עופר עוז. הייטקיסט, קצין נפגעים וצייר

בצילום: ציור של עופר עוז
|

עופר עוז עוסק בתחום ההייטק מעל 30 שנה. ברזומה העשיר שלו גם קצין נפגעים. בבימים אלו הוא עוסק בתכנון של מערכות בערים שונות במסגרת פרויקטים של ערים חכמות. בתוך כל זה הצלם והצייר שבו מציג תערוכה בגלריית האמנים בקניון רמת אביב

 

בצילום: ציור של עופר עוז-1
ציור של עופר עוז

 

מאת: אפי אליסי

הצייר והצלם עופר עוז גדל בראשון לציון, בוגר תיכון גימנסיה הרצליה במסגרת הפנימייה הצבאית. בוגר ממר"מ, תואר ראשון במנהל עסקים ומערכות מידע מהמכללה למנהל, תואר שני MBA.
עופר שירת בחיל האוויר במשך 9 שנים, בתחום הפיתוח וכקצין מטה, הוא עוסק בתחום ההייטק מעל 30 שנה. לאחר השירות הצבאי עבד ב"תים מחשבים" ומשנת 1994 הוא עצמאי ועוסק בתכנון ויעוץ בתחומים טכנולוגיים ובמקביל הקים ספר חברות STERTUPS.
בימים אלו הוא עוסק בתכנון של מערכות בערים שונות במסגרת פרויקטים של ערים חכמות. בין היתר פעל שנים רבות בתרומה לקהילה במסגרות של ועדי הורים,  עזרה למשפחות נזקקות, חבר ועדת המחשוב העירונית של ראשון לציון (פרו בונו) ומעל 25 שנה שירת בקצין העיר רחובות כמודיע נפגעים. בשנים האחרונות, לצד פעילותו הציבורית הענפה וניהול החברה שהוא עומד בראשה העוסקת בתחום ההיי טק הוא מפנה יותר ויותר זמן ליצירה אישית בציור ובצילום.

 

״בתערוכה בקניון רמת אביב מוצגות יצירות מהעולם האורבני והעולם שמאחורי הרשתות החברתיות, המציג את החיים שלנו מנקודות מבט שונות ביום יום. חודשים רבים היצירות שלי היו תלויות במשרד ולקוחות, ספקים ועובדים נחשפו ליצירות ולתהליך אותו אני עובר. מבלי יוצא מהכלל הפרגון ואהבה ליצירות שהוצגו חצה את כל הקהלים. אני מרגיש שעתה לאחר תערוכת היחיד ועם הפנים לתערוכה נוספת, היצירות קיבלו חיים בחלל אחר ועם משמעות עתידית לצמיחה וגדילה״.

 

בתמונה: ציור של עופר עוז - 1
ציור של עופר עוז

 

למה אמנות?
״אמנות רבת פנים, כל אדם יכול למצוא באומנות דברים שונים, האמנות בשבילי היא חלק מהיום יום גם בעבודה שלי בתכנון חללים טכנלוגיים בהם אנו בחברה עושים את עיצוב הפנים״.

הג׳וק של האמנות.
״כבר בהיותי ילד אהבתי ליצור ולעסוק באמנות״.

המכחול הראשון?
״כבר בגיל 6 ציירתי ובמשך שנים רבות ציירתי בעיקר למגירה ועיצבתי רהיטים לשימוש עצמי, בשל הנסיבות של החיים לא יכולתי להתפנות ליצירה, אך בשנים האחרונות החלטתי כי היצירה תהיה חלק מחיי והיום יום שלי. בשנה שעברה החלטתי לפרוץ לעולם האמנות בתערוכת יחיד חדשה שלי שהתקיימה בגלריה בן עמי בלב ה"סוהו" התל אביבי בחודש נבמבר ובתערוכה המתקיימת בימים אלו בגלריית האמנים בקניון רמת אביב״.

מה גורם לך לצייר?
״הציור אצלי הוא חלק מחיי היום יום, אני מוצא את עצמי מצייר בערבים, לילה, סופי שבוע  ובכל הזדמנות״.

הרעיון?
״אני לא מתכנן מה לצייר מראש, כשאני ניגש לבד,, היצירה פורצת ויוצאת ללא סקיצות מקדימות״.

התרגשות.
בחיי המקצועיים – זה סיומם והפעלתם של פרויקטים טכנולוגיים אותם אני מתכנן או יוצר. ביצירה – זה המעבר בין נושאים שונים של יצירה כמו המעבר שעשיתי מהסדרה האורבנית לסדרת המסכות ואהבת הקהל ליצירות״.

מי היו אלילי הילדות שלך ומי הם היום?
״בילדותי ספורטאים כגון: ג'סי אוונס, אהבתי לקרא בין היתר את ספריו של אסימוב (מדע בדיוני),  היום מסקרנים ומעניינים אותי אנשים כאילון מאסק מטסלה ולאונרדו דה וינצ'י אשר שילבו ומשלבים בין אומנות לטכנולוגיה ויצירה״.

