פסטיבל קיץ. מוזיאון ירושלים

פסטיבל קיץ במוזיאון ישראל
|

קיץ חם במויזאון ישראל: מוזיאון ישראל משיק פסטיבל קיץ עם משינה, ריטה, האופרה הישראלית ואחינועם ניני, דיוויד ברוזה והתזמורת האנדלוסית אשקלון, נגני כליזמר עם דוד ד'אור ואחרים

פסטיבל קיץ. מוזיאון ירושלים

מאת: צח אוריין-אוראץ'

חודשים טובים ומרתקים עוברים על מוזיאון ישראל, החוגג חמישים שנה לפתיחתו, ואחרי סדרת תערוכת ומוצגים חדשים, המושכים קהל מבקרים גדול למוזיאון, הם מציעים פסטיבל קיץ מיוחד עם מרתון של חמישה מופעים ייחודים שיתפרסו על פני שבועיים גדושים –  ריטה, משינה, ושלושה שילובים מסקרנים של אחינועם ניני עם האופרה הישראלית, דיוויד ברוזה והתזמורת האנדלוסית ודוד ד'אור עם מיטב נגני הכליזמר מרחבי העולם. "חיפשנו דרך לחגוג חמישים באופן הכי ישראלי שיש ולחבר את כל המרכיבים של הדבר הזה שנקרא תרבות ישראלית, שהיא מאד עשירה ומגוונת, ולעלות אותם בשבועיים של חגיגות שמשקפות את המהות של המוזיאון" מוסיף הסמנכ"ל, צח גרניט, שבנה את התוכנית יחד עם צוות אמנותי.

פסטיבל קיץ במוזיאון ישראל-1
20 שנה לאהבה גדולה. ריטה. צילום: גיא כושי ויריב פיין

בחודש שעבר הם ערכו מסיבת יום הולדת ענקית ופתחו את שערי המוזיאון בחינם למשך יום שלם, גם כדי לשדר שהם לא מיועדים רק לקהל אליטיסטי. במסגרת חגיגות היובל של המוזיאון, שהפך עם השנים למוזיאון המשתווה ברמתו ומעמדו למוזיאונים הגדולים בעולם,  הועלו כבר התערוכות "6 אמנים 6 פרויקטים" של אמנים ישראלים בולטים, "1965 היום" המעניקה מבט מסקרן על ההוויה הישראלית בשנת הקמתו של המוזיאון, ויהי ננו" בהיכל הספר המציג  שבב הסיליקון בגודל גרגר סוכר ועליו חרות התנ"ך כולו, ו"הקיצור תולדות האנושות" בהשראת  רב–המכר של יובל נח הררי המציע מסע מרתק אל ההיסטוריה של המין האנושי. בנוסף מוצגים במוזיאון כמה פריטים ייחודים חדשים ובניהם "האוצר המיוחד מקיסריה" הכולל כ-2,580 מטבעות זהב טהור מאמצע המאה ה-9 ועד ראשית המאה ה-11 לספירה, הכתובת "שיכנתי שמי שם" מתוך הארמון שבנה תוכלתי-נינורתה בעיר אשור והציור הנודע "רמברנדט מאמסטרדם ומירושלים" המוצג דרך קבע במוזיאון הלאומי באמסטרדם והושאל למוזיאון ישראל לרגל שנת היובל.

עד עונת החורף יועלו במוזיאון שתי תערוכות מרתקות נוספות "אבל בינתיים אמרנו, נעשה חגיגה וניסנו לבנות תכנית אמנותית, עם שלושה מופעים מיוחדים, שהרעיון הבסיסי היה לעשות חיבורם תרבותיים עם סגנונות שונים בדומה לתפיסה של המוזיאון המחבר בין עשייה תרבותית רחבה" מוסיף גרניט. כול חמשת המופעים יערכו בגן האמנות של המוזיאון ומציעים שילוב קסום וייחודי בין האווירה ותפאורה של הרי ירושלים, פסלי הגן ואדריכלות עם אלמנטים מהמזרח הרחוק והכל באוויר הפתוח ותחת כיפת השמים.

פסטיבל קיץ במוזיאון ישראל-02
ביצועים מיוחדים ומענגים של אריות אהבה מפורסמות. אחינועם ניני והאופרה הישראלית. צילום: אלי פוזנר

גרניט, לשעבר ראש מינהל התרבות במשרד התרבות ובעל ידע, ניסיון והבנה בעולם האמנות והתרבות, בחר ראשית שני עוגנים פופולאריים ובטוחים. המופע של להקת משינה, "30 השנים הראשונות" (שני, 27.7) עם כל להיטי הלהקה מימי הפינגווין וקולנוע דן ועד האצטדיונים הגדולים שהיא מילאה והמופע של ריטה "20 שנה ל-אהבה גדולה" שיועלה בחג האהבה ט"ו באב (חמישי, 30/7) ויציע את פסקול ארצישראלי המלווה את כולנו כ"ערב כחול עמוק", "ימי התום", "בוא", "עבד של הזמן", "אהבה גדולה".

