כורכום

צמחי מרפא-01
|

ידעתם שכורכום יעיל למחלות עיכול, נשימה, לב וכלי דם, בעיות שלד, מפרקים, עור ושתן?

כורכום

 

מאת: שרון קוצר

כל מדינה הביאה עימה טרנדים וחידושים, אותם הישראלים שמחים לאמץ, בהם תרבות המזון המהיר מהאמריקאים, הפיצה והפסטה מאיטליה ורשתות אופנה מאירופה. ניתן להסתכל סביב ולראות כמה הנפלאות מן המזרח, אשר הופצו בכל העולם, הפכו פופולאריים גם אצלנו בישראל, בהם התחום העשיר והגדול של רפואת צמחי המרפא, הכוללים בתוכם תבלינים וצמחים בעלי סגולות רפואיות.

ישנם מספר צמחי מרפא שאימצנו וקיבלנו מהמזרח, להלן העיקריים בהם שחייבים להכיר: 

צמחי מרפא
טריפאלה

טריפאלה

פורמולה איורוודית קלאסית, אחת מהעתיקות והשכיחות ברפואה ההודית המסורתית, אשר זכתה לתמיכה מחקרית וביקושים גבוהים במיוחד בעולם המערבי. טריפאלה היא פורמולה צמחית אפקטיבית, הפועלת על פי עיקרון מפתח ברפואה ההודית של השבת מערכות הגוף למצב של איזון כללי, ומורכבת משלושה צמחים יעילים ביותר ברפואה ההודית:
אמלאקי: מכיל חומצות אמינו, קומפלקס ויטמינים ומינרלים וריכוז גבוה ביותר של ויטמין C.
האריטקי: פרי אשר לפי הרפואה האירוודית ידוע ביכולתו לסלק מחלות, לסייע בהסדרת תנועתיות המעיים ותהליכי הפינוי והריקון הטבעיים. בנוסף, יכול לסייע למצבי לחץ דם גבוה, עצירות ואף לטיהור הגוף מרעלים.
ביבהיטקי: פרי אשר לפי הרפואה ההודית המסורתית מחזק את מערכת העיכול, שומר על בריאות הרקמה הרירית לאורך מערכת העיכול ופועל כגורם מאזן במצבים של חולשת מערכת העיכול. הפרי מכיל חומצות שומן לינולאית הקשורות להעלאת רמות הכולסטרול הטוב ולהורדת רמות הכולסטרול הרע.

המידסמוס הודי

צמח משתרע נפוץ אשר גדל בהודו במישורים ובגבעות, כאשר חלקיו השונים מצויים בשימוש רפואי שנים רבות. לצמח שמות רבים בהתאם לניב המקומי בכל מחוז בהודו. מעבר לשימושיו הרפואיים הוא משולב בתעשיית המשקאות הקלים המקומיים בהודו.
המחקרים הרפואיים מייחסים תכונות מרפא במיוחד לחלקו החיצוני של שורש הצמח, המסייע בטיהור וניקוז חום עודף המאפיינים דלקות וגודש. על פי מסורת האירוודה הצמח תורם לתהליכים של ניקוי וטיהור הגוף מרעלים ואף משמש לטיפול במחלות דלקתיות כרוניות כמו למשל: מחלות עור דלקתיות, פצעים מוגלתיים, דלקות בדרכי השתן, אבנים בכליות ועוד.
שימוש נוסף הנפוץ בקרב ההודים הנו סיוע חירום לאחר הכשת נחש. לאור כך, המחקרים האחרונים שבחנו את פעילות הצמח מצאו כי הוא מסייע בהגברת חילוף החומרים בכבד ובכליות, נוסף לפעילותו נוגדת החמצון ושיקום רקמות כבד וכליה פגועים, דלקות ובקטריות.

צמחי מרפא-04
כורכום. צילום: יח"צ

כורכום

הכורכום הוא צמח נפוץ ביותר במזרח בכלל ובהודו בפרט, הנמנה עם משפחת הזנגביליים. שורש הצמח משמש בכל העולם מזה אלפי שנים כתבלין למזון במטבחי אסיה השונים וכצמח מרפא. הצמח הינו מן העתיקים ביותר ויכולתו הרפואית ידועה מזה אלפי שנים. בשימוש הרפואי המסורתי הכורכום ניתן למגוון של מחלות עיכול, נשימה, לב וכלי דם, בעיות שלד, מפרקים, עור שתן וכמובן הפרעות מטבוליות הקשורות לכבד ולכיס המרה. ללא ספק, הצמח הוא הנחקר ביותר בעולם ואף זכה למספר הרב ביותר של פרסומים מדעיים שונים. בנוסף, כורכומין, שהינו הרכיב הפעיל בצמח הכורכום, מהווה את אחד מצמחי המרפא החשובים ביותר ברפואה ההודית.
על אף תכונותיו הרפואיות של הכורכומין, הוא איננו נספג היטב במערכת העיכול זאת משום שאינו מתמוסס היטב במים או במסיסים אורגניים אחרים. לכן, בכדי להפיק תועלת מרבית מן הצמח רצוי ליטול אותו כשהוא קשור לרכיבים פוספוליפידים שונים. רכיבים אלה מאפשרים לחזק ולהעצים את יכולת הספיגה והזמינות הביולוגית של הצמח בשיעור של פי 30 ומעלה, ביחס לצריכה של כורכומין בצורתם הקלאסית.

צמחי מרפא-03
שרון קוצר, ברא צמחים. צילום: יח"צ

שרון קוצר
הרבליסט קליני ומנהל מחקר ופיתוח בחברת 'ברא צמחים'

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

בעלים ועורך אחראי: אפי אליסי
Fashion Israel – מגזין אופנה של ישראל
מייל: fashionisrael.mag@gmail.com
טלפון: 050-7368167
אינסטגרםfashionisrael.mag
אתר: https://www.fashion-israel.co.il/
הקבוצה שלנו בפייסבוק: Fashion Israel – מגזין אופנה של כולם!
דף עסקי: Fashion Israel
כתובת למשלוח: רח׳ בר כוכבא 1, דירה 1, רמת גן

תגובות פייסבוק