קמלה האריס. אישה נעלה

חדשות-האופנה-קמלה-האריס-על-שער-מגזין-ווג.
|

קמלה האריס, סגנית נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, בחרה להופיע על שער מגזין ווג כשהיא נועלת סניקרס, מה שהפך לשיחת היום בעולם האופנה. הסערה שבאה בעקבות הבהרת צבע העור של האריס עוד תגרום לאנה וינטור להתגעגע למלאניה טראמפ. הסניקרס במקרה זה הם הרבה יותר מאמירה אופנתית

קמלה האריס על שער מגזין ווג. צילום מתוך האינסטגרם של ווג-אופנה
קמלה האריס על שער מגזין ווג. צילום מתוך האינסטגרם של ווג

מאת: מאיה אושרי כהן – עורכת ראשית ונועם שקדFashion Israel


לפני מספר ימים צולמה קמלה האריס, סגנית נשיא ארצות הברית הבאה, על שער מגזין "ווג" עם סקיני ג'ינס שחור ונעלי אולסטאר שחורות של קונברס, אותם נעלה במהלך מסע הבחירות. מה שמתאים לקמלה האריס בת ה-55, מתאים גם לנו. 

החלטנו לבדוק מה הדרך שעברו נעלי הסניקרס מתחילת דרכן ועד לכבוד לו זכו בשער "ווג"

נעלי הסניקרס החלו את דרכן כנעלי ספורט בסוף המאה ה-19. לפני הגעתם של נעלי הספורט, הנעליים היו בעלי עיצוב מאוד בסיסי, ונראו ככפפות גומי לרגליים, ללא קימורים, ללא קווי מתאר וכו'.  החידוש שהביאו איתן נעלי הספורט בשנת 1982 היה השילוב שבין סוליית הגומי הנוחה והגפה מבד. נעלי הספורט, שזכו לכינוי סניקרס, בגלל הצעידה השקטה איתן, צעידה שמאפשרת להתגנב מבלי שישמו לב (To sneak) , החלו להיות מיוצרות בייצור המוני. 

old keds 1917-אופנה
old keds 1917

משם נסללה הדרך להתאמת הנעל, ששימשה בעיקר לטניס, לענפי הספורט השונים:  ב-1917 יוצרה הנעל הראשונה שהותאמה לענף הכדורסל, כאשר חברת קונברס האמריקאית ייצרה לראשונה נעלי סניקרס כנעלי כדורסל, בשם "אולסטאר". מספר שנים אחר כך שחקן הכדורסל  צ'ארלס ("צ'אק") טיילור הפך לפרזנטור שלהן, והן הפכו לנעל הכדורסל הנמכרת ביותר בעולם.

מייקל ג’ורדן במדי תיכון-אופנה
תמיד נמשך לאדידס. מייקל ג’ורדן במדי תיכון. ציום: פינטרסט

בעקבות ההצלחה, חברות נוספות החלו לייצר סניקרס – בשנת 1924 ייצר אדי דסלר הגרמני את מותג נעלי הספורט "אדידס".

במהלך אולימפיאדת ברלין שהתקיימה בשנת 1936  נסע אדי עם מזוודה מלאה בנעליים מתוצרת החברה לכפר האולימפי והצליח לשכנע את הרץ האפרו אמריקאי ג'סי אוונס לנעול את נעלי החברה במהלך התחרות, ומשם הכל היסטוריה. חברות נוספות כמו נייקי, פומה ועוד החלו לייצר גם הן נעלי סניקרס. 

נעלי אדידס שנות ה-70-אופנה
אדידס שנות ה-70. צילום: פינטרסט

עד המחצית השנייה של המאה ה-20 נעלי הספורט ננעלו בעיקר לפעילות ספורטיבית. באמצע שנות ה-50 הן החלו לשנות את ייעודן המקורי, כשנערים ונערות ברחבי העולם החלו לחקות את גימס דין שנעל נעלי ספורט בסרט "מרד הנעורים". נעילת נעלי ספורט הפכה להצהרה אופנתית, ומכירות נעלי הספורט הרקיעו.

האבולוציה של הסניקרס-אופנה
האבולוציה של הסניקרס. צילום: פינטרסט

שנת 1984 היוותה שנת מפנה בשוק נעלי הספורט – חברת נייק חתמה חוזה עם שחקן ה- NBA מייקל ג'ורדון והוציאה דגם חדש ,"אייר ג'ורדן", הקרוי על שמו.

עד אז היו רוב הנעליים בשוק בצבע לבן אחיד, ונעלי ה"אייר ג'ורדן" שהיו בצבע שחור-אדום עז הביאו איתן חידוש.  נעלי "אייר גורדון" זכו לתואר הסינקרס המפורסמות ביותר שנעשו אי פעם.

מייקל ג'ורדון עם אייר ג'ורדוןאופנה
מייקל ג'ורדון עם אייר ג'ורדון 1 (נייקי). צילום: פינטרסט

בעקבות נייק החברות המתחרות ריבוק, אדידס וכו'  שינו גם הן את האופן שבו נראו נעלי הסניקרס-הוסיפו צבעים, שילובי שרוכים, עיצובים חדשים ועוד. בנוסף, נעלי סניקרס החלו להיות מיוצרות עבור כל ענפי הספורט – להליכה, סקייטבורד, היפ הופ, ברייקדנס.

ספיר+לירון_שגיא_לירן_מגזין_אופנה
ספיר ושגיא לירן. צילום: אופיר פרץ

בימים אלה, נעלי ספורט הן לא פחות מהצהרה אופנתית. כבר לא קונים נעלי ספורט רק בשביל מגרש הכדורסל  או לטניס, אלא קונים גם כדי להיראות טוב, להיראות אופנתי.

נעלי הסניקרס הפכו חלק בלתי נפרד ממרקם החיים המודרניים, ונראה שאין להן כל כוונה להעלם מחיינו. אין ארון נעליים שלא כולל לפחות זוג או שניים – נמוכות, גבוהות עד מעל הקרסול, בשחור/לבן או בצבעים נועזים. 

Maya Oshri Cohen, מאיה אושרי כהן

מאיה אושרי כהן
עורכת ראשית – Fashion Israel
אינסטגרם: maya_oshri_cohen

נועם שקד, אופנה, אינסטגרם

נועם שקד – עיתונאית אופנה
אינסטגרם: noam.shaked

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

בעלים ועורך אחראי: אפי אליסי
Fashion Israel – מגזין אופנה של ישראל
מייל: fashionisrael.mag@gmail.com
טלפון: 050-7368167
אינסטגרםfashionisrael.mag
אתר: https://www.fashion-israel.co.il/
הקבוצה שלנו בפייסבוק: Fashion Israel – מגזין אופנה של כולם!
דף עסקי: Fashion Israel
כתובת למשלוח: רח׳ בר כוכבא 1, דירה 1, רמת גן

תגובות פייסבוק