פסטיבל סרטי ילדים ונוער

פסטיבל סרטי ילדים ונוער-05
|

הפסטיבל הבינלאומי ה-11 לסרטי ילדים ונוער בסינמטק תל אביב,  2-9 ביולי 2015 פסטיבל

פסטיבל סרטי ילדים ונוער

פסטיבל סרטי ילדים ונוער
"מישהו כמוני". ישראל. צילום: יח"צ

מאת מערכת המגזין

בכורות של סרטים עטורי פרסים מרחבי העולם, הקרנות בנוכחות אורחים מחו"ל- אנשי תעשיית הקולנוע, "פוקוס קולנוע  גרמניה" במלאת 50 שנה לציון היחסים הדיפלומטיים בין ישראל וגרמניה, אירוע פיצ'ינג במסגרתו יוענק מענק לפיתוח תסריט מקורי לסרט ילדים באורך מלא, סרטים על ילדים , סרטים שילדים יצרו , סדנאות לילדים ועוד ועוד….הסרט  ההודי  "קשת בענן"  יפתח את הפסטיבל. 

עשרות סרטים יוקרנו משעות הבוקר עד הערב באולמות סינמטק תל אביב בפני  אלפי ילדים ובני נוער שיגיעו לפסטיבל כדי לצפות בסרטים מכל העולם, בהזדמנות נדירה של הקרנות בכורה וחד פעמיות. פסטיבל סרטי ילדים הבינלאומי בסינמטק תל אביב הוא הפסטיבל המוביל  הגדול  ביותר לסרטי ילדים ונוער  בישראל, ושמו הולך לפניו גם בין פסטיבלי הילדים בעולם.  מנהלת הפסטיבל מאז היווסדו היא מיכל מטוס ששימשה השנה גם כשופטת – נציגת מדינת ישראל, בפסטיבל ברלין  לקולנוע לילדים ולנוער.
הפסטיבל מתקיים כל שנה ברציפות החל משנת 2005  בתמיכת עיריית תל אביב יפו , משרד התרבות והספורט המועצה הישראלית לקולנוע וקרן הידידות, הדואגת להבאת ילדים מהפריפריה.
עוד אורח מיוחד בפסטיבל: מנהל פסטיבל שלינגל – מייקל הרבאוור. פסטיבל שלינגל, פסטיבל קולנוע עצמאי, הוא הפורום המוביל לסרטי ילדים ונוער בגרמניה.

תחרות הסרט הטוב יותר – על פי החלטת השופטים המבוגרים ושופטים ילדים. 
8 סרטים יתחרו השנה על הפרס הראשון: כל סרטי התחרות יוקרנו כבכורות בלעדיות בפסטיבל.

פסטיבל סרטי ילדים ונוער-02
"קשת בענן". הודו. צילום: יח"צ

קשת בענן

הודו, 2015
בימוי: נגש קוקונור
זוכה פרס הסרט הטוב ב- Crystal Bear, פסטיבל ברלין 2015 וציון לשבח בפסטיבל
העלילה: בכוח אמונתה ובאהבתה, מובילה פארי בת ה-10 את אחיה העיוור צ'וטו למסע קסום במדבריות רג'סטאן על מנת לקיים את הבטחתה ולהחזיר לו את מאור עיניו. בדרך מפותלת ומלאת הפתעות פוגשים שני האחים מגוון אנשים המלמדים אותם שיעורים חשובים לחיים, ומקרבים אותם אל ה"הפי אנד".

פסטיבל סרטי ילדים ונוער-07
"אחותי הרזונת" שוודיה. צילום: יח"צ

אחותי הרזונת

שוודיה, 2015
בימוי: סנה לנקן
זוכה פרס הסרט הטוב ב- Crystal Bear, פסטיבל ברלין 2015
העלילה: סטלה בת ה-12 חולמת להיות כמו אחותה הגדולה; יפה, רזה, שופעת ביטחון עצמי ומוכשרת בהחלקה אמנותית על הקרח. למרבה ההפתעה סטלה מגלה שלא כל הנוצץ הוא זהב, כשהיא נחשפת גם לצדדים המאתגרים בשגרת חייה של אחותה הסובלת מהפרעת אכילה. סרט נוגע ללב המציג ברגישות מיוחדת את מערכת היחסים בין שתי האחיות.

פסטיבל סרטי ילדים ונוער-06
"החיים על פי ניניו". הולנד. צילום: יח"צ

החיים על פי נינו

הולנד, 2015
בימוי: סיימון ון-דוסלדורף
זוכה פרס סרט הילדים הטוב ביותר, פסטיבל Cinekid, הולנד,  2014
העלילה: בגיל 8 חייו של נינו מתערערים, והוא נדרש להתמודד עם מציאות מאתגרת. יום אחד הוא מגלה שיש לו כישרון מיוחד לדבר עם חיות, ובעזרת בּוֹבּי, ארנב המחמד שלו, נינו מחליט לחבר מחדש את המציאות המפורקת לפני שיהיה מאוחר מדי. סרט מרגש המסופר מנקודת מבט של ילד שחייו משתנים מן הקצה אל הקצה.

