יוסי מיכאלי

efifo.co.il
|

יוסי מיכאלי, הצלם הישראלי המצליח נוגע בפסגות האופנה העולמיות: L'Officiel Brazil, Vogue, Luxure Magazine, Vogue Taiwan, L'Officiel, Harper's Bazaar China, GQ ועוד. קבלו פריזמה לעדשת חייו של צלם האופנה הישראלי המצליח בעולם

יוסי מיכאלי

מאת אפי אליסי 

efifo.co.il
W Brazil. "הרבה פעמים אני מצלם ביוטי יותר קונספטואלי.בפעם הזו פניתי לכיוון יותר טבעי, רך"

הוא עשה את המסלול הכי לא צפוי של מי שעתיד להיות עדשת המצלמה הישראלית המצליחה ביותר בעולם. היום, כשהוא נוגע בפסגות האופנה העולמיות, ממקום מושבו בניו יורק, עדיין פועם בו הלב הירושלמי, בוודאי נוכח הימים הקשים שעוברים על האנשים שהוא אוהב, כאן, בבית בו נולד. את הראיון איתו ערכתי כשבוע לפני שפרצה המלחמה בעזה. ובכל זאת, אי אפשר שלא להתייחס אליה.

״לא העזתי להאמין שיום יבוא והאהבה תהפוך למקצוע חיי״

איך זה מרגיש משם, כשאתה מצלם את אמריקה ואצלנו מצלמים מלחמה וטילים?
"מאז שהתחיל המבצע, שכבר הפך למלחמה, אני, כמו רובנו אני בטוח, צמוד לחדשות. לא מפסיק לצפות, לקרוא, להסביר, לקוות לשלום החיילים ובטחון המדינה. צילום אופנה נראה ומרגיש לי כרגע כדבר שולי, כל כך לא חשוב, מעין מותרות. היו לי מספר עבודות בשבועות האחרונים, והריכוז פשוט לא שם, קצת מסתובב כמו זומבי.

אני מעורב במה שקורה, משתתף בהסברה, מנסה להראות לאנשים שלא מכירים מספיק מה באמת קורה בישראל, משתתף בעצרות, ומתכנן להגיע לארץ בקרוב מאוד".

efifo.co.il
"אני מצלם את מה שמושך ומעניין אותי, בתקווה שיאהבו את זה". יוסי מיכאלי

 ״זו הייתה תקופה מופלאה של הרבה למידה״

את ילדותו העביר בהרצליה, תל אביב היתה תחנת המשך כמעט בלתי נמנעת. גם הוא, כמו יתר בני גילו, לקח תרמיל בתום השירות הצבאי, ונסע לעשות את אוסטרליה למספר חודשים. טיול שהחזיר אותו לארץ עם מצלמה שבורה, כיסים ריקים לגמרי וחיידק טיולים. "לאחר מספר חודשים בהם עבדתי כמו משוגע, הצלחתי לחסוך מספיק כסף כדי לקנות כרטיס טיסה מסביב לעולם, ומצלמה חדשה.

המסע החדש ארך שנה וחצי, במהלכם הייתי באסיה, ניו זילנד, האיים פסיפיים, ארצות הברית ובדרום אמריקה. במשך כל הטיול צילמתי הרבה. זו היתה אהבה שהלכה וגדלה עם הזמן. לא העזתי להאמין שיום יבוא והאהבה תהפוך למקצוע חיי".

efifo.co.il
Vogue Taiwan. "הפקת ביוטי גוטי, מה שגורם לי לאהוב את התמונה הזו הוא הפשטות שבה, המבט החזק, והבריחה מהצפוי של רק סטיילינג שחור ואפל"

״איש לא נשאר אדיש ליכולות של מיכאלי״

כשהגיע מיכאלי לאחד מחופי צפון ברזיל, הוא התאהב. במוזיקה, בשפה, בכדורגל, באוכל, בחופים הקסומים, במיתוסים הברזילאים ובאנשים. "הכרתי בחורה שגרמה לי להשאר שם ולחלום על חיים קצת אחרים".

