שריי אדר-חביב: "רציתי לוותר ולהפסיק להלחם במחלה"

שריי אדר-חביב
|

היא שקלה 23 קילו. שריי אדר-חביב על השיר שכתבה רגע לפני המוות כשאושפזה למשך שנתיים במחלקה להפרעות אכילה: "הגעתי למצב הזה בעקבות הרצון להשתייך ולהגיע לשלמות כדי שיקבלו אותי"


מאת: נועם שקד Fashion Israel


הזמרת, דוגמנית הקעקועים והמקעקעת, שריי אדר-חביב (24) בשיר חדש שנולד בתקופה בה הייתה מאושפזת על סף מוות, במשקל 23 קילוגרמים בלבד, במחלקה להפרעות אכילה. את השיר המרגש בשם "ניצוץ" מקדישה שריי לנערות עם דימוי גוף בעייתי, במיוחד בתקופת הרשתות החברתיות ששם תמיד נוצץ יותר, יפה יותר ובעיקר רזה יותר.

שריי אדר-חביב-אופנה
שריי אדר-חביב. צילום: דנה זיקרי

מה מביא נערה צעירה למצב אנורקסיה קיצוני שדורש אשפוז של שנתיים?
"הגעתי למצב הזה בעקבות הקנטות והשפלות בבית הספר היסודי והרצון להשתייך ולהגיע לשלמות כדי שיקבלו אותי. זה היה חזק מהכל ורציתי ללכת לדגמן כדי להרגיש מקובלת בחברה, אך כששמעה זאת אחת "מחברותיי" לכיתה היא העירה לי שאני שמנה. זה היה הרגע שבו החלטתי לסגור את הפה ולא לאכול והרדיפה אחר השלמות הלכה וגברה."

אופנה-שריי אדר-חביב
שריי אדר-חביב. צילום: דנה זיקרי

היו פעמים שכמעט הרמת ידיים, שרצית לוותר למחלה? אם כן, מה בכל זאת משך אותך מהתהום?
"כן. היו המון רגעי שבירה קשים בהם רציתי לוותר ולהפסיק להלחם במחלה הארורה הזו. הרגשתי כמו חיה מתה. לא היו לי הכוחות אפילו לדבר ולעמוד על הרגליים. הרגשתי שהזמן קצוב ושלא אוכל לצאת מזה בחיים. שבעצם קוללתי.

אך יום אחד כשהייתי מאושפזת באסף הרופא. בדיוק היה פורים ובמקרה היה לי יום הולדת. חיילים הגיעו לבית החולים כדי להביא משלוחי מנות ולשמח אותנו, ובאותו הרגע כשראיתי כמה זה עוזר ומרים אנשים רק מעצם העובדה שבאים לבקר אותך ולגרום לך לחייך הבנתי שמה שקורה לי הוא לא מקרה ולא קללה. אלא תיקון! ושלא עברתי את מה שעברתי סתם ושהתפקיד שלי בעולם הזה הוא להציל ולשמח בנות ובנים שסובלים, ולהראות להם שאפשר להתרומם מכל מקום אפל בחיים."

איזה מקום מילאה המוסיקה בתהליך ההחלמה שלך, ואיך היא קשורה לשיר "ניצוץ"?
"כשהייתי בבית החולים נורא שעמם לי וביקשתי מאבי שיקנה לי גיטרה. מאז לא עזבתי אותה לרגע! הייתי מנגנת ימים ולילות עד שכאבו לי האצבעות.. כל כך התאהבתי במוסיקה. התחלתי לכתוב ולהלחין שירים כדי לרוקן את הנפש שלי וראיתי שאכן יש לי כישרון!! המוזיקה היא בהחלט חלק בלתי נפרד מההחלמה שלי! ולכן אני גם מודה על זה שחליתי כי אילו לא הייתי חולה לא בטוח שהייתי נוגעת בגיטרה בכלל.

שריי אדר-חביב-מגזין-אופנה
שריי אדר-חביב. צילום: דנה זיקרי

השיר "ניצוץ" הוא אחד מהשירים אותם כתבתי והלחנתי ושמרתי במגירה בתקופה בה חליתי, השיר מראה עד כמה אמונה יכולה להשפיע עלינו ולשנות הכל גם במצב הכי קשה, כי בכל אחד קיים ניצוץ של אש, ואם נבין זאת נראה שכל דבר הוא בר פתרון ומהתהום אפשר לעלות. השיר נועד להעביר מסר מאוד גדול בייחוד בעולם היום שעוסק במראה חיצוני … העניין שהחיצוניות זה מה שאתה בוחר, כי מה שאתה תרגיש ככה תשתקף החוצה בעיניי אחרים. כמו שהשיר הזה ליווה אותי בתקופות האפלות בחיי ככה אני מאמינה שאוכל לתת תקווה לכל מי שיש בעיית דימוי עצמי או סובל מהסביבה שידע שתמיד יש אוזן קשבת ואנשים שחוו לא פחות ממנו."

