צרוב בזיכרון. ארנסט פולנד

מגזין אמנות, מגזין אופנה, צרוב בזיכרון / ארנסט פולנד-2
|

תערוכה חדשה במוזיאון על התפר: צרוב בזיכרון / ארנסט פולנד

עשרים דימויים מכוננים היסטוריים שנחקקו בזכרון הקולקטיבי של ישראלים פלסטינים וגרמנים עברו מניפולציה גראפית ומוצעים לפרשנות חדשה

צרוב בזיכרון / ארנסט פולנד-1
ישראל. ארנסט פולנד

האמן והפעיל החברתי, הגרמני ארנסט פולנד, יציג את התערוכה "צרובים בזיכרון". במסגרת התערוכה בחרו קבוצות של ישראלים, גרמנים ופלסטינים את הדימויים האיקונים שלהם, כאשר כל קבוצה בוחרת ארבעה דימויים. לאחר שנבחרו, הם עברו מניפולציה גראפית על ידי האמן פולנד המטשטש את הדימויים האיקוניים הללו עד להיותם כמעט בלתי מזוהים.יחד עם זאת, ניתן עדיין לזהותם כדימויים שנחרטו בזכרון הקולקטיבי והפכו לנחלת הכלל של החברה הישראלית, הגרמנית והפלסטינית. הדימויים מתעדים אירועים מכוננים בהיסטוריה, והפכו לחלק מהמורשת החברתית-וויזואלית של העמים מהם נלקחו.
התערוכה נועדה לייצר תהליך קוגניטיבי תלוי תרבות אצל הצופה, שבמהלכו ניתן לראות כיצד שוני תרבותי-לאומי משפיע על עולם הדימויים הוויזואליים וכיצד דימויים איקוניים של חברה אחת, נשארים בלתי משוייכים ומזוהים בקרב צופים מחברה אחרת.
בדרך זו, התערוכה מעלה שאלות של דימוי וזהות אצל הצופים ובודקת את טווח ההתמצאות של כל אחד מאתנו, ביחד ובנפרד, בנבכי הזיכרון הקולקטיבי ומבקשת מאתנו, לחדד את העדשה המביטה עליהם ולתוכנו ולחבר בין השניים.
בין הדימויים ניתן למצוא את הרצל חוזה המדינה, לחיצת הידיים מהסכמי אוסלו, פיגוע התאומים, דיוקנה של אנה פרנק, הזמרת העזתית רים באנה ועוד.
התערוכה מופקת במסגרת שיתוף פעולה של מוזיאון על התפר עם מכון גתה.

פתיחה: 10-11-2016 בשעה 19:00
נעילת התערוכה: פברואר 2017

שעות פתיחה:
ימים ב', ד',ה' 17:00-10:00 יום ג' 20:00 – 14:00
יום ו'   14:00 – 10:00
מוזיאון על התפר
www.mots.org.il
רחוב חיל הנדסה 4 ירושלים, טלפון  02-6281278
הגעה: תחנת שבטי ישראל ברכבת הקלה

 

 

פורסם בקטגוריה אופנה
תגובות פייסבוק