שנקר עיצוב תעשייתי 2015

שנקר המחלקה לעיצוב תעשייתי 2015-02-10
|

תערוכת בוגרי שנקר בעיצוב תעשייתי 2015:  אופניים מודולריות המשתנות תוך כדי תנועה, אופנוע תלת מושבי המשמש פיתרון לעומסי התנועה בעיר, ערכה המאפשרת לילד לתכנן ולהקים מערכת השקיה לגינה באמצעות חלקים מתחברים, כלי מיתר דיגיטלי שנועד לשרוד באורח החיים של הנווד המודרני – כל זאת ועוד בתערוכת הבוגרים השנתית של המחלקה לעיצוב תעשייתי במכללת שנקר.

שנקר עיצוב תעשייתי 2015

האמנים המציגים אבגי יותם, דולב אורית, חג'ג' נעמה, אליאס אמיר, זילצר עידן, ברוכין אבישי, כהן מאיה

מאת מערכת המגזין

כמדי שנה משחררת לאוויר שנקר את בוגריה במחלקה לעיצוב תעשייתי המציגים את המציאות היומיומית בסיומו של מסע מפרך, מרתק, ועם זאת מספק, בתערוכת סיום לימודיהם.
יואב זיו, ראש המחלקה לעיצוב תעשייתי: "הפרויקטים האישיים הם סך הרשמים, החוויות, התובנות, החלומות והשריטות של כל אחד ואחת מהבוגרים. סדרת מוצרים – מקלאסיים עד עתירי-טכנולוגיה – נותנת ביטוי לתשוקתם העזה של הבוגרים לבחון גבולות וקצוות, ובעיקר לעצב, תוך הפגנת שליטה בכלים ובמיומנויות שרכשו. הסטודנטים נעים במרחב האנושי-נצחי של זיכרון, געגוע, חישה, ילדותיות, אינטימיות וציבוריות, הנשזרים זה בזה וכבדרך קסם, מצליחים להפיח רוח חדשה ורלבנטית לחיינו במציאות המשתנה. באופן זה מתקיים מעשה האלכימיה, אותה טרנספורמציה של הבנאלי לקסום, בחינת המוכר בעיניים חדשות".

שנקר המחלקה לעיצוב תעשייתי 2015-01
אבגי יותם. צילום אחיקם בן יוסף

אבגי יותם // Steed
"פתרונות תחבורתיים לסביבה האורבנית היא אחד האתגרים הגדולים של המאה הנוכחית במיוחד במציאות הסבוכה בישראל, מדינה קטנה ומכוניות רבות לה. שלדת אופניים מודולארית, המאפשרת מגוון סגנונות רכיבה בהתאמה אישית היא הפיתרון של הסטודנט אבגי יותם. "באמצעות החלפת מודול, יכול הרוכב לשנות את השלדה בהתאם לתנאי השטח, החל מרכיבת כביש בין מכוניות, דרך מסלול מוסדר ועד לרכיבה בשדות", מסביר אבגי.

שנקר המחלקה לעיצוב תעשייתי 2015-07
אליאס אמיר. צילום: אחיקם בן יוסף

אליאס אמיר // MOTO
ישנם מוצרים שהם בבחינת איך לא חשבו עליה קודם. אמירה זו תקיפה ליצירתו של אליאס: אופנוע עירוני קבוצתי, שעוצב מתוך מחשבה על אורח החיים האורבאני. מדובר בכלי רכב דינאמי שניתן להוסיף לו הרחבה המאפשרת הרכבה של עד 3 אנשים. באופן זה הוא מציע חוויית רכיבה ראשונה מסוגה. הפיתרון התחברותי של אליאס מציע גם הוא פיתרון יעיל למצוקה התחבורתית באיזורים אורבניים צפופים.

שנקר המחלקה לעיצוב תעשייתי 2015-06
ברוכין אבישי. צילום: אחיקם בן יוסף

ברוכין אבישי // ערכת השקיה לילד
אחד הפרוייקטים המעניינים של התערוכה נוצר על ידי ברוכין אבישי. בימים בהם מתחרים עסקים על פיתוח האפליקציה שתמשוך יותר ויותר ילדים אל המסך, מציע ברוכין פעילות חוץ יוצאת דופן, ערכת השקייה לילד. אליאס מסביר:  "הערכה מאפשרת לילד לתכנן ולהקים מערכת השקיה לגינה באמצעות חלקים מתחברים. המים זורמים ומפיחים חיים בעולם הירוק שיצר הילד: הטיפה מתחילה במסעה לעבר הצמח, כשבדרך תזלוג מכלי לכלי ותכניס בהם תנועה. הילד אחראי על תפעולה של הגינה, וזוכה למקום נהדר בו יוכל להתבודד עם מחשבותיו ולהפליג בדמיונו".

