קרל קוקס. רונן מיילי

עצמאות 2015 די ג'יי קרל קוקס-1
|

קרל קוקס. רונן מיילי, הדמות הכי משפיעה על חיי הלילה של תל אביב, הצליח במקום בו אחרים נכשלו. לראשונה ביום העצמאות של ישראל, ינגן קרל קוקס שהוכתר כדי ג'יי מספר בעולם, במסיבת רייב ענקית

קרל קוקס. רונן מיילי

 

"אנשים קוראים לזה מסיבת השנה עוד לפי שהיא התחילה"

 

עצמאות 2015 די ג'יי קרל קוקס-1-4
תענוג לאגן ולאזנים. די ג'יי קרל קוקס. צילום: יח"צ

מאת צח אוריין אוראץ'

אחרי שהביא לכאן את ליידי גאגא, ג'סטין טימברלייק וכמעט גם לנה דל ריי, שועט המפיק ואיש חיי הלילה, רונן מיילי, קדימה אל הדבר הגדול הבא – די ג'יי קרל קוקס, במסיבת ענק משותפת עם ה"בלקן ביט בוקס" שתיערך ביום העצמאות בפארק המרווח של מרכז הירידים בתל אביב. (בשל שינוי במזג האוויר, החליטה קבוצת "החתול והכלב" לשנות את מיקום המסיבה ולהעבירה לביתן 1 בגני התערוכה. על הדרך הם חונכים מסורת חדשה בתל אביב של רייב עצמאות –  Music Park).

עצמאות 2015 די ג'יי קרל קוקס
וירטואוזית מדהימה. על ארבע פטיפונים בו זמנית. די ג'יי קרל קוקס. צילום: יח"צ

עבור מיילי, ההסכמה של קוקס הבריטי לנגן כאן דווקא ביום העצמאות של ישראל, היא סיבה גדולה להתרגשות, וההצהרה הרשמית שלו על כך בפורטל הפופולארי שלו, היא אולי הדבר הכי טוב שקרה ביחסי החוץ של לישראל, לא פחות מיכולות המיקסוס האגדתיות של אחד התקליטנים הנחשבים והמוערכים בעולם, ובצדק. קשה להתעלם מהקמפיין הצבעוני סביב הרייב החגיגי, כולל מוניות ברחבי תל אביב "שקושטו" עם הפרצוף החייכן של קוקס, אתר מיוחד לאירוע, שלל טיזרים ברשת, חסות של "סיאט" שהנפיקה גם שלל מכוניות עם הלוגואים של האיוונט.

ההתרגשות של מיילי ושותפיו ב"קלאב סיאט" מובנת. לפני הכל, בשל היכולות המוזיקליות של קוקס, שהדהים אותנו כבר בגיג הראשון שלו במועדון "שחיתות" המיתולוגי בשנת 1995 וגם לאחר מכאן בביקורים המועטים שלו במסגרת "דאנס אנד ליוויס" ובמועדון "האומן 17" בתל אביב. "לאורך השנים ניסו להביא אותו, אך הוא לא הביע עניין להגיע לישראל. כנראה היו לו מקומות יותר חשובים לנגן בהם. האובססיביות שלי ניצחה, הפעלתי את כל הקסם, שלחתי לסוכנות שלו תמונות ממסיבות הרחוב הענקיות שהפקנו, והצלחתי לשכנע אותם כי הם כנראה הרגישו שיש להם כאן פרטנר עם סטנדרט מאד גבוה", מוסיף מיילי, השותף באחד ממועדוני הלילה החשובים והתוססים בתל אביב, "החתול והכלב". סיבה נוספת להתרגשות היא המועד המאתגר שנבחר למסיבה, ביום העצמאות עצמו שמציב לכל מפיק רף מחירי ההפקה, שוטרים ואבטחה שנוסקים לשמים. הרבה יותר גבוה מזיקוקי הדי-נור המסורתיים.

עצמאות 2015 די ג'יי קרל קוקס-1-5
רונן מיילי. עיבוד צילום: דניאל זקן

קוקס, שיעלה לנגן במעבר בין מסיבה היום למסיבת הלילה, מחזיק ברזומה מוזיקלי מרשים במיוחד, ומצטופף בצמרת הז'אנר עם ענקיים כדני טנגלייה, ג׳ון דיגוויד או סאשה. כבר ב-1997 הוא קטף את התואר "די ג'יי מספר 1 בעולם" של ה-DJ MAG המוערך. הסטים שלו הם תענוג גם לאגן ולאזנים וגם לעיניים, עם יכולת וירטואוזית מדהימה על 4 פטיפונים בו זמנית. יש לו שתי חברות תקליטים ("אינטק רקורדס" ו-"תקליטי המאה ה-23"), הוא מגיש את תוכנית הרדיו "Global" עם מיליוני מאזינים ברחבי העולם ומחזיק ברזידנסי ארוך שנים במועדון ה"ספייס" של איביזה. בשאר השנה הוא משתתף בקרחנות כמו ה"טומורו לנד" ופסטיבלים חשובים אחרי בעולם.

