ענת גיטלזון: החשש היה ותמיד יהיה

פיצקלה, Fashion Israel - מגזין אופנה ישראלי - 82
|

עוד הרבה לפני שטרנד ה-DIY כבש את חיינו, ענת גיטלזון לוי הפכה את  האהבה ליצירה לעסק והקימה את פיצקל'ה – עסק לעיצוב מוצרים מתוקים ומיוחדים לתינוקות ולילדים בעיצוב אישי

פיצקלה, Fashion Israel - מגזין אופנה ישראלי - 8
פיצקלה. צילום: ענת גיטלזון לוי

מאת: נועם שקד

מאיפה הגיע הרעיון לעצב מוצרים לילדים ותינוקות?
״הרעיון לייצר מוצרים לתינוקות נולד יחד עם לידת בתי השנייה, לפני 12 שנים. כולם הכירו אותי כ"פריקית" של – DIY הייתי תופרת, מציירת, מכינה לבנות אלבומים מיוחדים ומה לא. ההחלטה לקחת את זה צעד אחד קדימה (בדיעבד זה היה יותר כמו מיליון צעדים קדימה), באה לי בטבעיות אך עם המון חששות ופחדים. חודשים רבים העברתי בבדיקת השטח, בלדייק את המוצרים, לקבל השראה, לנהל, לשווק ובהרבה מאוד למידה, למידה שלא מפסיקה אף פעם״.

פיצקלה, Fashion Israel - מגזין אופנה ישראלי - 8
פיצקלה. צילום: ענת גיטלזון לוי

אני עוקבת כדי לקבל השראה כל הזמן

במה עסקת לפני כן? את מגיעה מתחום העיצוב?
״לא הגעתי מהתחום. את התואר הראשון עשיתי במדעי ההתנהגות וניהול משאבי אנוש. הרבה שנים עבדתי כדיילת, מה שיאפשר לי לעבוד כשכירה בלילות, ובימים – לחלום ולהקים את העסק שלי״.

פיצקלה, Fashion Israel - מגזין אופנה ישראלי -
פיצקלה. צילום: ענת גיטלזון לוי

כל הזמנה שאני מוציאה מותאמת באופן אישי

לא היה חשש להיכנס לשוק מוצרי תינוקות וילדים שמצד אחד רווי ומצד שני מצריך הקפדה יתרה על סטנדרטים של בטיחות?
״החשש היה ותמיד יהיה, אבל בזמנו כשהתחלתי לא הייתה מודעות גבוהה לתחום העיצוב בהקשר של מוצרי תינוקות.
היום זהו שוק באמת רווי במוצרים ובעיני הסוד הוא להיות כל הזמן עם היד על הדופק, לזהות את הצרכים המשתנים ולהקפיד להישאר כל הזמן מעודכנת בטרנדים ובאופנה המתחלפת, תוך כדי שמירה על אותנטיות ומקוריות.
אני עוקבת כדי לקבל השראה כל הזמן – פעמים רבות גם אחרי מה שקורה בתחום האופנה, ומשתדלת להציע ללקוחות שלי מוצרים שהם לא ימצאו במקומות אחרים או ברשתות הגדולות.
כמובן שאין תחרות כשאת מקפידה לייצר מוצרים באיכות הגבוהה ביותר, בעיקר כשמדובר על תינוקות.
ייחוד נוסף הוא ההתאמה האישית – כל הזמנה שאני מוציאה מותאמת באופן אישי והלקוחה יכולה לבחור בעצמה את המוצרים, האימוג'ים ושילובי הצבעים שהיא מתחברת אליהם ביותר״.

פיצקלה, Fashion Israel - מגזין אופנה ישראלי - 7
פיצקלה. צילום: ענת גיטלזון לוי

אלבומי התמונות המצופים בבדים, ומארזי הלידה

מה המוצר הכי נמכר? האם בשנת 2020 עדיין הורים מקפידים על צבעי ורוד/כחול על פי מגדר, או שהתקדמנו?
״קשה להצביע על מוצר אחד כנמכר ביותר. זה מאוד תלוי בתקופה . לאורך השנים היו כמה מוצרים שנתפסו כ"להיט". זה התחיל מהאותיות הגדולות המצופות בבדים עם שם הילד, שנתלות על הקיר. כשהתחלתי לייצר אותן, לא היה קל. זה היה מוצר שלא ראו כאן בארץ לפני ולקח זמן עד שהתאהבו בו. היום כמעט בכל חדר מתנוסס בגדול השם של הילד.
לאורך השנים, המוצרים שהכי מזוהים עם פיצקל'ה והיו שם מההתחלה אלו אלבומי התמונות המצופים בבדים, ומארזי הלידה המשלבים את שם התינוק.
בהקשר של צבעים, אני חושבת שתחום המוצרים לתינוקות וילדים עבר שינוי מטורף בשנים האחרונות. בתחילת דרכי כל הקולקציה שלי הייתה בנויה על ורוד לבנות ותכלת לבנים.

