HIT מכון טכנולוגי חולון

הפקולטה לעיצוב HIT מכון טכנולוגי חולון מציגה: תערוכת בוגרים 2015 -04
|

הפקולטה לעיצוב HIT מכון טכנולוגי חולון: תערוכת בוגרים 2015 של עיצוב פנים, עיצוב תקשורת חזותית ועיצוב תעשייתי

HIT מכון טכנולוגי חולון

עוד כמה רגעים הם יצאו אל השוק. קבלו את הנבחרים של HIT המכון הטכנולוגי לעיצוב חולון:מיכאל קונונסקי, נועה גור, ליאור ברטל, שי אשכנזי, עמית עדיני, ליטל חמצני, נדב חזות, מעיין פוקס, יוכבד פרימר, אורי דוניץ, איילה כהן, ולריה מוניס, קובי חסון, ניצן פודה, שניר כהן, יואב הרוש. 'סלון קיץ', תערוכת הבוגרים, מגיבה למציאות הישראלית אל מול מרחבי העשייה והתעשיה, נשאבת ועוטפת את השיח הפוליטי והחברתי. בין העבודות מוצגים פרויקטים העוסקים בסוגיות חברתיות כמו: העלייה הצרפתית, היחס לזרים, פערים חברתיים, המעבר לברלין, גם מקומו של ארגון דאע"ש וצוק איתן לא נפקד. מערכת החינוך המיושנת זוכה לשדרוג משמעותי באפליקציות חדשניות. תערוכה מקורית, בועטת וחדשנית הפותחת צוהר אל עולם העצוב הישראלי העתידני. התערוכה תיפתח ב-15/7 בשעה 19:30 ותוצג עד לתאריך 29/7. 

מאת מערכת המגזין

שי אשכנזי. הגל הראשון שלי / Split Soft גלשן גלים שגדל עם הילד. הגלשן הראשון מסוגו שמלווה את הילד מגיל 5 ועד +10. הגלשן מורכב משני חלקים שמתפקדים ביחד ולחוד, החלוקה מאפשרת שלבי למידה רכים ובטיחותיים לילד.
שי אשכנזי. הגל הראשון שלי / Split Soft גלשן גלים שגדל עם הילד. הגלשן הראשון מסוגו שמלווה את הילד מגיל 5 ועד +10. הגלשן מורכב משני חלקים שמתפקדים ביחד ולחוד, החלוקה מאפשרת שלבי למידה רכים ובטיחותיים לילד.

הפקולטה לעיצוב ב-HIT מכון טכנולוגי חולון החוגגת השנה 40 שנות קיומה מציגה את התערוכה הגדולה עד כה. ארבע שנות לימוד מגיעות לסיומן החגיגי בתערוכת בוגרים מקיפה ומגוונת, בה יציגו בוגרים מהמחלקות עיצוב פנים (ראש מחלקה: אדר' ניסן ורשבסקי ואדר' גל גאון), עיצוב תעשייתי (ראש מחלקה: דודי ראבד) ועיצוב תקשורת חזותית (ראש מחלקה: תמיר שפר), את פרויקטי הגמר שלהם

פרופ' דנה אריאלי דקאן הפקולטה לעיצוב: "'סלון קיץ', תערוכת הבוגרים של הפקולטה לעיצוב 2015, משלבת בין שלוש מחלקות של הפקולטה, החוגגת השנה 40 להיווסדה. בשונה מ"סלון הדחויים", בו הציגו האימפרסיוניסטים לראשונה לפני מעל שנה, מבקש "סלון קיץ" של הפקולטה לעיצוב להגיב למציאות הישראלית הדחוסה והרוגשת ולהיות פתוח אל המרחב העירוני. יצירות הבוגרים מגיבות תדיר אל הפוליטי והחברתי במקום הישראלי. רבות מעבודות הבוגרים עוסקות במתח שבין פנים לחוץ, בין האישי והחברתי ובין הנראות לבין המציאות. הבוגרים הצעירים, הבועטים ויוצאי הדופן של הפקולטה פועלים לעיצובה של התרבות הישראלית ועל כן אנו גאים במיוחד ביבול של 2015. אוצרי התערוכה, ראובן גבעתי, איתן ברטל, עדיטל אלה ולירון צנחני, עם צוותי הבוגרים עשו עבודה נפלאה בעיצובה של התערוכה שתותיר חותם יוצא דופן על כל מי שיבקר בה.

