עיין ערך אמנות

עיין ערך אמנות-4
|

הבורסה לניירות ערך ומכללת ספיר חוברות יחד לפעילות משותפת פתוחה לקהל הרחב שבמסגרתה יתקיימו אירועים פתוחים לציבור בנושאי כסף, אמנות, תרבות, חברה ורוח

"הגלריה הדיגיטלית" של הבורסה תציג את "השתקפויות" – אסופת וידאו ארט של בוגרי בית הספר לאמנות במכללת ספיר שתוקרן על מסך הענק באולם הכניסה וכן את "שירת הטוטם" – אסופת שירה שתוצג מחוץ לכותלי הבורסה על גבי עמודי המסכים המעוצבים.

עיין ערך אמנות-3
מסטיק

בנוסף תתקיים סדרת מפגשים פתוחה לקהל הרחב על ההיבטים שונים של אמנות, תרבות וכסף בבורסה לני"ע בת"א בימי שישי בבוקר/ אירוע הפתיחה יתקיים ביום ראשון ה-13 בדצמבר ב-19:30.
תפתח את סדרת האירועים תערוכת "השתקפויות" בה יציגו תלמידי ביה"ס לאומנות של ספיר עבודות נבחרות של אמנות דיגיטלית על גבי המסך המרכזי בלובי בניין הבורסה לניירות ערך, אשר יהפוך ל"גלריה הדיגיטלית". כמו כן, יקיימו המכללה והבורסה סדרה של ארבעה מפגשים בימי שישי בבוקר שיעסקו בהיבטים השונים והיחסים שבין אמנות, תרבות וכסף.

עיין ערך אמנות-2
טליה לפיד

תערוכת "השתקפויות" שתוצג על מסך הווידאו הענק בלובי של בניין הבורסה, המציג דרך קבע את נתוני המסחר השונים, תכלול אסופת ווידאו שאצרה אריאלה פלוטקין ותאגד עבודות של סטודנטים ובוגרים. בעבודות בוחנים האמנים היבטים העוסקים בדימוי עצמי והמכנה המשותף שלהן הוא נוכחותו של האמן בתוך מיצג הווידאו עצמו בזמן פעולה כלשהי מול המצלמה או הצופה. בין האמנים שיציגו: ג׳ין סימון, ברק דאלי, טליה, מורן, נדין בר, זווידיתו יוסף, לירון אום קולטור ועוד.

עיין ערך אמנות-5
מתחם התצוגה

התערוכה תצא גם אל הרחוב התל-אביבי מחוץ לכתליי הבורסה ותכלול מיצג שירה דיגיטלי בשם "שירת הטוטם" בו יצירות של משוררים מרכזיים, מוכרים וצעירים, הכותבים כיום בזירה הישראלית. המיצג מאיר מזוויות שונות נושאים המתקיימים באסופת הווידאו, תוך פירוק ובנייה מחדש של מרחבי גוף, כינון התשוקה לקול וחיפוש אחר שפה אוטונומית. בין המשוררים: מאיר ויזלטיר, יעל גלוברמן, רועי חסן, שחר מריו-מרדכי, שירה סתיו ואחרים.

במקביל לתערוכה, יתקיימו במרכז הכנסים של הבורסה סדרה של מפגשי בוקר בנושאים המחברים בין כסף לאמנות ותרבות: אספנות מול אסטרטגיות לגיוס הון להשקעה באמנות; אמנות, פרסום ותעמולה; האם מיתוס האמן הרעב עובד? ויחסי הגומלין בין אמנות למדיה אלקטרונית. בין המרצים: התסריטאי ובמאי הטלוויזיה רני בלייר, האמן והפרסומאי שוני ריבנאי, מנכ"לית בית המכירות כריסטי בישראל רוני בהרב , מנהלת המחקר והחדשנות של "קשת" מירב שיפמן, וכן טובי המרצים של המכללה האקדמית ספיר.

עיין ערך אמנות-1
ג'ין סימון

המפגשים שיתקיימו בשישי בבוקר פתוחים לקהל הרחב בחינם אך מותנים בהרשמה מוקדמת ומוגבלים במספר המקומות. פרטים וההרשמה  באמצעות האתר בקישור המצ"ב: http://www.sapir.ac.il/content/3018

מועדי המפגשים: 18 בדצמבר, 25 בדצמבר,  8 בינואר ו- 22 בינואר

פרופ' עמרי ידלין נשיא מכללת ספיר: "מדובר בפרויקט מעניין וחשוב שבו אנשי אקדמיה, מבקרים, אספנים, אוצרים ואמנים יציגו נקודות מבט שונות על המתח שבין אמנות תרבות וכסף. בית הספר לאמנות, חברה ותרבות בספיר מאופיין בגישה רב תחומית ורב תרבותית, ששמה דגש על טיפוח אמירה אמנותית רלוונטית בקרב הסטודנטים והבוגרים במטרה לקחת חלק פעיל בשיח הציבורי-הפוליטי, החברתי והכלכלי בישראל. אני שמח על הזדמנות שניתנת לנו להציג את עבודותיהם של הסטודנטים בפלטפורמה מרכזית כזו וליצור את החיבור המיוחד הזה שבין עולם הפיננסים לעולם האומנות". 

עיין ערך אמנות-6
שירת הטוטם

זוהי התערוכה השנייה המוצגת במסגרת הגלריה הדיגיטלית של הבורסה DigiArt אשר נחנכה לפני מספר חודשים. מסכי הענק של הבורסה, המהווים את האייקון המוכר ביותר, הופכים לפלטפורמה ייחודית להצגת עבודות וידאו ארט. הגלריה הדיגיטלית היא נדבך נוסף בסדרת מהלכים שמבצעת הבורסה במטרה לקרב את הציבור הרחב לעולמות הפיננסיים. "שיתוף הפעולה עם מכללת ספיר משמח במיוחד" מסרה עדית יערון, מנהלת התקשורת התאגידית של הבורסה "שכן זו הזדמנות להביא את הפריפריה למרכז תל-אביב, ולאפשר לסטודנטים חשיפה יוצאת דופן במקום שהוא לב ליבה של הכלכלה הישראלית. אנו מאמינים כי תפקידה של הבורסה, מעבר להיבטים הקשורים לשוק ההון, היא לעודד יצירתיות, חדשנות ויזמות – הן של חברות צעירות פורצות דרך, והן של אמנים צעירים ומוכשרים".

ערב פתיחת התערוכה יתקיים ביום ראשון ה- 13 בדצמבר, נר שמיני של חנוכה, בשעה 19.30. באירוע הפתוח לקהל הרחב,  צפויים לקחת חלק אספנים, אמנים, אוצרים, ידידיי בית הספר לאמנות. 
התערוכה תהיה פתוחה לקהל בכל יום בשעות הפעילות של הבורסה – בין  8:00 – 17:00 בכל שעה עגולה ועד למועד נעילתה ב – 31.1.16.

להלן סדר ההרצאות

פורסם בקטגוריה אופנה
תגובות פייסבוק