מגזין אופנה: יגאל צלמונה. אמנות

 פרס אילנה אלוביק בצלאל -3 - Fashion Israel - מגזין אופנה
|

תערוכה חדשה לזוכה 'פרס אילנה אלוביק בצלאל' (20.000 דולר) לשנת 2014, יצחק גולומבק, ב'בית הנסן', ירושלים

מגזין אופנה: יגאל צלמונה

 פרס אילנה אלוביק בצלאל  - Fashion Israel - מגזין אופנה

"פֶּצַע וְחַבּוּרָה וּמַכָּה טְרִיָּה"

תערוכת היחיד של יצחק גולומבק, (זוכה פרס אלמביק* בצלאל לשנת 2014), המוצגת ב'בית הנסן', מציגה עבודות פיסול ורישום חדשות של האמן ומלווה בקטלוג המכיל עבודות של האמן ומאמרים פרי עטם של יגאל צלמונה ויונתן הירשפלד. יצחק גולומבק יליד פולין, זכה עד כה בפרסים רבים: פרס האמן הצעיר של משרד החינוך, פרס שר החינוך, ופרס קולינר מטעם מוזיאון ישראל, ועוד.  גולומבק החל להציג בשנת 1982 תערוכות יחיד בארץ ובחו"ל והשתתף בתערוכות קבוצתיות רבות. כמו כן, הוא מלמד ציור ופיסול באוניברסיטת חיפה.

 פרס אילנה אלוביק בצלאל -5 - Fashion Israel - מגזין אופנה

עבודות הפיסול ב"פֶּצַע וְחַבּוּרָה וּמַכָּה טְרִיָּה" הינם אסופת חפצים. האמן מזמין את המבקר להתבונן בהם מלמעלה, לשוט ביניהם כמו היו מרכולתו של רוכל סדקית ולהלך בהם בפליאה, וברגישות.
חפצים ישנים וזנוחים, שנזרקו מחוסר עניין של אדוניהם הקודמים קיבלו חיים חדשים בתערוכה. סרגלים, מדי זווית, קלפי משחק, כלי השחמט, משקפיים ישנים, מברשות שיניים, ירקות ופירות מפלסטיק מייצרים מקום רווי זיכרון, "מקום" שנולד מחוויית פליטות, נדודים והגירה. דימויים הלקוחים מעולמם של אמני דור שני לניצולי שואה כגולומבק, שגדלו במרחב בו הזיכרונות מכילים צבירה כפייתית של חפצים מיותרים, ומשומשים. גולומבק מבקש לדמות לצופה סיור בעגלתו של הומלס חסר בית.

 פרס אילנה אלוביק בצלאל -1 - Fashion Israel - מגזין אופנה

יגאל צלמונה, חבר ועדת השיפוט של פרס אלוביק:

"מקורות ההשראה של גולומבק נעוצים, לא פחות מאשר בתולדות האמנות, בקופסאות הקרטון שבהן שמרו הוריו חפצים לשימוש אפשרי עתידי ובארגזי המיטלטלין שהביאו העולים החדשים לעיירה אור עקיבא שבה גדל, ונשארו על החול כמגרש המשחקים המאולתר של הילדים. גולומבק מוליך את מבט הצופה בתערוכה למטה, אל הרצפה-אדמה, אל גובה סוליית הנעל, אל הנמוך והמט לנפול – היפוכם של ההשגבה וההעלאה על כן. לא בכדי, בחר לקרוא לתערוכה "פֶּצַע וְחַבּוּרָה וּמַכָּה טְרִיָּה". זאת, גם כדי להדהד את זיכרון קירות המבנה שבו היא מוצגת, שהיה בעבר בית מחסה לחולים מוכי צרעת אשר הקהילה דחתה, הרחיקה ומידרה. ה"עילגות-כאילו", "חוסר האסתטיקה-כאילו" והכאוס המרופט מצטברים כאן לעמדה ולבחירה אסטרטגית שמאפשרת מצד אחד הימנעות מפאתוס ריק, מקיטש ומעמקות כוזבת ומצד שני יצירת סדר ויופי גדולים, מסוג אחר, והבעת אמת אנושית ורגשית מטלטלת.

 פרס אילנה אלוביק בצלאל -4 - Fashion Israel - מגזין אופנה

אילנה אלוביק

נפטרה בשנת 2006 לאחר התמודדות עם מחלת הסרטן. אלוביק הקדישה את חייה לאמנות, ויצרה במדיומים שונים- בהם ציור, קרמיקה, זכוכית וצורפות. עם היוודע לה דבר מחלתה החלה אלוביק לעסוק באופן כמעט בלעדי ביצירתה. מאז שנת 2012 מעניקה משפחתה יחד עם האקדמיה בצלאל פרס על סך של 20.000 דולר לאמנים מתחומי הפיסול והציור.  חברי ועדת השיפוט: חברי וועדת השיפוט: יגאל צלמונה, רבקה סקר, יהודית סספורטס, מיכל הלפמן ופרופ' פיליפ רנצר.

"פֶּצַע וְחַבּוּרָה וּמַכָּה טְרִיָּה"
בית הנסן, רח' גדליהו אלון 14, ירושלים
נעילה: 21.11.2014
שעות פתיחה: א'-ה', 10:00-18:00, ו'-10:00-14:00

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

בעלים ועורך אחראי: אפי אליסי
Fashion Israel – מגזין אופנה ישראלי
מייל: fashionisrael.mag@gmail.com
טלפון: 050-7368167
אינסטגרם: fashionisrael.mag
אתר: https://www.fashion-israel.co.il/
הקבוצה שלנו בפייסבוק: Fashion Israel – מגזין אופנה של כולם!
דף עסקי: Fashion Israel
כתובת למשלוח: רח׳ בר כוכבא 1, דירה 1, רמת גן

מגזין אופנה: יגאל צלמונה

מגזין אופנה: יגאל צלמונה


קורונה, טרנדים, סטייל, אופנה, חדשות האופנה, מגזין אופנה, אופנת נשים, אופנה ישראלית, אופנת גברים, Fashion, Fashion Magazine, שנקר, ויצו חיפה, בצלאל

זארה נשים, קסטרו, רנואר, אופנת נשים, שבוע האופנה, איפור, הפקות אופנה, ZARA, CORONA, זארה, זארה גברים

פורסם בקטגוריות אופנה, מגזין אופנה
תגובות פייסבוק