עמית עדיני. ללבוש תיק / Wearabag "לבישה" של החפצים היומיומיים השונים — שלושה פרטי לבוש אורבניים, המשלבים גזרות של בגדים ותיקים: תיק משולב שרוולים, שכמייה עם תא לאייפד ופאוץ' הנקשר כחולצה סביב המותניים. צילום: ניר שייר
עמית עדיני. ללבוש תיק / Wearabag "לבישה" של החפצים היומיומיים השונים — שלושה פרטי לבוש אורבניים, המשלבים גזרות של בגדים ותיקים: תיק משולב שרוולים, שכמייה עם תא לאייפד ופאוץ' הנקשר כחולצה סביב המותניים. צילום: ניר שייר

המחלקה לעיצוב תעשייתי

ראש המחלקה: דודי ראבד אוצרי התערוכה : עדיטל אלה ולירון צנחני

בעולם של פס רחב ואופק צר מנסה המחלקה לעיצוב תעשייתי לשמר את הרלבנטיות של התחום שנעשה ע״י בני אדם, באמצעות בני אדם, עבור בני אדם. המחלקה לעיצוב תעשייתי מתאפיינת בפלורליזם וחופש חשיבה, ודוגלת בחשיפה וקשר עמוק ורחב עם התעשייה ועם הקהילות סביב לנו. זאת מתוך הכרה בכך ש״מגדל השן״ האקדמי הוא קלישאה שאינה מחייבת אותנו. 47 הבוגרים מציגים חשיבה אישית המעוגנת בעולם התייחסויות אנושי וקונקרטי.

מיכאל קונונסקי פיתח פורמולה של צמנט המאפשרת יצור מוצרי בטון ברוטציה, ללא תוספת של חומרים פולימריים או אחרים. הפורמולה מאפשרת ליצור מוצרי בטון בעלי יכול ציפה ועמידות באש. הפרויקט, שנעשה בשיתוף עם חברת ״נשר״, הדהים את אנשי הפיתוח של החברה בשל היכולות לשלב אפשרויות ייצור שאינן ידועות בעולם שהן תולדה של חשיבה עיצובית עם הבנה טכנולוגית בכימיה ומכניקה.

יעקב גולדברג. 86 סוכריות על מקל / 86 Lollipops מחקר צורני ותרבותי על סוכריות על מקל. במסגרת הפרויקט נוצרו כמאה סוכריות, כאשר כל סוכריה מציעה התייחסות שונה לאובייקט האיקוני - צורה, שימוש, מסר וזיכרון.
יעקב גולדברג. 86 סוכריות על מקל / 86 Lollipops מחקר צורני ותרבותי על סוכריות על מקל. במסגרת הפרויקט נוצרו כמאה סוכריות, כאשר כל סוכריה מציעה התייחסות שונה לאובייקט האיקוני – צורה, שימוש, מסר וזיכרון.

נועה גור עיצבה קו מוצרי ריהוט המותאם ליכולות הנערים ולמכשור המצוי בסדנאות של ארגון ״עשינו עסק״, השותף לפרויקט ומעסיק נוער בסיכון. קו מוצרי הריהוט שייצרה בטכנולוגיה של למינציית פורנירים, מאפשר למוצרים להימכר, לא כגמילות חסד, אלא בזכות מופעו הנקי והעכשווי.
ליאור ברטל, כמענה למצוקת וחרדות של ילדים בתקופת מלחמת ״צוק איתן״, עיצבה הבוגרת סדרת בובות המסיעות לילדים, באמצעות טכניקה של התאמת נשימה, להתגבר על מצבי חרדה.
שי אשכנזי פיתח גלשן מודולרי, המבוסס על שני חלקים. במצב מפורק מאפשר הגלשן לילדים הנמצאים בתחילת הדרך ״לתפוס גלים״ ובהמשך, באמצעות חיבור שני החלקים לעלות לשלב הבא ולגלוש כבוגרים.
עמית עדיני פיתחה סדרה של ״תיקים״ אורבניים, המנתצים כל פרדיגמה עכשווית של האביזר ״השגרתי״ הזה ומציעים חשיבה חדשה, רעננה ואחרת להתייחסות למציאות המורכבת של התנהלות יומיומית בעולם הנעשה אורבני יותר ויותר.

