שנסון לשמלה השחורה

צילום: בלוגרית האופנה המובילה מיטל וינברג אדר-5-11
|

"שנסון לשמלה השחורה" – תערוכת מחווה לציון 100 שנה להולדתה של אדית פיאף. התערוכה תתקיים בקניון רמת אביב בין התאריכים 31/1/2016- 15/2/2016

בהשתתפות מעצבי האופנה המובילים: עידן לרוס, שי שלום, מאיה נגרי, יניב פרסי, יוסף, דורית שדה, הילה חזן ועדי צוקרמן, אלמביקה, שוגרדדי, גדי אלימלך, רזילי (בעיצוב מיוז – גל שנפלד) אשר עיצבו בהשראת המוזות- איקוני האופנה: רונית אלקבץ, אניה בוקשטיין, יעל גולדמן, רונית אלקבץ, נסטיה ליסנסקי, סנדרה שדה, יובל שרף, אפרת גוש, ליאת אשורי, קרן מור, מיה דגן, חן אמסלם ומיטל וינברג אדר.

צילום: בלוגרית האופנה המובילה מיטל וינברג אדר

 

לו אדית פיאף הייתה בחיים היום, היינו חוגגים לה את יום הולדתה ה- 100 . הזמרת הצרפתייה שהפכה לסמל הרפובליקה הצרפתית ממש כמו מגדל אייפל הייתה דמות  צבעונית, אך להופעותיה לבשה תמיד שמלה שחורה קטנה, הופעה שהייתה מזוהה אתה.

 

השמלה השחורה הקטנה

שאלת מיליון הדולר של עולם האופנה היא ללא ספק, האם הבגד עושה את האדם או האדם עושה את הבגד. במקרה של השמלה הקטנה השחורה יש קונצנזוס , השמלה עושה את המתלבשת בוודאות.פיאף בחרה את השמלה השחורה הקטנה כאאוטפיט הקבוע שלה ונהגה להתהדר בה בכל אחת מהופעותיה.

התערוכה : שנסון לשמלה השחורה

כמחווה ליוצרת האגדית וליצירה הישראלית, 12 מעצבי אופנה ישראליים בחרו 21 מוזות ישראליות ועליהן 21 שמלות שחורות שעוצבו במיוחד לפרויקט. רשימת המעצבים כוללת את: עידן לרוס, שי שלום, מאיה נגרי, יניב פרסי, יוסף, דורית שדה, הילה חזן ועדי צוקרמן, אלמביקה, שוגרדדי, גדי אלימלך, רזילי (בעיצוב מיוז – גל שנפלד) המוזות הישראליות כוללות את : אניה בוקשטיין, יעל גולדמן, רונית אלקבץ, נסטיה ליסנסקי, סנדרה שדה, יובל שרף, אפרת גוש, ליאת אשורי, קרן מור, מיה דגן, חן אמסלם ומיטל וינברג אדר.

12 השמלות יוצגו בשדרה צרפתית אשר "צמחה" בקומת הכניסה של הקניון- על משטח דמוי מדרכה עתיקה מרוצפת וברקע מתנגנים השירים הבלתי נשכחים של אדית פיאף. לצד כל שמלה יוצג הצילום של המוזה הישראלית לבושה בשמלה השחורה שעוצבה לתערוכה.

צילום: בלוגרית האופנה המובילה מיטל וינברג אדר-58
אניה בוקשטיין בשמלה של עידן לרוס

עידן לרוס-"ההשראה לשמלה השחורה לקוחה מהשיר של מדונה human nature שבתוכו יש את המשפט express yourself don't repress yourself. משפט שאני מאוד מחובר אליו בשנה האחרונה ולוקח אותו גם איתי לשנה החדשה לקחתי את זה לשמלה השחורה כשמבחינתי שמלה שחורה זהו פריט על זמני וביטוי עצמי זה הדלק העל הזמני שלי כמעצב. אני מרגיש שאני ממשיך להתפתח ולהגדיל את מנעד היצירתיות שלי ובעיקר שמח כי אני ממשיך למצוא דרכים חדשות לבטא את עצמי ואת הדברים שמשפיעים עליי דרך הערוצים שאני הכי אוהב אופנה ומוסיקה".