חזרה לטבע ולפשטות זהו טרנד מרכזי

אפילו כשניסיתי להכניס ירוק וסגול, לא הצלחתי ובטח לא תיארתי לעצמי שאייצר מוצרים בצבע שחור ואפור לילדים, בטח שלא לבנות.
עולם עיצוב הילדים הוא נגזרת ממה שקורה בעולם המבוגרים. הוא משתנה כל הזמן בהתאם לרעיונות חדשים, שילובי צבעים וחומרים שנכנסים ויוצאים מהאופנה.
השיק המינימליסטי סקנדינבי חדר את מחסום הורוד/כחול והכניס צבעים אחרים שאני מאמצת באהבה למוצרים שאני מייצרת.
חזרה לטבע ולפשטות זהו טרנד מרכזי שאפשר לראות בכל אחד מתחומי האופנה והלייף סטייל וגם בעולם הילדים. חומרים טבעיים, המון עץ, קש, ראטן וצבעים מהטבע. זוהי גם ההשראה שלי בבחירת האיורים המודפסים על המוצרים שאני מייצרת הנלקחים ברובם מעולם החי והצומח״.

פיצקלה, Fashion Israel - מגזין אופנה ישראלי - 2
פיצקלה. צילום: ענת גיטלזון לוי

לבנות שלך יש אמירה לגבי האיורים החמודים שמודפסים על המוצרים?
“בוודאי. לבנות שלי יש כמובן חלק גדול בבחירות שאני עושה. חשוב לי לשתף ולשמוע את דעתן במה שקורה בעסק ולשמור עליו כעסק משפחתי . כל אחת מהן לוקחת חלק שמעניין אותה. הגדולה (בת 16) מעורבת בענייני האינסטגרם. האמצעית (בת 13) מעורבת יותר בפן של הייצור והאריזה בחופשות והקטנה נהנית לדגמן ולהצטלם בכל הזדמנות.

פיצקלה, Fashion Israel - מגזין אופנה ישראלי - 3
פיצקלה. צילום: ענת גיטלזון לוי

יש תכנון לפתוח חנות פיזית או שהעתיד, כמו בתחומים רבים אחרים, נמצא ברשת?
״האמת היא שדווקא התחלתי את דרכי עם חנות פיזית ורק אחר כך נפתחתי לעולם ברשת. כרגע, אני מוכרת בעיקר אונליין ויש גם כמה חנויות שמחזיקות את המוצרים שלי. כמובן האינסטגרם והפייסבוק נכנסו חזק מאוד ועוזרים לי להפיץ את המוצרים שלי ולספר ללקוחות שלי כל הזמן מה חדש. אני בעיקר מאחלת לעצמי להמשיך לגדול ולהתפתח שם ולא להפסיק  ללמוד ולהציב לעצמי יעדים חדשים״.

פיצקלה, Fashion Israel - מגזין אופנה ישראלי - 4
פיצקלה. צילום: ענת גיטלזון לוי
פיצקלה, Fashion Israel - מגזין אופנה ישראלי - 5
פיצקלה. צילום: ענת גיטלזון לוי
פיצקלה, Fashion Israel - מגזין אופנה ישראלי - 7
פיצקלה. צילום: ענת גיטלזון לוי

אתר: https://www.pitzkalle.co.il/

נועם שקד, אופנה, אינסטגרם

נועם שקד – עיתונאית אופנה
אינסטגרם: noam.shaked

חני שפגט

חני שפגט – עורכת ראשית
אינסטגרם: shopink_israel
פייסבוק: Hani Shpagat
קבוצת פייסבוק: Shopink?

פיצקל'ה

בעלים, מנכ״ל ועורך אחראי: אפי אליסי
Fashion Israel – מגזין אופנה ישראלי
מייל: fashionisrael.mag@gmail.com
טלפון: 050-7368167
אינסטגרם: fashionisrael.mag
אתר: https://www.fashion-israel.co.il/
הקבוצה שלנו בפייסבוק: Fashion Israel – מגזין אופנה ישראלי
דף עסקי: Fashion Israel
כתובת למשלוח: ויצמן 68 כניסה ב׳ דירה 3 גבעתיים

תגובות פייסבוק