שבוע האופנה קורנית תל אביב. התצוגות הבולטות. סיכום

בתמונה: תצוגת שבוע האופנה - דרור קונטנטו צילום ערן לוי
|

מאיה אושרי כהן, נועם שקד וטלי ארבל מציגות: התצוגות והמעצבים שעשו להן את זה בשבוע האופנה קורנית תל אביב 2021, בשיתוף רשת 13 ובניצוחו של מוטי רייפ

הילי ארי, שי שלום, ויוי בלאיש, דרור קונטנטו, חממת מפעל הפיס – אריאל טולדנו, טובהל'ה, בננהוט, משכית, שלומית אזרד

Hili-Ari-Tel-Aviv-Kornit--Fashion-Week-2021-ph-Avi-Valdman
הילי ארי. שבוע האופנה קורנית תל אביב. צילום: אבי ולדמן

הילי ארי

נאמנה לסקאלת הצבעים המצומצמת שמאפיינת אותה – הרבה שחור ומעט לבן, בגזרות קלאסיות עם טוויסט אקסטרה נועז הפעם, הביאה הילי יעקבי את ה-מסיבה לשבוע האופנה קורנית עם התצוגה שלה We Should Be Dancing. בתוך כל השחור יעקבי הציגה מגוון מרהיב של דגמים, והרוח "הצבעונית" הגיעה דווקא מהקאסטינג המטריף שהורכב ברובו מאנשי הלילה של תל-אביב. יעקבי הצליחה לפרק ואז להרכיב מחדש את החליפה הגברית בווריאציות רבות, ולחלוטין טשטשה את ההפרדה בין ה"גברי" ל"נשי", גם באמצעות הסטיילינג המוקפד שלא פסח על שום פרט. שמלות הערב והטופים עם חצאיות נשענו על גזרות קלאסיות אבל נטפו סקס אפיל בלתי מתאמץ. 

טלי ארבל

Shai-Shalom-Tel-Aviv-Kornit-Fashion-Week-2021-ph-Eran-Levi-IDOCVM
שי שלום. שבוע האופנה קורנית תל אביב. צילום: ערן לוי

שי שלום

ההשראה לקולקציית הערב המהוקצעת שהציג שי שלום הגיעה משירה של נעמי שמר "ירושלים של זהב", שהיה גם פסקול התצוגה בעיבוד מחדש של עופר ניסים ובקולה הערב של ולארי.
התצוגה התחילה מלכותית בלבנים, עברה דרך חומים וירוקים, והסתיימה בדרמה בשחורים, כאשר הזהב והנחושת, של נרטיב העיר שחוברה לה יחדיו, שזורים לכל אורכה.

שלום הציג שמלות קלאסיות עם טוויסט מוזהב לצד שמלות ערב מפוארות אָ-לָה הוֹט קוּטוּר, חליפות נשיות עם מכנסיים נשפכים, וחולצות מחויטות בניחוח אוריינטלי עם שרוולים דרמתיים ששולבו עם שורטס מחויטים, עם ובלי חצאית מעל. השורטס המחויטים, בייחוד המוזהבים, לגמרי גנבו את ההצגה ומציעים טוויסט שיקי ונועז יותר כחלופה לשמלת הערב הקלאסית. הפרינט היחיד בתצוגה היה עיטורי וורדים שחורים, אשר סימל את המעבר למקבץ האחרון בקולקציה: טוטאל-לוקים בשחור דרמתי שסגרו את התצוגה המרהיבה של שלום.

טלי ארבל 

Vivi-Bellaish-Tel-Aviv-Korint-Fashion-Week-2021-Reshset-13-photo-by-Orit...
ויוי בלאיש. שבוע האופנה קורנית תל אביב. צילום: יח״צ

ויקטור (ויוי) בלאיש

ויקטור בלאיש, מבכירי מעצבי האופנה בישראל, חתם את שבוע האופנה קורנית בגראנד פינאלה משובח ומפתיע! כשהציג קולקציה בוהמיינית עשירה בהשראת שנות ה-40 שכונתה Sigh Of The Times (בהשראת שירו של פרינס). הקולקציה שזורה בעושר תרבויות ותקופות שונות שבלאיש הצליח לחבר בכישרון לכדי חוויה קוהרנטית מהפנטת.

פלטת הצבעים רכה ופסטלית בבסיסה, אך מקבלת זריקת אדג'יות באמצעות הדפסים אתניים בצבעוניות תוססת פרי שיתוף הפעולה שלו עם קורנית דיגיטל. בלאיש ממקסם את השימוש בחומרים, מרקמים וטכניקות, למשל יישון הבגדים על ידי צביעות וכביסות. בתצוגה שלטו שמלות מקסי מתנופפות שהן סימן ההיכר שלו, לצד חולצות טי וסווטשירטים, חצאיות מקסי ומטפחות ראש. 

