פאטמה שנאן דרע

פאטמה שנאן דרע היא הזוכה בפרס שיף לאמנות לשנת 2016-2
|

הציירת פאטמה שנאן דרע היא הזוכה בפרס שיף לאמנות לשנת 2016

הציירת פאטמה שנאן דרע  נבחרה ע"י ועדת  הפרס ע"ש חיים שיף לאמנות ישראלית פיגורטיבית-ריאליסטית במוזיאון תל-אביב לאמנות בתור הזוכה לשנת 2016.  חבר השופטים מנה את סוזן לנדאו, מנכ"לית ואוצרת ראשית מוזיאון תל-אביב לאמנות, דובי שיף, עו"ד גיל ברנדס, דורון סבג והאוצר ד"ר דורון לוריא. פרס שיף מעניק לזוכה 10,000$ ותערוכת יחיד-מלווה בקטלוג- במוזיאון תל אביב לאמנות. הפרס יוענק השנה בטקס במוזיאון ב-22 ביוני 2016 , באותו ערב תיפתח תערוכה של האמן עפר רותם,  זוכה פרס שיף לשנת 2015.

פאטמה שנאן דרע היא הזוכה בפרס שיף לאמנות לשנת 2016-7
רזאן ועדן 2, 2012

מנימוקי חבר השופטים: "פאטמה שנאן דרע (29), ילידת הכפר הדרוזי ג'וליס, חיה ויוצרת בתל-אביב. נחשבת לאחד מהקולות המעניינים הפועלים כיום בשדה האמנות הצעירה בישראל. היא החלה להתעניין באמנות בגיל צעיר ובתיכון השתתפה בקורסים פרטיים שארגנה בכפר. היא למדה עיצוב אופנה במשך שנה, אבל החליטה לחזור לאהבתה הראשונה ונרשמה ללימודי אמנות במכללת "אורנים" והמשיכה לאח מכן ללמוד ציור בסטודיו של האמן אלי שמיר. במשך שנות פעילותה הצליחה שנאן-דרע לבסס אמירה אישית, הקשורה למקורותיה הביוגראפיים והיא עושה זאת בצורה ציורית אך מדויקת. השטיח האוריינטלי, הפרוש על מעקה מרפסת הבית, או מגולגל, או מונח כך סתם באמצע השדה – תופס חלק נכבד בציוריה של שנאן דרע. לעיתים הוא מוחזק על-ידי שני כסאות "כתר פלסטיק", תוך שהאמנית מתארת את הטקסטורות השונות והמנוגדות של המוצר התעשייתי הפלסטי, הסינטטי-המודרני – לבין השטיח הארוג, המייצג את המסורת. השטיחים בציוריה מתארים אורנמנטאליות עשירה ומענגת מבחינה חזותית. הם משמשים בחיי היום-יום בבית בכפר, אך גם כמצע בבית-התפילה הדרוזי. לשטיח חוקים משלו, אסתטיקה משלו ועבר משלו, ונראה כי פאטמה מלהטטת בכל אלה בהטחות-מכחול ובצבע עשיר בעומקו".

 

פאטמה שנאן דרע היא הזוכה בפרס שיף לאמנות לשנת 2016-1
דיוקן עצמי עם מסבחה, 2010

פאטמה שנאן דרע: "בחברה הדרוזית שבה גדלתי השטיח הוא פריט יקר-ערך. הוא נוצר במלאכת-כפיים ומבטא פולקלור. השטיח היה תמיד חלק בלתי נפרד מהחוויה של בית ומשפחה. היחס אליו לרוב אינו פרופורציונאלי. אסור לדרוך עליו, אסור שיתלכלך. הנשים מטפלות בו באובססיביות: מנקות, מנערות, מברישות. הפגיעה בשטיח יכולה להיתפס כמרד של ילדה שלא נותנים לה לשחק בחוץ.  בהתחלה נהגתי לצייר שטיח לפרטי פרטים, הפרח היה פרח והקו היה קו.אחר כך, בהשפעת הציור האימפרסיוניסטי, התחלתי לפרק את הדימוי ודבר זה בולט בעבודות היותר חדשות שלי".

 

פאטמה שנאן דרע היא הזוכה בפרס שיף לאמנות לשנת 2016-3
רזאן, 2012

הפרס ע"ש חיים  שיף לאמנות פיגורטיבית ריאליסטית, הוענק  לראשונה בשנת  2008. חיים שיף היה מלונאי ואספן נלהב של אמנות ישראלית, בעיקר פיגורטיבית  והקדיש רבות למען טיפוח אמנים ויצירה בישראל. בנו איש העסקים, דובי שיף החליט להנציח את זכרו, בהענקת פרס מדי שנה לצייר בולט בתחום האמנות הפיגורטיבית, ריאליסטית.

פאטמה שנאן דרע היא הזוכה בפרס שיף לאמנות לשנת 2016-8
פאטמה שנאן דרע, בית 3, 2014
פאטמה שנאן דרע היא הזוכה בפרס שיף לאמנות לשנת 2016-5
שטיח תלוי, 2011
פאטמה שנאן דרע היא הזוכה בפרס שיף לאמנות לשנת 2016-4
לארא 1, 2013

 

פורסם בקטגוריה מגזין אופנה
תגובות פייסבוק