קיצור תולדות החזייה

1950 חזייה - 2
|

תאהבו או תשנאו אותם, חזיות תמיד היו איתנו, ויש להן היסטוריה ארוכה ומעניינת להפליא. את יכולה לגלות הרבה על נשים בהיסטוריה רק על ידי התחקות כמה מחשוף אנחנו מראים, ואיך צורת השד הרצויה ביותר משתנה. אז בואו נצא למסע בזמן כדי לחקור את האבולוציה של החזייה. אופנה במנהרת הזמן

בשנת 1889, הרמיני קדולה, עשתה היסטוריה בתערוכת פריז יוניברסל כאשר חשפה את המחוך שלה – מחוך לחזה. זה היה המבשר של החזייה  עם זאת – זה עדיין היה מחוך – לא חזייה.

היסטוריה של החזייה בתמונות -1
היסטוריה של החזייה בתמונות. צילום: פינטרסט

החזייה המודרנית 

אשת החברה הגבוהה הניו יורקית מרי פלפס ג'ייקוב הידועה יותר בשם קרזה קרוסבי, רשמה פטנט על חזיית הממחטה שלה בשנת 1914 כחלופה נוחה למחוך. 

לא היו בו כוסות, אבל הוא היה פופולרי מספיק ויצר מגמה בשנות ה-1910. היא מכרה את החזייה החדשה שלה תחת השם Caresse – אם כי מאוחר יותר היא מכרה את הפטנט שלה לחברת המחוך וורנר, תמורת 1,000 דולר.

עד סוף מלחמת העולם הראשונה, המכירות של חזיות על ידי מותגים ידועים כגון DeBevoise המריאו בצעדים.

חזייה שנות ה-20
שנות ה-20. צילום: פינטרסט

החזייה של שנות ה-20

אופנת שיטוח החזה היה פופולרי בשנות העשרים ועזרה להפוך את 'מראה הרעב' אישה אחת שינתה הכל , מהגרת רוסיה בשם אידה רוזנטל  יחד עם בעלה ויליאם, הקימו חברה בשם מיידנפורם  בשנת 1922.

הפקת חזיות עם 'כוסות חזה' המחוברות לאלסטיות, גרמו לחזה להתרומם ולא הושטחו והחזייה – כפי שאנו יודעים כיום היא המריאה.

מיידנפורם - 5
מיידנפורם. צילום: פינטרסט

מראה הרעב של החזה שיטוח סימינגטון  side-laver היה אופציה מועדפת למחוך לנשים של 1920.

בשנת 1931 – חברת בגדי היולדות S.H camp and company  החלה במדידת החזיות  לשדיים של נשים, ו-Warner's הגיעו במהירות עם תרשימי גודל גביע ה-A  B C D  שלהם.

1930 חזייה
1930. צילום: פינטרסט

בשנות ה-40, חזיות היו צריכות להיות עמידות וחזקות לנשים שעובדות במשמרות ארוכות במפעלים ובחווה והמראה השופע של נערת הסוודר הגיע דרך כוכבניות הוליוודיות כמו לורן באקול וג'יין ראסל. חזיות בהשראה צבאית היו אופנתיות עם טורפדו וצורות חרוטיות בשפע.

חזיית כדור - 5
חזיית כדור. צילום: פינטרסט

פרדריק מלינגר, האיש מאחורי המותג המפורסם פרדריק של הוליווד, הציג את החזייה המרופדת הראשונה. כשנה לאחר מכן, הוא שחרר את חזיית הפוש-אפ הראשונה. זה שינה את פני האופנה ואת מה שנחשב סקסי לשנים הבאות.

עם הגעתו של המראה החדש בפריז  – מעצבי החזייה יצרו חזיות קוויות כדי לעזור עם הכובד של החזה ורצועות חזייה רגילות – היו מושלמות עבור שמלות ערב ובגדי ספורט.

היסטוריה של החזייה - 8
היסטוריה של החזייה. צילום: פינטרסט

חזיית הקליע 

עם בוא שנות ה-50, התרכזו מעצבי החזייה בהכנת חזיות, מחוכים וכל שאר התחתונים הנשיים הזוהרים ככל האפשר.

למרות שחזיית הקליע הייתה בסביבה במהלך שנות ה-40, מיידנפורם הייתה זו שהפכה אותה לנוחה. היא הפכה לצורה המגדירה חזיות בסוף שנות ה-40 ותחילת שנות ה-50.

חזייה בולטת והאהובה על כל נערות הסוודר של סוף שנות ה -40 ותחילת שנות ה -50 בהשראת הוליווד היתה חזיית כדור. 

1950 חזייה-6
1950. צילום: פינטרסט

בשנות ה-60,  הגיעה המהפכה: "כלוב זהב הוא עדיין כלוב" זעקו הנשים שרצו יותר שוויון, אבל למען האמת , אף חזייה לא נשרפה בהפגנות ההיסטוריות לזכויות האישה – זו הייתה רק הכותרת שתפסה ועלתה באש. 

1960 חזייה
1960. צילום: פינטרסט

החזייה של שנות ה-90 ומעבר לה

בשנת 1994, שלט החוצות עוצר התנועה של אווה הרציגובה  עבור פלייטקס נחשב לקמפיין הפרסום האייקוני ביותר ובמידה מסוימת שנוי במחלוקת אי פעם. זה בהחלט עזר להוציא את החזייה מהמחבוא.

ציר הזמן של מותגי החזייה

  • 1901 גוסארד
  • 1911 יריד ההבלים 
  • 1917 ברליי
  • 1920 שושן צרפת
  •  1922 מיידנפורם 
  • 1927 באלי  
  • 1932 פלייטקס
  • 1943 אולגה 
  • 1946 פרדריק של הוליווד 
Maya Oshri Cohen, מאיה אושרי כהן

מאיה אושרי כהן – עורכת ראשית
אינסטגרם: maya_oshri_cohen

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

Editor in Chief: Effie Elisie
Email: fashionisrael.mag@gmail.com
Instagram: fashion_israel.mag
site: https://www.fashion-israel.co.il
Facebook business page: Fashion Israel

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

Editor in Chief: Effie Elisie
Email: fashionisrael.mag@gmail.com
Instagram: fashion_israel.mag
site: https://www.fashion-israel.co.il
Facebook business page: Fashion Israel

פורסם בקטגוריות אופנה, מגזין אופנה
תגובות פייסבוק