פסטיבל סרטי ילדים ונוער-01
"אתה גם מכוער". אירלנד. צילום: יח"צ 

אתה גם מכוער

אירלנד, 2015
בימוי: מארק נונאן
העלילה: הסרט מתאר מערכת יחסים שברירית בין ילדה בת 11 שהתייתמה מהוריה לבין הדוד ששוחרר על-תנאי מבית הסוהר על מנת לטפל בה. תפקידי המבוגר והילד מתחלפים, והשניים נאלצים להתמודד עם שורה של אתגרים לא פשוטים בניסיון לבנות חיים חדשים ולהפוך למשפחה נורמטיבית. בכיכובו של כוכב "משחקי הכס"  – איידן גילן.

פסטיבל סרטי ילדים ונוער-03
"הילד הבלתי נראה". איטליה. צילום: יח"צ

הילד הבלתי נראה

איטליה, 2015
בימוי: גבריאל סלבטורה
פרס סרט הנוער הטוב ביותר מטעם האקדמיה האירופית לקולנוע, 2015
פרודיה מקורית ומהנה על סרטי גיבורי העל הקלאסיים. העלילה: מישל בן ה-13 הוא נער ביישן ומופנם הסובל מהצקות בבית הספר. הוא מאוהב בסטלה, אבל היא כלל לא מודעת לקיומו. בוקר אחד מסתכל מישל במראה ומגלה שהפך להיות בלתי נראה! כעת הוא מנצל את הכוחות העל טבעיים כדי לצאת להרפתקה הגדולה בחייו. במאי הסרט זכה בפרס האוסקר על סרטו "מדיטרנאו"  (1991).

מטוסי נייר

אוסטרליה, 2015
בימוי: רוברט קונולי
מועמד לפרס דב הקריסטל בתחרות הסרט הטוב ביותר, ברלין, 2015
הדקו חגורות והיכונו להמראה בסרט מדליק לכל המשפחה. העלילה:  דילן בן ה-10 חובב טיסה וחולם להתחרות באליפות העולם להטסת מטוסי נייר, אך הדרך לשם אינה קלה ודורשת ממנו לגלות יצירתיות ותעוזה. מוקף בבני משפחה המעודדים אותו, ובחברים לתחרות המאתגרים אותו, דילן נחוש לקפל את המטוס המרהיב, החזק והמהיר ביותר, ולזכות בלבה של קימי. גיבור הסרט, הילד אד אוקסנבולד, הוא שחקן צעיר, מבטיח וזוכה פרסים (כוכב הסרט הקצר "ג'וליאן" שהוקרן בפסטיבל 2014).

עוף גוזל

בלגיה, 2015
בימוי: אוליבייה רינגר
זוכה פרס הסרט הטוב ביותר, פסטיבל מונטריאול 2015
העלילה: סיפור חברות קסום ומרגש בין שתי חברות החולקות אהבה גדולה לגוזל שברירי, ונחושות להצילו בכל מחיר. בצעד אמיץ הן יוצאות יחד להרפתקה מרגשת ונוגעת ללב הרחק מהמבוגרים המנסים לעצור אותן.

פרש בודד

ניו זילנד, 2014
בימוי: ג'יימס נפיאר רוברטסון
סרט עטור פרסים, ביניהם פסטיבל רוטרדם, סאו-פרנסיסקו, פאלם ספרינגס, וושינגטון, ניו-זילנד ועוד
העלילה: סיפור אמיתי ומעורר השראה בכיכוב צוות שחקנים ניו זילנדי יוצא מן הכלל. מבוסס על חייו היחסית אלמוניים של ג'נסיס פוטיני, גיבור ואלוף שחמט מבריק וכריזמטי.

*שני צוותי שופטים מכהנים בפסטיבל:  צוות שופטים מבוגרים מקצועיים, אנשי תעשיית הסרטים וכן צוות של  5 ילדים שעובר הכשרה מיוחדת לשיפוט. בכל שנה נבחרים ילדים אחרים.  במסגרת הסדנה שתתקיים בסינמטק , יקיימו  אנשי מקצוע  הרצאות בנושא זכויות ילדים (בראשות , הגב' טובה בן ארי, מפקחת ארצית לזכויות תלמידים במשרד החינוך), עקרונות לביקורת ועוד.

*הסרט שיזכה במקום הראשון בתחרות יהנה מפרס בגובה . 10,000 שקל פרס ע"ש מרילה מוזס לבית וולפוביץ, ז"ל.

תגובות פייסבוק