קולה מה? קולגן

וישי, קולגן, טיפוח קוסמטיקה
|

קולגן זה הדבר. אם יש מילה שנטחנה עד דק בעולם הקוסמטיקה וטרם נחשפתם אליה, הגיע הזמן שתכירו. קולגן. נעים להכיר, הוא מקטגוריית החלבונים. נקרא לו ק'. כל האמת אודות קולגן – טרנד אופנתי שלא בהכרח הוכח מדעית

קולגן

מותג הדרמו קוסמטיקה וישי צילום יחצ חול, טיפוח, קוסמטיקה
וישי. צילום: יח״צ חו״ל

מאת: רונית גלמור – עורכת ביוטי

במצבים כאלה כדי שלא אפול לקונספירציית שקר כלשהו, אני מיד פונה ליועץ הפרטי שלי לענייני ביוטי שבמקרה לגמרי הוא אחי וזה שאחראי לתחזוקת עור הפנים הגלאמי שלי.

כמובן, בכל תהליך קבלת ההחלטות הדרמיות (עוריות)  שלי בשנים האחרונות. מאיר רענן – כשמו כן הוא בעלים ומטפל קוסמטי של cormian clinic. חוקר כל נושא ומעמיק ידע.

וישי. קרם לחות קולגן ספיישליסט מסדרת ליפטאקטיב. צילום: יח״צ חול, טיפוח, קוסמטיקה
וישי. קרם לחות קולגן ספיישליסט מסדרת ליפטאקטיב. צילום: יח״צ חו״ל

תיוג אינסטגרמי לקולגן

התקשרתי אליו לבדוק על מה כל המהומה. למה יש תיוג אינסטגרמי לקולגן? ולמה לעזאזל בבית מרקחת של קופת החולים הרוקחת ברוב חדוות קמטיה מציעה לי קולגן? הרגשתי שאני מפספסת פה משהו שורשי רציני.

חייבים לעשות סדר

ככל שהטכנולוגיה בעולמות הביוטי מתפתחת, אנחנו נהנים ממוצרים מתוחכמים יותר, חומרים פעילים יותר, שאני עדה לאפקטיביות שלהם על עורי, אבל נעשתה פה ערבוביה. הרגשתי שחייבים לעשות פה סדר. אז תפסתי את מאיר לשיחת בנות שיסביר לי בדיוק במה מדובר.

קולגן בוסטר מבית ביופפטיקס
קולגן בוסטר מבית ביופפטיקס. צילום: יח״צ

סיבות סביבתיות

מסתבר שאנו מתחילים להזדקן בסביבות גיל ה-20 במונחים של קולגן. כלומר, מייצרים פחות ממה שהגוף מאבד. כיוון שהוא אחראי בין השאר על גמישות העור והנפח של העור, איבודו בגוף מייצר קמטים.

סיבות סביבתיות נוספות כגון שמש, עישון, תזונה עתירת סוכרים  (בקיצור, דברים שאני אוהבת ). כל החגיגה הזאת גורמת לעור הפנים שלנו להתקמט, והגנטיקה גם תומכת.

מאיר רענן, קוסמטיקה
המומחה. מאיר רענן. צילום: יח״צ

אסכולות סביב פיתוח מוצרי קולגן

אז החליטו לסייע לק' שלא יברח לפני שהוא מתחזק מבפנים ולתת לנו עוד פתרון אנטי אייג'ינג ולא רק מסיבות בוטוקס. כיום ק' מוצע בשוק בעיקר בצורה של תוספי תזונה וגם בצורה של קרם. 

יש אסכולות שלמות סביב פיתוח המוצרים של ק'. יש הטוענים שק' הוא חלבון גדול  בעל  סיבים גדולים יותר מהנקבוביות שלנו ולכן הוא לא יכול להיספג אל תוך העור. הופה! הנה כבר עלינו על משהו.

חומצה היאלורונית

אם כך אז איך בכל זאת? יש המציעים אותו בצורת אבקה כתוסף מזון (ראה ערך רוקחת בית מרקחת) או בקפלייה. יש שהגדילו וצירפו לו מרכיב נוסף שמשפר את  מראה הקמטים – חומצה היאלורונית. יש גם חלופות שמציעים היום בעולם הטיפוח המתמודדים עם נסיגתו של ק'.

ביו פפטיד מבית חווה זינגבוים.
ביו פפטיד מבית חוה זינגבוים. צילום: יח״צ

קולגן לא מצליח לעבור את נקבוביות העור

בעולם הקוסמטיקה  הגישה היא החדרת חומרים פעילים לשכבה העמוקה של עור הפנים (הדרמיס), למעשה משם מתחילים להיווצר הקמטים. הטכנולוגיה מאפשרת שימוש במוצרים שמחדירים את המוצרים עמוק לשכבה התחתונה של העור ושם לשפר את מיצוקו נפחו ושאר תחלואיו. מכיוון שק' לא מצליח לעבור את נקבוביות העור, אז הדבר הבא למעשה הוא חלבון קטן יותר – פפטידים.  

פתרון זה אינו בהכרח יעיל

לסיכום דבר המומחה: מולקולת הקולגן גדולה מאוד ולכן איננה חדירה לעור וכן גם בבליעה. זהו טרנד אופנתי שאינו מבוסס מדעית.

מאחר ומערכת העיכול מבצעת פירוק של החומרים שנכנסים לתוכה למולקולות קטנות יותר כחומרי בניה והגוף משתמש בהם לצרכים אחרים כמו צרכים אנרגטיים, או בניית מולקולות שונות שאינן קולגן – לכן פתרון זה אינו בהכרח יעיל. 

אז מה כן יכול לסייע לנו בבניית סיבי קולגן? 

  • מזותרפיה – טיפול בעור באמצעות מחטים במטרה ליצור פציעה מבוקרת. כל נקב יוצר תעלה שמעודדת את העור למלא את הפצעים המיקרוסקופיים האלה על ידי ייצור של סיבי קולגן חדשים.
  • חימום רקמת הדרמיס באמצעות מכשור כמו – גלי רדיו, IPL ,ולייזר.
  • צריכה של נוגדי חמצון – ויטמין C 
  • פפטידים 
מאיר רענן cormian clinic, טיפוח, קוסמטיקה

תודה למאיר רענן (cormian clinic) שסייע בהכנת הכתבה.
אינסטגרם: cormian_clinic


*אין בנאמר בכתבה זו המלצה לשימוש במוצר זה או אחר.


רונית גלמור

רונית גלמור – עורכת ביוטי
מאפרת כלות, ביוטי ואופנה
אינסטגרם: ronitgalmor
אתר: www.ronitgalmor.com

חני שפגט

חני שפגט – עורכת ראשית
אינסטגרם: shopink_israel
פייסבוק: Hani Shpagat
קבוצת פייסבוק: Shopink?

קולגן

פורסם בקטגוריות ביוטי, חדשות היופי, טיפוח
תגובות פייסבוק