קום והתהלך בארץ

מגזין אמנות, מגזין אופנה, קום והתהלך בארץ-
|

תערוכת מחווה ייחודית לזמר העברי בגלריית הבית הירוק, אוניברסיטת תל אביב. אוצר: איש המוסד לשעבר, אבנר אברהם

קום והתהלך בארץ-1
המלכים

התערוכה מחברת בין אמנים ויוצרים במטרה לשמר את הזמר העברי ולהנחילו לדורות הבאים. בתערוכה יוצגו עבודות של כ-60 אמנים שונים, ביניהם ציור ייחודי של דודו הראל שצויר על בסיס שיר שכתבה הסופרת והמשוררת גילה לפידות ואותו הלחינה כלת פרס ישראל נורית הירש. השיר יבוצע על ידי הזמרת סימה לוי-דוכין בערב חגיגי ב-8.11.16 המיועד למוזמנים בלבד.

קום והתהלך בארץ-6
שלמה ארצי

"קום והתהלך בארץ" הינה תערוכת אמנות אשר נולדה במפגש בין אבנר אברהם, איש המוסד לשעבר ואוצר תערוכות, לבין הזמר הישראלי יהודה אליאס, המזוהה עם השיר אותו שר בעת שירותו הצבאי בלהקת פיקוד הצפון. בתערוכה יוצגו מיצגים אמנותיים שונים: ציורים, פסלים, רישומים, עבודות בד של כ-60 אמנים שונים, כאשר כלל היצירות מתכתבות עם הזמר העברי. החל בשירים, דרך אמנים ומבצעים וכלה בכלי נגינה שונים.

קום והתהלך בארץ-5
אפר ואבק

בין העבודות שיוצגו ניתן יהיה לראות ציור שמן על בד ייחודי של הצייר דודו הראל שצויר בהשראת השיר "חמלה" של אשת העסקים, הסופרת והמשוררת גילה לפידות, לה 3 ספרי שירה ועוד 4 ספרי ילדים, שתורגמו באנגלית וסינית ונמכרו בהצלחה באתר המוביל "אמזון". השיר "חמלה" שהולחן על ידי כלת פרס ישראל נורית הירש, יבוצע בערב הפתיחה של התערוכה שיתקיים ב8/11 על ידי הזמרת סימה לוי-דוכין.

קום והתהלך בארץ-4
לונדון

בנוסף יציגו את יצירותיהם האמנים הבאים: הציירת, השחקנית והזמרת ג'ודי כץ, הדוגמנית והשחקנית סמדר קילצ'ינסקי, האמן טולי זיו, האמן ומרצה בבצלאל לביא צרפתי, אמנית הפיסול מירי פנאן ועוד.
אירוע ההשקה יתקיים ביום שלישי ה-8.11.16 בשעה 19:00 בגלריית הבית הירוק אוניברסיטת תל אביב. הערב יפתח בהופעה של הזמר הישראלי יהודה אליאס שישיר ממיטב שירי הזמר העברי. אורחת הכבוד של התערוכה וכלת פרס ישראל נורית הירש, תלווה בצלילי פסנתר את סימה לוי-דוכין בשיר "חמלה" אשר נכתב על ידי אשת העסקים הסופרת והמשוררת גילה לפידות. חלק מן המכירות בתערוכה, שתוצג במשך כשבועיים ימים, יועברו כתרומה למען חיילים בודדים.

 

קום והתהלך בארץ-2
חמלה. ציור של האמן דודו הראל בהשראת השיר "חמלה" אותו כתבה גילה לפידות

חמלה

מילים: גילה לפידות לחן: נורית הירש

 
רק מישהו שהיה שם
רק מישהו שחווה כאב
רק מישהו שסבל
רק ליבו ימלא חמלה
הרי הוא שם, הוא שם כבר היה.

 

ואם כי משם כבר עלה
אותה התחושה נותרה
ובשעת הרהור תובעת זכותה
ודורשת קיום בדמות הנתינה.

 
ואם כי משם כבר עלה
אותה התחושה נותרה
ובשעת הרהור תובעת זכותה
ודורשת קיום בדמות הנתינה.

 
רק כך, טוענת הנפש הפצועה
רק כך, ארגע ואמצא מחילה
רק כך, טוענת הנפש הפצועה
רק כך, ארגע ואמצא מחילה
ארגע ואמצא מחילה.

 

קום והתהלך בארץ-3
תותים

"קום והתהלך בארץ"
גלריית הבית הירוק, אוניברסיטת תל אביב
שעות פתיחה 09:00-16:00
טל׳: 03-6406493
נעילה: 14.11.16

 

פורסם בקטגוריה מגזין אופנה
תגובות פייסבוק