רעיה וינהרט

אהבה אורבנית
|

גלריית "החלונות המוזיאליים" קניון רמת אביב: "אהבה אורבנית" – ציורים, רעיה וינהרט

רעיה וינהרט

סיפור אהבה לחיי היומיום בתל אביב
אוצרת: איילת אמוראי-בירן

מאת מערכת המגזין

אהבה אורבנית-2
החלונות המוזיאליים. רעיה וינהרט

קניון רמת אביב, בליבה של העיר התרבותית והסואנת תל אביב, מארח התערוכה של רעיה ויהרט. העבודות של יהורט היא מהללות ומפארות את מרכז החיים הסואן. הקצב של החומרים משיכות המכחול, הצבעוניות העזה הן ביטוי לדחיסות ולחיים הסואנים בתל אביב, בעבודותיה מתארת רעיה ויהורט סצינות מחיי היומיום בעיר במכחול עשיר בצבע ובתנועות אכספריסיביות: אנשים רוכבים על אופניים, נהגים במכוניות המחפשים חנייה, נגני רחוב המנגנים בקרנות הרחובות, אנשים נופשים בבתי קפה ובחוף הים, אנשים משחקים כדורגל במגרש העירוני, זקנים אוכלים כריכים על ספסל בגינה הציבורית ועוד.

אהבה אורבנית
רעיה וינהרט

רגעי היומיום הופכים לתצריף ססגוני ומלא צלילים, למרות השפה הכביכול אילמת של קו, צבע ובד ציור. ניתן ממש לחוש את המיקצב, דופק החיים והעושר של המראות והצלילים בחוויה האורבנית האישית של האמנית, איתה ניתן לכל צופה להזדהות ולחוות גם את החוייה האישית שלו. האישי והקולקטיבי, הרגעי והנצחי, החלקים והשלם , כל אלו הם נושאים העולים מתוך הציורים והופכים את חווית הצפיה בתערוכה כולה לחוייה כלל חושית של הוד והדר הנובע מרגעים כביכול בנאליים בחיי עיר. העבודות עשויות בשמן ואקריליק; ורובם בעבודה עם  שפכטל.

אהבה אורבנית-1
אהבה אורבנית. רעיה וינהרט

רעיה ויהרט נולדה בשנת 1949. בין השנים 1974-1975 למדה ב"בית הספר הגבוה לציור" רישום, צבע, קומפוזיציה, תולדות האמנות וטכנולוגיה. 1976 – למדה באקדמיה Koninklijk  בהאג. 1977-1978-למדה באקדמיה De Vrue Academie Psychopolis בהאג. את עבודותיה הציגה בין השנים 1976-2004 בתערוכות שונות בהולנד ובישראל.

התערוכה מוצגת בגלריית "החלונות המוזיאליים", על הקיר החיצוני של קניון רמת אביב, בין "ארקפה" ל"סופרפארם", איינשטיין 40 רמת אביב.
בין התאריכים 2/7/2015-1/8/2015

תגובות פייסבוק