אך לא פחות מלהיבים הם שלושת החיבורים המפתיעים שהם רחקו. האופרה הישראלית מארחת את אחינועם ניני, שתגיש ביצועים מיוחדים ומענגים של אריות אהבה מפורסמות וקלאסיקות כמו "הספר מסביליה", קלאסיקות של הזמר העברי,  מחזות זמר, יצירות של לאונרד ברנשטיין והפתעות מוסיקליות אחרות בהשתתפות סולני האופרה והתזמורת הסימפונית ראשון לציון (רביעי ה-29.7).

מופע יוצא דופן נוסף מפגיש את דוד ד'אור עם עולם הניגונים וחצרות השטייטל היהודי שנערך בשיתוף כיתות האמן הבינלאומיות "קלרינט וכליזמר ירושלים" הנערכות בירושלים (ראשון, 2/8). "ד'אור הולך לבצע יחד עם כלייזמרים מכל העולם את 'אבינו מלכנו' בשתי גרסאות שונות, מסורתית וסטייל ברברה סטרייסנד" מבטיח גרניט בהתלהבות.

את סדרת המופעים בגן האמנות יחתום המופע "שיר אהבה אנדלוסי" המפגיש את דיוויד ברוזה המושפע מהמוזיקה הספרדית והתזמורת האנדלוסית אשקלון המביאה את העושר המוזיקלי של ארצות המגרב (שלישי, 4/8). תום כהן ינצח על עיבודים חדשים לרבים משיריו של ברוזה, כ"שיר אהבה בדואי", "יהיה טוב", "סיגליות" או "האישה שאיתי" שיקבלו טעימות צפון אפריקאיות סוערות בשילוב הזמרת מירה עווד ומקהלת הנוער הירושלמית.

פסטיבל קיץ במוזיאון ישראל-03
"נעשה חגיגה" צח גרניט צילום: יח"צ

ואם כל אלו לא נתנו לכם סיבה טובה לעלות לירושלים ולבקר במוזיאון, "נקודת מגע" הנערכת זו השנה השישית ומהווה אחת מנקודת השיא של חגיגות היובל, מכוונת לקהל הצעיר והופכת המוזיאון לזירת התרחשות לילית מסעירה, מפתיעה וחד פעמית. עשרים אמני פרפורמנס "מורידים" את האומנות מקירות המוזיאון והופכים את הצופים לשותפים מלאים בחוויה המטעינה בנקודות שונות ברחבי המוזיאון  את היצירות במשמעות חדשה (חמישי, 6/8, מרידת החשכה ועד שלוש לפנות בוקר). כך למשל, השיטוט במוזיאון יוביל אתכם לראות איך הפסל נמרוד זוכה לצאצאים ממקור בלתי צפוי ואיך עיר חדשה נבנית לה בתחומי גן הפסלים.

"זו הפעם הראשונה שבמוזיאון ישראל עושים פסטיבל של מופעים בסדר גדול כזה ובהיקף כזה, ואחרי האהבה הגדולה שקבלנו מהקהל הישראלי לאורך כל חגיגות החמישים, אנחנו משוכנעים שגם לפסטיבל הזה יבואו וישתתפו הרבה אנשים. כיוונו לכולם" מסכם גרניט.

 

כל המופעים יתקיימו בשעה 21:00 וכל ההופעות נגישות לנכים
מוזיאון ישראל בירושלים,
אתר המוזיאון: http://www.imjnet.org.il

 

*צח אוריין-אוראץ', עיתונאי (מעריב), בלש היסטורי וחוקר שורשי משפחות ("שורשים עם נשמה") ומרצה על גנאלוגיה.
צח אוריין-אוראץ' בפייסבוק מייל: zackoryan@gmail.com‏

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

בעלים ועורך אחראי: אפי אליסי
Fashion Israel – מגזין אופנה של ישראל
מייל: fashionisrael.mag@gmail.com

אינסטגרםfashionisrael.mag
אתר: https://www.fashion-israel.co.il/
הקבוצה שלנו בפייסבוק: Fashion Israel – מגזין אופנה של כולם!
דף עסקי: Fashion Israel
כתובת למשלוח: רח׳ בר כוכבא 1, דירה 1, רמת גן

Beauty fashion Fashion israel Fashion Magazine Fashion News hair Makeup photography style Trends zara אופנה אופנה 2021 אופנה ישראלית אופנת גברים אופנת נשים איפור אפי אליסי אתר אופנה אתר אופנה 2021 ביוטי הפקות אופנה זארה חדשות אופנה חדשות האופנה טיפוח טרנדים טרנדים 2021 כתבות אופנה מגזין אופנה מגזין אופנה 2021 מגזין אופנה אונליין מגזין אופנה ויופי מגזין אופנה ישראלי מגזין אופנה לנשים מעצבי אופנה סטייל עיצוב אופנה צילום צילום אופנה קורונה קסטרו שבוע האופנה שיער שמלות כלה

תגובות פייסבוק