עיצוב חדר ילדים

EFIFO. מגזין עיצוב. טיפים לעיצוב חדר ילדים-1
|

EFIFO. מגזין עיצוב

עשה ואל תעשה בחדר הילדים

בלי להשתולל בחיפושים ובלי להוציא אלפי שקלים, אפשר למצוא דרך שפויה והגיונית לארגן חדר ילדים שיתאים גם למתבגרים ושיענה על הצרכים הפרקטיים ועל הרצון ליצור מרחב מסוגנן ואופנתי שיתאים לאופיו של כל ילד. אז גם אם זה נשמע בהתחלה כמשימה בלתי אפשרית אלו תעשה ואל תעשה שיעזרו לכם לסדר את חדר הילדים בצורה הנכונה.

EFIFO. מגזין עיצוב. טיפים לעיצוב חדר ילדים
EFIFO. מגזין עיצוב. קווים קלאסיים. גולדשטיין גלרי טפט

אל תעשה: עיצוב החדר בהשראת סרט ילדים או בהשראת דמות  אהובה.

הילדים גדלים במהירות, ובמידה והילד אהב מאוד דמות מיוחדת כשהיה צעיר, אין זה אומר שהוא יאהב את אותה דמות גם כשיגדל. לכן כדי שלא נצטרך להחליף את החדר לעיתים די תכופות, כדאי לשלב את הדמויות האהובות בצורה עדינה יותר. לדוגמא: מומלץ להוסיף את הדמויות האהובות על כריות, מצעים או באקססוריז על הקירות ומבלי להטביע את הדמויות על הרהיטים הבולטים שהם ארון, מיטה או על שולחן עבודה.

תעשה: חשוב לבחור רהיטים ניטראליים שיוכלו לגדול עם הילד ויתאימו לו גם כנער.

בחירת רהיטים בעיצוב קלאסי תחסוך לכם מאות שקלים, במקום להחליף את הרהיטים פשוט אפשרי לשנות את האקססוריז הקטנים כדוגמת התמונות, הכריות והמצעים. אומנם עיצוב חדרי ילדים הוא תהליך שנמשך לאורך הגדילה, אבל ברגע שאתה מחליט על קווים קלאסיים תמיד תוכל להוסיף ולשנות את האקססוריז שיתאימו לגילאים המשתנים.

 

EFIFO. מגזין עיצוב. טיפים לעיצוב חדר ילדים-9
EFIFO. מגזין עיצוב. רהיטים בגוון ניטרלי. האוס אין

אל תעשה: תכנון לא נכון של החדר.

חדר הילדים דורש תכנון מקדים והתאמה לממדי חלל החדר הספציפי, חשוב שלא לרכוש חדר ילדים רק בזכות העובדה שהוא נראה יפה בחלל המכירה, לכל חדר המגבלות שלו חשוב לשים לב לחיבור בין כל רהיט לחלון שלידו לנקודות החשמל שסביבו ולגבהים המתאימים.

תעשה: תכנון מוקדם ושרטוטים של החדר.

תכנון מוקדם ושרטוטים של החדר ומידותיו יסייעו לתכנן את החדר בצורה הטובה ביותר. יש להתחשב במיקום הדלת והחלונות ולא למקם שם רהיט גבוה שיסתיר או יפריע לפתיחת הדלת\חלון. יש לתכנן את הריהוט כך שהחדר יראה אוורירי ופתוח לדוגמא, רהיטים גבוהים ומאסיביים (כמו ארון, ספרייה) יש להצמיד לפינות הרחוקות בחדר. יש לקחת בחשבון רווחים בין הרהיטים המאפשרים מעבר נוח ושימוש פונקציונאלי של הרהיט. לדוגמא: מאחורי הארון יש להשאיר מקום המאפשר פתיחה נוחה לדלתות או לחילופין לבחור בארון הזזה, יש לבחור ריהוט בגודל הנכון ולא להעמיס את החדר יתר על המידה.

 

EFIFO. מגזין עיצוב. טיפים לעיצוב חדר ילדים-5
EFIFO. מגזין עיצוב. עדיפות לצבעוניות עזה בפריטים המשלימים. גולדשטיין גלרי טפט

אל תעשה: צבעים עזים בחדרים.

חדרי שינה אמורים להיות מקומות נינוחים ולעיתים כשאנו מתייעצים עם הילדים בבחירת הצבעים אלו נוטים לאהוב צבעים עזים וממריצים התואמים לאופיים הנמרץ והתוסס, אך צבע שכזה אינו מתאים לחדר הילדים בשל העובדה כי בחדר צריכה להיות אווירה רגועה יותר ונינוחה המתאימה ללמידה ולשינה טובה. אז גם אם הילד  אוהב טורקיז נועז אל תשלבו זאת על חיפויי הקירות, כצבע הקיר או כצבע הריהוט.

