רשת של צלילים בצבע

רשת של צלילים בצבע-2
|

גלריית "החלונות המוזיאליים" בקניון רמת אביב: אלי קסן

האמן, אלי קסן יציג מה-11/11 ועד ה-2/12  את עבודותיו בתערוכת היחיד: "רשת של צלילים בצבע".
אוצרת: איילת אמוראי-בירן

רשת של צלילים בצבע-1
עבודה של אלי קסן

על התערוכה: בתערוכה מוצגים ציורים בסגנון ייחודי דמוי קוביסטי המתארים נושאים כנופים ורקע שעברו עיבוד המדמה גרפיקה ממוחשבת ומזכיר שרטוט ארכיטקטי של תכנון נוף ומבנים. העבודות מציעות דרך התבוננות חדשה על המציאות . לא צפיה ישירה באובייקט אלא התבוננות בחלקים היסודיים שלו המרכיבים את שלמותו הגלויה.
הציורים יוצרים נוף דמיוני ממושטר ומרובע, כאשר המקור שלם, נוף אנשים, דומם וטבע איבדו את זהותם המקורית. כך מתנתק הקשר הרגשי של הנאה, התפעלות והזדהות של הצופה עם נושא הציור בין אם ריאליסטי או אבסטרקטי.

רשת של צלילים בצבע-3
עבודה של אלי קסן

על האמן: אלי קסן נולד ב-1946 בלובומבאשי, ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו (זאיר לשעבר), עלה ארצה בשנת 1961 ומאז גר עם משפחתו בבאר-שבע ובעומר. אלי התגייס לחיל האוויר והיה הטייס הבאר-שבעי הראשון בחיל האוויר, הוא השתחרר לאחר שפיקד על טייסת מסוקים. אלי קסן הוא בוגר תואר שני בכלכלה באוניברסיטת בן גוריון ועבד מעל ל-20 שנה בתעשייה הכימית ( כימיקלים לישראל ) בארץ ובחו"ל במגוון תפקידים ניהוליים. אלי הוא אבא ל- 5 ילדים וסב ל-6 נכדים.
שנים רבות צייר אלי לאירועים מיוחדים (משפחתיים וחברתיים בעיקר) בסגנון גראפי; ידנית או באמצעות המחשב. מאז שנת 2002 הוא מצייר בשמן על בד. בדרכו החדשה הוא התייעץ עם רות באומן, ציירת מעומר. בשנת 2004 עד 2006  למד במסגרת "סדנת אומני הקיבוץ" בתל אביב אצל האמן גל וינשטיין ומיכאל ספרר.
משנת 2007 עד 2013, למד אלי בסטודיו של האמן איצו רימר.

רשת של צלילים בצבע-4
עבודה של אלי קסן

 

 

דברי האמן: "עם התפתחות של ציורי הנוף שלי, הרגשתי שהדרך הטובה ביותר עבורי להסדיר את הדימויים בהם אני עוסק, היא לבנות עבורם גריד גיאומטרי מחמיר. התברר לי שהחומרה של המערך הגיאומטרי, מאפשרת חופש כמעט בלתי-מוגבל של המערך הצבעוני. מכיוון שדימויי הנוף  הפכו לדו-מימדיים, החשיבות של אשליית העומק הצטמצמה מאד, והמשחק הצבעוני הפך להיות התוכן העיקרי של הציור. ההגדרה הגיאומטרית של הצורות בציור – גם השבירה של חלק מהריבועים למשולשי-משנה – מאפשרת מחויבות סימבולית של הדימוי למציאות המתוארת בציור. גם הצבעים מכפיפים עצמם באמצעות הסימבוליזם הזה, להגיון של האור והצבע בעולם המציאותי. הרשת הולידה טכניקה של כתמים בעלי צורות שונות אשר מקבלות צבע אחד ואחיד ונותנות בידי כלים לאותה התמודדות עם העומק והדימוי. הצורה, נושאת התוכן הסיפורי בציור, פינתה מקום לצבע, נושא התוכן הרגשי של הציור, ופתחה לי עולמות חדשים של הבעה. עם זאת, התהליך משחרר את הדמיון ומאפשר לפלטה חופש ותנופה של עושר אינסופי. הציור מעורר סקרנות אצל המתבונן ונותן אפשרות לדיאלוג בין המתבונן לדימוי".

רשת של צלילים בצבע-5
עבודה של אלי קסן

התערוכה תתקיים בקניון רמת אביב בתל אביב, גלריית "החלונות המוזיאליים", על הקיר החיצוני של קניון רמת אביב, בין "ארקפה" ל"סופרפארם", איינשטיין 40 רמת אביב.
בין התאריכים 11/11/2015- 2/12/2015 

פורסם בקטגוריה כללי
תגובות פייסבוק