טלי ארבל 

דרור-קונטנטו-צילום-ערן-לוי
דרור קונטנטו. שבוע האופנה קורנית תל אביב. צילום: ערן לוי

דרור קונטנטו

דרור קונטנטו בקולקציית מחווה מעוררת השראה לשלושת הדתות אחרי שהתאהבנו בו ובשפם שלו כששהה בבית האח הגדול, התאהבנו בו מחדש בשבוע האופנה. נושא הקולקציה שבחר קונטנטו השנה היה שלושת הדתות – יהדות, אסלם ונצרות, עם מסר ברור שכולנו אנשים גם אם אנו מגיעים מדתות שונות.

הקולקציה כללה פריטים עם המון תחרה, קרושה, סברוסקי, רקמות וגזרות גדולות, שיצרו המון דרמה ופאתוס. בין הפריטים שהוצגו היו שמלות, חליפות, אוברולים, חולצות, כולם מתקשרים לנושא התצוגה. לדוגמא שמלות לבנות בהשראת חנל'ה ושמלת השבת, גלביות שמקושרות לאסלם, ובדים מנופחים בהשראת האפיפיור. בתצוגה לקחו חלק דוגמניות מקהילת הטרנסיות ונעשה שימוש בתכשיטים, כולל עיטורי שפמים זהובים, של המעצבת קרן וולף. הבחירה בדוגמניות ובשפמים, נעשתה כחלק מהמסר של טשטוש הגבולות המגדריים אותו מנסה לקדם המעצב.

נועם שקד

בננהוט-צילום-נוי-ערקובי
בננהוט. שבוע האופנה קורנית תל אביב. צילום: נוי ערקובי

בננהוט

בננהוט בקולקצייה סקסית וטרנדית שמתחברת לטבע, לשורשים ולנפשהקולקציה של נטע אלחמיסטר ונועה בני הביאה לקהל את מה שכל כך היה חסר בשנה האחרונה – חופשה! ככזו, שואבת הקולקציה השראה ממספר יעדים, בייחוד מהודו. בתצוגה הוצגו  בגדי ים  בצבעים חמים,  שמחברים לטבע, לשורשים ולנפש. בנוסף לבגדי הים בגזרות מגוונות הוצגו גם כובעי באקט שיקיים ובגדי חוף קלילים. רוב הדגמים היו על טהרת הביקיני בצבעים חזקים כמו טורקיז, כתום, ואדום, הדפסים צבעוניים ודוגמת פייזלי. את התצוגה פתחה מירי בוהדנה. על המסלול צעדו כמובן המייסדות, נועה ונטע, בבגד-ים חום מנוקד יחד עם גל גברעם, דוגמנית הפלאס מירב תיתה עשוש ותקווה גדעון, אין ספק שהשנה היה ייצוג של נשים מכל הגזרות והמידות. לגראנד פינאלה עלתה גם עדן בן זקן עם שמלה לבנה וכובע באקט תואם לשיר את הסינגל החדש "הגענו הבנות". 

נועם שקד

 אריאל-טולדנו-חממת-מפעל-הפיס-שבוע-האופנה-קורנית-תל-אביב-צילום-אבי-ולדמן
אריאל טולדנו – חממת מפעל הפיס, שבוע האופנה קורנית תל אביב. צילום: אבי ולדמן

חממת מפעל הפיסאריאל טולדנו

אריאל טולדנו – בקולקציה במסגרת תצוגת חממת מפעל הפיס, שמסמנת זו השנה השישית את הכישרונות החדשים והמבטיחים בתעשייה, הציג המעצב אריאל טולדנו קולקציה  מגובשת ולבישה.הקולקציה עוסקת בסיפור עליתם של עולי צפון אפריקה בשנות ה-50 לארץ, עם התייחסות לסממני הלבוש ואורח החיים בקולוניות בשליטתן של צרפת, בריטניה ואיטליה ושילובם עם סממנים אוריינטליים. טולדנו עסק  במתח שבין דור העולים לבין דור ההמשך שנולד בארץ. בקולקציה 12 פריטים ביניהם שמלות, מכנסיים, אוברולים, חולצות ועוד שמתאימים ליום יום ולערב. חלק מהפריטים כוללים הדפסים עתיקים שפותחו בשיתוף פעולה בין טולדנו והאמנית מיקי אבני. השנה בחר המעצב לשים את הלובשת החזקה במרכז ולא את הבגד. בתצוגה לקחה חלק איילון נופר ממייסדי מיומנה שעלתה למסלול עם חליפה שחורה כשפניה צבועים בצבע זהב.