זה היה חלום קצר, והמציאות החזירה אותו מהר משחשב ללימודים בטכניון. "כל תקופת הלימודים, ברזיל עדיין הייתה תקועה לי בראש. הפיתוי היה גדול. לקחתי פסק זמן מהלימודים וניצלתי את חופשת הסימסטר לחזור לשם.

הכרתי מספר אנשים שעזרו לי. מקץ מספר חודשים מצאתי את עצמי מוותר על המשך הלימודים בארץ ונשאר לעבוד כאסיסטנט בסטודיו בריו דה ז׳ניירו. זו הייתה תקופה מופלאה של הרבה למידה, התנסויות, ולא מעט ים (בכל זאת גרתי בלוק מחוף קופהקבנה). לאחר שנתיים עברתי לסאו פאולו, מרכז העניינים, שם בעצם קורה הכל. בתחום הצילום ובשאר תחומי החיים בברזיל".

שנה בסאן פאולו הספיקה לו להבין שהיעד הבא הוא אמריקה. לאחר תקופת התאקלמות קצרה במיאמי הוא עבר לניו יורק שהפך למשכנו הקבוע עם גיחות עבודה קצרות לברזיל.

efifo.co.il
Harper's Bazaar China. "סצינה די שכיחה בחופי ריו דה ז׳ניירו. כיף להכליל את זה בהפקת אופנה"

״יש רגעים שאני מרגיש שחלומות מסוימים מתגשמים״

בארץ מיוצג יוסי מיכאלי על ידי סוכנות הבוטיק היחודית "טיה טים",  שהקים לפני כשנה מיכה סמו. הסוכנות המייצגת אנשי מקצוע מתעשית האופנה ובעיקר צלמי אופנה ופרסום, הינה קונספט חדשני בישראל  והביאה חידושים מרעננים באיזור התעשיה הישראלי. סמו: "את יוסי מיכאלי לא הכרתי לפני שפתחתי את הסוכנות. הוא פנה אליי, כמו צלמים רבים אחרים והסב את תשומת ליבי לאתר שלו. כשראיתי את העבודות שלו, נפלה לי הלסת.

efifo.co.il
Luxure Magazine. "מאוד אוהב את הזווית, ה״רגע״, ההשתקפות, השקט"

״ליצור את העבודה הבאה שתהיה האהובה עליי״

לא רק בגלל האיכויות שלו כצלם, אלא גם בשל העובדה שקיים צלם ישראלי שעשה כל כך הרבה ברחבי העולם, ואני לא נחשפתי אליו עד אותו יום. כמובן שהצטרפותו לסוכנות היתה מיידית. הוא מיוצג אצלי כשנה שבמהלכה חשפתי אותו כמעט לכל גורם חשוב ומשפיע בארץ, במטרה לקדם אותו בתעשיה הישראלית. התגובות שקיבלתי מכולם היו מדהימות. איש לא נשאר אדיש ליכולות של מיכאלי ובעיקר להישגים שלו. עם זאת, למרות שלא שמתי את התקציב כמכשול. עד היום, מסיבות שונות, איש לא הרים את הכפפה. 

לשמחתי הגדולה, לפני כשבוע, מותג אופנה ישראלי מוביל, אם לא המוביל בארץ, הרים את הכפפה וסגר איתי לגבי צילומים חשובים מאוד, ואף מעבר לכך. כך שבביקורו הקרוב בישראל צפויה לו עבודה חשובה. אני מקווה שהיא זו שתפתח לנו את הדלת עבורו גם בארץ".

efifo.co.il
Vogue Taiwan. "אחת התמונות האהובות עליי. מסוג התמונות שהכל מסתדר ביחד. תאורה, איפור, שיער, סטיילינג"

עשית את זה?
"עדיין לא אמרתי את זה לעצמי. כן, יש רגעים שאני מרגיש שחלומות מסוימים מתגשמים, אך חלומות אחרים, חדשים, תופסים את מקומם של אלו הישנים. כך שתחושות של סיפוק והגשמה הם בסך הכל תחושות חולפות".