תעשה: עדיף שצבעי חדרי הילדים יהיו קלאסיים רגועים וסולידיים

עדיף שצבעי חדרי הילדים יהיו קלאסיים רגועים וסולידיים כדוגמת צבעי העץ הלבן או השמנת שיישארו תמיד אופנתיים ולא ימאסו עלינו לאחר תקופת זמן וכי תמיד נוכל לשלבם עם פריטים משלימים בכל צבע אשר נבחר. במידה והילד מעוניין בצבע עז או מקושקש בכל זאת, ניתן לשלבו על כיסא קטן או על אביזרים בחדר אותם ניתן  להחליף בקלות ובזול יחסית.

 

EFIFO. מגזין עיצוב. טיפים לעיצוב חדר ילדים-7
EFIFO. מגזין עיצוב. עדיף לשלב פתרונות אחסון. ולדשטיין גלרי טפט

אל תעשה: חדר ילדים בלי פתרונות אחסון.

ילדים נוטים לשמור דברים יותר מבני משפחה אחרים. בעיצוב חדרם האתגר הגדול הוא לספק אפשרויות אחסון אטרקטיביות לכל הצעצועים, הספרים ושאר הדברים, לכן אסור למלא את החדר ברהיטים בולטים ומאסיביים ללא פתרונות אחסון נוחים.

תעשה: חדרי ילדים עם פתרונות אחסון.

אל תעמיס את קירות חדר הילד באלמנטים קישוטים ובריהוט מאסיבי ללא פתרונות אחסון. עדיף לבחור ריהוט שמשלב בתוכו את פתרונות האחסון  מה שמעניק לחדר תחושת סדר וניקיון. למשל: מיטות עם מגרות / ארגז מצעים, ספסלים עם אחסון ואפילו מדפים עמוקים עם סלים יעשו סדר בכל חדר ויענו על צרכי האחסון של הקטנים שלכם.

 

EFIFO. מגזין עיצוב. טיפים לעיצוב חדר ילדים-6
EFIFO. מגזין עיצוב. התקינו תאורה נוספת גם בפינת הלימוד. גולדשטיין גלרי טפט

אל תעשה בתאורה: לתאורה בחדרי ילדים משמעות מנטלית ובטיחותית.

תתייחס אל התאורה בחדר בתור אלמנט דקורטיבי ואסתטי בלבד. לתאורה בחדרי ילדים משמעות מנטלית ובטיחותית. עבור תינוקות וילדים תאורה קובעת את רמת הביטחון העצמי. ילדים המגיעים אל חדר מואר מרגישים בטוחים יותר, משחקים בנינוחות ואינם חווים פחד או חשש, בכל הנוגע לבטיחות חשוב להשתמש במנורות שלא מתחממות על מנת למנוע כוויות.

עשה בתאורה: כדאי לשלב תאורה מרכזית יחד עם תאורה משנית באזור שולחן הלמידה.

מקור אור אחד מרכזי בחלל החדר אשר ייתן תאורה מתאימה למשחק ולהכנת שיעורים ומנורת לילה או מנורת קיר בעלת גוון רך אשר תיתן אוירה נעימה המתאימה יותר לקריאה או לשינה.

 

EFIFO. מגזין עיצוב. טיפים לעיצוב חדר ילדים-4
EFIFO. מגזין עיצוב. רהיטים ניטרליים שיתאימו להם גם כשיגדלו. האוס אין

אל תעשה בבחירת מיטה לילד: אל תתאים את עיצוב החדר לפי גודלה של מיטת המעבר.

מיטות המעבר הינן קטנות יחסית ולכן יש לחשוב מראש על השלב הבא בו הילד יגדל ואז יהיה צורך להחליף את מיטת המעבר למיטת נוער שתתפוס הרבה יותר מקום, לכן מראש יש לחשוב על מרווח תקין בין הרהיטים והפריטים שבחדר לפי מידות מיטת הנוער. במידה והחדר קטן יחסית אל תעמיסו הכל על הרצפה, בשוק קיימיים מגוון רחב של פתרונות המאפשרים לנצל כל חלל בצורה חכמה, למשל במקום להניח שתי מיטות על הרצפה ניתן לשלב מיטות מרחפות אלו מאפשרות יצירת מרחב גדול יותר בחדר.

עשה: לצד מיטת הילד השאירו תמיד מקום לפתיחתה של היחידה התחתונה או למזרן, כדי שהילד יוכל לארח חברים. 

