פסיכוזה. דיכאון

4.48 פסיכוזה-3
|

פסיכוזה. דיכאון: פחדים. רשמים, מחשבות, רסיסי דיאלוג, זיכרונות, תשוקות. '4.48 פסיכוזה' בתיאטרון העירוני חיפה. נפש מסוכסכת

פסיכוזה. דיכאון

משתתפים: לירון בן שלוש, ישי גולן
בימאי: עמיר קליגר

4.48 פסיכוזה-2
אירוע תיאטרוני נדיר. 4.48 פסיכוזה. צילום רוני כנעני

מאת מערכת המגזין

המחזאית הבריטית שרה קיין התאבדה בשנת 1999 והיא בת 28 בלבד. ועדיין נחשבת שרה קיין למחזאית עכשוויות, חשובה, מקורית ומהמחזאיות המשפיעות ביותר בדורה. קיין שכונתה הילדה הרעה של התיאטרון הבריטי, כתבה את המחזה

4.48 פסיכוזה בחודשי חייה האחרונים, כשהיא נכנסת ויוצאת מבתי חולים פסיכיאטריים, כתוצאה מהפרעות נפשיות קשות, ובעיקר – מאניה דיפרסיה ודיכאון קליני עמוק.


4.48 פסיכוזה 

הינו מסע נפשי הנפרש ברצף תמונות החושפות שלבים שונים בתהליך אשפוז של צעירה הסובלת מדיכאון קליני חמור. שלא כמקובל, במחזה זה לא מופיעה רשימת דמויות, אתר התרחשות או עלילה במובנה המקובל.

נפשה הסובלת והמסוכסכת של הדמות

אופיו המקוטע מורכב מפרגמנטים שבורים ומרוסקים בעלי אופי לשוני שונה, המבטאים נפש מעורערת. רשמים, מחשבות, רסיסי דיאלוג וזיכרונות מאפשרים בדרכם הייחודית הצצה כואבת עד אימה למצב נפשי איום ומטלטל, לניסיון המאבק האכזרי בו ולאמונה בכוחה של אהבה גם ברגעים האפלים ביותר.

המחזה זכה לאין ספור גרסאות על במות התיאטראות החשובים באירופה, והוצג בהפקות שנעו בין הצגת יחיד ועד הצגה עם למעלה מעשרה משתתפים – זהו מעין יומן וידויי מקוטע ובו רשמים, מחשבות, רסיסי דיאלוג וזיכרונות.

אלה מבטאים את נפשה הסובלת והמסוכסכת של הדמות הדוברת בו, את תשוקותיה, פחדיה, ואת אהבתה העצומה לאהוביה. המחזה מאפשר הצצה כואבת עד אימה למצב נפשי איום ומטלטל, למאבק האכזרי בדיכאון ולכוחה של אהבה גם ברגעים האפלים ביותר. שרה קיין לא זכתה לראות את המחזה מוצג על הבמות.


השורה התחתונה: תיאטרון טוטאלי המתמודד עם רשימותיה של אחת המחזאיות הגדולות בעולם, עיצוב בימתי יוצא הדופן.

פסיכוזה. דיכאון
ההצגות הבאות: 19/4– ראשון, 20:30, 20/4 – שני, 20:30, 24/4 – שישי, 12:00, 25/4 – שבת, 21:00, התיאטרון העירוני חיפה

4.48 פסיכוזה-1
4.48 פסיכוזה

 

 

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

בעלים ועורך אחראי: אפי אליסי
Fashion Israel – מגזין אופנה של ישראל
מייל: fashionisrael.mag@gmail.com
טלפון: 050-7368167
אינסטגרםfashionisrael.mag
אתר: https://www.fashion-israel.co.il/
הקבוצה שלנו בפייסבוק: Fashion Israel – מגזין אופנה של כולם!
דף עסקי: Fashion Israel
כתובת למשלוח: רח׳ בר כוכבא 1, דירה 1, רמת גן

פורסם בקטגוריות אופנה, כתבות אופנה, מגזין אופנה
תגובות פייסבוק