שנקר המחלקה לעיצוב תעשייתי 2015-03
דולב אורית. צילום: אחיקם בן יוסף

דולב אורית // כלי מיתר דיגיטלי לנווד המודרני
פרוייקט מעניין נוסף הוא זה של דולב אורית המציעה כלי מיתר דיגיטלי לנוודים. בעולם שבו הנגן מלווה אותנו לכל מקום, לא היה בנמצא כלי נגינה דיגיטלי, כפי שמסבירה דולב: "בעולם של נדודים, מוזיקה היא העוגן, הבית ויומן המסע. במהלך מסעותיי נחשפתי לדור חדש של נוודים, הבוחר למלא את התרמיל במיטב חידושי הטכנולוגיה ומבקש ליהנות מהאפשרויות שמציעה הקידמה. בפרויקט פיתחתי כלי מיתר דיגיטלי, שנועד לשרוד באורח החיים של הנווד המודרני. צורתו מאפשרת ניידות, מיתרי הגומי מעניקים עמידות, ובשילוב מגבר אלחוטי הוא מציע חוויית נגינה חדשה במהלך המסע. שימוש באזניות מאפשר לנגן בו בכל מקום ובכל זמן, ובאמצעות חיבור לאפליקציה ייעודית ניתן לשלוט על הגדרות הסאונד והמגבר."

שנקר המחלקה לעיצוב תעשייתי 2015-02
זילצר עידן. צילום: אחיקם בן יוסף

זילצר עידן // Kidraulic
רבים לא מכירים את תרבות המייקרים, תרבות שהיוותה השראה ליצירתו של זילצר, צעצוע קוד-פתוח מבוסס מחברים בשם Kidraulic. את ה- Kidraulic ניתן להוריד מהאינטרנט ולהדפיס במדפסת תלת-ממד ביתית. החלקים המודפסים, בשילוב ready-made, מאפשרים יצירת מנגנוני תנועה במבנים שונים. תרבות ה-"מייקרים" היא תרבות המאפשרת למשתמש הקצה לערוך ולשנות את תכונות המוצר כך שיתאימו לצרכיו. המייקרים היא המשך לתרבות השיתופית של קוד פתוח שהולכת ותופסת תאוצה ומשמשת היום את חוד החנית בפרוייקטים רבים, לרבות בתחום הכלכלה והטכנולוגיה.

שנקר המחלקה לעיצוב תעשייתי 2015-05
חג'ג' נעמה. צילום: אחיקם בן יוסף

חג'ג' נעמה // ODUKO
הסטודנטית חג'ג' נעמה יצרה עיצוב מהתחום החדשני של "מיחשוב לביש" : אוזניות אלחוטיות דו-קומפוננטיות, המעוצבות כתכשיט אותו עונדים באופן קבוע. "האוזניות מבטאות את החיבור בין טכנולוגיה וגוף ואת התלות התרבותית והפיזית בטלפון הנייד" היא מסבירה. "במציאות בה האלקטרוניקה היא תנאי הכרחי בחיי היומיום, המיחשוב הלביש הופך לחלק בלתי נפרד מהגוף, ובהתאמה – מעוצב לאור הצורה האנושית".

שנקר המחלקה לעיצוב תעשייתי 2015-04
כהן מאיה. צילום אחיקם בן יוסף

כהן מאיה // Snap
כלבים המבלים שעות רבות לבד בבית בוודאי יהנו מיצירתה של של הסטודנטית מאיה כהן. כהן יצרה  צעצוע חכם לכלבים המבלים את מרבית זמנם לבד בבית, שעוצב לאור התבוננות בחייהם בסביבה עירונית. לצעצוע היא קראה Snap והוא מורכב מליבה בעלת יכולת תנועה, אליה ניתן לחבר כיסויים שונים המייצרים אופי חדש של משחק. בשעה שכלבים רבים נשארים בבית ומשתעממים, צעצוע מודולרי ומשתנה יכול להיות פיתרון נפלא שתורם לרווחתו של הכלב מנטלית ופיסית.

התערוכה תוצג ברחבי שנקר בין ה-31-17 ליולי.
http://www.shenkar.ac.il/he
שעות פתיחה: ימי א'-ה' – 22:00-10:00, ימי ו' – 13:00-10:00.
* ביום ראשון, ה-26.07, התערוכה תהיינה סגורה בשל ט' באב.
רח' אנה פרנק 12, ר"ג, קומה ג'

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

בעלים ועורך אחראי: אפי אליסי
Fashion Israel – מגזין אופנה של ישראל
מייל: fashionisrael.mag@gmail.com

אינסטגרםfashionisrael.mag
אתר: https://www.fashion-israel.co.il/
הקבוצה שלנו בפייסבוק: Fashion Israel – מגזין אופנה של כולם!
דף עסקי: Fashion Israel
כתובת למשלוח: רח׳ בר כוכבא 1, דירה 1, רמת גן

תגובות פייסבוק