פיט ון דן בוג, האליכמאי

פיט ון דן בוג – האליכמאי-2
|

תערוכת יחיד חדשה לאמן ההולנדי פיט ון דן בוג בגלריה זימאק לאמנות עכשווית

אירוע פתיחה: יום חמישי, 26 בנובמבר, שעה 20:00
אוצר: ירון הרמתי

פיט ון דן בוג – האליכמאי-3
The Scientist

האמן ההולנדי החשוב, פיט ון דן בוג מציג לראשונה תערוכת יחיד בישראל. בתערוכה יוצגו שמונה עבודות בפורמטים גדולים. האמן, המכונה "האלכימאי" מעניק פרשנות חדשה לציורי דיוקן דרך תהליכים כימיים על משטח הציור. בהשפעת כתיבתה של סילביה פלאת' וציירים כמו ג'ני סאוויל, ון דן בוג מתחיל מתצלום שאותו הוא מגדיל לממדים מונומנטליים. צבעי האקריליק והשמן מייצרים גווני גוף ופרטי פנים, בעוד שמשיכות המכחול המופשטות בגווני חלודה נצרבות על משטחי העופרת בתהליך כימי והופכות למטאפורה רבת עוצמה לצלקות הפנימיות שיש לכולנו.

כאלכימאי בן זמננו, ון דן בוג עורך ניסויים עם חומרים בסיסיים כמו עופרת, נחושת, פלדה וכו' ליצירת אלגוריה חזותית לתמורות אישיות ולחיפוש אחר מזור לנפש האנושית. זהו התהליך אשר בסופו של דבר מאציל על הדיוקנאות תכונות אנושיות שמייצרות הזדהות אצל הצופה. ההיבט של כניעה טכנית רומז לתוצאות בלתי צפויות של אינטימיות ולדו-קיום הנצחי בין כאב לעונג. יצירתו המרגשת והעשירה של ון דן בוג מאפשרת לנו כצופים להשתתף בתהליך שלו ולחוש שהתחולל בנו שינוי בעקבותיו. הוא רותם את טבעה הבלתי נשלט של הפעולה הכימית דרך תאונות, שמביאות כאוס אל תוך המוח המאורגן.

פיט ון דן בוג (נ. 1951) חי ויוצר באמסטרדם. יצירתו נכללת במספר מוזיאונים ואוספים בינלאומיים חשובים, הבולטים ביניהם, מוזיאון דרנטס, אסן, הולנד, אוסף Scheringa voor Realisme, אמסטרדם, הולנד, קרן איילין ס. קמינסקי, ניו ג'רזי, אוסף האמנות של משרד החינוך, התרבות והמדע של הולנד, האג, הולנד, אוסף ING Art, אמסטרדם, הולנד, ו-Miniature Museum Gemeente Museum    האג, הולנד.

פיט ון דן בוג – האליכמאי-1
I shut my eyes

 

גלריה זימאק לאמנות עכשווית
כתובת: רח’ ה’ באייר 68 תל אביב
טלפון: 03-6915060
שעות פעילות: א’-ה’: 09:30-20:00  שישי 09:30-15:00

 

stamp

פורסם בקטגוריה כללי
תגובות פייסבוק