תומס גאלהר

עצי דקל-שקיעות–מהומה-2
|

תערוכת יחיד לזוכה פרס בצלאל לצילום: תומס גאלהר. את סידרת התערוכות בגלריה של המחלקה לצילום בצלאל לשנת הלימודים החדשה 2015-16, תפתח תערוכת יחיד של האמן השוויצרי תומס גאלהר, הזוכה הראשון בפרס בצלאל לצילום, שהושק בתחילת יוני השנה.

עצי דקל-שקיעות–מהומה-1
BrightStar-תומס גאלהר

התערוכה "עצי דקל – שקיעות – מהומה", מציגה אלו לצד אלו צילומי שקיעות שצלומו על ידי חיילים ואנשי שירות צבאי בעיראק ובאפגניסטן בין השנים 2001-2015, ותצלומים של מטוסים ומסוקים של הצבא האמריקאי והצבא המצרי שצלומו לצרכי תעמולה על ידי הצבאות, במסגרת "bright star", מבצע מתמשך של אימונים משותפים ששורשיו בהסכמי קמפ דיוויד 7919.

עצי דקל-שקיעות–מהומה-3
TheSunsetSeries_ShattAl-ArabBasr-תומס גאלהר

התערוכה מתמקדת בתוצרי המדיה שהחיילים והצבאות יצרו והעלו לרשת האינטרנט. רוב החומרים נדגמו מן המסך על ידי האמן, שמבקש בהצגתם לערער על תפישות מקובלות באשר להקשרם הייצוגי. "bright star" מציגה סדרת גלויות שמנכסת תמונות של מטוסים ומסוקים צבאיים, שצולמו אל מול הפירמדות העצומות של "גיזה". את הגלויות יצר גאלהר במהלך ריזידנסי בקהיר בשנת 2010, ובמבט אירוני הן נחשפו ונמכרו לראשונה בחנויות מזכרות וספרים בקהיר באותה שנה. בהמשך הוצגו בדקומנטה בקהיר, חודשים ספורים לפני פרוץ המפכה.

עצי דקל-שקיעות–מהומה-4
BrightStar-תומס גאלהר

הצבתם של דימויי התעמולה הצבאיים של צפורי הפלדה, לצד מבט רומנטי של חיילים אל שמי אפגניסטן ועיראק מבקשות לעורר מחשבה סביב נושאים של כח ותעמולה, אסתטיקה ורומנטיקה. יצירתו של גאלהר, המציעה מסע אל נבכי עולמות דימויים שאנשים מצלמים במקומות שונים ברחבי העולם, אינה עוסקת במחקר אנתרופולוגי במובן המקובל של המילה ואינה מבקשת לחקור את התרבויות השונות. היא מתמקדת בתוצרי המדיה שחיילים או אזרחים מייצרים ומעלים לרשת האינטרנט. רוב החומרים נדגמים מן המסך, והאמן נמנע מיצירתם של דימויים מקוריים חדשים. עבודותיו חוקרות את תרבות המדיה ("יד שנייה") הגלובלית ואת האופן שבו מיוצג העולם בין מפיצי הדימויים הדיגיטליים. יצירתו של גאלהר משקפת במידה רבה מגמות עכשוויות בשדה הצילום העכשווי וזכתה להכרה ולהערכה בינלאומיות בעשור האחרון.

עצי דקל-שקיעות–מהומה-5
BrightStar-תומס גאלהר

עבודתו של גאלהר, נבחרה על ידי ועדת הפרס שבחנה כ-45 הגשות של אמנים מקומיים ובינלאומיים כאחד. ועדת הפרס כללה את האוצרת גלית אילת, את האמנית ובוגרת המחלקה לצילום יעל ברתנא ואת האוצרת הדס מאור. בעמדת משקיף עמד ד"ר דור גז, ראש המחלקה לצילום.

פתיחה: יום שלישי 20.10.2015 בשעה 17:00
נעילה: יום שלישי 10/11/15
שעות פתיחה: א'- ה', 9:00-17:00
הגלריה של המחלקה לצילום בצלאל, קומה 8,
קמפוס הר הצופים ירושלים

פורסם בקטגוריות אופנה, מגזין אופנה
תגובות פייסבוק