלית אזרחית.

יום ד' 14/12 בשעה 19:00
תכנית הקרנה מודרכת עם האמנית אורי לוין ״על המחר של האתמול״, דרכה תציג את תפיסת הזמן בסרטים עתידניים משנות ה20 ועד היום.

 

גלריה אלפרד: ״עולם הדממה״ - מאי עומר
הזמנה לתערוכה, דימוי: מאי עומר, עיצוב: עדי דידי ענבר

אלפרד, מכון שיתופי לאמנות ולתרבות
סמטת שלוש 5, תל אביב
שעות פתיחה: ג-ה 17-21, ו 10-14, שבת 11-15
alfred.gallery.pr@gmail.com
נעילה: 16.12.2016

גלריה אלפרד נפתחה לפני אחת עשרה שנים (ספטמבר 2005) על ידי קבוצה של אמנים צעירים והינה עמותה ללא מטרות רווח. גלריה אלפרד היא גלריה שיתופית המתופעלת על ידי חבריה. עמותת אלפרד לאמנות ותרבות שמה לה למטרה להרחיב את השיח האמנותי בארץ. המכון השיתופי מכיל חלל גלריה גדול, חללי סטודיו ליוצרים, חדר הרצאות וסדנאות ועוד.

פורסם בקטגוריה אופנה
תגובות פייסבוק