דנה סתרי.  דחלילים Scarecrows. פרויקט הבוחן את הדחליל כאייקון תוך העמקה בהקשרים תרבותיים והיסטוריים ובמשמעתו של הדחליל בחברה כיום. באמצעות הפשטה וזיכוך צורני נוצרה סדרת דחלילים הזזים ברוח ומרתיעים ציפורים באמצעות סנוור.
דנה סתרי. דחלילים Scarecrows. פרויקט הבוחן את הדחליל כאייקון תוך העמקה בהקשרים תרבותיים והיסטוריים ובמשמעתו של הדחליל בחברה כיום. באמצעות הפשטה וזיכוך צורני נוצרה סדרת דחלילים הזזים ברוח ומרתיעים ציפורים באמצעות סנוור.

המחלקה לעיצוב פנים

אש מחלקה: אדר' ניסן (ניני) ורשבסקי, ס' ראש מחלקה: אדר' גל גאון אוצר התערוכה: ראובן גבעתי

'קראפט בעידן הענן', נושא העל שנבחר השנה, הזמין את הסטודנטים להתמודד עם המתח המתקיים בישראל (וכמובן גם במקומות אחרים בעולם) בין 'הענן הדיגיטלי' לבין חזרתו של הקראפט החומרי. כמדינה שנמצאת בצומת דרכים. משמשת ישראל של 2015 ככר פורה להבעת עמדה אישית ומחקרית שהיא תולדה של ההתפרקות החברתית, המבנית והחומרית.
'הענן הדיגיטלי' מייצג את מקום המפגש העכשווי, ברשתות החברתיות ובמקומות המשמשים להפריה רעיונית, שיתוף, יזמות ובה בעת את הניתוק מהחומר, ואילו "הקראפט" שנעלם בהדרגה מחזק את השאלות על מקומו של המעצב כיוצר המונע על-ידי מיומנות אישית, והמשלב טכניקות עתיקות עם טכנולוגיות חדשות.
את המחלקה לעיצוב פנים בפקולטה מסיימים השנה כ-60 בוגרים המציגים מנעד רחב של פרויקטים – החל מיוזמות חברתיות, דרך תכנון ועיצוב של חללי פנים ועד אובייקטים, פרטים, רהיטים ומיצבים היוצרים ומגיבים ליומיום ולחלל עכשווי.
המבקר בתערוכה מוזמן לתהות כיצד משפיע הענן החברתי-הוירטואלי הזה, שאנו מחזיקים בכף היד, על ההתפוררות והתפוגגות רעיונות קודמים וכיצד הוא משפיע על עיצוב מחדש של הדרך בה אנו יוצרים חפצים, סביבות, חללים, בניינים  וחוויות.

ולריה מוניס. ארכיון ריחות -עיצוב פנים. צילום: מעין רימר
ולריה מוניס. ארכיון ריחות -עיצוב פנים. צילום: מעין רימר

עיצוב והתערבויות במבנה קיים:
ליטל חמצני 'שני בתים בזמן': התפרקות ככלי לתכנון חדש. פרויקט שמציע מתודה לעיצוב טוטאלי וחידושם של מבנים היסטוריים, ובודק את התפרקותם של מבנים  – תוך התחקות אחר הזיכרון שמשאירים אחריהם, שימור הפירוק ולא שיחזור מבנים.
נדב חזות sawing residential complex.Data – דיאלוג בין הקראפט אל מול מלאכת המחשב והמידע הנוצר ב"שביל המפעל" בבתי מלאכה בדרום תל אביב.
Horizon -אלעד פרץ – פרויקט המגדל: הצעה רעיונית לתוספת של מרחבים ציבוריים פתוחים, דווקא בקומות העליונות של מגדלי מגורים.
מעיין פוקס 'מגורים בעידן הסלולאר': פרויקט מחקרי לתכנון היוצא מחקירת תרביות חיידקים המתרבות על מכשירים סלולאריים – היוצרת צורת מגורים חדשה שבמרכזה השימוש ההולך וגובר בסלולאר ובטכנולוגיות ווירטואליות שימושיות.