סולם החלומות של מיכאלי.
"החלום התפתח והשתנה. המטרות שהצבתי לעצמי בתחילת הקריירה התגשמו, ופינו את מקומם למטרות ויעדים אחרים. תמיד יש את הרצון לצלם ללקוחות ולמגזינים גדולים עוד יותר, ליצור את העבודה הבאה שתהיה האהובה עליי ביותר ולשלב בין צילומי האופנה קריירה של צילום טבע".

״קשה לי להאמין שאי פעם קיבלתי עבודה בזכות היותי ישראלי״

מהו כתב היד שלך?
אני לא יכול להצביע על עבודה אחת ולומר זו. מדובר במספר עבודות המייצגות אותי.
הקטלוג שהראשון שצילמתי ל-H. Stern, ובמגזינים יש מספר הפקות אדיטוריאליות שאני אוהב ומחשיב כטובות ביותר שלי:
L'Officiel with Ali Michael, Vogue with Josefiene R, with Myf, Elle Central Park story, Dazed & Confused with Alyona S, Harper's Bazaar Rio de Janeiro story

efifo.co.il
L'Officiel Brazil. "הפקה שהושפעה מאמריקה של שנות השישים. הלוקיישן היה דיינר, ניו יורק"

ה-DNA הישראלי.
"לא חושב שיש משקל או השפעה כלשהי לישראליות. ניו יורק היא כנראה המקום בו הכי קל להיות ישראלי מחוץ לישראל. מעבר לשיחות חולין, ופטפוטים בעברית עם הארט דירקטורית שהייתה מספר חודשים בארץ, אין ממש יתרונות. יש הרבה יהודים בתעשיה, אך מספר קטן מאוד של ישראלים. ישראל לא ממש מוכרת בעולם בזכות תעשית האופנה שלה, כך שקשה לי להאמין שאי פעם קיבלתי עבודה בזכות היותי ישראלי".

״לא חושב שהייתי מסוגל לעבור זאת היום״

תל אביב-ניו יורק. מצא את ההבדלים.
"בכל הקריירה שלי צילמתי מחוץ לישראל. בברזיל, שם עבדתי די הרבה, מבנה העבודה שונה לגמרי מתהליכי העבודה המקצועיים והמסודרים הנהוגים בניו יורק. מבניית קונספט, מציאת לוקיישן, ליהוק, הזמנת ציוד, יום הצילומים עצמו, והתהליך שבא בעקבותיו. לכל אספקט בתהליך הצילום יש איש מקצוע האחראי לתפקיד עליו הוא מוסמך.

צלם, אסיסטנטים, טכנאי דיגיטלי, סטייליסט, מאפר, מעצב שיער, מניקור, מעצב סט, מרטש. כך שכל איש מקצוע תורם מהמומחיות שלו לטובת הצילומים. זהו יתרון עצום, כך אני מתרכז רק בצילום שלי.

תהליך עבודה מקצועי ביותר ואיכות התוצאה הטובה היא בהתאם. בניגוד למקומות אחרים, ניו יורק גם יש חשיבה לטווח ארוך. לוח זמנים מתוכנן ומסודר, ובצילום אופנה, שהוא מקצוע מאוד דינמי, זה מאוד משמעותי. יתרון נוסף: בניו יורק ניתן למצוא כמעט הכל. סטים מדהימים, אביזרי איפור, שיער וסטיילינג נדירים, וכמובן דוגמניות ואמנים מרחבי העולם, בעלי השפעות מגוונות. המיקס הזה מייצר יופי שלם".

efifo.co.il
מגזין 125. "השער הראשון שלי. קונספט המגזין היה גיבורים. ההפקה הושפעה מתקופת המלכה אליזבט, אבירים"

האם אתה מצליח להכניס את יוסי הישראלי לתוך היצירה שלך?
אני לא חושב שהישראליות שלי באה לידי ביטוי בצילומים שלי, מה עוד שהרקע הצילומי שלי הוא ניו יורק וברזיל. אני חושב שבאיזשהו מקום, היצירה שלי היא תוצר של המקומות והתרבויות שהשפיעו עלי, בד בבד עם האופי שלי, תקופות שאני עובר".

