פסטיבל עכו 2015

פסטיבל עכו 2015
|

"השנה אנו מציינים 36 שנים להיווסדו של פסטיבל עכו, אייקון תרבותי בפני עצמו, שהפך לשם דבר ממשיך כל הזמן ליצור ולחדש ונותן במה ליוצרים ולשחקנים. יש כאן אוסף מרתק של יוצרות, מעצבות ומבצעות המביאות אל קדמת הבמה את הנושאים הבוערים שבנפשן"

פסטיבל עכו 2015-1
על כל צרה שלא תבוא – צילום רוני גרוס

מאת צח אוריין-אוראץ'

זו כבר השנה השלישית שגיל אלון מנהל אמנותית את פסטיבל עכו הבינלאומי לתיאטרון אחר, הנערך זו השנה ה-36. "אפשר לראות השנה באופן ניכר את הקול הנשי, יש כאן אוסף מרתק של יוצרות, מעצבות ומבצעות המביאות אל קדמת הבמה את הנושאים הבוערים שבנפשן. הפסטיבל מציע תיאטרון המשלב אופרה, מיצג, מחול, להטוטנות, וידאו, תנועה ומוזיקה חיה והשנה נאספו הצגות רבות המתכתבות עם אמנויות אחרות ובודקות איתן את הגבולות" מוסיף אלון.

פסטיבל עכו 2015-2
1זה כל הזמן בורח לי- צילום: אופיר בן שמעון

התוכנית האמנותית של אלון משקפת מגוון רחב של נושאים, קולות ותפיסת חלל תיאטרונית, אשר משרטטת את הלך הרוח והמציאות בחברה הישראלית והמספרים בארבעת ימי הפסטיבל, שכבר הפך למסורת תרבותית, מבטיחים במיוחד – 40 הצגות, חמש מדינות, 400 משתתפים ותשע ההצגות אשר נבחרו על ידי הנהלה האמנותית של הפסטיבל ויועלו בבכורה. "פסטיבל עכו ממשיך בדרכו היצירתית בבניית דור ההמשך של התיאטרון הישראלי. מרחב הפעולה באתרים קסומים משרים על היוצרים ארומה וניחוח המשפיעים על היצירה ועל הצופים" מוסיף מנכל הפסטיבל הוותיק, אלברט בן שלוש.

פסטיבל עכו 2015-3
MC קורליאנוס- צילום: יוהן שגב

פסטיבל הפרינג' מקיים לאורך השנים קשרים עם פסטיבלים ויוצרים מהעולם כולו והשנה מתווספת גם פלטפורמה בינלאומית חדשה ומתבקשת, שתחשוף יצירות פרינג' בינלאומיות לקהל הישראלי, תערוך כיתות אמן ונטוורקינג ליוצרים הישראליים ותהווה נקודת מפגש למובילי מדיניות בתחום התיאטרון בעולם. בין אורחי הפסטיבל השנה יהיו מנהלי פסטיבלי הפרינג' באמסטרדם ושטוקהולם, מנהל ארגון Dutch Culture העוסק ביחסי תרבות בינלאומיים של הולנד וג'וליאן קאדי, שייסד את פסטיבל הפרינג' בברייטון.

פסטיבל עכו 2015-3
practice makes perfect צילום: יוהן שגב

השחקן ערן בן זאב, שזכה לפני שנתיים בפסטיבל עכו על ההצגה "פפפפפפפ", מעלה השנה הצגה על הרפובליקה הדמוקרטית הראשונה בהיסטוריה המבוססת על סיפורו של ויליאם שייקספיר שביים איתי דורוןמוצי אביב ודליה פרידלנדר מציעים התכתבות פוסט-דרמתית של היוצרת, רותי אוסטרמן, זוכת פסטיבל עכו בשנת 2008, על פי סיפור של רבי נחמן מברסלב. סיון הנדלסמן תביים השנה אופרת רוק פסיכדלית המבוססת על ספרו של הסופר קורט וונגוט ובני הזוג, היוצרים  אופיר בן שמעון ומירב דגן, יהלכו בין נופים משתנים וינועו על הגבול הדק בין טבעיות לבריונות. דניאל כהן לוי ונמר גולן יעלו מופע המשלב קרקס חדש, תיאטרון חזותי ופרפורמנס תיעודי, היוצרת דפני פרלשטיין יצרה מופע בינתחומי חוצה גבולות ושפות המעמיד במרכזו את נושא השואה, בני הזוג יואב ברתל ואביגיל רובין יצרו מופע על הפחד השזור בחיים ובמוות לאורך שלושה דורות באותה משפחה ויעל טל חוקרת את המתח בין הצלחה לרוח והקשר שלה למושג 'כאן ועכשיו'.