ליאור. ברטל. בובות. נושמות.עיצוב תעשייתי צילום: יחצ
ליאור. ברטל. בובות. נושמות.עיצוב תעשייתי צילום: יחצ

עיצוב במרחב – אינסטליישנים ומגורים:
יוכבד פרימר  'החול יזכור' – מתוך מחקר של פרקטיקות זיכרון של חורבן הבית ביהדות, ומנהגי זכרון חדשים של מפוני גוש קטיף, התפתח מיצב וידאו, הבוחן הקמה, פירוק, זיכרון ושכחה בחול.
אורי דוניץ 'החייאת שוק העלייה': הפיכתו למתחם תרבותי וחברתי המהווה נקודת מפגש בין מספר שכונות. עיצוב טוטאלי למבנה החל ממעטפת המבנה ועד לעיצוב מפורט של הדוכנים והחנויות בו.

עיצוב אובייקט-חלל:
איילה כהן
 'זיכרונות ארוגים' – שני כסאות מרהיבים בהם גוף הכיסא הופך לנול עליו איילה רוקמת זיכרונות מבית אמא (תימן) – כיסא הצמות השחורות, וכיסא החינה.
ולריה מוניס 'ארכיון ריחות' – פרויקט מרהיב של  120 מיכלי הרחה אישיים, אותם היא פיתחה, יצרה והרכיבה למיצב של ארכיון ריחות מרתק וחווייתי בחלל.

hit
מאור אהרון. Matter Of Motion. סדרת שרפרפים המציגה מחקר טכנולוגי וחומרי הבוחן את הקשר בין תנועה חומר וצורה. השימוש בתנועה בזמן היציקה יוצר אובייקטים בעלי אסתטיקה ייחודית, במהלך הפרויקט נבנה פס ייצור קטן של איש אחד, סביב מכונה.
כל השרפרפים נוצרו מתבנית אחת, המגוון נועד להדגים את יכולות הטכניקה. כל שרפרף הוא ייחודי (one-off). החומר הוא על בסיס שרף פולימרי והשרפרפים משלבים גם חלקי ריהוט קלאסיים ממתכת ועץ.