מה אתה אומר היום לאותו יוסי שנחת בברזיל, ולמיכאלי שהגיע לניו יורק חסר כל?
"ליוסי שנחת בברזיל הייתי אומר 'לנסות להנות כמה שיותר. ברזיל מדהימה ולא התמזל מזלם של רבים להתנסות בחוויה של חיים בריו דה ז׳ניירו, שהיא לטעמי, מהמקומות היפים והמיוחדים בעולם'. למיכאלי שהגיע לניו יורק חסר כל, הייתי אומר 'שאני גאה בו. עברתי קשיים רבים בניו יורק בשנים הראשונות. בתחום המקצועי, הכלכלי והאישי. לא חושב שהייתי מסוגל לעבור זאת היום".

efifo.co.il
Luxure Magazine. "הלוקיישן היה מדהים. את רוב הפרחים הבאנו מניו יורק, אוהב את הטון האביבי"

מה עשתה לך ההצלחה?
"היא נתנה לי בעיקר סיפוק. הרגשה שכל המאמצים הרבים, העבודה הקשה ואותן השעות הארוכות, השתלמו בסופו של דבר. בפן המקצועי למדתי כיצד לייעל את העבודה. על מה שווה להשקיע זמן, ועל מה לא כדאי לבזבז אותו. במה חשוב להתעמק. נוצר גם צורך ועניין להתרענן, לחדש, לשנות, לא להרגע, לא לקפוא על השמרים. בפן האישי יש לי הרבה פחות זמן פנוי מאשר פעם, ואני חי בין אזורי זמן שונים ויבשות שונות. זה מעניין ומרגש, אך גם מעייף.

עם מי אתה חולם לעבוד, ועדיין לא עשית זאת?
"לאו דווקא אנשים מסוימים, אלא בעיקר מגזינים ולקוחות, כגון: מהדורות Vogue, Elle, Harper's Bazaar, GQ ממדינות שעדיין לא צילמתי"ֿ

״צילום נקי, טבעי יותר״

צלמים אהובים.
"פיטר לינדברג, סטיבן מייזל, סטיבן קליין, סבסטיאן קים, Txema Yeste. מצוין גם כן".

ובישראל?
"לצערי אני לא מצליח לעקוב. אני ניזון רק ממה שאני רואה בפייסבוק. זה לא מספיק לגבש דעה. היו מספר עבודות שמאוד אהבתי".

הבא בתור הוא?
"אני בטוח שכן. יש צלמים מוכשרים בארץ. זה פשוט עניין של זמן".

efifo.co.il
Elle Mexico. "מאוד אוהב לצלם בסנטרל פארק, תחילת האביב, העצים עדיין עירומים, אור של סוף היום. הפקה לרגל יום האם"

"אליונה סובוטינה וגו׳זפין רודרמנס"

מהו הטרנד הכי חם בתעשיה הניו יורקית?
"ניו יורק נוטה כבר זמן מה לצילום נקי, טבעי יותר, 'בטוח' יותר. פחות הרפתקני וקריאטיבי מאירופה".

אתה מושפע מכך?
"בדרך כלל אינני מושפע מטרנד זה או אחר. אני מצלם את מה שמושך ומעניין אותי, בתקווה שיאהבו את זה".

את מי הכי אהבת לצלם?
"אליונה סובוטינה וגו׳זפין רודרמנס" דוגמניות ניו יורקיות. צילמתי אותן במספר הזדמנויות למגזינים שונים ותמיד היה מוצלח. כמה חבר'ה ברזילאים בריו עבור "Harper's bazaar china". גם הצוות היה סבבה".

efifo.co.il
Le Lis Blanc. "חוף מדהים בצפון מזרח ברזיל, הפקה עם הרבה צבעים ותנועה"

דמויות שתרצה לצלם?
"Abbey Lee Kershaw, תמיד אהבתי את Natalia Vodianova, ונשמע לי מאוד מעניין לצלם את נטלי פורטמן".

