טרנסג׳נדרים

פרחים של מרציפן -6
|

"החשיבות הגדולה ביותר של הסרט בעיני היא זו שאדם קלדרון בחר להעמיד במרכז דמות של אישה טראנסג'נדרית

טרנסג׳נדרים

"פרחים של מרציפן" -2
עוד דמות משנה חיננית נבט. בקפה עם פטל. "פרחים של מרציפן" צילום: יח"צ

פרחים של מרציפן

תסריט ובימוי: אדם קלדרון
שחקנים: נולי עומר, טל קלאי, אפרת אביב
ישראל, (2015), 74 דקות, עברית

מאת אפי אליסי

שנתיים וחצי לקח לו לאדם קלדרון להשלים את הדובדבן הזה שיצא לו, "פרחים של מרציפן" העיתוי של יציאת הסרט בסמוך לשבוע הגאווה בו הנושא המרכזי היה העצמת הטרנסג'נדריות היה מהשמים. כנראה שהיו להם לשמים חלק נכבד בכך שהשלמתו ארכה זמן כה רב. ואולי היו אלה המבצעים 'צוק' ו'ענן' שהקשו על המלאכה.
הצעיר הזה, אדם קלדרון אפה עוגיות מרציפן קסומות ומופתיות.

"פרחים של מרציפן" -4
רגע ההיכרות בין הדס ופטל. "פרחים של מרציפן". צילום: יח"צ

הסרט הקטן הזה ששולבו בו צילומי שחור לבן, ובעקיר רוח של רטרו שפרצה אלינו מן המסך, הוא שיר אהבה. שיר שמאוהב בגיבורים שלו. נולי עומר המצוינת בתפקיד הדס, בת ה-48 המתאלמנת מבעלה שנהרג בתאונת אופנוע ועולמה היה כמו שלא הכירה מעולם. הדס של קלדרון מתחילה מסע להגשמה עצמית. היא נוטשת את הקיבוץ שם נולדה לטובת תל אביב. העיר שאוספת אליה אבודים.

באיזור הדמדומים של העיר הגדולה היא מתחילה לחזור אל האני שלה שלא הכירה מעולם. בדירה שמצאה היא החליפה את חברי המשק של הפרות והמכבסה בפטל. טנסג'נדר מוחצן וצבעוני שלוקח אותה ואותנו לטיול של צבעוניות מלאת חיים. את פטל משחק טל קלאי שמוכיח שמעבר לדרמות התקשורתיות שנקשרו בשמו הוא שחקן גדול ומופלא שמצליח לשחק על מנעדי רגש רבים ועושה זאת במקצועיות גדולה. הסצינה בו הוא שוכב באמבטיה היא לא פחות ממופתית.

"פרחים של מרציפן" -5
תגלית. אפרת אביב ונולי עומר. "פרחים של מרציפן. צילום: יח"צ

את ההצגה גנבה אפרת רביב שהצחיקה, קיפצה, שמחה, בכתה, ורקדה להפליא. לא פלא שהקהל לא עמד בקיסמה ומחה לה כפיים כמו היתה זו הצגה. היא קטפה את התשואות בצדק. אשה קטנה שלקחה תפקיד קטן והפכה אותו לענק. שאפו.
קשה היה להתעלם מהארט יוצא הדופן והתלבושות שכמו יצאו מבית היוצר אל אלמודובר האלוהי. שאפו גדול לאיפור, למעצבי התלבושות על התעוזה, הראיה הויזואלית הנדירה שהתחברה לארט המבריק. הסרט הקסום הזה הוא יצירה קולנועית רגישה המצוירת ביד אמן מפוצץ בכישרון. מהעבודות היותר מרנינות שנראו על המסך.

"פרחים של מרציפן" -3
סמים זה טוב? נולי עומר וטל קלאי באיזור הדמדומים. "פרחים של מרציפן. צילום: יח"צ

טרנסג׳נדרים

טל קלאי

"החשיבות הגדולה ביותר של הסרט בעיני היא זו שאדם קלדרון בחר להעמיד במרכז דמות של אישה טראנסג'נדרית – קהילה שלא ממש זכתה לייצוג בקולנוע הישראלי עד כה. כשניגשתי לעבוד על הדמות מאוד נזהרתי לא ליפול למשחק גדול מדי או מוגזם שאליו היה לי נוח יותר "להיזרק" בעיקר בשל העובדה שאני מופיע בדראג כבר 14 שנה. פטל היא לא טלולה. היא אומנם קיצונית ומאוד גדולה מהחיים אבל בעבודה יחד עם אדם יצאנו מנקודת מוצא של אישה פשוטה וקטנה. היא גדולה מהחיים מעצם היותה ולא צריך להוסיף לה עוד תבילנים כדי שהיא תהיה גדולה מהחיים. היא פשוט כזאת".

"פרחים של מרציפן" -1
וירטוז. טל קלאי. הכי פטל שיש. "פרחים של מרציפן" צילום: יח"צ

הקרציה: מעניין מה תגיד על כך שרת התרבות מירי רגב
הדבורה: מירי יש רק אחת, צרחה זו מאחד העם וביד השנייה סימנה לרוץ לראות את הסרט מיד!

צילום: איתי גרוס. מעצבת אומנותית: הגר ברוטמן עריכה: שלמה חזן ויוני אוחיון
הלבשה: הדס תובל, רועי אפרת, אדם קלדרון, שחר שין
איפור ושיער: הילה אלקיים.
הופק בתמיכת קרן הקולנוע הישראלי
חברת הפקה: טאזפילם הפקות בע"מ
מפיקים: אודי ירושלמי ואורי הוד

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

בעלים ועורך אחראי: אפי אליסי
Fashion Israel – מגזין אופנה של ישראל
מייל: fashionisrael.mag@gmail.com
טלפון: 050-7368167
אינסטגרםfashionisrael.mag
אתר: https://www.fashion-israel.co.il/
הקבוצה שלנו בפייסבוק: Fashion Israel – מגזין אופנה של כולם!
דף עסקי: Fashion Israel
כתובת למשלוח: רח׳ בר כוכבא 1, דירה 1, רמת גן

Beauty fashion Fashion israel Fashion Magazine Fashion News hair Makeup photography style Trends zara אופנה אופנה 2021 אופנה ישראלית אופנת גברים אופנת נשים איפור אפי אליסי אתר אופנה אתר אופנה 2021 ביוטי הפקות אופנה זארה חדשות אופנה חדשות האופנה טיפוח טרנדים טרנדים 2021 כתבות אופנה מגזין אופנה מגזין אופנה 2021 מגזין אופנה אונליין מגזין אופנה ויופי מגזין אופנה ישראלי מגזין אופנה לנשים מעצבי אופנה סטייל עיצוב אופנה צילום צילום אופנה קורונה קסטרו שבוע האופנה שיער שמלות כלה

טרנסג׳נדרים

תגובות פייסבוק