מקעקעת ודוגמנית קעקועים-איך הגעת לעסוק בזה?
"תחום האמנות בא לי קצת באיחור בתהליכי ההחלמה. הייתי בחוג תרפיה באמנות והבנתי כמה זה משרה בי רוגע, נחת ומקום מפלט. מגיל מאוד קטן אהבתי נורא קעקועים וידעתי שאהיה מלאת קעקועים. 

כשהתבגרתי התחלתי להתקעקע ובעצם לעשות את סיפור חיי על הגוף דרך סקיצות וציורים שבניתי ופשוט התאהבתי בתחום. עם השנים החלטתי להתחיל ללמוד לקעקע ובעקבות כמות הקעקועים הנכבדת שיש עליי התחלתי לדגמן לקבוצות קעקועים עולמיות."

מגזין-אופנה-שריי אדר-חביב
שריי אדר-חביב. צילום: יפית גואטה

כמה קעקועים יש לך, יש לזה קשר לדימוי גוף ולמחלה שעברת? יש קעקוע שתפקידו להזכיר לך את המקום שהיית בו?
"האמת שהפסקתי לספור בקעקוע ה-58 🙂 הקעקועים בהחלט קשורים לדימוי העצמי שלי. בעקבות הפגיעות שעברתי הפכתי את המראה שלי לקשוח והקעקועים משמשים לי כלי הגנה ומעיין רשת שתי וערב שמכסה אותי מכל הרוע שבחוץ. 

כל הקעקועים שיש עלי הם סיפור חיים ומזכירים לי מהיכן הגעתי ואיפה אני היום.. הקעקוע המשמעותי ביותר עבורי הוא המשפט " ובחרתי בחיים " שחרוט לי על הזרוע ומזכיר לי כל יום כמה החיים האלה לא מובנים מאליהם." 

שריי אדר-חביב. מגזין-אופנה-אונליין
שריי אדר-חביב. צילום: ליה שמש

מה את רואה היום כשאת מביטה במראה, ומה את מצפה לראות עוד 5 שנים מהיום?
"כשאני מביטה בראי אני רואה אישה חזקה שיודעת מה היא שווה היום וכמה היא יכולה לתת לעולם.. אני גם רואה בי עדיין את הילדה המפוחדת, אבל יודעת לתת לה מקום רק כשצריך ולא מעבר. 

אני רואה את עצמי בעוד שנים נותנת תקווה והשראה שהכל אפשרי אם רק מאמינים ושכל דבר בר פתרון, מסייעת לבנות ולבנים שעברו קשיים חברתיים או התמודדו עם מחלות קשות דרך הרצאות על דימוי ואמונה עצמית."

אינסטגרם: sarayadarhaviv

  • את השיר מלווה קליפ בבימויו של טל הנדלסמן בהשתתפות נערים ונערות מכל הקשת, מתוך כוונה להראות שיש מקום לכולם, אנחנו יפים בכל גודל מין וצבע

לינקטון: https://www.linktone.co.il/linktone/index/100004657?tk=M5QNqv86pIuTEUtLjjQ4TD9orjAaoH594SMcpZMOxgE,


נועם

נועם שקד – עיתונאית אופנה
אינסטגרם: noam.shaked

Beauty fashion Fashion israel Fashion Magazine Fashion News hair Makeup photography style Trends zara אופנה אופנה 2021 אופנה ישראלית אופנת גברים אופנת נשים איפור אפי אליסי אתר אופנה אתר אופנה 2021 ביוטי הפקות אופנה זארה חדשות אופנה חדשות האופנה טיפוח טרנדים טרנדים 2021 כתבות אופנה מגזין אופנה מגזין אופנה 2021 מגזין אופנה אונליין מגזין אופנה ויופי מגזין אופנה ישראלי מגזין אופנה לנשים מעצבי אופנה סטייל עיצוב אופנה צילום צילום אופנה קורונה קסטרו שבוע האופנה שיער שמלות כלה

פורסם בקטגוריות אופנה, מגזין אופנה
תגובות פייסבוק