שעה של שקט

שעה של שקט-3
|

שעה של שקט, זה כל מה שמישל מבקש כדי שיוכל לשמוע את תקליט הג'אז הנדיר שהוא מצא אחרי שנים של חיפושים. אולם דווקא אז נראה שכולם התאחדו להפריע לו. קומדיה בכיכובו של כריסטיאן קלבייה המבוססת על פי מחזה שזכה להצלחה אדירה מאת גאון הקומדיה פלוריאן זלר. עם הכוכב כריסטיאן קלבייה מהסרט "למה זה מגיע לי"

במאי: פטריס לקונט
אורך הסרט: 79 דקות
שפה: צרפתית
כתוביות: עברית ואנגלית
מופץ בישראל על ידי עדן סינמה
החל מן 19 בנובמבר בסינמטק תל אביב ובבתי הקולנוע הנבחרים

שעה של שקט
שעה של שקט. צילום: יח"צ

תקציר הסרט: שעה של שקט זה כל מה שמישל מבקש כדי שיוכל לשמוע את תקליט הג'אז הנדיר שהוא מצא אחרי שנים של חיפושים. נרגש עד אין קץ, חדור מטרה, הוא רץ הביתה כדי להיות לבדו ולהקשיב לאלבום. אבל דווקא אז נראה שלכל העולם יש תוכניות אחרות. אשתו מחליטה לחשוף וידוי מפתיע, בנו מגיע משום מקום, המאהבת דופקת בדלת, השיפוצניק לא מפסיק להרעיש וגם השכנים עורכים מסיבה. מה שיוצר סיטואציות משעשעות שמטלטלות את חייו של מישל, שיעשה את הכל, כדי למצוא שעה של שקט.

הסרט "שעה של שקט" זכה להצלחה גדולה בצרפת עם למעלה ממיליון צופים בבתי הקולנוע. גם ההצגה בכיכובו של פבריס לוקיני, הוצגה חודשים ארוכים בתיאטרון אנטואן בפריז ומוצגת בכל רחבי צרפת. ההצגה "שעה של שקט" בכיכובו של ששון גבאי תעלה בהפקה משותפת של תיאטרון בית לסין ותיאטרון חיפה בחודש דצמבר, מחזותיו של פלוריאן זלר זוכים להצלחה רבה בתיאטרון בית לסין, בימים אלה מוצג המחזה "האבא" ובעונות הקודמות הוצגה הקומדיה "האמת".

שעה של שקט-2
שעה של שקט. צילום: יח"צ

פטריס לקונט

מהשורה הראשונה של במאי הקולנוע הצרפתי כיום. לקונט, יליד 1947, החל כבר בגיל 15 לביים סרטי חובבים ובגיל 20 למד קולנוע ב- IDHECבפריז, שם למדו טובים וגדולים כאלן רנה, לואי מאל וקלייר דניס. בזמן לימודיו עבד כמאייר במגזין הקומיקס "פילוט".
ביים את סרטו הראשון באורך מלא ב- 1976, ופרץ לתודעה הבינלאומית עם "סודו של מר היר" שהוצג בפסטיבל קאן ב1989, בשנת 1996 סרטו "משהו מגוחך" זכה להצלחה גדולה, בשנת 1999 יצא "נערה על הגשר" עם ואנסה פרדי, ובשנת 2002 זכה בפסטיבל ונציה בפרס חביב הקהל עם "האיש מהרכבת". סרטיו "זרים אינטימיים", "האיש מהרכבת" ועוד כמה מסרטיו עובדו לגרסאות הוליוודיות דוברות אנגלית.

כריסטיאן קלאבייה

הכוכב הקומי החם בצרפת, ידוע בישראל עם הלהיט  "למה זה מגיע לי?".  קלאבייה יליד 1952, הופיע בשנות השבעים עם קבוצת התיאטרון הידועה  Le Splendid. הופעתו המצליחה הראשונה בקולנוע הייתה בקומדיה המטורפת "מבקרים מן העבר"  מ-1993. לצידו של ז/אן רנו החזורת בקרוב בסרט המשך. קלאבייה עבד בין היתר עם קלוד מילר, ברטרן טברנייה, וב 2006 החל את שיתוף הפעולה עם פטריס לקונט עם "החבר הכי טוב שלי".

קרול בוקה

מהשחקניות הוותיקות והידועות בצרפת. בוקה ילידת 1957, החלה את קריירת הקולנוע שלה בגיל 20, והופיעה במעל ל-40 סרטים. בוקה שיחקה ב"תשוקה אפלה" של לואיס בונואל, ב"מזנון קר" של ברטרן בלייה והודות ליופייה המצודד זכתה בתפקיד נערת ג'יימס בונד בסרט "לעיניך בלבד".  בשנת 1989 זכתה בפרס הסזאר לשחקנית הטובה ביותר על תפקידה בסרט "יפה מדי בשבילך", של ברטראן בלייה, אחרי שזכתה ב 1984 בסזאר בפרס לשחקנית המשנה על הסרט 'גדה ימנית, גדה שמאלית".  קרול בוקה מנהלת קריירת דוגמנות כ-40 שנה והייתה הפרזנטורית של "שאנל" שנים רבות.

רוזי דה פלמה

השחקנית הספרדייה שידועה כ"ציור פיקאסו שהתעורר לחיים", נולדה ב 1964 במיורקה, והחלה את שיתוף הפעולה הפורה שלה עם אלמודובר ב1987 עם "חוק התשוקה", ומאז הפכה לשחקנית קבועה בסרטיו כגון "קיקה" 1993, "פרח הסוד שלי" 1995 ועוד. במקביל פיתחה קריירת דוגמנות בשל המראה הייחודי שלה ועבדה עם ז'אן פול גוטייה, טיירי מוגלר וסיבילייה. דה פלמה שחקנית פעילה בשנים האחרונות, היא הצליחה לצאת מליהוק הדמות האקזוטית ותפקידיה רבים ומגוונים.

פורסם בקטגוריות אופנה, מגזין אופנה
תגובות פייסבוק