במידה וחלל חדר הילדים קטן יחסית וזהו חדרם של שני ילדים, ניתן לשקול לשלב מיטת קומתיים או לחילופין מיטה עם אפשרות הרחבה, הניתנת לפתיחה במקרה שמתארח בן משפחה או חבר לכיתה. בנוסף, במיוחד כשמדובר בחדרים קטנים, אבל לא רק, מומלץ לשלב מיטה פרקטית המשלבת מגירות נסתרות, שיאפשרו לאחסן בקלות משחקים, ספרים ועוד מבלי לבזבז מקום יקר. על מנת לשמור על בטיחות ילדיכם, שימו לב שפינות המיטה אינן חדות ושלא צצים ברגים שעלולים לשרוט ולפצוע. בכל הקשור לעיצוב, חשוב שתתאים לטעמו של הילד ובו בזמן תהיה תואמת בעיצובה ליתר הרהיטים בחדר. באופן כללי, מומלץ לבחור בעיצובים  ובצבעים קלאסיים שיוותרו רלוונטיים לאורך זמן עם גדילתו של הילד. זכרו שאת הצבעוניות והמימד הילדותי, תמיד ניתן להוסיף באמצעות אקססוריז כמו ידיות צבעוניות, כריות נוי ומצעים.

 

EFIFO. מגזין עיצוב. טיפים לעיצוב חדר ילדים-2
EFIFO. מגזין עיצוב. תמיד ישנה אפשרות להוסיף ולשנות את האקססוריז הקטנים. האוס אין

אל תעשה בבחירת ארון: לקנות ארון עם מדפים שאינם ניתנים לשינוי.

מבחינת גובה ומבחינת המשחק בין המדפים לתלייה, ילדים פחות זקוקים למקומות נרחבים לתלייה אלא בעיקר למדפים, לכן רק ברגע שיגדלו ויזדקקו לתליית מעילים או שמלות ארוכות רק אז יצוץ הצורך בתלייה רחבה בארון. לכן ברגע שאלו יגדלו חשוב שתהיה האפשרות להפוך את אזורי המדפים לאזור תלייה ולא להחליף את הארון כולו. במידה והחדר קטן יחסית אל תתעקשו על מידות סטנדרטיות  של ארון, כיום ניתן להזמין ארונות לפי התאמה וניתן לשלב בחדר ארון שהינו בעומק לא רגיל  למשל 40 ס"מ שמספיקים  לבגדים מקופלים.

תעשה: יש לקחת בחשבון שעם התבגרותו של הילד והפיכתו לנער, המקום שיתפסו בגדיו יהיה גדול יותר.

כאשר בוחרים בארון לחדר הילדים, בראש ובראשונה צריכה להישאל השאלה מה הוא עתיד לאחסן, בגדים בלבד או גם משחקים וספרים? לתשובה חשיבות בבחירת גודל הארון והמבנה שלו שחשוב שיהיה נוח ומנוצל באופן מקסימאלי. הניסיון מלמד שהחללים התחתונים בארון פחות מנוצלים לאחסון בגדים ולכן מומלץ תמיד לבחור בארון שבו מגירות תחתונות, אלו נגישות במיוחד עבור הילדים ונוחות להם לפתיחה. בהן, ניתן לאחסן נעליים שלרוב לא נמצא להן מקום אחר, צעצועים או לבנים. בנוסף, יש לקחת בחשבון שעם התבגרותו של הילד והפיכתו לנער, המקום שיתפסו בגדיו יהיה גדול יותר. לכן, על מנת שלא תצטרכו להחליף את הארון בארון אחר תוך מספר שנים בודדות, בחרו בארון מספיק גדול שיוכל ללוות אתכם לשנים רבות. רבים מאיתנו נוטים לצאת מנקודת הנחה שככל שמספר הדלתות גדול יותר כך גם הארון, אך זוהי טעות.  ארון  שלוש דלתות  לא בהכרח עדיף על ארון שתי דלתות, שכן האחרון לא תמיד קטן יותר, בסופו של דבר לא מספר הדלתות קובע את השטח הפנוי לאחסון אלא גודלם של המדפים ואורכו של הארון. כך למשל מוצעים כיום ארונות שתי דלתות גדולים באופן משמעותי  מהגודל הסטנדרטי של 80 ס"מ ומוצעים בגודל 120-140 ס"מ עם דלתות רחבות. שלא כמו מיטה או ספריה שאותם מחליפים אחת לכמה שנים, את הארון כמעט ולא מחליפים, חשוב שהפינים הנושאים את המדפים יהיו ניתנים להזזה ושהמדפים מתכווננים, כך שיהיה ניתן לשנות את גובהם בהתאם לצורך בקלות. ומה בדבר העיצוב? בחרו ארון בצבעים ניטראליים ובעיצוב שיתאים לכל גיל על מנת שגם אם תחליפו את יתר הרהיטים בחדר, הוא עדיין ישתלב בהרמוניה בחלל.