סיבה גדולה להתרגשות. רונן מיילי

את הקפיצה הגדולה בקריירה שלו בשנות השמונים הוא חייב לדי ג'יי פול אוקנפולד עם הרמיקס שהוא עשה לו לשיר I Want You ומאז קוקס מתמיד לחשוב מחוץ לקופסא וקשה מאד להישאר אדיש למוזיקה האלקטרונית שלו. "לי מאד חשוב שדווקא אלו שלא גדלו על קרל קוקס יחשפו לז'אנר בכדי להגדיל את הסצנה האלקטרונית. זו משימה שמוטלת עלינו" משוכנע מיילי.

עצמאות 2015 די ג'יי קרל קוקס-3
קרל קוקס, הדי ג'יי מספר 1 בעולם מנגן בארץ. צילום: יח"צ

המסיבה, שתחל בצהרים ותמשך עד חצות תחת כיפת השמים, מנסה לכוון לקהל מגוון שנע מקלאברים שגדלו על קוקס, דרך גייז ועד לאלו המתקרחנים באיביזה ומקומות דומים ונחשפים למוזיקה אלקטרונית משובחת.

"אולי הדבר הכי טוב שקרה ביחסי החוץ של לישראל"

לאורך כל שעות האירוע תוכלו לבחור בין ז'אנרים מוזיקליים שונים, ובזמן שברחבה אחת ינגנו קוקס, הבלקן ביט בוקס במופע שקיעה והרזידנטים של החתול והכלב, ברחבת הפרוגרסיב תוכלו לקבל את סאן פרוג'קט, גונו פקטור, אסטריקס ואחרים. "יש פה משהו היסטורי, אנשים מתרגשים וקוראים לזה מסיבת השנה עוד לפי שהיא התחילה, הויז'ן שלנו הוא לייצר פה אירוע תוכן שמציב סטנדרט חדש, חוויה פסטיבלית של ממש ודרך נפלאה לחגוג ולהתפרק מהשגרה", מבטיח מיילי.

 

*צח אוריין אוראץ', עיתונאי (מעריב), בלש היסטורי וחוקר שורשי משפחות ("שורשים עם נשמה") ומרצה על גנאלוגיה.
 צח אוריין אוראץ' בפייסבוק  מייל: zackoryan@gmail.com

 

קרל קוקס. רונן מיילי



אודות


מגזין אופנה של כולם!

משמש במה ייחודית לדור החדש של האופנה בישראל:

מעצבי אופנה, צלמי אופנה, סטודנטים לאופנה, בוגרי אקדמיות לאופנה ובתי ספר לצילום אופנה.

Fashion Israel שם לו למטרה לקדם ולפתח כישרונות בתעשיית האופנה הישראלית:

ונשים, גברים, יהודים, ערבים, דתיים, חילוניים, הומואים, סטרייטים, לסביות, טרנסג׳נדרים, בי סקסואלים. מכל דת, מגדר ולאום.

נועזים, בועטים ותוססים

מקדם כישרונות המבקשים במה להשמיע מעליה את קולם הרם, הברור

והמחדש – נועזים, בועטים ותוססים מתחומי אופנה, ביוטי וצילום בישראל.

אנג׳נדות חברתיות

קידום מעמד האישה, שיתוף פעולה עם אקדמיות, מכללות ובתי ספר גבוהים בארץ לצילום ואופנה, אופנה בחברה ערבית.

במה אופנתית לתעשיית האופנה של ערביי ישראל. חשיפה של אלפי סטודנטים.

ופועל למען אנשים בעלי מוגבלויות, פגועי נפש, נכים ועוד.

התפתחות וחדשנות

דגש מיוחד על קהילת מעצבי אופנה, צלמי אופנה

והדוגמנים/יות סטייליסטים וסטייליסטייות, מעצבי השיער ואנשי האיפור.


קרל קוקס. רונן מיילי

פורסם בקטגוריות אופנה, כתבות אופנה, מגזין אופנה
תגובות פייסבוק