ריקוד הזומבה תורם לבריאות

ריקוד (הזומבה) תורם לבריאות-1
|

לקראת יום הריקודים העולמי, שיחול ביום שישי הבא, ה-29 באפריל, חשוב לדעת, כי ריקוד (הזומבה) תורם לבריאות!

מאת: גלית פרי

משחר ההיסטוריה, ובכל התרבויות, שימש הריקוד את האדם לביטוי אושר ושמחה, אך גם עצב, במישור האישי והחברתי. הריקוד הוא חלק בלתי נפרד מכל תרבות, והוא מבטא צורך אנושי לנוע בקצב. הריקוד משמש לבידור, לבילוי חברתי, לביטוי אישי ואמנותי. הוא מעניק תחושת שחרור, אך גם כולל בתוכו יתרונות חשובים לבריאות.
הריקוד גורם לנו להרגשה טובה וחיונית כי מדובר למעשה בפעילות גופנית לכל דבר. בנוסף לכך, כמו בכל הפעלה של הגוף, הוא משחרר אנדרופינים טבעיים למוח, אשר מעוררים את מצב הרוח, ותורמים לבריאות הגופנית והנפשית של כל אדם.

מסיבת ספורט בכייף
מעבר לתחושת השחרור ולמצב הרוח החיובי שהריקוד גורם, כיום עולם הרפואה מכיר בחשיבותה של הפעילות הגופנית למניעת מחלות. המחקרים מראים שהריקודים עוזרים גם לשיפור מערכות הדם, לניקוי רעלים, לירידה במשקל, להשפעה חיובית על לחץ דם והכולסטרול, לשיפור פעילות הלב ועוד. בעקבות ההבנה הגוברת לסגולות הריקודים, אנשים רבים בוחרים בחוגי ריקוד לא רק למטרת אמנות אלא גם כתחביב וכאמצעי לירידה במשקל, שמירה על הכושר הגופני והבריאות.

ריקוד (הזומבה) תורם לבריאות
באדיבות מחלקת יח"צ בסטודיו C

ריקוד הזומבה
באמצעות הריקוד ניתן לשרוף קלוריות בכמות מוגברת ולהשיל קילוגרמים מיותרים, לחזק שרירים, להגמיש מפרקים, ומעל לכל לתרום לעבודה יעילה יותר של הלב ושל הריאות.
זומבה הוא אימון אירובי אנרגטי ותוסס, המשלב השפעות לטיניות עם צעדים של סלסה, פלמנקו, מרנגה, צ'ה צ'ה צ'ה ועוד. האימון מאפשר לנו לא להרגיש כלל שאנו מתאמנים – המסווה הזה הוא כמובן בזכות הריקוד. יתרון הריקוד בפיתוח כושר הוא ייחודי, מדובר במאמץ גופני המשולב בהנאה. זו הדרך הטבעית ביותר לפתח כושר. מה שמאפיין את הזומבה והריקוד הלטיני בכלל הוא, שהמטרה היא כושר ובריאות אך בגדול נשארים בגלל הכיף!
פירוש המילה זומבה הוא לזוז מהר ובכיף, שיעורי הזומבה הם לא פחות ולא ויותר – ממסיבה גדולה שמתרחשת לצלילי המוזיקה הלטינית. מטרת הזומבה היא לאפשר לכל אחת ואחד להתנסות ולהצטרף. אין כל צורך בניסיון קודם בריקוד, הריקודים הם פשוטים וקלים לתפיסה.

באנו בשביל הספורט ונשארנו בגלל הכיף
כמו שיעור אירובי, השיעור מתחיל בחימום ולאחר הכנת הגוף ממשיכים עם קומבינציות פשוטות שמשלבים את מגוון המקצבים הלטיניים: קומביה, רגאטון, סלסה, צ'ה צ'ה צ'ה, מרנגה ועוד. בהמשך השיעור עוברים למקצבים מהירים יותר. לקראת סוף השיעור מורידים דופק ומסיימים  במתיחות שיאפשרו לשרירי הגוף להשתחרר.

לאימון הזומבה ולריקוד בכלל יש יתרונות רבים:
העלאת סיבולת לב ריאה.
עבודה על שרירי השלד, הגב, הישבן והמותניים.
שריפת קלוריות מוגברת.
לא צריך להיות רקדן. התנועות הן תנועות פשוטות, והנוסחה קלה ללימוד.

מה שמשותף לכל המגיעים לשיעורי הזומבה שזה פשוט מהנה. ההרגשה היא הרגשה של מסיבה אנרגטית שבה מעלים את האדרנלין ואת האנרגיות וסוחפים אותנו למקום נפלא בו הקלוריות פשוט נעלמות.

סיבה למסיבה
בגלל שלאנשים רבים קשה להתמיד בספורט, בזומבה יש את המוסיקה והכיף שבה, גורם לאנשים רבים להיסחף אליה ולהתמיד לאורך זמן. מהניסיון הרב שרכשנו בסטודיו C לא מעט נשים שמתחברות לריקוד מוצאות את עצמן באימוני הזומבה ונהנות מכל רגע. הדבר משפיע ישירות על מצב רוח מרומם, ביטחון עצמי, והרגשה כללית טובה. השילוב המוצלח בין מוסיקה, ריקוד, שריפת קלוריות ותחושה של הנאה גורמים לנשים להרגיש שמחה ושחרור באימוני הזומבה, והן מצליחות להתמיד בפעילות זו לאורך זמן, לצד פעילויות ספורט נוספות.
אל תחכו ליום הריקוד הבינלאומי כדי להתחיל לרקוד! הצטרפו לחוג מקצועי של זומבה, תתמידו ותרגישו כיצד הגוף והנפש נפגשים במצב רוח טוב, וגם תזכו לראות תוצאות בירידה במשקל.

 

*גלית פרי – B.Ed   בחינוך גופני, סמנכ"לית הדרכה בסטודיו C
www.studioc.co.il
סניפים: אשדוד, באר שבע, בת-ים, גבעת סביון, גבעת שמואל, הוד השרון, הרצליה, חולון, חיפה (ורדיה וחורב), ירושלים (חוצבים וקרן היסוד), כפר סבא, מודיעין, נתניה (שדרות בנימין וקריית השרון), פתח תקווה (אם המושבות ורוטשילד), קריות, ראש העין, ראשל"צ (מזרח ומערב), רחובות, רמת גן, רמת השרון (צמרות), רמת ישי, רעננה, שהם, ת"א (אפקה, דיזנגוף, הארבעה, אבן גבירול, רמת אביב ג'), תלמונד

 

פורסם בקטגוריה כללי
תגובות פייסבוק