'רואים את הרגליים

ענת זאוברמן-1
|

'רואים את הרגליים' הצגת יחיד ב"הבימה" של ענת זאוברמן

על הפרעות אכילה, תרבות השפע ותפיסת "האני"

מופע יחיד תיאטרלי, סיפורי ותנועתי המתאר את מאבקיה של אישה צעירה להיפרד מהשדים המתוקים וההרסניים של התמכרויות נעוריה. ריטואל של פרידה מאותם שדים נרקם מסיפורי ילדותה העוסקים ביחסי כוחות, בפערי דורות, בסמים, בהפרעות אכילה ובאהבה ראשונה

ענת זאוברמן שואפת לדיון רגשי פתוח עם קהל של הורים וילדים, בוגרים וצעירים על כאבים שלא עוברים ועל התמכרויות נפשיות שאולי אפשר לגרש בזמן, לפני שהן מכות שורשים  ולהכתיב למבוגר לעתיד את דפוסי חייו.

הטקסט אותו כתבה זאוברמן, נשען על חוויות אישיות שלה כנערה בשילוב עם זיכרון ישראלי/יהודי קולקטיבי ובמופע היא יוצרת קשר ישיר בין מצבה של סבתה השוכבת בבית ילדותה לאחר אירוע מוחי ולבין מצבה שלה. ישנו דיאלוג מתמשך בין קונטקס הרעב של הסבתא שעברה את השואה מול הפרעות האכילה של נכדתה. כאשר באמצעות אותו דיאלוג וממשק בין שני העולמות השונים, מבקרת זאוברמן את תרבות השפע של העולם המערבי ובעיקר את דימוי הגוף הכה בעייתי בקרב נערות רבות, התלות ותפיסת ה"אני".

כשנודע לנערה, אותה משחקת זאוברמן כי סבתא חולה היא נוסעת לבית הוריה במושבה, שם שיכנו בחדר ילדותה את סבתה הקפואה ומחליטה לגלות את האמת ויהי מה. לשם כך היא מגייסת לעזרתה כלים שאספה במהלך חייה כמו מוסיקת פופ משנות ה-90, מערכות יחסים רדיקליות והיכולת לחרוז חרוזים. כך הולך ונרקם פאזל חייה של בוגרת-צעירה מחתיכות צבעוניות שחלקן חתוכות היטב וחלקן מרופטות בקצוות, חלקן מדממות וחלקן מלאות תקווה. המופע בנוי מסיטואציות חלקן קשות חלקן כאילו שתהיינה מוכרות לרבים, כמו אהבה ראשונה, התנהגויות אופייניות של מתבגרים וכך הלאה, כאשר אילו מתנקזות לטקסי פרידה, וטקסי היטהרות מהשדים של ילדותה תוך נגיעה ביחסי כוחות בתוך המשפחה, במוסדות החינוך, פערי הדורות ועוד.

הקהל מוזמן להשתתף בטקסי ההיטהרות והפרידה השונים שעוברת הנערה ולהעניק לכל אחד מהם את האינטרפרטציה שלו. המופע מתרחש בחלל מנטלי לבן ובו מיטה הקטנה ממידותיה של השחקנית. שפת ההצגה היא תנועתית ומסוגננת. בהצגה משולבת עבודת וידאו וסאונד, אשר נולדו בתהליך העבודה מתוך רצון להעמיק ולצבוע בצבעים עזים ככל האפשר את הנעורים המתפרצים, את הצורך העז להרגיש בכל מחיר ואת עולמה הפנימי, העשיר והחריג של הדמות.

ענת זאוברמן
השחקנית והיוצרת ענת זאוברמן – צילום נעמי מרוז

השחקנית והיוצרת ענת זאוברמן הינה בוגרת בהצטיינות של החוג לאומנות התיאטרון באוניברסיטת תל-אביב  (תואר ראשון B.A), סטודנטית במסלול "שחקן-יוצר" בחוג לאומנות התיאטרון באוניברסיטת תל-אביב (תואר שני M.F.A), בוגרת סדנאות שחקנים בינלאומיות לתאטרון פיזי בקבוצת התאטרון "Chorea" בפולין, Ostrenko performing Arts Lab" OPAL" של מכון IUGTE באוסטריה. שותפה ב-"Fo project" של- Academia dell`arte ובית הספר Milano Teatro Scuola Paolo Grassi בארצו, איטליה. בישראל השתתפה בהצגות: "לווייתנים", "התסביכים המיניים של הורינו", "עניין של גברים", "ספר הפנים שלי", "פרפטואום מובילה", "לפקח ולהעניש", "אדם ביש-גדא" ועוד. משיכתה ליצירת מופע על השלכות כאבי הנעורים על חיי האדם הבוגר נובעת גם מפעלה של זאוברמן כמנחת סדנאות תאטרון לבני נוער בסיכון בשלוש השנים האחרונות.

'רואים את הרגליים' תיאטרון הבימה אולם הבימה 4
21.2.2016 שעה 20:00
19.3.2016 שעה 20:30
להזמנת כרטיסים 03-62955555

פורסם בקטגוריה כללי
תגובות פייסבוק