 

אל תעשה בבחירת שולחן כתיבה: כל ילד הוא שונה באופיו וכן שונה בגודלו.

רכישת שולחן עבודה דורשת התאמה אישית, כל ילד הוא שונה באופיו וכן שונה בגודלו. לכן מומלץ להתאים את שולחן הלמידה באופן אישי לכל ילד על מנת שלא יהיה נמוך או גבוה מידי עבורו. כמו כן, רכישת שולחן ללא זכוכית מחוסמת עלול להביא לפגיעה של דבקים, צבעים ושריטות על עץ השולחן מה שיוביל אתכם לרכוש אחד נוסף בזמן קצר יחסית. במיטה והחדר קטן אל תתפשרו על שולחן ללא מגירות, כל שטח אחסון הוא חשוב וכל שכן בשולחן העבודה שיכול להגיע עם מגירות משולבות בהן ניתן לאחסן את המחברות וכלי הכתיבה.

תעשה: חשוב לבחור בשולחן שלא יהיה גדול מדי ויתפוס חלל יקר.

שולחן הכתיבה הוא הפריט החיוני ביותר בפינת הלימודים. באופן כללי, חשוב לבחור בשולחן שלא יהיה גדול מדי ויתפוס חלל יקר שניתן לנצלו ביעילות בדרך אחרת, ומצד שני רצוי שיהיה בו מספיק מקום למחשב האישי, שכיום הוא חלק בלתי נפרד ממנו. לאור העובדה שהמסכים הפכו לדקיקים ובכלל, יתר העזרים הצטמקו בגודלם, כבר אין צורך בשולחן כתיבה גדול, וממדיו המקוריים האופטימאליים, החל מ-120X60 ס"מ, בהחלט יספיקו (לטובת הספרים והמחברות ואפילו לשימושם של שניים, כאשר חבר בא לשחק במחשב או בהגעת מורה פרטי. בחירה בשולחן מלבני תאפשר לנצל בחוכמה את שטח החדר ובמיוחד את הפינות, ובו בזמן תיצור אווירה פחות עמוסה ויותר אוורירית, שנתונה לשינויים עתידיים במיקום הרהיטים.

EFIFO. מגזין עיצוב. טיפים לעיצוב חדר ילדים-5-1
האוס אין. מיטת סימפל נפתחת. 1,990 שקל (כולל נגררת) במבצע סופשנה: צילום אייל קרן

חומרי הריהוט

אל תעשה: כאשר קונים רהיט ומניחים אותו בחדר, הוא לא רק יושב שם. לא משנה מאיזה חומרי גלם ייצרו אותו, הוא פולט לאוויר כימיקלים שחלקם יכולים להיות רעילים ומסכנים את הבריאות. כדאי לבדוק כי ברהיטים שרכשתם לא נעשה שימוש בצבעים המורכבים מתערובות כימיות, בתנורים הפולטים רעל או כאלו המכילים עופרת, פורמלדהיד ומתכות כבדות. חשוב גם לבדוק גם את סוג הדבק שבו נעשה שימוש ולראות שהוא אינו מכיל כימיקלים רעילים.

עשה: כולנו יודעים שטבעי זה הכי בריא, לכן בעת בחירת פריט ריהוט תעדיפו ייצור מקומי ובעבודת יד, דבר שמבטיח לכם  מוצר  שנחשף להרבה פחות  חומרים כימיקלים מאשר מקבילו מפס ייצור המוני. כדאי לחפש אחר רהיטים המיוצרים מעץ מלא או כותנה טבעית ושהצביעה שלהם נעשתה על בסיס מים וחומרים מינרלים בלבד כך נוכל להבטיח שהרהיטים יהיו בטוחים לשימוש ולשהייה יומיומית של הילדים בחדר.

 

האוס אין עד 50 אחוז הנחה. רשת רהיטי ילדים מעץ מלא במבצע של פעם בשנה.
האוס אין רשת רהיטי הילדים מעץ מלא תקיים מבצע סופשנה ייחודי על כל הפריטים והקטגוריות בחדרי ילדים החל משולחנות כתיבה, כוורות, מיטה וחצי, מיטות  קומותיים, מיטות נפתחות, טואלט, ארונות, ספריות. דוגמאות: מיטה וחצי מעץ מלא קולקציית סימפל 1,790 שקל במקום 3,580 שקל. מיטת ילדים מעץ מלא קולקציית סימפל 1,990 שקל במקום 2,690 שקל.
עד:  10/12

פורסם בקטגוריה אופנה
תגובות פייסבוק