פסטיבל "מדיטרנה" באשדוד

פואטיכאן" 2016-4
|

"פואטיכאן" 2016, יתקיים  ב-7 ביוני, זו השנה השלישית, במסגרת אירועי פסטיבל "מדיטרנה" באשדוד- הפסטיבל הבינלאומי למוסיקה, קולנוע, אמנות וטעמים ממדינות הים התיכון.

האירוע, שיתקיים במוזיאון אשדוד לאמנות, יכלול מפגשי ספרות, שירה, קולנוע, מוסיקה ואמנות פלסטית, עם מיטב האמנים והיוצרים. בין האירועים,  המופע ג'יש –  המשותף למוסיקאים אהוד בנאי, ג'ורג' סמעאן, סאלם דרוויש וגיל סמנטה, מפגשים אישיים עם אבשלום קור, עם המשורר סמי שלום שטרית, שיחה עם הבמאי דוקי דרור, מפגש עם אופיר טובול– בעל הבלוג קפה גיברלטר, מייצג תנועתי בגלריות המוזאון – "טרמינל", "טוסובקה"- שירת הגירה בסגנון ספוקן וורד וסיור בתערוכה החדשה "במקום במקום".

פואטיכאן" 2016-3
ג'יש. צילום: רויטל טופיול

תערוכה חדשה ב"ִּמקוֹם מקוֹם"

תערוכה זו היא השלישית בסדרת תערוכות המוצגות במוזיאון אשדוד לאמנות במסגרת פסטיבל מדיטרנה לתרבות ים-תיכונית. תערוכות אלה מבקשות לבחון את פניה של הזהות המקומית בהקשר העכשווי וביחס לאופייה הייחודי של העיר אשדוד. תערוכה זו עוסקת בהיבטים שונים של נדודים והגירה – התקה, זרות, עקירה ופליטות – בהקשר ההיסטורי המקומי ובהקשר הגלובלי העכשווי. הציר המקשר בין העבודות הוא ציר רעיוני – הקשור בהגירה כמצב מתמשך – פיזי ומנטלי – העולה מיצירות של אמנים ישראלים עכשוויים, ומציג פן בזהות הישראלית הנמצאת עדיין בחיפוש. מרבית העבודות הן עבודות וידיאו. מלבדן יש מייצבים ותצלומים וכל חלל כמעט מוקדש לאמן אחר – מה שיוצר תחושה של מעין תתי תערוכות.

פתיחת התערוכה –מוצ"ש 4/6/2016 בשעה 20:30
תאריך נעילה- נובמבר 2016
אוצרים: יובל ביטון, רוני כהן-בנימיני.

שעות פעילות המוזיאון
ימים א', ג', ד', ה' 9:00 – 16:00
יום ב'                  9:00 – 20:00
שישי, שבת          10:30 – 13:30

פואטיכאן" 2016-1
דוד לביא. צילום: קטיה בורינדין

תיקון שבועות

ביום ראשון, ה-5 ליוני, יתכנסו העיתונאית גל גבאי, הזמרים נורית גלרון ודוד לביא והסופרים חיים באר, אשכול נבו ורינה מיטרני במרכז מונארט לאמנויות באשדוד בשיתוף עיריית אשדוד ומרכז יעקב הרצוג ללימודי יהדות למפגש תיקון ליל שבועות – הרצאות, מוסיקה ופאנלים לערב למידה מיוחד. תיקון שבועות שייערך השנה, הוא למעשה מפגש של שיח מעמיק על תרבות וזהות ישראלית. הוא מציף תכנים המשלבים בין הקדום לעכשווי ונוגע באלמנטים תרבותיים הלכתיים ואנושיים המאפיינים את החיים בישראל. את הערב תפתח העיתונאית גל גבאי אשר תארח את המוזיקאי והיוצר דוד לביא.(בוגר כוכב נולד) לביא, יצא בשאלה בגיל צעיר ויחד עם גבאי הם ידונו בקשר בין אדם לסביבתו , בתחושות של זרות ושייכות ובקרבה והריחוק שחש אדם בינו לבין עצמו ובינו לבין אלוהיו. כל זאת, מתוך התבוננות בטקסטים רלוונטיים ממגילת רות וממקורות אחרים ובליווי שירים שעוסקים בנושא המורכב והרגיש הזה.

פואטיכאן" 2016-2
אורי קצנשטיין

19:00-  'אדם בתוך עצמו הוא גר (בסגול) – על זרות ושייכות.
מפגש מרתק בין העיתונאית גל גבאי למוזיקאי היוצא בשאלה, דוד לביא
20:00 – הפסקת קפה
20:20 – הרצאות בקבוצות קטנות ( בהרשמה מוקדמת)
חיים באר – "אורח נטה ללון": הבית בעולמו של ש"י עגנון
אשכול נבו – "ארבעה בתים וגעגוע"
רינה פרנק מיטרני – "כל בית צריך מרפסת"
21:20 – ארוחת ערב קלה
22:00 – הופעתה הכובשת של נורית גלרון !!
כרטיס לכל הערב כולל ארוחת ערב 140 שקל
כרטיס למופע של נורית גלרון בלבד 80 שקל
טלפון לרכישת כרטיסים: 8545130/1 – 08

 

 

פורסם בקטגוריה מגזין אופנה
תגובות פייסבוק