המחלקה לעיצוב תקשורת חזותית

ראש המחלקה תמיר שפר אוצר התערוכה : איתן ברטל
המחלקה לתקשורת חזותית היא מהמובילות בארץ. המחלקה משלבת לימודי עיצוב עם השינויים הטכנולוגים המהפכניים שמתגבשים ומשתנים כמעט מדי יום. מציאות זו מכתיבה תכנית לימודים דינאמית המשלבת יכולות טכנולוגיות ומגוון פלטפורמות משתנות לתוך העולם הקלאסי של לימודי עיצוב. בשנים האחרונות האבולוציה הטכנולוגית משפיעה לא רק על עולם העיצוב אלא גם על צרכי החברה הגלובלית, המשתנים בקצב מסחרר.
במציאות העכשווית, הערכים החברתיים משתנים תמידית, דבר הדורש מקהילת המעצבים להיות ערים לשינוי, להוביל ולהתאים את אופי העבודות והרעיונות הן ברמה הטכנולוגית, הן ברמה הפיזית והן ברמה החברתית. בכך טמונה היכולת של כל מעצב לשפר את איכות החיים במציאות בה אנו פועלים, מציאות שבעבר היתה בחזקת עתיד דמיוני ובלתי מושג.
התערוכה מציעה פתרונות חדשים במגוון תחומים – מחינוך ועד בידור – כשהיא משלבת לתוכה מרחבים שונים, מדיות שונות ואמצעי הבעה ותצוגה וירטואליים ופיזיים.
השנה פרויקטים רבים עוסקים בתחום החינוך ומציגים את העידן החדש בהוראה ובנוסף אנו עדים למעבר מאמצעי הוראה מודפסים לעולם דיגיטלי המאפשר לשלב אינטראקטיב, תנועה וסאונד כחלק מחוויית הלמידה,  דבר שיוצר חוויה ייחודית לכל תלמיד המאפשרת להעביר תכנים מורכבים לעומת הדפוס הלינארי. בנוסף, קיים שילוב בולט בעבודות בין פלטפורמות דיגיטליות ואף פיזיות היוצר מיצב אינטראקטיבי במרחב.
אלה הם צעדים ראשונים בעולם התקשורת החזותית, בו מתייחסים לשינויים העצומים הקורים במרחב האישי והציבורי ומחפשים פתרונות חדשים מבוססי טכנולוגיה להעברת מסרים במרחבים הציבוריים. הסטודנטים יוצאים מגבולות הנוחות, לוקחים סיכון תרבותי ויוצרים קו תפר עדין בין האמנות לבין תקשורת ומייצרים מסרים שפונים לכלל החברה.  במסע הזה הגבול בין האינטימי לציבורי משתנה ללא הרף. כך נוצרות טריטוריות חדשות שיוצרות סימביוזה בין הפרטי לכללי, בין האישי לציבורי, וכל זאת באמצעות שפה חזותית מרגשת ואותנטית.
סלון הקיץ של המחלקה לתקשורת חזותית נוצר כהכלאה בין סלון הסתיו המפורסם בו הציגו האימפרסיוניסטים לראשונה והסלון הישראלי הפתוח למרחב העירוני הדחוס, המהביל והמעורבב במציאות הישראלית הרוגשת וחסרת המנוח. פנים/ חוץ, גבוה/ נמוך, חם/ קר, כך גם עבודות הסטודנטים מגיבות נוגעות מושפעות ומתערבות במציאות שהינה המצע ליצירת התרבות הישראלית.

ניצן פודה. גן ההגיות. תקשורת חזותית
ניצן פודה. גן ההגיות. תקשורת חזותית

HIT מכון טכנולוגי חולון

קובי חסון Action Scriptse הוא מרחב המתעד תנועה ופעולות אנושיות, הנאספות מחיי היומיום של המשתמשים ומייצר ייצוג ג'נרטיבי, חיי ונושם שלהן, ומציע את היומיום כזרם אמנות חדש.
ניצן פודה גן הגיות  משחק אודיו אינטראקטיבי לתיקון ההגייה על ידי תרגול. מיועד לילדים המטופלים אצל קלינאית תקשורת בגילאים 3-6 (גיל רכישת העיצורים). הפרויקט מגיע מתוך צורך שעלה בקהילת קלינאות התקשורת למשחק שמדבר לילדים בשפתם ויוצר אינטראקציה ומוטיבציה להמשיך לשחק ולתרגל את מתודות הטיפול בבית. המשחק יוצר חווית תרגול עצמאית חדשה תוך ניצול המדיות המודרניות.
שניר כהן "המתנה"  – לאתר לחץ כאן-   גברים המנסים להידבק ב. HIV מיצג של סרטונים ופרינטים אשר כל אחד מהם מתייחס לצד שלילי אחר בהדבקות בנגיף, במטרה לצמצם את התופעה.
יואב הרוש – "הצרפתים באים" – סדרת סרטונים קומיים, המעבירה ביקורת על הקהילה הצרפתית בארץ,  מדובר על העולים מצרפת שלא משתלבים בחברה הישראלית ונשארים תקועים בנתניה בין צרפתים.