ומשלנו?
"בארץ יש מספר אנשי מוזיקה ואומנים שאני מאוד מעריך, והייתי שמח לצלם".

״אין יותר מדי ישראלים בתעשית האופנה בניו יורק״

מה דעתך על תעשית האופנה בארץ?
"אני לא כל כך מקושר ומעודכן. אך ממה שאני רואה יש בישראל התקדמות גדולה בכל הקשור לארועי אופנה, השקעה ומחשבה בקמפיינים חדשים, וצמיחה של כשרונות צעירים בתחום העיצוב והצילום. אני חושב שישראל בדרך הנכונה. יש מעט מדי מגזיני אופנה".

וצלמי האופנה הישראלים?
"אני עובד מדי פעם עם ישראלים בניו יורק, בעיקר מעצבי שיער. אין יותר מדי ישראלים בתעשית האופנה בניו יורק. יש מספר רב של צלמים ישראלים שיוצרים איתי קשר, לעיתים אנחנו נפגשים. אני מתעניין איך התעשייה בארץ, הם מתעניינים בניו יורק ובברזיל. תמיד נחמד לראות איך העסק עובד בצד השני, להחליף חוויות ורשמים".

efifo.co.il
L'Officiel Brazil. "יום גשום וקפוא בינואר, ניו יורק. לוקיישן מצוין, שמתחבר בצורה נהדרת לסטיילינג הגרפי"

אתה נמצא במקום שעשוי להזניק קריירות?
"מעטים הצלמים שיש להם את היכולת הזו. השוק הוא ענק, והתחרות היא אינסופית. מותגים בינלאומיים חזקים, וצלמים ותיקים ומוכרים הם היחידים בעלי ההשפעה הזו".

"אחת משלנו"

יש דוגמן/נית ישראלים מהדור החדש שיכול לעשות את זה?
"לצערי אני לא כל כך מכיר דוגמנים ודוגמניות ישראלים, מלבד אלו המיוצגים בניו יורק, כגון: נועם פרוסט, שני זיגרון".

גל גדות.
"זו גאווה. תמיד כיף לראות ישראלים מצליחים ברחבי העולם, בכל תחום שהוא. גל גדות יפהפייה ושחקנית מצוינת. הקריירה שלה ממריאה, והיא מצליחה להעלות חיוך על פניי כשאני צופה בה במסך, הגדול ויודע שהיא ״אחת משלנו״.

מי הדמות המשפיעה בחייך?
"הורי. אני מאוד קרוב למשפחה שלי".

efifo.co.il
Dazed & Confused Korea. "פה יכולנו קצת להתפרע. צילומים מאוד כייפים. מינימליסטי וחזק"

מתי תגיד: יאללה, יוסי עשית כל מה שרצית, זה הזמן לחזור?
"וואו, שאלה קשה שאני מתחבט איתה זמן מה. אני חושב שאין סוף למטרות, לחלומות, להישגים שאני רוצה להגיע אליהם. מצד שני הגעגועים לארץ חזקים. למשפחה, לשפה, למקומות מסוימים, להרגשה שזה ״שלי״ – דבר שאני אף פעם לא הצלחתי להרגיש במקומות אחרים".

"רק אני והמצלמות שלי"

כיצד אתה מודד הצלחה?
"באופן כללי, להצליח זה אומר להיות שמח בחלקי. להביט בתוצאה הסופית של צילומים ולהרגיש סיפוק. לשמוע שאנשים אוהבים את העבודות. אני עובד בעולם שבו לא מספיק שרק אני אוהב את מה שאני מצלם".