השראה, והשפעה.
מארק רותקו הוא האמן שהשפיע עליי ביותר ולצידו הושפעתי ולמדתי מסאלח אלקרא שהוא אחד האמנים המצליחים בישראל וחי בדלית אל כרמל, סאלח אלקרא למעשה גילה אותי והצית בי את התשוקה ליצור ולהציג את האמנות שלי״.

אושר.
״החופש ליצור, העיסוק בספורט אתגרי, ביקרתי ופעלתי בעשרות מדינות ועדיין לטייל בעולם תוך גילוי מקומות חדשים בהם לא הייתי זה חלק מחוויה מעצימה״.

שמעו קטע.
״חוויה מרגשת הייתה לי בשנה שעברה בתחרות Tough Mudder, בה השתתפתי יחד עם קבוצה של חברים נפלאים וגייסנו מעל 600,000 שקל לעמותת "גדולים מהחיים". בתחרות עוברים 16 ק"מ בשטח בוצי ו-25 מכשולים״.

הצלחה.
״אין דבר אחד שיהווה את ההצלחה, בחיים יש אתגרים שונים אותם עוברים וכל פעם ההצלחה נמדדת בעשייה היום יומית, בפרויקטים שעלו לאויר, באהבת הקהל את האמנות  והיצירה שלי ובכל דבר אחר בו אני עוסק״.

כל החלומות.
״את חלקם כבר הגשמתי ואת חלקם אגשים בהמשך. בין היתר בתערוכת יחיד שלי שתתקיים בקיץ בחו"ל. וגם: לעשות שייט ארוך ביאכטה מסביב לעולם״.

כסף.
״איזור נוחות ואמצעי המאפשר לי לעסוק בדברים שאני אוהב״.

אתה מאמין בעצמך?
״בוודאי, אדם שלא מאמין בעצמו לא יכול להגיע להישגים״.

טוב לי.
״אני מרגיש נוח בחברת אנשים״.

רע לי.
״חוסר היכולת של המין האנושי לשים את המלחמות בצד, שנים רבות שימשתי כמודיע נפגעים בצה"ל ונחשפתי לקשיים שחובות המשפחות השכולות ולאובדן החיים המיותר״.

 

לצדו של עופר עוז תציג בגלריית האמנים בקניון רמת אביב דאנה קופרלי-לרנפלד. אוצרת: איילת אמוראי-בירן

דאנה קופרלי-לרנפלד, חיה ויוצרת בקרית אונו, נשואה ואם לשלושה ילדים, מציגה לראשונה בקניון רמת אביב בגלריית האמנים תערוכת יחיד. דאנה קופרלי-לרנפלד, חברת אגודת אמני גבעתיים-רמת גן, מציירת ומפסלת בסטודיו של ריקי מאייסי מזה כעשור. היא סיימה תיכון במגמת מחול, רקדה עד גיוסה לצה"ל ומאז יש לה תשוקה חזקה לעולם הריקוד. את סדרת הרקדנים המוצגת בתערוכה היא מציירת בהמשכים כבר שנים אחדות. הציורים מלאי צבע, חיות ותנועה, מבטאים את הקשר האישי שלה ואת הבנתה העמוקה וכמיהתה למוסיקה ולריקוד. מזה כשנתיים שדאנה עשתה הסבה ללימודי תרפיה באמנות במכללת ביטוי, זאת לאחר שסיימה קודם לימודי תואר שני במינהל עסקים במכללת הקריה האקדמית אונו ותואר ראשון במדעי החיים באוניברסיטת בר אילן.
הסדרה השניה, בנוסף לסדרת המחול המוצגת בתערוכה עוסקת בציורי ילדים ופורטרטים. נושא זה הופיעה בשלב מאוחר בחייה של דאנה קופרלי-לרנפלד, עם לידת הילדים והקמת המשפחה. הנושאים הפכו רכים יותר ופורמט העבודות נעשה קטן יותר ואינטימי יותר. הדמויות נמצאות בסביבה וציור הסביבה הוא חלק מהותי מהן, מושפע מהן ומשפיע עליהן בהדדיות. כל העבודות מצויירות בצבעי שמן, בשכבות, כשתהליך העבודה בכל יצירה לוקח לעתים חודשים ארוכים. היא מושפעת מאמנים רבים ובעיקר מאמנים מודרניים ומהאמנים האימפרסיוניסטים. יצירותיה המצוירות בסגנון ריאליסטי חופשי עשירות בצבע, תנועה והבעה.

דאנה קופרלי-לרנפלד: "כל ציור מסקרן אותי. אני חוקרת את הקווים ואת הקשר בין החלקים בציור. לעיתים יש פער בין אופי הטכניקה, לעיתים חזקה ונוקשה, לעומת תוכן העבודה והנושא המצוייר, שהינם רכים וחמים. פער זה פועל בהרמוניה בגופי כאשה שכלתנית ורגישה ויוצא לפועל בעבודותיי״.

גלריית האמנים, קניון רמת אביב בין התאריכים 3-31.1.18

פורסם בקטגוריה כללי
תגובות פייסבוק