נועם שקד

M-by-Maskit-Kornit-Fashion-week-tel-aviv-by-Sara-Salamon
משכית. שבוע האופנה קורנית תל אביב. צילום: שרה שלום

משכית

משכית המותג המיתולוגי הישראלי האהוב עליי. מדובר במותג הנמצא תחת ידיה של המעצבת שרון טל המעלה תצוגה הקולעת לתחושה ולרצון לה אנו זקוקים כבר זמן רב מסיבה. אחרי השנה הקשה שעברה עלינו ועל המעצבים המותג משכית החליט לשחרר אותנו מהטרנינגים ולהעלות את מצב הרוח בקולקציה שכולה חגיגה. הקולקציה על המסלול ביטאה את רוח התקופה עם מגוון פתרונות על-זמניים ליום יום, במקביל לקו בגדי הערב הנחשק של המותג, והכל תחת סגנונה. אהבתי מאוד את הניסיון והרצון לשמור על הדי.אנ.אי הייחודי של משכית.  התצוגה היתה באווירת מסיבה עם 20 עיצובים בגזרות מחמיאות, המתאימות למגוון רחב של גילאים ומבני גוף. עוד ניכר מהקולקציה כי היא פונה למגוון רחב של צרכים החל מעבודה במשרד וכלה באירועי יום, חוף, ועד אירועי ערב רשמיים. הקולקציה הציגה חולצות, מכנסים, חצאיות, אוברולים וכמובן שמלות הכוללות מחשופי גב, מחשופי וי עמוקים, אורך מקסי ומידי, גזרות צמודות ונשיות. הצבעים היו צבעי קיץ שמחים ומגוונים לצד הצבעים הקלאסיים המזוהים עם בית האופנה.

מאיה אושרי כהן

שלומית-אזרד-מאחורי-הקלעים-צילום-מייגן-מימון
שלומית אזרד מאחורי הקלעים. שבוע האופנה קורנית תל אביב. צילום: מייגן מימון

שלומית אזרד

נראה לי כי המעצבת שלומית אזרד בחרה הפעם לצאת מאזור הנוחות שלה ולתת לדימיון להשתולל ולהשתעשע. על המסלול צעדו 37 דגמים המאופיינים עם רוח התקופה להעלאת המודעות לכוח המין הנשי. הקולקציה שילבה כוח הנשי המראה את האישה בכמה אספקטים שונים ומגוונים. הקוקלציה הרגשתי כי הקולקציה מציגה נשים נועזות ועוצמתיות שלא מוותרות לעצמן לא מפחדות להעז וללבוש מה שבא להן ולהיות חשופות לביקורת. לתצוגה המעצבת  שלומית אזרד חברה על למותג התכשיטים NORITAMY שעיצבה עגילים במראה עתידני שעיטר את האוזניים של הדוגמניות. 

מאיה אושרי כהן

Tovale-Tel-Aviv-Korint-Fashion-Week-2021-Reshet13-ph-Adi-Lidor...
טובהל'ה. שבוע האופנה קורנית תל אביב. צילום: עדי לידור

טובהל'ה

מעצבת האופנה האייקונית והאגדית טובהל'ה בשיתוף העכשווי עם בתה נעמה חסין הרגישו את הצורך שלנו לאופטימיות ושטפו אותנו במוזיקה ישראלית טהורה, בשטח פתוח תוך ניסיון להחזיר את האופטימיות לאופנה הישראלית המחברת אותנו למחוזות הילדות המנחמים שבקיבוץ. הקולקציה היתה קייצית אופטימית וחגיגית העטורה פרחים צבעוניים. אהבתי במיוחד את הריקמות הקלאסיות בעבודות היד על בדי כותנה לבנים שאותי זה מחבר לאופנה הישראלית מן העבר עם שובל מנצנץ של אבני סברובסקי צבעוניות. ניכר כי הקולקציה היתה נינוחה נונטשלנטית מלאה בשיק וזוהר.

מאיה אושרי כהן


Maya Oshri Cohen, מאיה אושרי כהן

מאיה אושרי כהן – עורכת ראשית
אינסטגרם: maya_oshri_cohen

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

Editor in Chief: Effie Elisie
Email: fashionisrael.mag@gmail.com
Instagram: fashion_israel.mag
site: https://www.fashion-israel.co.il
Facebook business page: Fashion Israel

נועם

נועם שקד – עיתונאית אופנה
אינסטגרם: noam.shaked

טלי ארבל - פרופיל

טלי ארבל – עיתונאית אופנה
אינסטגרם: https://www.instagram.com/tali_arbel/

פורסם בקטגוריות אופנה, מגזין אופנה, שבוע האופנה
תגובות פייסבוק