ואכזבות?
"הן רבות ממה שניתן לציין. בעיקר מתחילת הקריירה, כשניסיתי לבלוט ולעשות לעצמי שם. עם הזמן למדתי לפתח עור של פיל. לא להתרגש ולהתאכזב. תמיד יש עוד לקוח, עוד מגזין, עוד פגישה, משהו לצפות לו".

efifo.co.il
Ivanka Trump. "צילום ניו יורקי לגמרי לטעמי, התאורה, הרקע"

עושה לי טוב.
"בעיקר טבע, הרים, טיולים, להיות בארץ. בעבודה: האדרנלין של פרויקטים חדשים. עשייה, נסיעות, לחיות באזורי זמן שונים. לראות עבודות שנהניתי לצלם מתפרסמות, ומקבלות חיים חדשים".

עושה לי את זה.
"לצלם אופנה ברחובות ניו יורק ובריו דה ז׳ניירו, שהן לדעתי בין המקומות הפוטוגניים ביותר לצלם. אני מאוד נהנה לצלם טבע, תרבויות שונות".

״להיות מסופק ממה שאני עושה״

יוסי מיכאלי הוא?
"בנאדם שעדיין לא יודע מה הוא רוצה לעשות כשיגדל, אבל בינתיים נהנה ממה שיש".

די נו. מה עוד?
"להיות רגוע יותר, ולמצוא הזדמנויות להיות בארץ".

efifo.co.il
Harper's Bazaar China. "ריו דה ז׳ניירו והאור המדהים שיש בה"

מה תבקש לעצמך?
"בעיקר אושר. להיות מסופק ממה שאני עושה, מהמקום בו אני נמצא. להעביר יותר זמן עם אנשים שאני אוהב. לא להפסיק לשאוף, לחלום ולחפש אתגרים חדשים.

״אני תמיד מתגאה מהיכן באתי״

איך זה מרגיש להיות הצלם הישראלי המצליח בעולם?
"וואו, זו הצהרה קצת גדולה שקשה לי לייחס לעצמי. אני תמיד מתגאה מהיכן באתי, ומנסה לייצג את ישראל בצורה הכי טובה שאני יכול. אני חושב שהצלחה זה דבר יחסי מאוד ולא ממש חושב על זה, רק מנסה ליצור כמה שיותר".

אהבה.
"לא מזמן נפרדתי מהחברה שלי. כך שבינתיים אני נע בין ניו יורק-סאו פאולו-תל אביב. רק אני והמצלמות שלי".

efifo.co.il
Harper's Bazaar Brazil. "צילומים לפנות בוקר בתערוכת עיצוב וריהוט בסאו פאולו, עם עורכת מגזין מטורפת"
efifo.co.il
L'Officiel Brazil. "אור אחרון של סוף היום, משולב עם תאורת ניאון, וקצת פלאש"
efifo.co.il
מגזין 125. "במעבורת מנהטן-סטאטן איילנד, מצלם במהירות לפני שיבוא איש בטחון ויגיד לי שאסור לצלם"
efifo.co.il
מגזין 125. "הפקה שבה הקונספט היה אמריקה. השואו שלהם, הצבעים, ה-mascots"
efifo.co.il
H. Stern. "עבודת פירסום גדולה ראשונה שלי. עבודת נמלים, פילם"
efifo.co.il
Vince Camuto. "מאוד אוהב את הרוגע בעיניים שלו, שהוא למען האמת בעל החברה"
efifo.co.il
Zappos Couture. "מאוד אוהב את זווית הצילום, לוקיישן יפהפה (היכל תרבות בלאס וגאס)"
efifo.co.il
O Boticário. "הגיוון של ברזיל, מודעת פירסום לענק מוצרי היופי הברזילאי"
זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

בעלים ועורך אחראי: אפי אליסי
Fashion Israel – מגזין אופנה של ישראל
מייל: fashionisrael.mag@gmail.com
טלפון: 050-7368167
אינסטגרםfashionisrael.mag
אתר: https://www.fashion-israel.co.il/
הקבוצה שלנו בפייסבוק: Fashion Israel – מגזין אופנה של כולם!
דף עסקי: Fashion Israel
כתובת למשלוח: רח׳ בר כוכבא 1, דירה 1, רמת גן

תגובות פייסבוק