מיכאל קונונסקי. בטון ברוטציה. הפרויקט הוצג במוזיאון העיצוב בחולון במסגרת שבוע העיצוב. לונו הוא מחמם אישי.  בחרתי להשתמש בחלל הפנימי וביכולת החומר לקלוט והקרין חום. בחרתי לבסס את לונו על בעירה באמצעות ביו אתנול - שהוא החומר המתקדמם ביותר בעולם הקמינים ופותח אפשרויות שימוש חדשות , הוא אינו מפיץ ריח , אינו מעלה עשן , אינו דורש ארובה והתקינה בו מאפשרת שימוש בכל מקום בבית. לונו מכיל בתוכו מבער של חברתECOSMARTFIRE ומשמש בקבל חום כנהוג בתעשיית הקמינים. הבטון לרוב נתפס כחומר ציבורי, רציתי ליצור אובייקט בטון אישי, שנרצה לחבק ויהיה שלנו. רציתי להשאר בקו עיצוב נקי פשוט, שיתן לחומר את מלוא הבמה. נטיית הפתח כלפי מעלה מחזקת את הדמותיות שבאובייקט, ומגדירה את מקומו , רצפה או שולחן צד נמוך. בשונה מקמינים שבהם האש גלוייה לכל,  בלונו בחרתי ליצור פתח קטן ועגול הפונה אל המתמש. הכיפתיות נועדה להקרין ולפזר את החום  ההתכנסות בתחתית ופאטרן הצלעות נועד  ליצור איזור קריר יותר שימנע פגיעה במשטח עליו הוא עומד , בצלעות ישנם שני פתחי יניקה לאוויר לבעירה אופטימלית.  הפרוייקט לווה בשיתוף פעולה עם המעבדה הראשית של "נשר" תעשיות בטון
מיכאל קונונסקי. בטון ברוטציה. הפרויקט הוצג במוזיאון העיצוב בחולון במסגרת שבוע העיצוב. לונו הוא מחמם אישי. בחרתי להשתמש בחלל הפנימי וביכולת החומר לקלוט והקרין חום. בחרתי לבסס את לונו על בעירה באמצעות ביו אתנול – שהוא החומר המתקדמם ביותר בעולם הקמינים ופותח אפשרויות שימוש חדשות , הוא אינו מפיץ ריח , אינו מעלה עשן , אינו דורש ארובה והתקינה בו מאפשרת שימוש בכל מקום בבית. לונו מכיל בתוכו מבער של חברתECOSMARTFIRE ומשמש בקבל חום כנהוג בתעשיית הקמינים. הבטון לרוב נתפס כחומר ציבורי, רציתי ליצור אובייקט בטון אישי, שנרצה לחבק ויהיה שלנו. רציתי להשאר בקו עיצוב נקי פשוט, שיתן לחומר את מלוא הבמה. נטיית הפתח כלפי מעלה מחזקת את הדמותיות שבאובייקט, ומגדירה את מקומו , רצפה או שולחן צד נמוך. בשונה מקמינים שבהם האש גלוייה לכל, בלונו בחרתי ליצור פתח קטן ועגול הפונה אל המתמש. הכיפתיות נועדה להקרין ולפזר את החום ההתכנסות בתחתית ופאטרן הצלעות נועד ליצור איזור קריר יותר שימנע פגיעה במשטח עליו הוא עומד , בצלעות ישנם שני פתחי יניקה לאוויר לבעירה אופטימלית. הפרוייקט לווה בשיתוף פעולה עם המעבדה הראשית של "נשר" תעשיות בטון

הפקולטה לעיצוב HIT מכון טכנולוגי חולון: http://www.hit.ac.il/
מועדי התערוכה בין ה 15/7 ועד 29/7 , ערב הפתיחה 15/7 החל מהשעה 19:30
ימים א,ב,ד,ה  מ 16:00- 22:00, יום ג מ 10:00 – 22:00, יום ו מ 10:00- 13:00
כתובת – הופיין 63, חולון . לפרטים נוספים irisz@hit.ac.il

 

 

 

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

בעלים ועורך אחראי: אפי אליסי
Fashion Israel – מגזין אופנה של ישראל
מייל: fashionisrael.mag@gmail.com

אינסטגרםfashionisrael.mag
אתר: https://www.fashion-israel.co.il/
הקבוצה שלנו בפייסבוק: Fashion Israel – מגזין אופנה של כולם!
דף עסקי: Fashion Israel
כתובת למשלוח: רח׳ בר כוכבא 1, דירה 1, רמת גן

תגובות פייסבוק