פסטיבל עכו 2015-4
בית מטבחיים 5. צילום: יוהן שגב

אחת האטרקציות המושכות לפסטיבל עכו אלפי אנשים הם אירועי החוצות החינמיים, וגם השנה ימלאו יוצרים ואומנים רבים רחובות עכו העתיקה בשלל עבודות תיאטרון רחוב, מיצגים, פסלי רחוב, מופעי מוסיקה ומחול. "פסטיבל עכו יארח השנה תכנית מגוונת של יצירות תיאטרון מפסטיבלי פרינג' מהעולם, המעלות שאלות מהותיות הן מבחינת תוכן והן מבחינת צורה, שימוש במדיות חדשות והתבוננות מחודשת אל מה שנחשב "תיאטרלי" תוך כדי יצירת עולם בתוכו כל אלה יכולים להתקיים" מוסיפה מנהלת הפלטפורמה הבינלאומית, . סיגל וייסבין-רוזמן. שימו לב לחגיגה האותנטית הצוענים באים, של משפחה הנודדת עם הקרקס המיוחד שלה, המופע של אמני הטרפז, שאף יאפשרו לקהל להתנסות במעוף אווירי, ובין שאר המופעים של מופעי הפלטפורמה הבינלאומית  יתארחו ג’ון מוראן (ארה"ב),היוצר חוויית תיאטרון מכשפת ומקורית, שחקניות המופע Antiwords מצכיה, היוצרות חיזיון מטורף, פוליטי ומלא הומור, חברי קבוצת Almost human  (אנגליה/הולנד) מעבירים את הרגעים הקטנים והאינטימיים בחיי צעירים כיום דרך פריזמה של ריבוי מדיות ודרכי התבוננות וייצוג וגם להקת תיאטרון-מחול רבת משתתפים מסין, שתהפוך לכמה ימים את חומות עכו ל”חומה הסינית” עם מופע ססגוני ומרשים.

פסטיבל עכו 2015-6
הנסיכה לא אוכלת צ'יזבורגר. צילום: נופר בלכנר

הפסטיבל מתקיים במהלך חול המועד סוכות 28.9-1.10 ומחירי הכרטיסים נעים בין 40-75שקל. "השנה אנו מציינים 36 שנים להיווסדו של פסטיבל עכו, אייקון תרבותי בפני עצמו, שהפך לשם דבר ממשיך כל הזמן ליצור ולחדש ונותן במה ליוצרים ולשחקנים. אנו שמחים לברך את היוצרים, המחזאים, הבמאים, המפיקים והשחקנים הרבים הנוטלים חלק בפסטיבל ומאחלים לקהל הרב ולתושבי העיר עכו חוויית תיאטרון אחר, מרתקת ומהנה" מוסיף ראש העיר עכו,  שמעון לנקרי.

פסטיבל עכו 2015-9
כל הכבוד! צילום: יוהן שגב

28.9-1.10.15 חוה"מ סוכות, בעיר עכו
אתר הפסטיבל- www.accofestival.co.

*צח אוריין-אוראץ', עיתונאי (מעריב), בלש היסטורי וחוקר שורשי משפחות ("שורשים עם נשמה") ומרצה על גנאלוגיה.
צח אוריין-אוראץ' בפייסבוק מייל: zackoryan@gmail.com‏

פורסם בקטגוריות אופנה, מגזין אופנה
תגובות פייסבוק