תאי צרור: אני שואבת השראה מכל דבר בבריאה

תאי צרור, דניס גרצקיס, חדשות האופנה - 1
|

מצפון תיפתח אופנה: בגיל 20 מעצבת אופנה תאי צרור כיכבה בגיליון Vogue בריטניה. פתיחה לא רעה למי שחולמת להציג קולקציות בשבועות אופנה בעולם. ״יש פעמים שמגיעה אלי בחורה כדי שאעצב לה שמלה והיא בעצמה תשמש לי כקנבס להבעת האומנות שלי״

תאי צרור, דניס גרצקיס, חדשות האופנה - 12
תאי צרור. צילום: דניס גרצקיס

מאת: אסתר בר מוחא
צילום: דניס גרצקיס

תאי צרור, מעצבת אופנה מחוננת בת 22, גדלה בטירת כרמל, דרומית לחיפה. היא בת לאם רקדנית ובעלת סטודיו למחול ולאב איש עסקים. תאי בוגרת ביה"ס הריאלי בחיפה במגמות כימיה ותיאטרון. משמעות שמה המיוחד הוא חופש בתאילנדית דבר שבהחלט מאפיין את דרכה ועיצוביה. לפני שנתיים Vogue בריטניה חשף את הכישרון שלה. 

תאי צרור. צילום ועריכה: דניס גרצקיס

החופש לעצב

האהבה שלה לאופנה בערה בה מגיל צעיר. ״תמיד אהבתי אופנה ואסתטיקה בנראות ובכל דבר סביבי״. את התשוקה שלה לאופנה ועיצוב הפכה לחלק המרכזי בחייה למרות שלא רכשה השכלה פורמלית בעיצוב אופנה, ועיצוביה הפכו לשם דבר.

"אני מאמינה שניתן ללמוד טכניקות עיצוב ותדמיתנות כפי שעשיתי אך אי אפשר ללמד אדם לעצב אופנה זה משהו שבוער בו מבפנים”. בגיל 18 החלה תאי את דרכה בעולם האופנה תוך שהיא מעצבת שמלות צנועות לעצמה ומפרסמת את עיצוביה באינסטגרם עד מהרה היא הצליחה למכור לבנות מכל רחבי הארץ, ובסטודיו בביתה עיצבה שמלות ערב להשכרה.

תאי צרור, דניס גרצקיס, חדשות האופנה - 14
תאי צרור. צילום: דניס גרצקיס

Vogue כציון דרך

בקיץ 2018 במהלך חופשה משפחתית בלונדון הצטלמה תאי עם שמלות ערב פרי עיצובה ברחבי העיר תוך שהיא מפרסמת ברשתות ומתייגת לוקיישנים מוכרים.

תאי לא שיערה שכעבור זמן קצר בתום החופשה תפנה אליה במייל Alice Winters -מאמנת ומנהלת המכירות Vogue בריטניה ותכתוב לה שהיא מתעניינת באומנות שלה. היא כתבה לתאי אודות המדור שחושף מעצבים בעלי כישרונות מיוחדים וביקשה ממנה תמונות עם עיצוביה על מנת לפרסם.

תאי צרור, דניס גרצקיס, חדשות האופנה - 15
תאי צרור. צילום: דניס גרצקיס

"כשקראתי את המייל לא האמנתי לרגע שהוא אמיתי אך החלטתי לשלוח תמונה״. כמובן שהפניה התבררה כאמת, כאשר תאי קיבלה משלוח מיוחד ובו גיליון נובמבר 2018 בו היא מופיעה. הכתבה פורסמה שוב במגזין חודש דצמבר ובחודש ינואר 2019.

תאי צרור, ווג, חדשות האופנה - 1
תאי צרור מתוך גיליון Vogue בריטניה

ממה את שואבת השראה לעיצובים שלך?
"אני שואבת השראה מכל דבר בבריאה. יש פעמים שמגיעה אלי בחורה כדי שאעצב לה שמלה והיא בעצמה תשמש לי כקנבס להבעת האומנות שלי".

תאי צרור, דניס גרצקיס, חדשות האופנה - 13
תאי צרור. צילום: דניס גרצקיס

תאי בחורה ביישנית וצנועה, ועם זאת, יש בה חיות בוערת ושובבות וזה בהחלט ניכר בעיצוב המיוחד שלה. את קולקציית שמלות הכלה שלה היא מעצבת בקו נקי, קלאסי ורומנטי. "חתונה הוא אירוע של פעם בחיים ולכן חשוב שהשמלה תהיה אלמותית".

״חופש״

לעומת זאת קולקציית בגדי הערב שלה מאוד צבעונית ומאופיינת בגזרות מוגזמות  ונועזות בשילובי בדים שונים ואלמנטים מיוחדים. בחודש מרץ האחרון פתחה תאי בקול תרועה את הסטודיו המפואר שלה בקריית חיים, בערב הפתיחה הציגה את קולקציית הכלות הראשונה שלה שעוצבה בהשראת שמה – “חופש”. 

תאי צרור, דניס גרצקיס, חדשות האופנה - 11
תאי צרור. צילום: דניס גרצקיס

את צילומי הקולקציה צילמה בספארי מתוך אהבתה לבעלי חיים והרצון העז שלה שהם יזכו לחופש. בימים אלו שוקדת תאי על קולקציית 2020, הנושא העיצובי של הקולקציה יהיה הים. המקום האהוב עליה מאז ומתמיד. "את המוזה הכי טובה שלי אני מקבלת בים”.

בעוד חמש שנים מהיום המותג TAI יהיה…
"יתנהל באותו האופן כפי שהוא שמתנהל היום רק גדול ומוכר יותר”.  כמובן שפסגת שאיפותיה של תאי להציג את הקולקציות שלה בשבועות האופנה בארץ ובעולם, וכמובן לככב בשערי במגזינים Elle ו-Vogue.


עיצוב אופנה ושמלות כלה: תאי צרור
האינסטגרם של תאי צרור: taitsror


אסתר בר מוחא

אסתר בר מוחא – עיתונאית אופנה
אינסטגרם: ester_bar_moha

״איט גירלז״, דניס גרצקיס. צילום: יח״צ. Efifo - מגזין אופנה ישראלי

דניס גרצקיס – צלם אופנה
אינסטגרם: denis_gertskis_photographer

בעלים, מנכ״ל ועורך אחראי: אפי אליסי
Fashion Israel
 – מגזין אופנה ישראלי
מייל: fashionisrael.mag@gmail.com
טלפון: 050-7368167
אינסטגרם: fashionisrael.mag
אתר: https://www.fashion-israel.co.il/
הקבוצה שלנו בפייסבוק: Fashion Israel – מגזין אופנה ישראלי
דף עסקי: Fashion Israel
כתובת למשלוח: ויצמן 68 כניסה ב׳ דירה 3 גבעתיים

תגובות פייסבוק