צילום: בלוגרית האופנה המובילה מיטל וינברג אדר-5-10
יובל שרף בשמלה של הילה חזן ועדי צוקרמן

הילה חזן ועדי צוקרמן-"אדית פיאף היא כוח עצום וחולשה אדירה גם יחד. היא קרקע והיא אויר. לשמלה בהשראתה נשענו על מוטיבים אלו. נוקשות מול רכות, קרקע מול ריחוף ויצרנו דגם שיש בו את האווריריות והליטוף שבקול המרגש שלה, בהצלחה האבסולוטית שלה וחיי הזוהר שנלוו להצלחתה. מנגד, הכנסנו בדגם, את הנוקשות והקושי שהיו מנת חלקה."

רונית אלקבץ בשמלה של יניב פרסי
רונית אלקבץ בשמלה של יניב פרסי
צילום: מיטל ויינברג אדר
מיה נגרי. מיטל ויינברג אדר

מאיה נגרי-ציטוט של אדית פיאף שימש כהשראה ליצירת הבגד :"אנשים אומרים שאני יכולה לשיר את ספר הטלפונים ולגרום לזה להישמע טוב ".

רונית אלקבץ בשמלה של יניב פרסי
רונית אלקבץ בשמלה של יניב פרסי

PERSY  יניב פרסי-"רציתי ליצור שמלה נקייה בגזרה קלאסית אך מחמיאה, צללית ארוכה ומאופקת – CLASSIC BLACK DRESS,  תוך דגש טקסטוראלי של חריזות בעבודות יד, פרנזים מחורזים ורקמה ידנית שיוצרים מראה גלאמי ומסתורי ומביאים לתנועה של הבגד יחד עם תנועת הגוף".

צילום: בלוגרית האופנה המובילה מיטל וינברג אדר-3
נסטיה ליסנסקי בשמלה של יוסף

יוסף-"הכינוי שהיה לאדית פיאף "לה מום פיאף" (ילדת הדרור בעגה צרפתית) זה השם שנתן לי השראה לשמלה. והחיים הסוערים ומלאי התשוקה שלה. השמלה עשויה מבד תחרה ועלייה רקמות של סברובסקי , אבנים ונוצות לבנות על רקע שחור. השרוולים הם מעור והגזירה בסילואט של שנות ה- 20 , עם טוויסט בשרוול . שמלה "פטיט" שמו שהייתה אדית בעצמה".

צילום: בלוגרית האופנה המובילה מיטל וינברג אדר-5-13
יעל גולדמן בשמלה של שי שלום

שי שלום-"כמעצב האמון על החדש והעכשווי בחרתי לגשת לארכיב הדגמים שבסטודיו , בחרתי מאוסף הדגמים , שמלה שעוצבה ב1999 . הדגם אשר מציג את מהות  "הקטנה והשחורה" מעניק תוקף למונח "על זמני" כאשר התוקף האופנתי נשאר רלוונטי גם לעונת החורף הקרובה ולבאות אחריה. שמלה באורך הברך עם מפתח צוואר עמוק העשויה מצמר גמלים שנצבע לגוון שחור אספלט".

