שומן עצמי כחומר מילוי לפנים ולגוף

שאיבת-שומן-מהישבן
|

החל מגיל 35 רקמות השומן הגוף מתחילות לנדוד ולהדלדל. ההידלדלות של רקמות השומן מובילה לתוצאה של איבוד נפח באזורים בגוף המביא למראה מבוגר, עייף ולא חיוני.


מאת: מערכת Fashion Israel


לרקמות השומן תפקיד חשוב וניתן למצוא אותן כמעט בכל מקום בגוף ובאזורים נרחבים בפנים. תחשבו על תינוק שזה אך נולד עם פנים שמנמנות ועגולות. מה שהופך את הפנים שלו לכאלו הן רקמות השומן שנמצאות בפנים. קיימות רקמות שומן בלחיים, בסנטר, במצח, ברקות ובאזורים נוספים. עכשיו, אחריו שדמיינתם את התינוק תדמיינו את סבתא שלכן. ההבדל בכמות רקמות השומן הוא מטורף הא?
גברים רבים ונשים רבות מנסות להשיב את הנפח שאבד לפני ע״י הזרקה של חומרי מילוי למיניהם, אשר רובם הגדול מבוסס על חומצה היאלורונית, אותו חומר שנמצא באופן טבעי בגופנו ומתפקד בדיוק באותו אופן – נותן נפח לרקמות מתחת לעור.

הבעיה שעולה עם חומרי המילוי השונים היא שהם נספגים בגוף בתהליך של עד שנה או שנה וחצי ולאחר מכן יש צורך לחזור על הפעולה שלהם. זה אומר שהתוצאה אינה קבועה ושהמראה משתנה כל הזמן – מיד לאחר ההזרקה העור נראה מלא, מתוח ומבריק, ולקראת תום התקופה המתח יורד והקמטים מתחילים להופיע.

כיום ישנם טיפולים חדשניים שמחליפים את חומרי המילוי הזמניים בחומר מילוי קבוע שנשאר בפנים והופך לרקמת גוף אותנטית.

שאיבת-שומן
שאיבת שומן. צילום: יח״צ

שומן עצמי כחומר מילוי

כיום יותר ויותר רופאים בישראל משתמשים בשומן עצמי כחומר מילוי לפנים ולאזורים שונים בגוף שצריכים מילוי נפח.

לא לחינם זה נקרא ״שומן עצמי״. מדובר ברקמת שומן אותנטית שנשאבת מגוף המטופלת ולאחר עיבוד קצר מוזרק לאזורים נבחרים בגוף או בפנים.

השומן העצמי הוא אינו גוף זר ולכן אין סכנה שהגוף יידחה אותו ושייווצרו דלקות או גושים. למעשה מה שמבוצע הוא העברת שומן מאזור אחד בגוף לאזור אחר לפי בחירתנו.

איך משתמשים בשומן עצמי למילוי נפחים

אז כדי להשתמש בשומן עצמי למילוי נפחים קודם כל צריכות להיות לך רקמות שומן עודפות. את השומן העודף שואבים בשאיבת שומן קלה ומזקקים אותה. הליך הזיקוק פשוט ממה שנוטים לחשוב – למעשה נותנים לשומן לעמוד בכלי מיוחד ולהיפרד מכל נוזלי הגוף שאינם שומן – לאחר מכן אנו נותרים עם שומן גולמי ואיכותי שמוזרק לאזור הנבחר.

את השומן ששאבנו ומיצינו מזריקים לפנים או לאזורים אחרים בגוף באמצעות מזרק דק ועדין. בשיטה זו ניתן ממש לפסל את הפנים ולמלא אזורים ספציפיים ללא חשש למראה מעוות או לחוסר פרופורציה.

יתרונות וחסרונות של שימוש בשומן עצמי

בין החסרונות הבולטים היא העובדה שכדי לבצע את הטיפול צריכות להיות לך רקמות שומן עודפות. כמות השומן העודפת שנדרשת לאו דווקא גדולה, כתלות באזור אליו תרצי להזריק. פעמים רבות ניתן לבצע שאיבה קטנה מאזור המתניים או הירכיים ואין צורך להיות בעודף משקל.

מאחר ומדובר ברקמת גוף אותנטית, אחוז ניכר ממנה נספג בגוף ורק קרוב ל-60% מהשומן שהוזרק נותר במקום. אך השומן שהוזרק ונטמע נשאר שם לנצח והופך לרקמה אחידה.

חסרון נוסף שהופך ליתרון הוא שיש צורך לבצע שאיבת שומן. שאיבת שומן היא אינה טיפול קשה, אך מדובר בהליך ניתוחי. חיסרון זה הופך ליתרון בכך שבטיפול אחד משפרים את המראה של שני אזורים – מצד אחד שואבים שומן מאזור בו השומן הצטבר ופגם במראה האסתטי של הגוף, ומצד שני ממלאים נפחים בפנים או באזורים אחרים ומשפרים את המראה, מותחים את העור ומעלימים את הקמטים.

היתרונות של הטיפול הם שהשומן שהוזרק נשאר שם לנצח ומתפקד כמו אותה רקמת שומן שהייתה והדלדלה עם הזמן.
השומן אינו גוף זר או חומר סינתטי ולכן הגוף מקבל אותו בלי בעיה ובלי סכנה לדחייה.

שתלים-לחזה
שתלים לחזה. צילום: יח״צ

האזורים להזרקת שומן עצמי

כאמור, ניתן להזריק שומן עצמי לפנים, לכל מקום בו ישנה הידלדלות של רקמת שומן. בנוסף, הליך שהופך פופולרי בזמן האחרון הוא הגדלת חזה ע״י שומן עצמי. בדיוק באותו אופן מזריקים שומן לחזה של המטופלת, מגדילים אותו ומשיבים לו נפח שאבד.

ניתן להגדיל את החזה במידה עד מידה וחצי יותר וכך להשיב לחזה את החיוניות שלו. שימוש נוסף בשומן עצמי בחזה הוא כחלק מהגדלה עם שתלים. מחדירים לגוף המטופלת שתלים קטנים יותר, ואותם מעבים ומסתירים בעזרת שומן עצמי. התוצאה היא של חזה רך בעל מראה טבעי לחלוטין, והשתל הופך להיות בלתי נראה ובלתי מורגש.

אזור נוסף אליו מזריקים שומן עצמי הוא הישבן. הגדלת הישבן היא הליך שנהיה נפוץ בארץ ובעולם והזרקה של שומן עצמי מגדילה את הישבן ותורמת לעיצוב ולצורה שלו.

לסיכום

שומן עצמי הוא חומר מילוי מהפכני שמביא בשורה לגברים ונשים רבות. העובדה שהוא אותנטי וטבעי, ושאין צורך לחזור על הפעולה הופכת אותו לפופולרי מאוד ובצדק.

לקריאה נוספת היכנסו לאתר ״חתך-הזהב״.


זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

בעלים ועורך אחראי: אפי אליסי
Fashion Israel – מגזין אופנה של ישראל
מייל: fashionisrael.mag@gmail.com

אינסטגרםfashionisrael.mag
אתר: https://www.fashion-israel.co.il/
הקבוצה שלנו בפייסבוק: Fashion Israel – מגזין אופנה של כולם!
דף עסקי: Fashion Israel
כתובת למשלוח: רח׳ בר כוכבא 1, דירה 1, רמת גן

פורסם בקטגוריות ביוטי, חדשות היופי, טיפוח
תגובות פייסבוק