יולי תמיר

שנקר-חופש הביטוי
|

יולי תמיר – גילוי דעת בדבר חופש הביטוי – המועצה האקדמית העליונה – שנקר

יולי תמיר

ללא כל קשר לתפיסה פוליטית כזו או אחרת, חופש הביטוי, חירות המחשבה והביקורת הם ערכי יסוד שאנו מחויבים להם אישית ומוסדית. כאנשי אקדמיה, חוקרים, מהנדסים, אמנים, מעצבים ויוצרים אנו מצווים להגן על חופש הביטוי ללא פשרות.
מטרתו של כל מוסד אקדמי ראוי לשמו היא להצמיח אנשים עצמאיים, חושבים, פתוחים, וסובלניים. מאז ומעולם היו מוסדות התרבות, המחקר והיצירה  – גם אם הם ניזונים ממימון ממשלתי – כר פורה למחשבה ביקורתית.
מדינה דמוקרטית מעודדת ביקורת זו גם כאשר היא כואבת וקשה לעיכול.
אנו מאמינים כי חברה שיש בה ביקורת עצמית נוקבת עולה באיכותה האנושית והדמוקרטית על חברה שבעת רצון, המתבשמת מהישגיה ומתעלמת מכשליה המוסריים והמוסדיים.

ביקורת אינה זכות אלא חובה אזרחית, וכל אחד ואחת מאתנו מצווים בה, למען שיפור עצמי ושיפור החברה.

כאשר מדובר בחופש היצירה, המחקר והמחשבה – שתיקה אינה אופציה. הגבלת חופש הביטוי פוגעת באוניברסיטאות, מוסדות המחקר ובתי הספר לאמנות ועיצוב ובניסיון להקים קהילה הנושאת בגאון את עקרונות המחשבה העצמאית, הביקורתית והיצירתית.

כאנשי אקדמיה, חוקרים, מהנדסים, אמנים, מעצבים ויוצרים – וכאזרחים החשים מחויבות לחברה בה הם חיים – אנו תומכים בחופש היצירה של כל יחיד או קבוצה בחברה.

מנשיאת שנקר, פרופ' יולי תמיר, נמסר כי "החדשנות והיצירתיות הישראליות מבוססות על עצמאות מחשבתית שאינה חוששת שלא ללכת בתלם. שנקר כמוסד מוביל באקדמיה הישראלית רואה לנכון להוביל לא רק בתחומי ההוראה והלמידה אלא גם בחשיבה ואחריות חברתית. אנו מקווים כי ישראל תמשיך לטפח את חירות המחשבה והביקורת תוך מחויבות לחברה בה אנו חיים ולגורלם של כל תושביה".

שנקר-חופש הביטוי-01
עבודה של יעל בודשר וגל אוחיון

א.ב יהושוע: "יש יותר מידי תרבות בארץ. צריך יותר אידאולוגיה"

בראיון לגלי ישראל הדהים חתן פרס ישראל א.ב יהושוע כשאמר כי ישנה יותר מידי תרבות בארץ בכלל התחומים וכי צריך לברר ולהתעסק יותר באידאולוגיה ומוסר.

"עם כל הכבוד לכל התרבות הזאת, אני בעד יותר בירורים אידאולוגים".

א.ב יהושוע בראיון עם קלמן ליבסקינד ברדיו גלי ישראל כשהתייחס למצב התרבות בארץ, סביב סערת התרבות שמתרחשת בשבועיים האחרונים בישראל.
"יש יותר מידי תרבות בארץ ואני אומר כמי שגם חלק מהתרבות הזאת", פתח יהושוע את דבריו והוסיף "אני חושב שצריך יותר אידאולוגיה, צריך לברר יותר דברים מוסריים".
"יותר מידי כותבים ספרים, יותר מידי עושים הצגות, יותר מידי מחולות, יותר מידי סרטים. עם כל הכבוד לכל התרבות הזאת, שחלק ממנה היא ברמה גבוהה, אני בעד יותר בירורים אידאולוגים. יותר דו שיח עם אנשים".

יהושוע אף הוסיף כי מבחינתו הציונות הדתית היא מגזר שעושה בירורים ומתעסק באידאולוגיה.

"אני מוריד את הכובע, בפני היהדות הדתית-לאומית שיושבים בישיבות ומקומות ולומדים. לא כל הלימוד מוצא חן בעיני, יש לי הרבה מה לומר ואני נפגש עם אנשים ואומר, אבל הבירורים הללו כל כך חשובים. הבירורים הקשורים לזהות. הבירורים הקשורים לאידאולוגיה. הבירור מה זה ציונות ומה זה ישראליות. אני עושה את העבודה הזאת לצד עבודת התרבות והייתי שמח שגם הצעירים יעשו את זה יותר".

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

בעלים ועורך אחראי: אפי אליסי
Fashion Israel – מגזין אופנה של ישראל
מייל: fashionisrael.mag@gmail.com
טלפון: 050-7368167
אינסטגרםfashionisrael.mag
אתר: https://www.fashion-israel.co.il/
הקבוצה שלנו בפייסבוק: Fashion Israel – מגזין אופנה של כולם!
דף עסקי: Fashion Israel
כתובת למשלוח: רח׳ בר כוכבא 1, דירה 1, רמת גן

תגובות פייסבוק