עקבות

עקבות-1
|

הצלם הישראלי דניאל צצ'יק והאמנית הגרמניה לואיזה שרודר בתערוכת צילום חדשה בגלריה מקום לאמנות

פתיחה: 19.11.15 20:00
אוצרים: ניר הרמט ואניה לוקנקמפר

התערוכה Traces, המתקיימת כחלק מאירועי היובל ליחסי גרמניה ישראל בתמיכת מכון גתה,  מתארת ומסכמת מסע פיזי ומטאפורי לאמן ישראלי ואמנית גרמניה. שני האמנים  יצרו שני מסלולים של  מחקר חזותי,  כל יוצר הביט בתרבות ההפוכה לו בכלי הצילום, בתיעוד כמו היסטורי.|
התערוכה תציג סדרת עבודות צילום ווידאו אשר נוצרו כמסע המנסה להתחקות אחר עבר סובייקטיבי, אחר העקבות החמקמקים שנותרו מזכרונות, טראומות ופנטזיות מדומינות מאותה הסטוריה משותפת בין גרמניה וישראל.   תכנים אלו מובילים במלוא חמישים שנים, את בני הדור השלישי לחזור ליחסים התרבותיים וההסטורים בין  ישראל וגרמניה ולייצג אותם מחדש. במרכז התערוכה עומדים שני אמנים: דניאל צ'צ'יק – צלם ישראלי עטור פרסים, ולואיזה שרודר – אמנית רב תחומית מבטיחה מגרמניה. התערוכה היא סופו של תהליך מפגש תרבויות, הכולל גם תהליך אוצרות בין אוצר ישראלי לאוצרת מברלין. בדרכם לחבר את העבר אל ההווה, את הפרטי אל הציבורי, בחרו שני האמנים את ילדותם כנקודת מוצא.

עקבות-2
צילום: לואיזה שרודר

 

עקבות
צילום דניאל צציק המבורג

 

עקבות-3
צילום: לואיזה שרודר

 

עקבות-4
צילום דניאל צציק המבורג

 

 

לואיזה שרודר נולדה וגדלה במזרח גרמניה תחת השלטון הקומוניסטי, עוסקת בשברן ובתו התוקף של אידאולוגיות. לאחרונה הציגה תערוכת יחיד בחלל ה-c/o הנחשק לצילום עכשווי בברלין. הקיבוץ הישראלי כחלום אוטופי סוציאליסטי, עומד במרכז עבודתה. שרודר חקרה לעומק את עבודתן של נשים צלמות בארץ ישראל בשנים שלפני הקמת המדינה ומיד לאחר מכך. על ידי בחירה זאת מבקשת שרודר להציע מבט כפול על מקומן של נשים בחברה הקיבוצית. עבודות הוידאו של שרודר מתבססות על שחזורים לתמונות היסטוריות ששימשו חלק ממכונת הדימויים והתעמולה הקיבוצית – עם נשים צעירות החיות היום באותם קיבוצים ממש. מה קורה כאשר נשים מודרניות אלו מתבקשות להכנס לנעליהן של החלוצות הציוניות? מה בחייהן היום דומה לחיי סבתותיהן? מה השתנה?

דניאל צ'צ'יק, בבואו לחקור את גרמניה, נדד בחזרה אל המבורג, עיר בה בילה שנים ספורות בילדותו המוקדמת. צ'צ'יק בנה  מניפסט רגשי על געגוע ושייכות, המהדהד בליבו של כל מי שחווה נדודים, כל מי שזרות אינה זרה לו. הוא משוטט בתוך עיר שהוא אינו מכיר אך כלל אינה חדשה לו, ובחיפושיו אחר העבר החמקמק מהדהד במידה רבה את סיפורו של דור שלם, רבבות, אשר גרמניה הייתה להם לארץ זרה – מוכרה, חדשה – ישנה, מורכבת ומלאת ניגודים. עבודותיו של צ'ציק  מודפסות על נייר צילום יפני אשר מזכיר ומרחיב, דרך טכניקת ההדפסה והנראות גופי עבודה קודמים של האמן.

תאריך נעילה: 12.12.15
מקום לאמנות בקרית המלאכה
שביל המרץ 6, תל אביב.
שעות פתיחה: שני -חמישי: 11:00-18:00 ,
שישי- שבת: 10:30-14:00
www.il50de.org / www.de50il.org

פורסם בקטגוריה כללי
תגובות פייסבוק