צילום: בלוגרית האופנה המובילה מיטל וינברג אדר-1
קרן מור בשמלה של גל שנפלד מיוז

רזילי by mews-המעצבת גל שנפלד– "אדית פיאף הייתה אישה גדולה מהחיים אשר חוותה עליות ומורדות בחייה אך תמיד שמרה על זוהר וחיות מעוררת השראה על הבמה. תערוכת ההצדעה לפיאף העלתה בראשי שילוב של החיים והבמה בשמלה אחת. השמלה מבוססת על טישירט אשר עברה מטאמורפוזה לכדי שמלה זוהרת ונשית. שיתוף הפעולה של רזילי עם המותג שלי  Mews הוביל ליצירה בסגנון נונשאלנטי ועכשווי. המוזה שבחרתי היא המוזיקאית והיוצרת Anna Lann  אשר בעיני מייצגת את השילוב בין זוהר נשי ועצמתי מחד ונונשאלנטי פריזאי מאידך".

צילום: בלוגרית האופנה המובילה מיטל וינברג אדר-4
סנדרה שדה בשמלה של דורית שדה

דורית שדה-"אדית פיאף, הזמרת והאגדה הקול המדהים, המיוחד והחד, השמלות השחורות והסגנון שהיה רק שלה. הצבע של הקול שלה והצבע של האישיות . קטנה קוקטית וסטייליסטית. השראה לכל החיים במוזיקה באופנה ובמיוחדות".

צילום: בלוגרית האופנה המובילה מיטל וינברג אדר-2
אפרת גוש בשמלה של אלמביקה

אלמביקה, הגר אלמביק-"שמלה עשויה משי שחור מרחפת מעל הגוף, אמירה מיוחדת ומעזה ממש כמו השירה של אפרת גוש (אשר הינה המוזה הישראלית שלי) ואדית פיאף, המזכירות לי כל פעם דמות אחרת, מפתיעה ועוצמתית".

צילום: בלוגרית האופנה המובילה מיטל וינברג אדר-5-9
ליאת אשורי בשמלה של שוגרדדי מיה גיגי

 שוגרדדי, המעצבת מיה גיגי-"התשוקה שלי לאופנה תמיד מתחדשת והמוזה משתנה בהתאם לרוח הנושבת בחיים שלנו, אבל השמלה הקטנה כמו אבן יסוד בעולם האופנה, תופסת מקום כל פעם מחדש לצד כל אותם טרנדים שמגיעים ועוזבים היא לעומתם מסתבר לעולם נשארת , ליאת אשורי (המוזה הישראלית שלי) בעיניי משדרת נשיות מבלי להשתמש במיניות ולכן רציתי  שהשמלה תעביר ותשדר  את התחושה שלי , אדית פיאף כמו השמלה הקטנה תמיד נשארת אחת ויחידה ומיוחדת וגם היא בצניעות שידרה נשיות עוצמתית ובאלגנטיות בדרכה הקלסית הכובשת , בשבילי פיאף על זמנית".

צילום: בלוגרית האופנה המובילה מיטל וינברג אדר-5-12
חן אמסלם בשמלה של קום איל פו

קום איל פו, המעצבת שרון דאובה-"לא מסתכלות רק בקנקן. שמלה שחורה שמשדרת קשיחות במבט ראשון, ובמבט שני נחשף בד הג'קארד שממנו היא עשויה, ומתאפיין ברכות וטקסטורה תלת מימדית של פרחים. גזרת השמלה צרה ומפוסלת, עוקבת אחרי קימורי הגוף ומדגישה אותם, נאמנה לתבנית הקלאסית והעל זמנית של השמלה השחורה הקטנה אך גם כה שונה. חן אמסלם המוזה של השמלה, בהתאמה מפגינה ביופיה רכות ומתיקות ובה בעת גם קשיחות וחוצפה כשצריך. יחדיו שתיהן מבהירות כי מה שאת רואה, הוא לאו דווקא מה שאת מקבלת".

צילום התערוכה: מיטל וינברג-אדר , מפיקה ואוצרת התערוכה: גילי סיוון-כהן.
התערוכה תושק ב31/1 ותוצג בקניון רמת אביב ליד האספרסו בר ברחבה המרכזית עד תאריך 15/2
פתוח לקהל הרחב ללא עלות.

פורסם בקטגוריה כללי
תגובות פייסבוק